April 2021 uitgerekend

@Dannie Gelukkig dat ook bij jou alles goed eruit ziet!
@Jippie wat een fijn vooruitzicht met je vakanties ertussen zeg!
Zijn er nog mama's die nog de 20-weken echo moeten krijgen of is iedereen van ons forum nu geweest?

Ik was net bij de verloskundige voor reguliere afspraak waar ze mij wees op de kinkhoest prik die je als mama bij 22 weken kunt halen zodat je kindje een prikje minder hoeft. Deze kende ik eerlijk gezegd nog niet en was ook nog niet beschikbaar bij mijn eerste zwangerschap. Moet mij er nog even op inlezen. Gaan jullie dit doen?

Ben inmiddels 22+3 
20 weken echo was allemaal goed en krijgen ook een jongetje ?
En vandaag ga voor de 22wekenprik.
Gelukkig was het bij de rest ook allemaal goed?

Hier ook de 20 weken echo gehad en alles was goed! En het geslacht is nog steeds en verassing. Nu maar eens wat shoppen en de 'nieuwe' kamer van onze dochter gaan bedenken/inrichten.
Ik heb in de eerste zwangerschap ook de kinkhoest vaccinatie gehad. Toen zat ie alleen nog niet in het vaccinatie programma dus moet je hem zelf halen. Heb me nu al wel aangemeld wacht nog op een afspraak.
Het gaat wel snel nu he. Na de feestdagen kunnen we al 'bijna' gaan aftellen tot het verlof.

Hi allemaal!
Dankjewel voor de recensies over de kussens. Ik had eerst eentje besteld bij een webshop, maar die was niet meer leverbaar. Blijkt nu dat het onder een andere naam, namelijk zijslaapkussen ook veel goedkoper te vinden is, bij bijvoorbeeld Blokker, Bol.com enz.  Had ik geen idee van. Hoor inderdaad dat het met bolletjes fijn is, en kussens waarbij je de hoes kunt wassen en de vulling kunt bijvullen. Ik heb er denk ik eentje gevonden die aan de eisen voldoet.
Die spuit van de kinkhoest heb ik misschien gemist, moet dit perse met 22 weken? Ik zal eens googlen en anders de vk bellen.
Wij hebben 15 december de volgende controle bij de vk en 28 december de 4d echo. Nog meer mensen die deze echo laten doen of er ervaring mee hebben?

In mijn vorige zwangerschap werd er inderdaad ook niet gewezen op de vaccinatie, maar dit keer wel. Ik heb 5 januari de afspraak staan. Toch wel fijn dat de kleine dan een inenting minder hoeft en gelijk vanaf de geboorte beschermd is.
Morgen komt hier het behang binnen voor de nieuwe kamer van ons zoontje en ook wat assecoires in hetzelfde thema, zoals een klok en kaarten etc. We moeten nog wel de kleur van de andere 3 muren bedenken, maar dat doe ik liever als het behang er is en ik dus ook de juiste kleuren van het behang zie.

@Gebruiker10260523 wat fijn dat alles in orde was en leuk dat je ook een jongetje krijgt!
@Gebruiker10277253 die vaccinatie kan vanaf 22 weken, in het informatie boekje dat ik gekregen hebt staat hoe eerder hoe beter. Maat dat is natuurlijk maar net afhankelijk wanneer er plek is. Had al gekeken en bij mij in de buurt is er half januari pas plek. 
Ik heb nog nooit een 4D echo gehad, dit is denk ik gewoon een pretcho toch?
@Junidochter Ook fijn dat jouw 20-weken echo goed was! Had jij vorige keer last van de vaccinatie, als in: dat je er zelf een beetje ziekig van geworden was?

Voor onze opleiding verloskunde doen wij onderzoek naar hoe zwangere vrouwen de termijnecho ervaren. Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld. Zou je ons willen helpen? Vul dan de enquête in!
Link naar de enquête:
https://limesurvey-studivg.hr.nl/index.php/256884?lang=nl

Jasmijn ik heb totaal geen last gehad van die vaccinatie, kan me zelfs niet herinneren dat mijn arm pijnlijk was.
Ik heb me al wel aangemeld voor de vaccinatie maar nog niets gehoord. Morgen maar eens bellen voor een afspraak. Toen kon het pas vanaf 28 weken, dus heb nog even.

Terug
Bovenaan