April 2021 uitgerekend

Dat was een beetje een lang bericht en was bang dat het weg zou gaan.. dus even gestuurd..
Hier nog mijn reactie @jasmijn-s
Dank voor je lijstje.
Wat vervelend dat de verbouwing zo tegen valt. Hoop ook dat het nu beter mag gaan en de rest van je verbouwing wel voorspoedig mag verlopen..
Grappig dat we dan waarschijnlijk tegelijk verlof hebben. Mijn plan is om 15 maart met verlof te gaan, dat is bij mij dan 5 weken van tevoren. Het is alleen nog niet (helemaal) geregeld op mijn werk.. ze willen het gesprek aan gaan als de lockdown (van 19 januari of misschien langer) over is en onze systemen het weer doen (zeer grote storing dus ze kunnen niet in de systemen). Heb wel al vaak aan gegeven dat dat mijn wens is (5 weken van tevoren)..
Ik zit even te denken aan namen van die lengte die ik ken.
Boaz/boas, levi, jaro, joël, seth, mick, ties, t(h)ijs, mats, joah, piet, jona, Mike, mees, finn/fynn, tygo/tigo, dex/dax, zayn/zain, vin/Vince, koen/coen, ri(c)k, chris, giel..
Ik zal even blijven na denken maar dit is wat er nu in mij op komt, haha

Als ik zo naar dit lijstje kijk heb ik het idee dat er veel jongetjes geboren worden dit jaar.. hier veel jongetjes en in onze omgeving ook (8 zwangeren en nu 1 bevallen van zoon.. 3 verwachten nog een zoon, 2 een dochter en bij 3 weet ik het niet, haha).. ik merk wel dat het qua kleertjes anders is.. heb het idee dat je bij een meisje meer kanten op kan (ik ben zelf geen fan van dino's,draken,monsters en unicorns)... we hebben eigenlijk alles al qua kleertjes (mag super veel lenen en had nog van alles) wil alleen echt de eerste kleertjes speciaal kopen.. lastig nu de winkels dicht zijn.. wil ook nog wel wat mini rompers.. onze dochter was 44 cm en 3002 gram bij de geboorte (8 dagen over tijd) en ze verwachten nu dat onze  zoon ook niet groot zal zijn (zijn we zelf overigens ook niet)..
Heeft iemand nog ideeen qua aankleding voor de babykamer? De kamer is mintgroen en de meubeltjes zijn wit.. wil wat dingen om aan de muur te hangen die ook betaalbaar zijn (wil het liefst zo'n beetje max. 50 euro er aan uit geven)..
Fijne dag allemaal!

Alweer een paar weekjes niet gereageerd. Het was ook een tijd vrij stil, maar nu zie ik dat ik veel gemist heb.

Uitgerekende datum: 16 april, 2e kindje. 1e zoontje is tegen die tijd 22 maanden.
Ik werk nu nog 6 weken en ga dus 20 februari met verlof en begin rond 1 september weer. Voordeel van het basisonderwijs dat je de vakanties allemaal terug krijgt. Nu dus ook thuisonderwijs aan het geven, maar wel vanuit school.
Ik heb gelukkig wederom niet zoveel kwaaltjes en sport nog lekker 3 keer in de week.
Woensdag een groei echo en dan met 30 en 33 weken nog een keer. Ook moet ik helaas een suikertest inplannen.
De 22 weken prik heb ik van de week gehad. Alleen een hele stijve arm gehad en dat voel ik nog steeds wel.

Ojaa de naam..... die hebben we wederom nog niet! Bij ons 1e zoontje hadden we die ook pas heel laat, maar daar zijn we echt wel super blij mee. En aangezien we weer een zoontje krijgen.... hebben we weer geen idee.. we houden wel van dezelfde soort namen dus dat is het probleem niet, maar we hebben nog niet DE naam.. we hebben allebei de kinder app gedownload en al wel een paar matches. Het geboortekaartje weten we al wel, want we konden bij ons 1e zoontje niet kiezen uit 2 kaartjes dus nu nemen we de andere kaart.

@PM. Goed punt over borstvoeding geven, dat er niet een soort prestatie druk achter moet zitten. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat zijn.

Heb je ook een opleiding aan het GLU gedaan? Ik ben na de opleiding grafisch vormgeven doorgegaan naar de kunstacademie. Het vorige geboortekaartje heb ik in samenwerking met een andere kunstenaar gemaakt. Dit kaartje ga ik ook weer zelf ontwerpen. Voor dit kaartje zit ik te denken aan ‘blinddruk’.

Onze zoon slaapt de afgelopen 2 weken echt heel slecht, waarsg kiezen die doorkomen. Hopelijk zijn ze straks allemaal door als de baby komt ??.

Fijne avond allemaal!

Hi allemaal.
Ik zie opeens heel veel posts haha.

@pm dankjewel voor de tip over de kolf. Ga ik inderdaad een checken bij de verzekering. Wil ook graag proberen borstvoeding te geven.
Ideetjes voor de babykamer:
Ik heb de meubels wit met een beetje grijs. De aankleding is roze en paars. Ik heb voor aan de muur een klok, een fotolijstje, plankjes en een lampjessnoer met van die bolletjes. Verder nog een vloerkleedje en een klamboe en wat knuffels. Meeste heb ik van de Big Bazar en de Bon prix.

Geboortekaartje: ik heb altijd al eentje gewild met een foto van de baby erop. Ik heb al wat ontwerpen gezien, maar ik moet dit nog eens met papa overleggen. Waarschijnlijk zegt hij toch: kies jij maar.. haha.

Even aanvulling:
Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje
LizaJacobs: 11 april, tweede zwangerschap, jongetje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jasmijn-S: 21 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jippieeee: 16 april, tweede zwangerschap, jongetje 

@Jippiee
Ik had hetzelfde met de 22 weken prik. 3 dagen spierpijn.
Wat fijn dat je op tijd met verlof kan. Ook voor jou, goed dat je in het onderwijs werkt, is toch een heel belangrijk beroep, intensief ook/vooral in deze periode..
Is er een speciale reden dat ze groei echo's doen? (Ben nieuwsgierig maar hoef je natuurlijk niet te vertellen als je dat niet wilt)..
Ik krijg 20 januari groei echo en dan nog 1 half februari en begin/half maart. Bij ons is dat omdat onze dochter 3002 gram was bij de geboorte met 8 dagen overtijd (3000 gram was de grens voor die termijn om naar huis te mogen mits haar temperatuur goed was en ze goed dronk).. ze verwachten dat ik dit keer niet zoveel overtijd ga lopen (misschien wel een beetje maar niet zo lang) dus ik krijg bloedverdunners om de groei (vooral in gewicht) te stimuleren (navelstreng gaat daardoor wijder open staan wat zorgt voor meer toevoer). Ik moet deze slikken tot 36 weken zwangerschap..
Wat een slim idee om nu het andere geboortekaartje te gebruiken..
De naam kom je vast uit.. misschien hoor je hem straks ergens zo maar en heb je 'm op die manier gevonden.. wel fijn dat jullie op 1 lijn zitten..
Succes met de 22 weken prik.. ik heb hem gehad en heb tijdens het wachten op Netflix film gekeken op mijn tablet (met oordopjes in).. wachten ging daardoor best snel.. je moet de film/serie wel even thuis downloaden want je hebt daar (meestal) geen WiFi..

Ik reageer even per persoon want mijn telefoon gooit me er anders steeds uit..
@ lizajacobs 
Nee ik heb op het ROC in Arnhem deze opleiding gevolgd (bestaat inmiddels niet meer in die vorm daar, ze hebben de opleiding nu anders ingericht)..
Wat leuk dat je je kaartje weer zelf gaat maken, is toch wel heel speciaal  (ik durfde dat gewoon zelf niet aan, haha).. blinddruk is wel uniek.. niet alle drukkerijen werken daar mee (voor zover ik weet).. dat maakt het helemaal uniek..
Tip voor de kiezen van je zoontje: chamodent tandgel (of druppels).. is van VSM.. verkrijgbaar bij kruidvat/etos etc. Die kleintjes kauwen veel (eten/speelgoed/etc) waardoor het tandvlees harder wordt (vergelijk het met eelt alleen dan verhard het tandvlees).. dit spul maakt het tandvlees wat zachter waardoor de tandjes/kiesjes er makkelijker door kunnen waardoor het minder pijnlijk is (en waarschijnlijk iets minder tijd nodig heeft om door te komen).. heeft bij onze dochter geholpen.. ik had een collega die parttime bij ons werkte en parttime bij de tandarts en van haar kreeg ik deze tip..
Nog 2 tips voor borstvoeding die mij later te binnen schoten..
Kleintjes kunnen er best last van hebben als je bepaalde maaltijden hebt gegeten.. dan hebben ze meer last van krampjes.. bijv. Bij kolen, knoflook,pittige gerechten etc. Als je dat vervelend vind of je kindje heeft er erg veel last van terwijl je dat wel wil eten dan kan je voordat je dit gaat eten even kolven.. dan heeft je kindje niet zoveel last omdat je dan gewoon de gekolfde melk kan geven.. 
Als je melk in de vriezer wil bewaren na het kolven kan je daar 2 manieren makkelijk voor gebruiken.. je hebt er speciale zakjes voor waarop je de hoeveelheid kan zien en de datum etc op kan noteren (soort speciale zipzakjes met dubbele sluiting tegen het lekken) of je kan het invriezen in een ijsblokjes vorm.. dan moet je 1 keer kijken hoeveel voeding 1 ontdooit ijsblokje is en kan je daarna per portie/hoeveelheid ontdooien (bijv. 3 ijsblokjes is 1 voeding dan hoef je maar steeds 3 blokjes eruit te halen en ontdooien)...
Die bewaarbakjes vind ik persoonlijk minder prettig omdat de voeding dan langer duurt voordat het ontdooit en je de voeding niet in het flesje kan laten ontdooien omdat het "blok" dan te groot is voor de opening van de flessenhals (meestal)

Terug
Bovenaan