April 2021 uitgerekend

Misschien dat er inderdaad een extra groei echo ingepland wordt, maar dit hoor ik dan via de vk. We hebben volgende week een telefonische controle.
Ik heb afgelopen weekend een hoop kleren en spullen gekregen van kennissen. Ik heb ook maathangers gekocht, zodat ik alles een beetje kan sorteren. Nu de kinderkamer nog haha. De eerste 20 weken zijn echt voorbij gevlogen zeg. Merken jullie dit ook?

Ik vind ook dat de tijd voorbij vliegt, sneller dan tijdens de eerste zwangerschap maar dat komt omdat ik nu ook druk ben met onze dochter.
Volgende week komt haar peuterbed binnen zodat ze daar goed aan kan wennen en er hopelijk goed in slaapt tegen de tijd dat baby #2 geboren is. Ze vind het in ieder geval spannend dat ze een grote meiden bed krijgt. 
Gingen er nou nog meer mama's een nieuw bed aanschaffen voor hun oudste kindje?

Hi allemaal,

Ik sluit me ook graag aan bij dit forum :). ik ben Liza, op dit moment 19+3 weken zwanger van ons tweede kindje. Onze zoon Teun is 17 maanden. Zo leuk om weer zwanger te mogen zijn, en het toch op een hele andere manier te ervaren dan de eerste keer. Ik vind het zelf wel fijn dat alles nu wat stil is rondom sociale contacten en afspraken. ik denk dat ik mijn eerste zwangerschap niet wilde toegeven aan dit gevoel en geforceerd dingen bleef doen. Nu voelt het gewoon veel relaxter. Ik heb ook het boek 'How About Mom' vorige week binnen gekregen. Ik kende ze van het instagram account en de app. Echt een heel fijn boek over de transitie van vrouw naar moeder in het eerste jaar. in ieder geval leuk om hier aan te sluiten en tips met elkaar te delen! Liefs!

Voor mijn gevoel gaat de tweede zwangerschap ook veel sneller. Druk met de oudste, maar ook druk op het werk en met een verbouwing. 
Hoe oud is jou dochter Jasmijn-S? Mijn dochter is bijna twee als ik ben uitgeteld, wil haar tegen die tijd verhuizen naar haar nieuwe kamer en dan overstappen op een groter b\ed. 
Ik heb volgende week de 20 weken echo, vindt de echo's wel spannender dan bij de eerste. Het blijft voor ons een verassing wat het wordt! Dan ook maar eens gaan nadenken over een naam, zo lastig! Ik voel de baby al geregeld, blijft bijzonder!

@LizaJacobs, gefelicieerd!
@Junidochter ook een verbouwing? Wij gaan dat ook doen, de zolder willen we verbouwen tot en slaapkamer voor ons. De oudste blijft dan in haar huidige kamer en de baby gaat tzt naar onze oude slaapkamer. Ga jij toevallig ook de zolder aanpakken of iets anders?
Onze dochter is al wat ouder, ze is echt net sinds een paar dagen 3 jaar oud. Ik zie het al helemaal voor me dat ze mij wilt helpen met de baby en hem ook wilt vasthouden en aankleden. Ik weet het, het is een romantisch beeld hahah maar ik hoop dat de werkelijkheid er wel op zal lijken. Ze doet nu ook al vaak alsof haar popje aan het huilen is en gaat hem dan troosten, zo lief is dat.

Hi mama's,
Hebben jullie nog tips rondom babyuitzet en handige dingen voor mama?
Ik ben aan het denken over een zwangerschapskussen, zodat ik beter kan slapen. Ik las dat een voedingskussen ook gebruikt kan worden als zwangerschapskussen. Iemand ervaring hiermee? 
Leuk dat jullie al kindjes hebben. Zijn er ook mama's op dit forum die ook hun eerste kindje krijgen (net zoals ik)?

Jasmijn-S: nee het was een verbouwing van de keuken en bijkeuken, bijna klaar gelukkig. Boven hebben we paar jaar geleden al gedaan en hoeven we alleen muurtje in leuke kleur te sauzen.
Een voedingskussens is wel een goede investering, zeker als je borstvoeding gaat geven. Had destijds eerst een goedkope, daar sliep ik ook mee. Later toch flink geld uit gegeven aan goede en zo'n gemak van gehad!

@junidochter wat fijn dat het al bijna klaar is. Vind dat een verbouwing toch altijd de nodige spanning met zich mee brengt.
@gebruiker10277235 met een echt voedingkussen heb ik geen ervaring, ik had eigenlijk een stapel gewone kussen haha. 

De dingen waar ik blij mee ben en zeker nu weer ga herbruiken:
- puckababy piep, daarna 4 seizoenen (circa 6mnd tot 2,5jaar)
- draagdoek, begin van rekbare stof daarna niet rekbare stof
- nachtlamp voor de nachtvoedingen of andere dingen in het donker, ik heb die van nijntje 30cm dat is een flexibele mooie lamp met verschillende standen en een heel fijn licht geeft. We gebruiken deze nu ze wat groter is als voorleeslampje voor het slapen gaan zodat het grote licht niet aan hoeft en het geeft ook een fijne sfeer
- dr brown flessen
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen voorkeur qua merkjes en spulletjes maar onder andere deze vind ik erg fijn!

Terug
Bovenaan