April 2021 uitgerekend

De gynaecoloog heeft aangegeven bij het nagesprek (6 weken na de bevalling) dat ik de volgende tijd waarschijnlijk niet over de uitgerekende datum heen mag gaan. Vaak is een geplande keizersnede dan tussen week 39-40 (als ik het me goed herinner). Inleiden wordt ook afgeraden. Volgens mij hangt het er ook vanaf of je het nog op de natuurlijke wijze wilt proberen. 

Ik heb niet duidelijk gevraagd hoe de placenta ligt. Ze heeft hem in ieder geval wel gezien. Bij de vorige zwangerschap lag hij aan de voorkant en voelde ik het kindje als met 18 weken. 

Oww okee. Ik was even benieuwd, maar je kant het dus al wel snel voelen. Bij mij zei ze het echt dus vandaar. 
Dannie oké dan houd ik daar ook maar rekening mee. Maar eerst maar eens kijken hoe de groei dit keer gaat en of het weer zo'n enorm kind is.
Jasmijn gewoon met de 20 weken echo denk ik. Hebben we de vorige keer ook gedaan, maar misschien dat ik toch nog zo nieuwsgierig wordt dat ik het alsnog eerder wil weten... we hebben nu veel minder echo's. De vorige zwangerschap had ik er tm 12 weken al 4 gehad en toen met 20 weken, 30, 32, 34 en 36 weken nog dusja.

Wat word ik super vrolijk van de goede verhalen over de termijn echo’s! we zijn 18 april uitgerekend en gaan 4 november wel een pret echo doen voor het geslacht. Voor de rest hebben we het nog weinig mensen verteld. Morgen is het 12 weken precies en gaan nog even kijken hoe of wat op welke manier we het willen gaan doen. Succes lady’s !! 
ps hebben jullie bij de termijn echo veel kunnen zien?! Wij zagen de handjes bewegen en de beentjes en het was lekker druk daar binnen 

Jazeker, ons kleintje was ook lekker aan het ‘spelen’ daar binnen haha en je kon inderdaad al zoveel zien. Onwerkelijk blijft het heh!
Morgen moet ik na 3 weken vakantie weer aan het werk. Ik zie er eerlijk gezegd wel tegenop, het gaat nu ik mijn rust kon pakken weer wat beter met de misselijkheid en ben bang dat door de stress/deadlines van werk en de weinige rust die je op een werkdag hebt weer slechter zal gaan. Ik moet het maar gewoon proberen natuurlijk...
Hoe is het met jullie kwaaltjes, zijn die al gezakt of nog even aanwezig als een aantal weken geleden? En komen jullie de werkdagen goed door of valt het zwaar? (Ik werk 4 dagen in de week)

Jaa hier ook een bewegende baby. Heel bijzonder. Dit weekend met de rest vd familie buiten het gezin gedeeld. Gezin was al paar weken op de hoogte. Komende week de collega's.
Mijn kwaaltjes zijn zo goed als weg. Voel mij stuk beter. Succes met werken weer! Werk zelf 32 uur en is goed te doen. 

Hoe is het gegaan Jasmijn?
Ik ben wel nog heel moe na een werkdag en eigenlijk ook de andere dagen. Maar ik vind het goed te doen. Moet wel zeggen dat ik sinds de bevalling vorig jaar nog maar 3 dagen voor de klas sta. Tijdens de vorige zwangerschap werkte ik dus nog fulltime en had ik mazzel dat ik tot de meivakantie kon werken en dus 6 weken van te voren met verlof ging door die vakantie. Maar toen heb ik eigenlijk weinig tot geen kwaaltjes gehad. Vandaag was ik voor het eerst niet misselijk en had ik ook zin in avondeten. Ik hoop dat dit zo blijft. 
En ja hier ook volop actie tijdens de termijnecho.

Wat heerlijk dat je vandaag niet misselijk was! Zeker een verademing?
Bij mij ging het mweh, ik begon de ochtend met huilen op werk door de spanning en heb mij daarna goed proberen te houden. Toen ik thuis kwam was ik echt verkrampt, hoofdpijn en weer misselijker. Ik heb mn baas laten weten dat ik derest van deze week thuis zou willen werken en volgende week weer een dag wil proberen om te kijken of dat al beter gaat als ik weer in het werkritme zit.

Wat ik de vorige zwangerschap niet gehad heb maar nu wel is mini beetje bloedverlies, meer kleine bebloede slijmdotjes van misschien een paar milimeter groot bij het afvegen. De eerste keer dat ik het had toen had ik ontzettende harde ontlasting waar ik mn best voor moest doen om deze eruit te persen haha en de tweede keer was na een orgasme.
Ik heb contact gehad met de verloskundige en die zei dat dit na een inspanning normaal is omdat alles daar binnen extreem goed doorbloed is op dit moment en als er druk op komt door inspanning je licht bloedverlies kan hebben. Daarnaast verzekerde ze mij ervan dat als het mis is ik in dit stadium wel erg veel bloed zou moeten verliezen in plaats van die paar kleine dotjes en ik mij geen zorgen hoefde te maken.
Hebben jullie dit ook (gehad)?

Terug
Bovenaan