April 2021 uitgerekend

Ja wij kijken ook voor nieuwe bedjes Jasmijn. Onze oudste gaat dan naar een andere kamer en de jongste komt dan in de babykamer. We zijn er bijna over uit welk behang er op komt. Ik was een hele leuke site tegengekomen namelijk. Waarschijnlijk houdt onze oudste nog zijn eigen ledikant en schaffen we een ledikant aan voor ons verwachte kindje. We vinden hem nog te jong voor een peuterbed en ik ben bang dat hij dan elke keer uit zijn bed klimt. 
Handige tips voor de uitset vond ik: voedingskussen en ja daar kun je ook mee slapen, babynestje vond ik heel fijn, draagzak, browns flessen, grote hydrofieldoeken en verder vond ik een 9 maandenboek en 1e jaars boek heel fijn om alles in bij te houden.
Ik vind de echo's ook super spannend. Deze zwangerschap voelt zo anders! In het begin natuurlijk flink beroerd geweest en nog lang duizelig geweest etc. Bij onze eerste had ik echt nergens last van. Daarvoor een bbz gehad, maar toen had ik dus ook allerlei klachten dus ook al kan het nu geen bbz zijn, denk ik wel dat mijn onzekerheid daar vandaan komt.

Jippie
Ik begrijp je helemaal ik heb ook een bbz gehad.
Vind zo moeilijk om te genieten en het los te laten al ben nu 20+5 ?. Hoop de kleine snel te voelen misschien wordt dan wat makkelijker om te genieten.
Baby uitzet ben nog mee bezig;
Heb alleen nog een voedingskussen en kleertjes ?

Hoi allemaal.. ik zou me graag bij deze topic aansluiten. Ben zelf 18 april uitgerekend van ons 1e kindje? komende dinsdag hebben we de 20weken echo..

Hi Skippy en Domina,
Leuk dat jullie ook in verwachting zijn van het eerste kindje.
En dankjewel allemaal voor de tips.
We hebben echt al mega veel gekregen, van kleren tot speelgoed tot een aankleedkussen, een stoeltje met trilling en geluid, babyboxen enz.
We gaan volgend weekend het kamertje leegmaken en de meubels neerzetten. En dan per week op ons gemak inrichten. We hebben gekozen voor een nieuwe grote kledingkast, zodat wij ook een deel kunnen gebruiken. De babykamer is tweedehands via kennissen. Alles wit, zodat we het leuk met kleurige accessoires kunnen aankleden.
Ik heb speciaal wasmiddel gekocht en maathangers, dan kan ik een beetje gaan sorteren welke dingen of maten we nog moeten aanvullen.
Mijn buik lijkt wel dikker per dag haha, leuk om te zien!
Ik heb wel nog altijd mega veel last van spierpijn, eerst in mijn bil, nu in mijn onderrug aan 1 kant. Hopelijk kan de bekkenfysio me straks weer verder helpen.
Hoe is het met jullie mama's (to be)?

Fijn om te horen dat het bij iedereen tot nu toe zo goed gaat.
Ik had zelf vorige week een week last van m'n banden en daardoor veel buikpijn. Gelukkig is het nu weer weg. 

Ons zoontje is 19 maanden als de baby komt. Ik denk dus toch dat we een ledikantje erbij gaan kopen. 
Nog niet echt veel gekocht. Wij zijn ook nog op de zolder bezig met een kleine verbouwing. Zodra dat klaar is kunnen de meubels uit de babykamer naar boven en kan de dan lege babykamer geverfd worden en kunnen we gaan denken aan meubels. Denk wel dat ik de commode ga verplaatsen ipv een commode erbij kopen. 

Zijn jullie al uit de naam van de baby? Vorige zwangerschap hadden we de naam pas bij week 30. Nu lijkt het erop dat we al een naam voor ons meisje hebben!

trouwens, mijn Voedingskussen ligt alweer in bed. Ik vond het ook heel handig om bij me te hebben in het ziekenhuis (na keizersnede). Ik heb de Buddy van Doomoo.

Oeh jaa de naam daar zijn wij ook al mee bezig. De eerste naam heb ik heel erg een gevoel bij dat het al past bij ons kindje in mijn buik, mijn man is er ook erg enthousiast over maar laat het nog even op hem inwerken haha en de tweede naam vinden we heel lastig. Ikzelf en onze dochter hebben als tweede naam een bloem en dit willen we ook graag doortrekken naar onze zoon maar voor een jongetje is dat toch lastiger. Op google vind ik zo 1,2,3 ook niet echt iets wat ons aanspreekt, we willen een korte tweede naam die engels of nederlands is en geen verbastering is. Dus als jullie suggesties hebben zijn die meer dan welkom hoor!!

Terug
Bovenaan