April 2021 uitgerekend

Hi!
Welkom Liza!

Ik heb gisteren een controle gehad bij de vk. Ben inmiddels een kilo of 5 bijgekomen sinds het begin van de zwangerschap en ben nu 24+3, dus dat is mooi.
Bloeddruk altijd aan de lage kant, ook gunstig.
Ik ben wel nog moe, maar niet meer zo extreem als in het begin.
Ik heb vandaag de inenting gekregen van de kinkhoest. Niet pijnlijk, maar inderdaad wel spierpijn en een schijf onder de huid. Ochja..

De naam waren wij verrassend snel uit. We hebben het nu al een hele tijd uitgeprobeerd om te kijken of we het leuk blijven vinden, en gelukkig is dit nog altijd zo. Ik kan niet wachten om te kijken of we dit ook bij haar vinden passen als we haar leren kennen.

Hoe gaan jullie kerst vieren? Wordt wel gek dit jaar hè.

Oeps mijn berichtje van vorige week is helemaal niet geplaatst. Wat raar!! Maar vorige week ben ik ziek geweest. Zoontje van 1.5 en vriendlief hadden een aantal dagen voor mij een buikgriepje, want ze hebben allebei overgegeven en ik dacht goed weg te komen, maar was 5 dagen later ook ineens ziek dus toen 2 dagen niet kunnen werken. 
Wij kijken ook of naar nog een een ledikant of meegroeibed, want 21 maanden vinden we ook nog te jong voor een peuterbed. Behang en assecoires zijn voor de nieuwe kamer binnen en de babykamer blijft hetzelfde.
De naam... tsjaa daar hebben we het nog niet over gehad... bij onze zoon waren we daar na 30 weken pas een beetje uit. En aangezien we nu weer een zoon krijgen hebben we geen idee dus dat wordt nog wat.
Dannie ga je dit keer weer proberen om natuurlijk te bevallen? En heb jij zelf een afspraak bij de gynaecoloog gemaakt of had de verloskundige je doorgestuurd? Ik heb namelijk ook een keizersnee gehad en wordt dus sowieso weer medisch. Maar ik weet nog niet of ik het aandurf om bij groen licht het nog een keer natuurlijk te proberen.
En qua gewicht... ik was aan het afvallen in het begin toen ik nog niet wist dat ik zwanger was dus ben pas 0.5 kg aangekomen t.o.v. mijn gewicht vanaf de menstruatie maar 3kg t.o.v. mijn lichtste gewicht in de zwangerschap.

@Jippie ik sta er een beetje hetzelfde in als jij denk ik. Bij mijn praktijk is het gebruikelijk dat je rond 20 weken al een verkennend gesprek hebt in het ziekenhuis. Ik vind het een lastige keuze. Vorige keer had ik dus beide (12 uur inleiden, 24 uur bevallen en toen spoedkeizersnede) en dat wil ik absoluut niet meer. Gelukkig grijpen ze nu sowieso eerder in. Ik denk dat wij voor een geplande keizersnede gaan en een datum plannen voor na de 40 weken en dan afwachten of het daarvoor natuurlijk op gang komt. Vorige keer werd ik met 41+4 ingeleid dus ga er eigenlijk niet vanuit dat ze nu eerder komt. Maar je weet het nooit, toch de tweede. Ik vind het wel echt een nadeel dat herstel na een keizersnede zo lang duurt als je al een kleintje rond hebt lopen. Daardoor wel voorkeur voor natuurlijk bevallen

@Dannie ik moet volgende week weer naar de verloskundige dus ik zal er dan eens naar vragen. Ze zeiden met de 20 weken echo dat het kindje dit keer een normale grootte heeft en de placenta ligt nu wel voor, maar niet in de weg dus het zou natuurlijk moeten kunnen. 1e liep met 20 weken al 3 weken voor qua lengte en gewicht dusja en keizersnee duurt het herstel inderdaad wel weer lang, alleen ik weet gewoon niet of ik zo'n horror bevalling weer aandurf.. de vorige keer kwamen de voorweeen met 39+4 de echte weeën met 39+6 en uiteindelijk met precies 40 weken een spoedkeizersnede.

Sow klinkt heftig dames. Die verhalen over jullie vorige ervaringen.
Het is voor mij de eerste. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een bevalling in bad in het ziekenhuis, maar thuis is ook nog een optie. Ik heb er al het een en ander over gelezen en vooral met mijn problemen rondom de bekken lijkt me dit heel fijn. Mijn verloskundige heeft een voorkeur voor Maastricht (ipv Heerlen). Dat zijn voor ons de twee opties in onze regio.
Iemand ook uit regio Limburg?
Ik krijg vandaag mijn kraampakket als het goed is. Ben nu 24+6 weken. Gaat echt rap nu. Mijn buik is ook echt mega gegroeid de laatste 4 weken. Hebben jullie dit ook?

@babymommaaa kerst inderdaad anders dit jaar, we eigenlijk nu maar 1 afspraak staan met mijn ouders en derest nog niets van gehoord. Wel gek maar denk ook maar beter zo rondom de maatregelen.

Mijn buik begint ook steeds meer vorm te krijgen en dat vind ik toch zo leuk. Loop er trots mee te paraderen hoor haha

Voor de mama’s die al een kleintje hebben, laten jullie deze bij familie als het zover is? Ik vind dat zo lastig omdat ik niet zo’n goede band heb met mijn familie en degene waarmee onze dochter wel een band heeft, heeft zelf een gezin met twee jonge kinderen waardoor ik mij een beetje bezwaard voel om te vragen of zij wilt oppassen als het zover is.

Ik ga er niet vanuit dat het toevallig gebeurd als ze op de opvang is dus ik wil wel iets geregeld hebben, maar wat weet ik totaal niet...

@Jasmijn, die van ons gaat waarschijnlijk wel naar 1 van de 2 opa's en oma's. Ze wonen allebei vrij dichtbij en ook schoonzusje woont om de hoek. Maar ik zou voor iemand gaan bij wie jullie kindje zich vertrouwd voelt... je kan natuurlijk altijd overleggen of ze het een probleem vinden om jullie kindje even over de vloer te krijgen.

Kerst is hier ook rustig. We gaan wel bij beide opa's en oma's een keer eten, maar dat is het.
Mijn buik groeit ook behoorlijk door.

Terug
Bovenaan