April 2021 uitgerekend

Aah dankjewel voor de tip mbt voedingskussen, lijkt mij in bed ook heel fijn :)
Vandaag de 20 weken echo gehad en de baby en alles was goed, erg fijn! 
Jullie ook al de 20 weken echo gehad?
Naam vinden wij heeeel moeilijk. Geslacht blijft een verrassing. Hoop zo dat we binnenkort goede ingeving krijgen ?

Wij hebben gisteren de 20 weken echo gehad.. al was het soms een hele uitdaging want stil liggen zat er niet in?

Nu we weten dat we een meisje krijgen zijn we druk bezig met het bedenken van een naam; helaas zitten hoer nog wel wat eisen aan omdat mijn schoonmoeder alle namen doet afkorten/verkleinen.. dus nu zorgen dat we een naam bedenken waarbij ze dit dus niet kan doen..

Gebruiker ....23 ja vervelend is dat genieten dan he. Ik ben blij dat ik het hartje vandaag gehoord heb. Dat geeft weer wat zekerheid, maar ik voel het kindje ook nog niet zo. Komt ook door de placenta die aan de voorkant ligt. 
Wat fijn de goede 20 weken echo's. Wij mogen zaterdagochtend. Ik ben zo beneiuwd of alles goed is en ook wel wat het geslacht is. En namen Oeee.... bij ons zoontje wisten we dat ook pas met 30 weken. We vonden maar weinig namen echt mooi en ook passen bij de achternaam. Dus als het een jongen wordt.... dan wordt het een lastige klus. We wachten de echo zaterdag maar even af. Verder ook nog niets aangeschaft, maarja dat is dus ook nog niet zo hard nodig.
Ronina ben je niet bang dat als ze hem niet kunnen afkorten dat ze hem dan wel langer gaan maken? Wij hebben ook bewust gekozen bij onze 1e voor een korte naam die ook niet af te moeten is. Nu moet ik zeggen dat hij gelukkig ook niet vaak langer gemaakt wordt.

Wij hadden vandaag ook de echo, met ons kindje gaat alles gelukkig goed en mooi in de groei. Mijn placenta heeft helaas nog niet voldoende afstand van de uitgang waardoor ik met 32 weken een extra echo krijg om te kijken of die omhoog getrokken is. Ondanks dat de verloskundige zei dat ik mij nu echt nog geen zorgen hoef te maken had ik toch graag gewilt dat alles in orde was. Ik hou mij maar vast aan de feiten dat bij het grootste gedeelte de placenta optrekt.
Verder vandaag het peuterbed van ons dochtertje in elkaar gezet en wat vond ze het spannend, vanmiddag kon ze er zelfs niet van slapen maar nu als een roosje. Ik denk dat we binnenkort door de oude kleding van haar gaan spitten en kijken wat nog allemaal unisex is om te hergebruiken voor onze baby.

Leuk dat jullie allemaal met een naam bezig zijn. Wij wisten al best een tijdje dat het een meisje is, vanwege de vroege geslachtsbepaling. Ik heb al jaren een lijstje moet ik stiekem bekennen, maar samen tot een naam komen is toch best lastig. Een paar weken geleden hebben we een mooie gevonden en we zijn nu uit aan het proberen of we deze naam leuk blijven vinden.
Ik kreeg vandaag te horen dat ik met een corona besmet persoon in contact ben geweest, dus ik moet 7 dagen preventief in quarantaine. Echt shit, want ik heb amper iets in huis en wou eigenlijk juist komend weekend vanalles doen aan de kinderkamer, de kerstboom opzetten enz. 
Nou even noodgedwongen rusten dan maar..

Wat fijn dat de echo's goed zijn! Even spannend wat de placenta gaat doen Jasmijn. 
Wij zijn dinsdag aan de beurt en ik vind het toch spannend! Veel spannender dan bij de eerste. Toen hadden we een vrij uitgebreide pretecho gehad waardoor we wisten dat veel al goed was. Nu hadden we een pretecho van welgeteld 5 minuten omdat het echobureau van onze eerste keuze gesloten was vanwege Corona.
Afgelopen week veel stress gehad op het werk rondom deadlines, dus toch angstig wat dit doet met de baby. Deze zorgen ook geuit naar mijn leidinggevende. Ben normaal niet zo'n pieperd en hou van hart werken. Maar continu in de overlevingsstand en iedere avond thuis verder is niet echt ok.
Verder ben ik nog steeds zo extreem moe. Overdag nergens last van maar savonds val ik om 8 uur in slaap op de bank. Hebben jullie dat ook?
Deze week ook gebruik gemaakt van de black week en de eerste kleertjes voor ons meisje gekocht! Wat word ik daar blij van!

@Dannie hier ook nog weinig energie, zodra ons dochtertje savonds op bed ligt, lig ik op de bank. Eigenlijk ben ik eerder dan dat punt al moe maarja je kan niet tegen werk zeggen van ‘doei ik ga nu ff lekker liggen en niks meer doen haha’ 
Wat was de reactie van je leidinggevende eigenlijk?
En laat je dinsdag even weten hoe het gegaan is?

Nou ik heb ook de echo gehad. Alles was gelukkig goed en het kindje lag heel rustig. Het deed wel een plasje onder de echo haha. Ik was dus in de volle overtuiging dat het een meisje zou zijn. De zwangerschap voelde al anders natuurlijk en het kindje was dus ook heel rustig. Maar nee... we krijgen weer een jongen. Hier had ik toch een soort geen rekening mee gehouden en ik had ook stiekem een voorkeur voor een meisje dit keer dus ik was even in shock. Maar gelukkig is ook dit kindje weer helemaal gezond en dit keer een normale groei tot nu toe. Placenta wel aan de voorkant, maar geen probleem voor een bevalling.

Terug
Bovenaan