April 2021 uitgerekend

Hi Allen! 
ik sluit aan op jouw bericht ellentje:) Judith hier zwanger van de 2e (zoontje 2,5) en uitgerekend einde april.
Ik ben doorlopend misselijk geweest vanaf week 6, en nog steeds. En lig nu op bed met koorts als klap op de vuurpijl, vanochtend voor t eerst getest... en dat terwijl ik nergens kom en van ieder afstand hou, ben heel benieuwd. 

zwanger zijn is niet helemaal mijn favorite, bevallen zie ik eig weer naar uit, vorige keer een mooie badbevalling, dus ik hoop op een herhaling daarvan:) 
ik mis echt enorm de koffietentjes, afleiding, winkels struinen. 

vraagstukje 1; ik wil 2 kleuren verf kopen, 1 voor de babykamer en 1 voor mn zoontjes kamer. Maar dat kan vrijwel niet zomaar online zonder goed te kijken. Iemand een gouden tip hoe dat slim aan te vliegen? Energie mist ook wat dus wil t vooral simpel doen:p...
Vraag 2 wat doen jullie om de tijd te laten vliegen?:p ik heb alles zo'n beetje ingezet... leuke tips altijd welkom :) fotoshoot wil ik nog wel planneN even bekijken welke week daar top voor is:)
liefs Judith 

Hi, wat leuk weer nieuwe mama’s in het forum! Voor mij is dit forum ook nieuw, ik volg wel al vanaf mijn eerste zwangerschap een Amerikaans forum waar ik in een groep zit vd geboortemaand van mijn zoontje. Super fijn om te lezen over slaapregressies/mijlpalen en andere herkenbare dingen waar je zelf als ouder tegenaan loopt.

Hoe ik de tijd doorkom in de lockdown: op pad gaan met mijn man en zoontje naar opa’s en oma’s, boodschappen halen bij een boerenwinkeltje, wandelen in het bos, kranten lezen, veel binnen spelen en het huishouden. Én: heel veel rust nemen als het kan!

Geniet van jullie weekend allemaal! :)

Welkom nieuwe mama's!

@Judith
Ik ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen met een badbevalling. Zou je daar wat meer over willen delen? Ik ben dit namelijk ook van plan ivm bekken problemen.

Badbevalling...ik zal er wat van vertellen:) Ik had het bad vanaf week 36/37 in huis. we hebben m in de slaapkamer opgezet en 4 dagen eerder een keer samen in bad getest, was heel relaxed:) een birth pool heeft een zacht opblaasbare ondergrond waardoor het lang goed toeven is. Ik heb 15 uur thuis in bad vertoefd af en toe wisselend van houding, soms wat nieuw water er bij, soms er even uit om goed af te wisselen, en dan snel weer lekker terug. 
ik ben in bad van 2/3 naar volledige ontsluiting gegaan in stapjes , toen zijn op het bed m'n vliezen gebroken en bleek er een heel licht kleurtje meconium in het water te zitten (baby was happy en healthy, maar eerste baby dus dan wordt je automatisch toch medisch) 
toen heeft de verloskundige geregeld dat we in t diak in Utrecht op de medische vleugel terecht konden én daar weer een zelfde nieuw bad klaar werd gezet. Echt heel fijn. Dus ik was een kwartier later in het diak, en ben daar een half uur later met 2 pers weeen meegeven(ik had het heeeeel veel opgevangen) was mijn zoontje er :) nog een 20 minuten samen in bad kunnen zitten omdat het heerlijk warm water was:) ik had door veel van houdingen te wisselen en toch nog de reis naar het ziekenhuis en lopen etc heel veel gewisseld waardoor m'n zoontje helemaal klaar en laag was om geboren te worden. 

Hij bleef heel rustig onder water, aangepakt door papa en vk, die hem langzaam omhoog brachten en zodra hij de lucht voelde ging hij adem nemen:) mooi is die reflex... ik had er een geboortefotografe bij die er prachtige foto's van heeft kunnen maken.
het is niet iets wat je voor de lol doet, maar het ging goed voor mij zo en ik voelde me licht in het water en ben blij in baden, dus dat helpt gewoon:)
ik ga er dus weer eentje huren via de kraamzorg:) hopelijk gaat het zo voorspoedig! Misschien iets minder uren, maar ik kijk er goed op terug! 

stel gerust je vragen, happy to share ?

@Judith

Dankjewel voor de informatie. Fijn om te lezen. Ik heb al jaren last van flinke spanning op mijn bekken en ben hiervoor in behandeling bij een bekkentherapeut. Ik moet zeggen tot nu toe mag ik niet klagen denk ik. Begin vd zwangerschap veel buikkramp en steken gehad en in het tweede trimester veel spierpijn, maar nu gaat het eigenlijk best goed. Ik heb een heel fijn voedingskussen/zwangerschapskussen gehaald van Snoozz en hier slaap ik bijna elke avond mee.
Bevallen in bad heeft me altijd aangesproken. We vinden het fijn om de optie te hebben om thuis te kunnen bevallen, maar als we het in bad gaan doen, gaan we wel naar het ziekenhuis. We wonen in Limburg dus dan wordt het Heerlen.
Er was eerst nog twijfel over thuis of ziekenhuis ivm slaapmedicatie. Ik slikte voorheen slaapmedicatie en toen ik zwanger raakte mocht ik dit niet meer slikken. Toen kreeg ik een alternatief aangeboden, maar dit zou betekenen dat ik verplicht in het ziekenhuis moest bevallen. Daarnaast moesten de baby en ik dan 72 uur daar blijven onder toezicht. Dit heeft me doen besluiten om even van de medicatie af te zien. Met fases gaat het slapen best redelijk. Ik kan alleen geen dutjes tussendoor doen, dat lukt me gewoon niet.

Als ik nog vragen heb, meld ik me zeker, dankjewel!!

Dag,
Allereerst welkom voor de nieuwe mama's.
hier even het lijstje bijgewerkt met de nieuwe mama's.
Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje
LizaJacobs: 11 april, tweede zwangerschap, jongetje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jasmijn-S: 21 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jippieeee: 16 april, tweede zwangerschap, jongetje 
Ellentje: 7 april, eerste zwangerschap
Gebruiker10070733/judith: eind april, tweede zwangerschap
Fijne dag!
(Ik reageer later even op de berichten)

Hoi dames,
Welkom voor de nieuwe dames.
Hoe is het met jullie? Ik word inmiddels een beetje gek van de lock down en het vele thuiszitten. Ik wil zo graag even lekker naar de babywinkels en daar even shoppen. Ik hou niet zo van online shoppen. Verder mis ik ook gewoon het leuke dingen doen, zoals even lunchen etc. Hoop zo dat we straks weer iets meer mogen.

Hoe we het met kraambezoek op het geboortekaartje gaan doen, weet ik nog niet. Misschien dat we later wel een kraamfeestje doen als het weer mag ofzo. Dat is voor ons zoontje denk ik fijner. Maar gewoon even afwachten wat er de komende weken gaat gebeuren.

Afgelopen week een groei echo gehad en ons mannetje is nu nog gemiddeld qua grootte. Maar over 3 weken en 6 weken nog een echo. Dinsdag een dag suiker prikken.

@jippie

Ik ben er ook wel klaar mee.

Ben nu 2 dagen in de week thuis aan het werk en die andere 3 op locatie ivm de noodopvang op school.
Inderdaad vervelend om alles online te moeten shoppen, ik doe dit ook liever in het echt.
We gaan een mio-amore kinderwagen bestellen. Iemand ervaringen hiermee?

Groetjes!

Terug
Bovenaan