April 2021 uitgerekend

@Babymommaaa..
Dank je voor de tips van de babykamer.. ik zal even op internet gaan speuren (ben bang dat de winkels nog wel even dicht zijn)..
Makkelijk als hij zegt kies maar.. 
Bij onze dochter had ik gewoon wat proefkaartjes besteld (als je er meer besteld moet je soms wel betalen).. en daar hebben we toen samen uit gekozen.. nu liet ik een kaartje via een site zien die ik erg leuk vond en mijn man was heel enthousiast en riep meteen dat wordt 'm.. nog wel verder gekeken maar geen andere gevonden waar we zo blij mee waren..
Bij een foto op je geboortekaartje zou ik wel echt gaan voor een foto waar je zelf echt tevreden mee bent dus niet een foto maken zodat het kaartje de deur uit kan maar als je niet tevreden bent gewoon op een ander moment nog wat foto's maken. 
Het ligt een beetje aan de grootte van je kaartje en het "kader" waar de foto in staat (bijvoorbeeld in cirkel of vorm of over 1 hele zijde) maar de kwaliteit van foto's die je maakt met je mobiel komen niet altijd zo scherp gedrukt op het kaartje als je misschien wil... je kan de scherpte "controleren" door de foto op je laptop weer te geven en dan in te zoomen.. hoe langer je moet zoomen voordat de foto onscherp wordt des te scherper dat de foto is. Een foto van je mobiel is meestal ook langwerpig dus wel lang en niet breed.. als je de foto dus wil gebruiken moet je soms best veel de foto uitrekken om de foto in het kader te passen.. het is dus beter om een foto te maken met een (spiegelreflex of digitale) camera.. (ik heb dit een beetje snel getypt maar het is al tip bedoeld en niet iets wat je per se moet, hoop dat het zo ook over komt)
@Jasmijn-S 
Nog wat (tweede) naam ideeën
Koen/coen, timo,bram, duuk, maes (spreek uit met dubbel -aa), kris, luuk, mark, nick(y), keano, kenji, levi, jona, dico, guus, Dylan, stijn, Diego, finn, frits, jake, isaac/Isaak, kees/cees, abel, mick, Siem, syb, vince, mateo, freek, sven, hans, Simon, Leon, peer ("noorse" naam), xavie ("ksaa vie"), wout, andre, Robin,thijs,kees, nico, kevin, jelle of jesse, dax, niels, Jason (kan je uitspreken als ja-son of als djee-sun), mattie/mathieu, mattias/mathias,Thierry, Thieu (Franse uitspraak), lars, niek.. 
Ik hoor/zie een beetje veel namen..misschien dat ik er nu (een paar) dubbel genoemd heb (in het vorige bericht en nu)...onze naam staat hier niet tussen, haha.. misschien ook inspiratie voor anderen...)
Fijne dag!

@pm

Wij hebben al eens gespeurd vandaag, maar er zijn te veel leuke geboortekaartjes om uit te kiezen.
De foto moet wel lukken. Zowel Motorola als iPhone telefoons maken echt goede foto's.

Iemand al eens een zwangerschapsshoot laten doen? Lijkt me echt super leuk.

@pm jij hebt dus groei echo's vanwege een licht eerste kindje?
Ik krijg 3 extra groei echo's omdat ons 1e kindje 4755 gram was en 57 cm met precies 40 weken en de bevalling uiteindelijk heel moeilijk was met een spoedkeizersnee. Daarom houden ze het nu extra in de gaten. Deden ze bij de 1e ook wel, maar ze dachten dat het wel mee zou vallen. Mochten we nu weer zover boven de normale lijn zitten dan wordt het waarschijnlijk bij voorbaat al een keizersnee.

Bedankt voor het namenlijstje. De naam van ons 1e zoontje staat er wel bij, maar misschien die voor de 2e dan ook wel.

@Babymommaaa 
Ja he, heel veel keus uit kaartjes. Wel leuk om wat uit te zoeken vind ik zelf.. 
Fijn dat het met de foto's wel gaat lukken.. ik had een aantal keer gehoord dat ouders het lastig vonden om een foto te maken met de kwaliteit die geschikt is voor het kaartje.. vandaar dat berichtje.. 
Ik heb zelf geen zwangerschapsshoot gedaan, ik vind het wel altijd mooi om te zien maar zie het mezelf niet zo gauw doen..
wat ik de laatste tijd in mijn omgeving wel heb gezien zijn geboorte shoots.. het is in deze periode lastig om kraamvisite te ontvangen dus investeren ze in een fotoshoot zodat er een mooie herinnering is en je ook mooie foto's hebt om af te drukken/versturen.. ik heb zelfs een shoot gezien waarbij de foto's door het raam gemaakt zijn (periode dat er alleen raamvisite mocht) 

@Jippiee
Wat grappig dat de naam van je eerste zoontje er tussen staat.. ik hoor altijd veel namen in de omgeving dus dan kan je een aardig lijstje maken.
Ja klopt, onze dochter was vrij klein. Als haar apgarscore niet goed geweest was en/of ze niet meteen goed dronk dan hadden we moeten blijven. Ze was 2 gram boven de ondergrens voor die termijn. Ik had bij haar met 36 weken al voorweeën en ze is uiteindelijk met 41+1 geboren (3002 gram en 44 cm).. ze zijn een beetje bang dat stel dat ons zoontje wel op tijd/eerder komt dat hij dan wel te licht is, vandaar dat ze het in de gaten willen houden en ik bloedverdunners krijg (zeer kleine dosis).. de verwachting is ook dat ik nu niet zover overtijd ga lopen.. ik had veel stress in de laatste paar weken bij onze dochter waardoor de voorweeën waarschijnlijk steeds niet doorgezet hebben, ik ervaar nu absoluut geen stress waardoor ze die verwachting hebben (stress kwam van familie die steeds bleven appen "voel je al wat" "als het vandaag geboren wordt win ik de weddenschap" "wat zeur je over voorweeën en wachten, je hebt er ruim 2 jaar over gedaan om zwanger te worden dan is het toch geen probleem om nog even een paar dagen/weken te moeten wachten" en ik wist dat ze klein was dus stress dat ze misschien niet "af" genoeg was qua longen enzo etc.)
Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ze voor beide kanten groei echo's kunnen doen voor zowel groot als klein.. ik krijg er ook 3 (de eerste is volgende week)
Ik hoop dat het voor jou dit keer mee mag vallen. Wel goed dat ze het nu in de gaten houden zodat je dan niet in dezelfde situatie komt als toen. Moet je verplicht in het ziekenhuis bevallen na je spoedkeizersnede of mag je nog kiezen voor een thuisbevalling als alles goed is? 
Ik ga weer naar het ziekenhuis. Ik heb een medische geschiedenis met epilepsie. Mocht ik een aanval krijgen dan moeten ze spierverslappers toe dienen. Het probleem is dan alleen dat ik dan niet meer in staat ben om te persen en het dan dus een (spoed)keizersnede wordt. Vorige keer is het niet gebeurd maar ze willen het zekere voor het onzekere nemen.
Vind het wel lastig dat de lockdown verlengd is, ik ben veel thuis dus had eigenlijk best uitgekeken om de deur uit te gaan om op pad te gaan voor zijn eerste kleertjes.. maar ja.. het is niet anders dus ga nu maar op internet rond kijken en wat bestellen (overigens ook leuk).. tussen de datum van deze verlengde lockdown en mijn verlof zitten 5 weken..dan gaat de tijd best snel.. hoop dat er tijdens ons verlof/kraamperiode inmiddels wel wat versoepelingen zijn maar dat is natuurlijk af wachten..
Mochten deze regels nog gelden gaan jullie hier dan iets over op het geboortekaartje zetten (bijv. Bezoek is door de lockdown niet mogelijk, jullie zijn welkom op raamvisite, kennismaking via videobellen/zoom etc.door de beperkingen geen kraamvisite, wij geven een kraamfeest na de lockdown of zoiets)?
Fijne dag!

Als ik heel eerlijk ben, houden wij ons niet precies aan de corona regels. Ik ben wel voorzichtig als leerkracht en als zwangere natuurlijk. We hebben ook nog gewoon een gender reveal gehouden, familie en vrienden apart en max. 8 mensen.
Ik zou graag nog een babyshower vieren, maar ik weet niet of dat er nog in zit op het moment.
Kraambezoek mag wat mij betreft ook gewoon, wel allemaal apart en handen ontsmetten en dergelijke.
Iedereen heeft hier natuurlijk zijn eigen kijk op..

Gister de kinkhoestprik gehad en kon vanacht zeker niet op die arm liggen van de spierpijn. Benieuwd hoe het vanavond gaat. Heb voorderest geen andere bijwerkingen gelukkig.
Over ongeveer anderhalve week moet ik bloedprikken voor Rhesus-C. Dit had ik ook met ons eerste kindje en toen was de uitslag goed en hoop dat dat nu ook weer zo zal zijn. Hebben andere mama's dit ook?
Ben ook wel erg benieuwd hoe het met mijn placenta gaat, maar daarvoor moet ik nog wachten tot ik 32 weken ben. Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur deze keer uit naar een thuisbevalling, maar echt 'plannen' kunnen we pas als we weten of mijn placenta binnen de save zone zit. Zijn er mama's die al ervaring hebben met een thuisbevalling? Zo ja, hoe hebben jullie dat ervaren?
Qua corona regels gaan we daarover denk ik niets op het kaartje zetten, in ons eerste kaartje hadden we helemaal geen tekst over bezoek, gewoon ons telnr en adres onderaan en heeft toch iedereen toen van te voren netjes gevraagd of ze mochten langskomen. Ik ga er daardoor vanuit dat ze dat deze keer ook wel zullen doen.
En het ontwerp pas ik alleen de kleur, tekst en wat icoontjes aan ten opzichte van het kaartje van onze dochter. Vind het wel leuk als dat in éen lijn is zeg maar.

@PM ik kan mij voorstellen dat al die opmerkingen die je vorige keer kreeg tegen het eind van je zwangerschap aan stress opleverde. Onze dochter kreeg ik met 36 weken dus ik heb die opmerkingen nooit gehad en hoop ook niet dat ik ze zal krijgen. Klinkt namelijk echt vervelend moet ik zeggen. 
Wat betreft de lockdown verlenging daarvan ervaar ik wel stress qua werk en merk ook aan onze dochter dat ze het spelen met haar klasje ontzettend mist en daardoor vaker boze buien heeft en gewoon ook nog de angst van ik wil het absoluut niet oplopen omdat ik mij al niet goed/fit voel en ik niet weet wat het met mij zal doen. Ik hoop ook zeker dat het met ons verlof weer wat meer onder controle is en het wat soepeler is. Maar ik houd er in mijn gedachte rekening mee dat dat niet zo zal zijn, dan kan het alleen maar meevallen misschien.

Goedemiddag dames, ik kwam net op jullie topic terecht. Nog nooit zoiets gedaan, dus weet niet of het iets voor me is, maar wat ik net vluchtig voorbij zag komen vind ik wel prettig en herkenbaar.
Dusss daar ben ik dan ?...
7 April uitgerekend van ons 1e kindje.

Terug
Bovenaan