Heej,
Leuk om jullie reacties te lezen..
Even de reacties van mij op jullie berichten..
@babymommaaa
Wat fijn dat jullie de naam al hebben..
Ik snap dat het lastig is om een naam te kiezen als je in het onderwijs werkt. Ik ben facilitair medewerker (voornamelijk schoonmaak maar ook toezicht houden, vergaderruimtes klaar zetten, collega's ondersteunen als ze hulp nodig hebben, gasten/bedrijven wegwijs maken in het gebouw etc.) Bij een zwembad. Daar hoor en zie je dus ook veel namen. Ook gaan we naar de kerk. In onze kerk zijn er velen met dezelfde achternaam (overgrootouders hadden 3 zoons die allemaal grote gezinnen kregen en die gezinnen ook weer grote gezinnen).. we wilden dus ook een nog niet bestaande combi van die voor en achternaam. Onze naam is relatief lang, wel vrij bekend, bijbels, en 2 doopnamen (vernoemingen). Onze dochter heeft een Franse naam die velen ouderwets vinden maar je hoort hem niet vaak terwijl het wel een bekende naam is.
In het onderwijs werken lijkt me nu best pittig in deze periode. Vind het fijn om te horen dat het voor jou persoonlijk werkt om thuis te werken. Het onderwijs is altijd wel intensief werk en dat dan fulltime met zwangerschap.. vind het echt goed/knap van je dat je door zet.
Ik zie dat het je eerste kindje is. Het klopt dat je conditie nu wat achteruit gaat. Heb ik nu ook bij beide zwangerschappen ervaren. Je ademhaling veranderd, je buik wordt zwaarder etc. Best lastig.. je gaat straks ook merken dat je moet gaan puzzelen hoe je dingen moet doen bijv. Ik kan nu niet zo goed bukken dus moet echt zitten om mijn broek en sokken aan te trekken.. als ik moet bukken doe ik dat rustig en als dat kan ter ondersteuning van iets wat in de buurt is bijv. Als iets naast de bank op de grond ligt dan raap ik het op en met opstaan houd ik me dan vast aan de bank..
@ lizajacobs.
Dat veel plassen is herkenbaar.. steeds maar voor korte periode wat doen en dan moet je weer. Dat vind ik best lastig aan deze corona periode. Voorheen kon je ergens naar toe en dan meestal wel ergens gebruik maken van het toilet maar nu is alles dicht.
Wel fijn dat je man je nu kan helpen. Toch best pittig wat er nu allemaal gebeurd en dat er zoveel onzekerheid is ook met name in de horeca.
Leuk om te verbouwen aan de babykamer.. ondanks dat het ook zooi kan geven vond ik dat toch leuk en speciaal..
Leuk dat jullie de naam waarschijnlijk al hebben.
Ik heb even op je site gekeken. Je maakt leuke dingen. Vind vooral 1 van je menukaarten heel leuk (ben alleen alweer de naam vergeten, hij ziet er rustiek uit met strakke vormgeving, mooi natuurlijk met die bladeren).
Ga je voor jullie kindje ook zelf je geboortekaartje maken?
Ik heb de opleiding dtp gedaan maar toen ik klaar was, was er geen werk (alleen 1 baan waar ik bij in aanmerking kwam alleen ging dat niet vanwege de reistijd.. bijna 2 uur met ov.. en het was tijdelijk ter vervanging van zwangerschapsverlof) ik weet dus wat je werk inhoudt. Ik vond vooral bedrukking, belettering en familiedrukwerk het leukst (niet zo die bedrijfsbedrukking en rouwwerk). Ik heb er alleen zelf bewust voor gekozen om niet zelf het geboortekaartje te maken omdat ik wist dat het dan toch nooit goed genoeg zou zijn (te perfectionist en veeleisend voor mezelf). Wel dus erg kritisch op het uitzoeken van een geboortekaartje, haha. Deze is dus nu ook al klaar. Hoeft alleen eventueel de datum aan te passen (heb de uitgerekende datum ingevuld voor de proefdruk), en de tijd + gewicht. Wil een sluitsticker op de envelop maar daar nog niet helemaal uit. (Hebben een mintgroene envelop uitgezocht en daar passen niet slle stickers bij..) zeer kritisch op een sticker die waarschijnlijk bij het openen van de envelop kapot scheurt.. haha.
Je vroeg om tips voor het borstvoeden.
Dit klinkt heel gek maar wil het niet te graag.. als het een soort prestatie wordt zeg maar dan kan het zijn dat dat invloed heeft op je productie (je moet zeg maar geen stress er van hebben want dan kan het moeilijker op gang komen). Blijf rustig, laat je begeleiden door je kraamhulp (geef ook aan bij je intake dat je borstvoeding wil geven) en als het niet meteen op dag 1 lukt is het niet zo dat het dan per se helemaal niet lukt. Je kindje en jij moeten daar een ritme in krijgen.
Van vette kwark eten krijg je vollere melk waardoor het meer verzadiging geeft bij je kindje. Dit was een tip van mijn kraamhulp.
Je borstvoeding veranderd mee met de behoefte van je kindje. Je zult dus merken dat als je een ritme hebt het misschien toch net iets anders kan zijn.
Drink bij elke voeding zelf een glas water (meestal handig om dat voor/na de voeding meteen te doen). Dat voorkomt uitdroging bij jezelf.
Ik heb bij onze dochter gevoed met tepelhoedjes. Ze kon mijn tepel niet voldoende te pakken krijgen waardoor het aan happen moeilijk ging. Dat ging met de tepelhoedjes beter (te koop bij kruidvat/etos van medela, is een setje met 2 tepelhoedjes en een geel bewaardoosje)..
Ik zorgde er ook voor dat ik overal "netjes" kon voeden.. zelf vond ik het nooit een probleem maar sommige mensen vinden het aanstootgevend.. had meestal een sjaal ofzo bij me ter bedekking..
Je kan eventueel een hydrofiel doek in je bh stoppen tijdens het voeden (je opent de voedingsbh en dan vouw je de doek tussen de onderkant van je bh.. een beetje zoals ze bij een echo de doek om je broek vouwen) als je dan lekt tijdens het voeden wordt dat een beetje opgevangen..
Even bij je verzekering na gaan maar bij de meeste verzekeringen kan je een vergoeding krijgen voor de aanschaf van je borstkolf. (Bij mij is dat 75 euro).. je koopt dan een borstkolf en stuurt dan het bonnetje naar ze op, zij berekenen dan wat ze vergoeden (ligt ook aan de prijs van je kolf).. ik heb zelf een elektrische kolf.. vind ik prettig omdat je soms wat langer aan het kolven bent en anders moet je steeds zelf de beweging met je hand te maken..(nu kan je bewijzen van een boek vast houden en lezen haha)..
Hoop dat je wat aan deze tips hebt!