April 2021 uitgerekend

De 4d echo is inderdaad een pretecho. Dan kun je al een beetje zien hoe de baby er ongeveer uit ziet in grote lijnen. 
Ik heb me inmiddels gemeld voor de inenting, kan volgende week woensdag terecht. Hoop dat ik er geen last van ga hebben. Heeft iemand nare ervaringen ermee?
Hoe ver zijn jullie met de checklist? Wij hebben sinds dit weekend de meubels opstaan en eindelijk.... De kerstboom! 

Jasmijn
Ja was echt overtuigt dat meisje zou worden. Maar wordt toch een jongetje en vind ook heel leuk.
Heb de 22 wekenprik vorige week gehad. Alleen spierpijn gehad verder niks. Stelt weinig voor me.
Ik ga volgende week bij controle eens vragen wanneer we weer een echo zouden krijgen. Wanneer is dat normaal na de 20 weken echo?

@Gebruiker10260523 bij mijn verloskundige is er na de 20-weken echo geen standaard echo meer die vergoed wordt tenzij er voor medische redenen nog een keer gekeken moet worden, zoals bijvoorbeeld bij mijn placenta die nog niet voldoende van de uitgang ligt. Daarvoor krijg ik met 32 weken een extra echo. 
Natuurlijk sta je vrij om op eigen kosten een pretecho in te plannen.

Ik krijg nog 2 groeiecho's plus de 4d echo, dus daar ben ik wel blij mee. Zou er niet aan moeten denken dat ik haar nu niet meer zie voor zo'n lange tijd.. 

Ik vond de kinkhoest vaccinatie de vorige keer niet pijnlijk. Heb daarna wel spierpijn gehad en een dikke schijf onder mn huid op de plek waar ik geprikt was. 
Ik mag hem aan het begin van de kerstvakantie halen. 

Ik heb van de week gesprek gehad met de gynaecoloog omdat ik vorige keer een keizersnede heb gehad. Ze vertelde dat ons zoontje een sterrenkijker was en ik daarom niet verder ben gekomen dan 9 cm ontsluiting na 24 uur bevallen. Zo raar dat ze dat nog nooit verteld hadden. Maar zorgt wel weer voor nieuwe kansen dit keer.
Hier lekker veel aan het googelen op meubels etc voor de babykamer. Al wel de kleur uitgezocht voor de muren en wat accessoires gekocht. Omdat mijn zoontje 19 maandag is als de baby geboren wordt, neig ik er nu naar om voor hem een meegroei ledikant te kopen en zijn bedje voor de baby te gebruiken. 

@Dannie wat apart dat je dat nog niet eerder wist. Het klinkt inderdaad wel logisch dat je voor je zoontje een meegroeibedje neemt en voor de baby zijn oude ledikantje. Onze dochter is al wat ouder (net 3) en inmiddels een peuterbedje voor haar aangeschaft zodat haar oude ledikantje weer beschikbaar is!
Afgelopen weekend zou deel 1 van de zolderverbouwing beginnen maar na een paar uur was er een probleem in de constructie, nu pas in januari een afspraak met iemand anders die komt kijken wat de extra kosten zijn om het op te lossen. Ik weet dat het nog ruim op tijd zit maar ik krijg dan toch een beetje kriebels van. Hopelijk valt het allemaal mee en komen er niet nog meer beren op de weg.

Hi allemaal,

Ik heb nog niet veel gepost in het forum maar merk dat ik het toch wel heel leuk vind om wat met elkaar te delen over de zwangerschap en nu ook Corona natuurlijk. Ik heb gister mijn 23 weken afspraak gehad bij de verloskundige. Alles was goed met de kleine. We weten inmiddels al een aantal weken dat we nog een jongetje mogen verwelkomen in ons gezin. Ik heb al een zoontje van 1,5 en vind het heel erg leuk dat hij een broertje krijgt. Qua naam ging het bij onze eerste (Teun) veeeel sneller en makkelijker om eruit te komen. Nu komen we er nog niet echt uit. Gelukkig hebben we nog even ;-). Zijn jullie al uit een naam? verder vind ik het heel fijn dat we al langzaam richting het derde trimester toe gaan. De buik die steeds meer zichtbaar is, en ook straks meer toegeven dat je gewoon hardstikke zwanger bent haha.

Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie nog moe of krijgen jullie al last van andere zwangerschapskwalen?

X

Terug
Bovenaan