April 2021 uitgerekend

Fijne die goede echo's! Wij mogen morgen, meteen smorgens al dus dat is fijn! Wij doen overigens geen nipt. 
Ik kan het ook niet best meer verbergen, heb nog maar één  broek die past en draag alleen nog maar wijde tops, heb echt al een behoorlijke buik. Had al wat positie jeans besteld en met passen dacht oooh dit zit echt heerlijk!! Gelukkig kunnen we het na morgen ook vertellen.

Wat fijn al die goed echo's :)
Zelf vorige week donderdag de termijnecho gehad, 17 april ben ik uitgerekend. Komende tijd gaan wij het ook rest vd familie en collega's vertellen. 
Het is ons eerste kindje, heb nog niets gekocht, voelt nog zoo vroeg.
Wij doen geen NIPT. Wel de 13 weken echo. Hebben jullie die mogelijkheid ook (al)?

Aaaah zo fijn al die goede termijnecho's.
Ook wij zijn morgen aan de beurt voor de termijnecho. Pas aan het einde van de middag. Ons zoontje mag niet meer mee vanwege aangescherpte regels, maar misschien wel handiger want vorige keer was m'n man meer druk met hem dan met de echo.
Ondertussen groei ik al lekker door. Ik draag voornamelijk lange losse jurken. Maar de wind dan net ff op de jurk slaat dan is de buik duidelijk zichtbaar. Hopelijk is morgen alles goed. Ga het dan vrijdag aan al m'n collega's vertellen, maandag aan de leerlingen (voortgezet onderwijs) en weekend erop via social media. 

De echo was goed! Alles erop en eraan, nog weer twee dagen vooruit gezet, datum is nu 18 april. Komende weekend gaan we het aan iedereen vertellen, eerste even de eigen oudes en broers/zussen.
Ik krijg nog een gesprek bij de gyneacoloog over het preventief starten van medicatie ivm al vroeg hypertensie in de vorige zwangerschap die eindigde in een pre-eclampsie. Hoop dit niet nog een keer mee te maken, zo slecht heb ik me gevoeld. Kan ook met medicatie gewoon onder controle van de verloskundige blijven.

Ons kindje is goed gegroeid en alles zit erop en eraan. Het hartje klopte goed. Na een uitwendige echo ook een inwendige echo. Ze is zo'n 20 minuten bezig geweest maar kreeg de baby niet in zij-aanzicht op beeld. Hierdoor was het stuitje niet goed in beeld en kon/durfde ze geen definitieve uitgerekende datum te bepalen. Ook omdat ik dit keer niet over de uitgerekende datum heen mag gaan ivm eerdere keizersnede. Dus die datum is wel extra belangrijk. 
Dinsdag mogen we terug voor een nieuwe termijnecho. Voelt als een klein kadootje. Ze dacht wel dat het "slechte" beeld kwam doordat ik minder lang zwanger ben dan gedacht of door het littekenweefsel van de keizersnede. 

Wat fijn dat jullie echo's in ieder geval goed waren. Wel fijn Dannie dat je dinsdag nog een keer mag kijken. Hopen dat ze je dan wel een datum geven. Ze heeft bij mij trouwens niet gezegd dat ik door mijn keizersnee niet over tijd mag lopen straks. En junidochter wel fijn dat ze je in ieder geval in de gaten houden En je medicatie kan krijgen.
Hebben jullie de placenta wel gewoon achter liggen? Bij mij ligt hij dit keer dus aan de voorkant als extra stootkussen. Vorige zwangerschap wel gewoon achter. Ik moet trouwens ook rond 24 weken een dagcurve voor suiker bijhouden. 

Wat fijn om te lezen dat de echo’s goed waren en iedereen ook goed in de gaten gehouden wordt.
Bij mijn dochter had ik de placenta aan de voorzijde liggen en ditmaal aan de achterzijde, ben benieuwd of ik de baby dan ook eerder zal voelen schoppen. Ik moet zeggen dat bij mijn dochter ik het al vrij snel kon voelen rond de 17 weken. 
Gaan jullie ook nog een extra echo inplannen voor het geslacht of wachten tot de 20 weken echo of houden jullie het een verrassing voor jullie zelf?

Terug
Bovenaan