April 2021 uitgerekend

Wat heb ik een slechte ochtend, had ook een vervelende nacht, niet dat ik weinig geslapen had denk ik maar gewoon heel onrustig met veel dromen. Nu ben ik echt een emotioneel wrak en lichtelijk in paniek. Misschien dat het morgen emotioneel weer beter gaat maar ik heb de behoefte om dit te delen.
Op het moment voelt het alsof alles teveel is. Ik werk wel mijn volle uren maar niet op kantoor. Mijn baas wilt heeeeel graag dat ik wel op kantoor zit maar daar voel ik mij niet goed genoeg voor. Deze druk voel ik ontzettend, alsof het niet goed zou zijn wat ik thuis doe terwijl ik goed ben in mijn werk (ook vanuit huis). Daarbij komt denk ik onbewust ook de coronasituatie. Onze dochter is volgende week jarig en ik heb haar verjaardag afgezegd maar nu willen de opa's & oma's toch kadootjes kopen en deze langbrengen. Lief bedoeld maar zitten we niet op te wachten. Krijg nu constant de vraag. "wat wilt ze hebben" Ik weet niet maar ik heb daar ook gewoon geen energie voor om daar over na te denken. Nu voelt ieder extra dingetje gewoon als teveel, ook een kleine (goedbedoelde) vragen.
Ongeveer 5 jaar geleden zat ik in een depressie waardoor ik 1,5 jaar niets kon. De angst is bij mij aanwezig dat dit terugkomt. Dit heb ik eigenlijk op alle dagen dat ik mij niet goed voel. Vandaag is het even heel sterk en wou dat gewoon even delen. Ik hoop dat het morgen beter gaat en ik achteraf vandaag gewoon als een slechte dag kan bestempelen.

Hoi allemaal, nieuwe hier ! Ik ben na een ronde proberen zwanger mogen worden van ons eerste kindje! Na weken vol misselijkheid en overgeven voel ik me sinds 1,5 week eindelijk wat beter. Wij hebben vrijdag onze geslachtsbepaling echo en zijn op 19 april 2021 uitgerekend ?.

Hallo allemaal,
Inmiddels 18+3 weken. Ik voel me op zich redelijk naar omstandigheden, maar de vermoeidheid is wel nog steeds erg aanwezig en ik heb veel last van pijn aan mijn bil. 
Ik heb nog niet veel geshopt. We hebben een paar dingen van vrienden gekregen, maar de grote inkopen komen nog. 
We zijn nu bezig met de oriëntatie voor de opvang. We twijfelen tussen een kinderdagverblijf of gastouders. 
Kraamzorg hebben we wel al een paar weken geleden geregeld.
Ik ben erover aan het denken om in het ziekenhuis in bad te bevallen. Wat denken jullie hierover? 
Het is wel een hele boel geregel merk ik steeds meer, dus ik probeer rustig te blijven en alles op z'n tijd te plannen. Hoe gaat dat bij jullie?
Het is natuurlijk ook anders, omdat het voor ons de eerste is.
Tips zijn altijd welkom hihi.

@WaaromBaby gefeliciteerd!!
@Gebruiker10277253 Last van je bil, heeft dat met je zenuwen te maken waar de baby op drukt? Och goed dat je het zegt van de kraamzorg hier moeten we echt even induiken en opgeven op kort termijn!
Bij onze eerste wilden en moesten we naar het ziekenhuis omdat ze te vroeg was en wij hadden op voorhand eigenlijk geen wensen en een instelling van just go with the flow. Dat heb ik ook gedaan en houdingen aangenomen die op dat moment goed voelde. Ditmaal speelt het door mijn hoofd om thuis te bevallen maar daar wil ik eerst even een gesprek over met de VK wat de voor en nadelen zijn tov een ziekenhuis. Dat is voor iedereen persoonlijk en zou lekker je gevoel volgen wat jij denkt dat fijn is.
Zeker met je eerste heb je nogal best wat spulletjes nodig en zou ik dan beetje bij beetje kopen zodat je niet zo overrompeld wordt. Al moet ik eerlijk zeggen dat wij (omdat ze te vroeg kwam) nog niet alles klaar hadden staan toen onze dochter geboren werd en dat heb ik niet als vervelend ervaren. Na de geboorte merkte ik ook dat ik wat dingen miste en toen gewoon op internet besteld en de volgende dag geleverd, ideaal die snelle bezorgers.

Vandaag alweer 17 weken en ik moet zeggen, ik ben nog heel moe, maar de andere kwaaltjes zijn wel weggetrokken gelukkig.
Qua spullen hebben wij niet veel nodig, omdat we alles van de 1e nog hebben. We moeten dus wel een dreumeskamer maken voor de oudste. Bij de 1e hebben wij met 16 weken de kinderwagen en kinderkamer gekocht. Mocht het misgaan, mochten de spullen toch terug. Maxicosi hadden we een mooie aanbieding net na de 20 weken. Voor mij waren dat de belangrijkste dingen die ik echt op tijd geregeld wilde hebben. Wij hebben een dubatti kinderwagen en daar kun je ook geen duowagen van maken dus wij gaan waarschijnlijk ook voor een meerijdplankje.
Kinderopvang met week 7 geregeld, maar is bij ons makkelijk vanwege een 2e kind. En kraamzorg met week 15. Na de 20 weken echo gaan we de erkenning regelen.

We krijgen een dochter!
Ik durf het nog steeds niet helemaal te geloven maar mn gevoel had het dus goed! Gister een pretecho gehad. De meneer heeft het geslacht op een kaart geschreven. Ons zoontje van 1 was bij mn ouders. Mijn ouders hebben de kaart geopend en zij hebben de goede kleur muisjes over de cake met slagroom gestrooid. En met het cakeje kwam mn zoontje naar ons toe lopen. Heel blij dat we het op deze manier gedaan hebben.
Verder zag de echo er ook goed uit. Nu nog even afwachten tot de 20 weken echo! 

@Dannie wat leuk, ook een koningspaar. Gefeliciteerd! Ik herken wat je zegt dat je het nog niet durft te geloven, dit heb ik ook, ondanks dat het op de echo heel duidelijk te zien was haha.
Vandaag toch echt in die kraamzorg duiken als mn dochtertje slaapt en denk ook alvast surfen naar een peuterbed. Deze wil ik wel snel voor haar kopen om te voorkomen dat we straks twee nachtbrakers hebben haha. Dan heb ik liever dat ze al wat eerder gewend is en lekker slaapt in haar ‘grote meiden’ bed.

De afgelopen weken heb ik de baby steeds vaker en beter voelen bewegen. Gister was het ook zo bijzonder, we lagen in bed en ik dacht ga toch eens goed met mn hand op mn buik of ik het al van buiten kan voelen en ik was verbaast dat dit gewoon al voelbaar is. Snel de hand van mn man gepakt en hij voelde het ook! Zo'n bijzondere ervaring weer. De vorige keer was het volgens mij echt nog niet voelbaar aan de buitenkant rond deze tijd (16+5). Weet wel dat het toen ook rond de 16 weken was dat ik het zelf erg goed kon voelen van binnen maar in mijn geheugen duurde het toen langer voordat mijn man het van de buitenkant kont voelen. 
Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie ook al getrappel mogen ervaren?

Terug
Bovenaan