April 2021 uitgerekend

Geen aambeien. Wel last van bekken gerelateerde klachten. Gaat op en af, nu gaat het wel weer redelijk.
Kink hoest inenting heb ik al gehad, op het moment niet pijnlijk, maar ik heb wel een paar dagen bont en blauw rondgelopen.

Kinderkamer zijn we aan bezig. Meubels staan erin. We gaan 1 muur behangen en dan wat plankjes enz. Ophangen.

Ik ga vanaf 8 maart met verlof, dus dat zijn nog een week of 8 werken met een week vakantie tussendoor, gaat snel zeg..

We hebben uiteindelijk toch gekozen voor een gastouder, voor 3 dagen in de week. Hele lieve, wat oudere, mevrouw met een onderwijsachtergrond.

Gisteren kon ik haar voor het eerst op beeld vastleggen en zag ik haar bewegen aan de buitenkant, zo speciaal om te zien en te voelen. Ben echt verliefd op ons prinsesje.

Hier ook alles goed! Geen kwaaltjes gelukkig, maar merk dat ik ons zoontje al niet te veel meer moet tillen. Alleen heb ik toch vaak honger overdag, echt extreem. Dat herken ik van m'n vorige zwangerschap niet. 

Wat gaat de tijd hard hè?! Ik ben nog een beetje aan het dubben over het verlof. 
Keuze voor geplande keizersnede staat bijna vast. Vraag is of de meivakantie niet meegeteld wordt met m'n verlof (voortgezet onderwijs). Dan zou ik een weekje eerder met verlofd gaan en wat verlofdagen meenemen naar volgend schooljaar. 

Kamertje is hier geschilderd en het kastje hangt al aardig vol. Nog even wachten tot  het peuterbedje voor ons zoontje binnen is en dan kan ook zijn commode en ledikantje naar de babykamer. 

Hallo,
Ik heb helemaal in het begin al eens een berichtje geplaatst maar door drukte (vooral in mijn hoofd, haha) niet echt meer wat geplaatst. Wel zo nu en dan mee gelezen..
Even wat over mij/ons gezin
- uitgerekende datum 18 april (nu 25+5 zwanger)
- ons tweede kindje. Eerst een dochter en verwachten nu een zoon. Onze dochter is net 3 jaar als haar broertje geboren wordt (mits dat hij op/rond de uitgerekende datum geboren wordt)
- kinkhoest vaccinatie gisteren gehad.. ik had daarna steeds koude handen (geen idee of dat dat er mee te maken had) en spierpijn. Over die vaccinatie.. dat wist ik eerst ook niet maar het is een combi vaccinatie voor kinkhoest, difterie en tetanus.. je bent zelf ook beschermd voor deze 3.. 
- in de "kerstvakantie" heb ik de suikertest gehad (ivm pcos en diabetes in de familie) maar die was oke..
- zwangerschapskwalen: soms wat bekkenklachten (nu met fysio heb ik ook periodes nergens last van).. vermoeidheid (peuter slaapt niet meer overdag.. en wel vroeg wakker).. soms wat maagzuur.. moet zittend mijn broek/sokken/schoenen aan doen.. soms buiten adem en ik kan niet goed meer omdraaien in mijn slaap.. 
- ik krijg een ziekenhuis bevalling met medische indicatie (epilepsie gehad in het verleden, nu wel aanvalsvrij maar bevalling kan een risico vormen)
- we wonen in een dorp vlakbij Utrecht..
- qua oppas is alles geregeld. Ons zoontje kan en mag naar dezelfde opvang als zijn zus (2 dagen in de week bij een hele lieve gastouder en 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf)..

Misschien leuk om een soort bericht te hebben met alle namen + uitgerekende datum + hoeveelste zwangerschap?
Zijn jullie al uit een naam? Wij hebben veel zwangeren in de omgeving maar hebben een naam die voor ons echt DE naam is.. bij een paar weet ik dat ze een meisje verwachten of niet voor de stijl naam gaan die wij hebben maar nog niet bij allemaal.. weet niet wat ik ga doen als iemand toch die naam gebruikt.. voor mijn gevoel past er gewoon geen andere naam (geen idee waar ik dat op baseer want er zijn zoveel namen maar toch kan ik niet aan het idee wennen dat hij misschien anders zou heten, haha) (herkenbaar bij iemand?)
Als het voor jullie een tweede (derde,vierde,vijfde,etc). Is laten jullie dan je andere kind(eren) iets trakteren bij de geboorte (op school/opvang/etc).. doen jullie ook iets van een cadeautje van broer/zus voor de baby (en/of andersom)? Wij willen waarschijnlijk onze dochter een knuffel laten kiezen en haar iets geven van haar broertje of van ons..
Hoe voelt deze corona periode voor jullie? Het bedrijf waar ik werk is dicht.. als we per 20 januari open mogen is het nog 7/8 weken tot mijn verlof maar waarschijnlijk wordt dat minder want ik verwacht een verlenging van de maatregelen.. ikvind het een gek idee.. thuis.. paar weken werken en dan weer thuis voor verlof.. wanneer gaan jullie met verlof? 4/5 of 6 weken van tevoren? Is dat een eigen keus of moet dat verplicht door je werk (bijv. In de zorg/opvang moet je 6 weken van te voren)..
Het is een lang bericht geworden haha.. ik ga maar weer stoppen..
Voor iedereen een fijne zwangerschap gewenst!

@PM

4 april uitgerekend - eerste kindje

Naam zijn we al best lang uit. Best bijzonder om dit voor iemand te mogen kiezen. Het is een korte naam, buitenlands en gekozen voor een iets apartere spelling. Een naam kiezen is best lastig als je in het onderwijs werkt, maar het is gelukt.

Werk: ja heavy fulltime in het onderwijs met een zwangerschap. In het begin veel klachten gehad, nog steeds wel kwaaltjes, maar het lijkt juist minder te worden. Toch merk ik nu dat mijn buik steeds groter en zwaarder wordt en mijn conditie afneemt. Alles is toch ietsje sneller vermoeid nu. Ik heb nu 'geluk' dat we voor het thuisonderwjjs vanuit thuis kunnen werken.

@PM,Leuk je te spreken! Ik doe mee aan het vragenlijstje ?
– Uitgerekend 11 april (26+5). – Het is een jongen ?
– Dit is mijn tweede zwangerschap.
– kwaaltjes: vermoeidheid, soms emotioneel, heel snel moeten plassen dus korte afstanden lopen.
– We zijn waarschijnlijk uit een naam! Hij heeft al meerdere namen gehad maar dit is een naam die ook al op het lijstje stond van onze eerste zoon. Zo spannend om echt definitief te kiezen.
– ik ben freelance grafisch vormgever/illustrator en ik werk altijd al vanuit huis. Daar is dus niks veranderd. Ik richt me nu vooral op gezin/zwanger illustraties. Mocht je het leuk vinden om te kijken, dit is mijn website: http://www.buro-ko.nl.- ik krijg een ZEZ uitkering omdat ik zzper ben, deze gaat in 4 weken voor mijn uitgerekende datum. Ik heb nu zelf een potje gespaard zodat ik de komende tijd al rustiger aan kan doen als het nodig is. Ik vind mijn werk héél leuk dus zolang er opdrachten binnenkomen blijf ik doorwerken.– ik woon in een heel klein dorpje aan de dijk in de Betuwe.
– mijn man werkt in de horeca en is nu dus veel thuis, hij heeft nog maar voor 2 dagen werk. Ik vind dat nu eigelijk alleen maar heel fijn zodat hij thuis kan verbouwen en heerlijk kan koken en kan helpen met onze peuter. Babykamer word nu onder handen genomen ?.
Bij mijn eerste heb ik geen borstvoeding gegeven, en wil dat nu wel heel graag. Ik ben me al aan het inlezen en hoop dat alles daarin goed mag verlopen. Hebben jullie nog tips dan hoor ik dat heel graag.
X

Hierbij even een overzichtje uit de laatste berichtjes met de uitgerekende datums, voel je vrij om het te kopieëren en aan te vullen:

Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje

LizaJacobs: 11 april, tweede zwangerschap, jongetje

Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje

Jasmijn-S: 21 april, tweede zwangerschap, jongetje

Overigens zijn wij nog niet uit de naam, hoogstwaarschijnlijk wel uit de eerste naam, maar nog niet uit de tweede naam. We wilden eerst een botanische tweede naam maar beiden kunnen we daarin niets passends vinden. Zat voor een tweede naam zelf te denken aan Noah, Felix of Mees maar het is nog niet DE match. Mooiste is wel als het met een medeklinker begint omdat de eerste naam begint en eindigt met een klinker. Suggesties zijn zeker welkom!

Voorderest nog niets gekocht want zolderverbouwing is een dramaaaa (onze toekomstige slaapkamer). Komen steeds meer dingen aan her licht waardoor nu de status is dat het hele dakkapel vervangen moet worden. Ik hoop dat we dit financieel en qua tijd ook redden voor mijn verlof/vrije dagen in gaat...deze begint 15 maart. Ik heb 4 weken verlof van te voren en daarvoor 1,5 week vrije dagen opgenomen.

Heej,
Leuk om jullie reacties te lezen..
Even de reacties van mij op jullie berichten..
@babymommaaa
Wat fijn dat jullie de naam al hebben..
Ik snap dat het lastig is om een naam te kiezen als je in het onderwijs werkt. Ik ben facilitair medewerker (voornamelijk schoonmaak maar ook toezicht houden, vergaderruimtes klaar zetten, collega's ondersteunen als ze hulp nodig hebben, gasten/bedrijven wegwijs maken in het gebouw etc.) Bij een zwembad. Daar hoor en zie je dus ook veel namen. Ook gaan we naar de kerk. In onze kerk zijn er velen met dezelfde achternaam (overgrootouders hadden 3 zoons die allemaal grote gezinnen kregen en die gezinnen ook weer grote gezinnen).. we wilden dus ook een nog niet bestaande combi van die voor en achternaam. Onze naam is relatief lang, wel vrij bekend, bijbels, en 2 doopnamen (vernoemingen). Onze dochter heeft een Franse naam die velen ouderwets vinden maar je hoort hem niet vaak terwijl het wel een bekende naam is.
In het onderwijs werken lijkt me nu best pittig in deze periode. Vind het fijn om te horen dat het voor jou persoonlijk werkt om thuis te werken. Het onderwijs is altijd wel intensief werk en dat dan fulltime met zwangerschap.. vind het echt goed/knap van je dat je door zet.
Ik zie dat het je eerste kindje is. Het klopt dat je conditie nu wat achteruit gaat. Heb ik nu ook bij beide zwangerschappen ervaren. Je ademhaling veranderd, je buik wordt zwaarder etc. Best lastig.. je gaat straks ook merken dat je moet gaan puzzelen hoe je dingen moet doen bijv. Ik kan nu niet zo goed bukken dus moet echt zitten om mijn broek en sokken aan te trekken.. als ik moet bukken doe ik dat rustig en als dat kan ter ondersteuning van iets wat in de buurt is bijv. Als iets naast de bank op de grond ligt dan raap ik het op en met opstaan houd ik me dan vast aan de bank..

@ lizajacobs.
Dat veel plassen is herkenbaar.. steeds maar voor korte periode wat doen en dan moet je weer. Dat vind ik best lastig aan deze corona periode. Voorheen kon je ergens naar toe en dan meestal wel ergens gebruik maken van het toilet maar nu is alles dicht.
Wel fijn dat je man je nu kan helpen. Toch best pittig wat er nu allemaal gebeurd en dat er zoveel onzekerheid is ook met name in de horeca.
Leuk om te verbouwen aan de babykamer.. ondanks dat het ook zooi kan geven vond ik dat toch leuk en speciaal.. 
Leuk dat jullie de naam waarschijnlijk al hebben.
Ik heb even op je site gekeken. Je maakt leuke dingen. Vind vooral 1 van je menukaarten heel leuk (ben alleen alweer de naam vergeten, hij ziet er rustiek uit met strakke vormgeving, mooi natuurlijk met die bladeren). 
Ga je voor jullie kindje ook zelf je geboortekaartje maken?  
Ik heb de opleiding dtp gedaan maar toen ik klaar was, was er geen werk (alleen 1 baan waar ik bij in aanmerking kwam alleen ging dat niet vanwege de reistijd.. bijna 2 uur met ov.. en het was tijdelijk ter vervanging van zwangerschapsverlof) ik weet dus wat je werk inhoudt. Ik vond vooral bedrukking, belettering en familiedrukwerk het leukst (niet zo die bedrijfsbedrukking en rouwwerk). Ik heb er alleen zelf bewust voor gekozen om niet zelf het geboortekaartje te maken omdat ik wist dat het dan toch nooit goed genoeg zou zijn (te perfectionist en veeleisend voor mezelf). Wel dus erg kritisch op het uitzoeken van een geboortekaartje, haha. Deze is dus nu ook al klaar. Hoeft alleen eventueel de datum aan te passen (heb de uitgerekende datum ingevuld voor de proefdruk), en de tijd + gewicht. Wil een sluitsticker op de envelop maar daar nog niet helemaal uit. (Hebben een mintgroene envelop uitgezocht en daar passen niet slle stickers bij..) zeer kritisch op een sticker die waarschijnlijk bij het openen van de envelop kapot scheurt.. haha.
Je vroeg om tips voor het borstvoeden.
Dit klinkt heel gek maar wil het niet te graag.. als het een soort prestatie wordt zeg maar dan kan het zijn dat dat invloed heeft op je productie (je moet zeg maar geen stress er van hebben want dan kan het moeilijker op gang komen). Blijf rustig, laat je begeleiden door je kraamhulp (geef ook aan bij je intake dat je borstvoeding wil geven) en als het niet meteen op dag 1 lukt is het niet zo dat het dan per se helemaal niet lukt. Je kindje en jij moeten daar een ritme in krijgen.
Van vette kwark eten krijg je vollere melk waardoor het meer verzadiging geeft bij je kindje. Dit was een tip van mijn kraamhulp.
Je borstvoeding veranderd mee met de behoefte van je kindje. Je zult dus merken dat als je een ritme hebt het misschien toch net iets anders kan zijn.
Drink bij elke voeding zelf een glas water (meestal handig om dat voor/na de voeding meteen te doen). Dat voorkomt uitdroging bij jezelf.
Ik heb bij onze dochter gevoed met tepelhoedjes. Ze kon mijn tepel niet voldoende te pakken krijgen waardoor het aan happen moeilijk ging. Dat ging met de tepelhoedjes beter (te koop bij kruidvat/etos van medela, is een setje met 2 tepelhoedjes en een geel bewaardoosje)..
Ik zorgde er ook voor dat ik overal "netjes" kon voeden.. zelf vond ik het nooit een probleem maar sommige mensen vinden het aanstootgevend.. had meestal een sjaal ofzo bij me ter bedekking.. 
Je kan eventueel een hydrofiel doek in je bh stoppen tijdens het voeden (je opent de voedingsbh en dan vouw je de doek tussen de onderkant van je bh.. een beetje zoals ze bij een echo de doek om je broek vouwen) als je dan lekt tijdens het voeden wordt dat een beetje opgevangen..
Even bij je verzekering na gaan maar bij de meeste verzekeringen kan je een vergoeding krijgen voor de aanschaf van je borstkolf. (Bij mij is dat 75 euro).. je koopt dan een borstkolf en stuurt dan het bonnetje naar ze op, zij berekenen dan wat ze vergoeden (ligt ook aan de prijs van je kolf).. ik heb zelf een elektrische kolf.. vind ik prettig omdat je soms wat langer aan het kolven bent en anders moet je steeds zelf de beweging met je hand te maken..(nu kan je bewijzen van een boek vast houden en lezen haha)..
Hoop dat je wat aan deze tips hebt!

Terug
Bovenaan