April 2021 uitgerekend

Hoe is het eigenlijk bij jullie en seks op dit moment? Bij mn eerste had ik dit ook en nu weer dat ik het lastig vind nu de baby zoveel aan het bewegen is. Dan kan ik maar moeilijk de knop omzetten.

Hebben jullie dit ook en hoe gaan jullie daarmee om?

@Jasmijn-S:

In het begin (eerste 2 maanden) hadden we nog seks, toen een paar maanden niet. Nu laatste tijd wel weer eens, maar niet echt vaak. Voelt inderdaad niet helemaal prettig en heb er ook niet veel behoefte aan. Gelukkig past hij zich er goed op aan. We zijn wel intiem, maar seks is niet echt onze prioriteit op het moment.

Hoe zijn jullie de feestdagen doorgekomen?
Ik vind het heerlijk zo even die kerstvakantie. 'sochtends nog even lekker in bed ontwaken en serie kijken.

Hoi allemaal,
Wat leuk om al die reacties te lezen van jullie ervaringen. Ik ben 2 april uitgerekend, heb zwangerschapssuiker en bekkeninstabiliteit. Hebben een dochter van 5 en ik merk dat dit heel speciaal is omdat ze alles bewust meemaakt. Ruzie wie nu het schopje mag voelen is dus ook al aanwezig. 
Bij mijn dochter was ik extreem moe en misselijk. Was 10 kilo kwijt toen zij eruit was. Nu ben ik ook goed misselijk en lijkt het overgeven ook iedere week meer te worden. Heb nu voor het eerst maagbeschermer gekregen en dat werkt super. 
Vanwege de suiker mag ik in Nijmegen ziekenhuis bevallen. Wat ik zelf lastig vind is dat wat te doen als het eenmaal zover is en ik naar ziekenhuis moet en dochterlief nog in bed ligt (bij haar begonnen de weeën om half drie 's nachts en half vijf gingen we naar het ziekenhuis). Je moet dan toch iemand zijn bed uit bellen. Dat is best lastig. 
Ze wil er zelf bij zijn maar ik vond het erg heftig met alleen maar weeënstormen en de paniek in die bepaalde fase. Dus heb ik haar liever er niet bij. 
Ik kan niet wachten om een gezin van 4 te mogen vormen na alle hobbels die we gehad hebben. 
Ik hoop dat jullie allemaal veilig en coronavrij blijven! Want blijf het toch zelf wel een spannende ziekte vinden wat ineens zo dichtbij kan komen. 
Groet Daniëlle 

Welkom Daniëlle!

Heftig zeg, bekkeninstabiliteit en zwangerschapssuiker.
Ik heb volgende week het onderzoek voor zwangerschapssuiker ivm verhoogd risico.

Ik heb al een paar dagen tintelingen in mijn rechterbeen en een slapend been. Heb de vk gisteren gebeld, moet maar weer eens naar de fysio.

Zijn jullie nog allemaal gezond?

Jazeker nog gezond gelukkig! Heb wel last van aambeien, dat had ik in de eerste zwangerschap alleen na de bevalling van het persen. Meerdere dames hier last van?

Voorderest voel ik mij aan het eind van de dag erg zwaar alsof ik echt ineens 10 kilo aangekomen ben. Mn buik is dan erg gevoelig en een soort van uitstralende spierpijn naar mijn billen, vagina en binnenkant bovenbenen. Als ik het mij goed herinneren zei de verloskundige vorige keer dat dat door de groeiende baarmoeder kwam.

Volgende week heb ik eindelijk de kinkhoest prik. Duurde nogal lang voordat er een datum beschikbaar was in mijn omgeving. Heeft hier iedereen hem al gehad die het van plan was om te halen?

@Jasmijn. Ugh ja die aambeien heb ik elke zwangerschap helaas weer last van. Wat bij mij helpt is een lidocaine zalf van de dokter en op aanraden van de kraamzorg (klinkt misschien beetje gek:) neusspray. Na een paar dagen word het dan weer minder. En ook genoeg water drinken helpt. Bij mij ligt het er ook aan of de baby heel laag ligt of niet, maar het is een enorm rottig en zeurend gevoel de hele dag. Sterkte!

Verder heb ik maandag de 22 weken prik gehad. Ik kon al na een week terecht. Heb er een stijve arm van gehad maar dat is het. Dus opzich handig om je arm te kiezen die je het minst gebruikt.

De nesteldrang is bij mij inmiddels een beetje begonnen. (Nu 26,5 week zwanger) Langzaam komen de eerste baby bestellingen van prenatal, Hema etc binnen. Dat voelt wel heel fijn moet ik zeggen.

Mijn zoontje werd geboren in Juni in een hittegolf dus hebben jullie nog tips of ik veel truitjes/vestjes moet aanschaffen?

@momofsophie vervelend van de bekkeninstabiliteit en zwangerschapssuiker. Ik heb dat wel vaker om mij heen gehoord dat dames dit spontaan in de zwangerschap ontwikkelen.

Wat je schrijft over wat te doen met je eerste kindje is hier ook herkenbaar. Ik heb met 32 weken nog een extra echo om te zien of ik in het ziekenhuis of thuis mag bevallen. Mijn placenta zat vorige keer nog te dicht bij de uitgang. Ik denk dat wij na deze echo plannen kunnen gaan maken met hoe, wat en waar voor onze dochter.

Vervelend die zwangerschapsklachtjes. Hier ook milde bekkenklachten, bij de eerste niet gehad. Als ik me maar gedeisd houdt valt het gelukkig wel mee.
Ik krijg de 22 weken prik eind deze maand, heb hem zelf verzet omdat ik net herstellende was van een corona besmetting. Zag het niet zitten dan ook nog een vaccinatie te halen.
Wij hoeven aan de babykamer gelukkig niets te doen. Onze dochter schuift een kamer op. Daar hoeven we alleen een muurtje een kleurtje te geven omdat alles nieuw is, meubeltjes erin en klaar. Daar moeten we nu maar wel eens mee beginnen. Dan ook maar eens beginnen met uitzoeken van kleding etc wat we kunnen 'hergebruiken'. Het geslacht is weer een verassing dus heb nog unisex kleertjes liggen.
Het gaat wel snel he! Na deze week nog maar 8 weken werken

Terug
Bovenaan