April 2021 uitgerekend

Ik doe 3 dagen in de week groep 8 en ga 20 februari met verlof. Ik ben bang dat ik de kids niet meer zie.
Ik ga niet naar een bekken fysio en doe eigenlijk ook niet echt oefeningen. Uit mijn vorige zwangerschap weet ik nog dat we bij zwangerfit wel bekkenoefeningen deden.

Hi dames,
Hier nog een nieuwe gebruiker. Ook ik heb geen idee of dit iets voor me is maar het lijkt me prettig af en toe wat te kunnen delen met 'lotgenoten'
Ik ben 12 april uitgerekend van ons eerste kindje. Qua zwangerschap mag ik tot nu toe nog niet klagen, heb geen extreme klachten gehad dus hoop dat dat zo blijft.  
Ik werk in de zorg dus de verveling van de lockdown heerst bij mij gelukkig nog niet zo, daar ik voorlopig naar mijn werk kan!
Groetjes Karin

Welkom Karin!

Vandaag al 30 weken, de tijd vliegt!
De babykamer is eindelijk behangen. Nu nog de laatste dingetjes bestellen en ophangen en dan zijn we zover.
Wat moeten jullie nog allemaal regelen? Zijn er nog tips voor de laatste 2 maandjes? Altijd welkom!! ?

Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje
LizaJacobs: 11 april, tweede zwangerschap, jongetje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jasmijn-S: 21 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jippieeee: 16 april, tweede zwangerschap, jongetje 
Ellentje: 7 april, eerste zwangerschap
Gebruiker10070733/judith: eind april, tweede zwangerschap
Gebruiker10265457/karin: 12 april, eerste zwangerschap

@babymommaaa wat heerlijk dat je al zo’n end bent met de babykamer. Door de complicaties bij onze zolderverbouwing zullen we nog tot een paar maanden na de geboorte geen aparte babykamer hebben en slapen we gewoon samen met de baby op onze ‘oude’ slaapkamer. Ik vind dit erg jammer omdat je dan toch die drang heb dat je alles klaar wilt hebben maar ik probeer te accepteren dat het niet anders kan. Bovendien met onze dochter hebben we bijna 10 maanden een slaapkamer gedeeld wat ik eigenlijk wel fijn vond, toen zaten we ook in een situatie waarin een extra slaapkamer nog niet klaar was (hadden toen net het huis gekocht waar we nog niet in konden)

Gister een lijstje gemaakt van wat we nou eigenlijk nodig hebben en eigenlijk is dat vrij weinig, ik heb opgeschreven: wat kleertjes en bedtextiel wat te meisjes is van onze dochter voor onze aanstaande zoon, een extra trip trapp en nieuwe spenen voor op de fles. Heb haast het idee dat ik wat mis hoor. Andere mama’s ook zo’n kort lijstje voor hun tweede kind?

Hallo,
Ik had pas al gereageerd maar blijkbaar is er iets niet goed gegaan met het versturen denk ik..
Ik heb afgelopen week groeiecho gehad.. hij zit mooi op zijn eigen groeilijn en is ook redelijk gemiddeld. Alleen zijn bovenbeentjes zijn iets kleiner dan gemiddeld maar dat is wel binnen de norm (wij zijn zelf ook beide niet heel groot). Verder zijn ze heel erg tevreden. Mijn placenta ligt ook al mooi hoog.
Een tip voor diegene die graag een goed boek leest ter voorbereiding: veilig bevallen van beatrijs smulders. In dit boek komt echt alles aan bod. Ik heb hier heel veel aan gehad bij onze eerste en ga hem binnenkort weer opnieuw lezen (staan ook korte ervaringsverhalen in per thema)
@jasmijn-S
Leuk dat jullie een stijl hebben voor het geboortekaartje en die nu weer gebruiken. Ik ken iemand die dat ook gedaan heeft en vond dat erg leuk. Wij doen dit alleen zelf niet omdat we gewoon allebei van een andere kaartje zeiden oke dat is hen..
Qua lockdown gaat het hier wel redelijk goed.. ik werk parttime dus ze is wel gewend dat ze zo nu en dan met mij thuis is.. ik probeer voor elke dag wat te bedenken met om de dag iets buitenshuis (bijv. Wandelen/fietsen/boodschappen doen/naar de stort/koffie drinken bij de buurvrouw/brief posten).. verder heb ik zelf veel hobby's die je thuis kan doen en kan onze dochter ook goed zelf spelen. Ze slaapt alleen niet meer overdag dus dat is soms een uitdaging 
Verder heb ik fysio voor mijn bekken (nu om de week omdat ik nu weinig klachten heb). Qua lijstje voor de tweede is bij ons ook niet zo lang.. ik wil graag een iets grotere luiertas zodat de spullen van onze dochter er voor de oppas evt. In dezelfde tas bij kunnen, een nieuw badje want die wordt slecht en ik wil graag een maxi cosi base met adapters voor op de kinderwagen. Misschien nog wat kleine dingetjes als een invulboek, een eigen muziekdoosje e.d maar voor de rest hebben we alles in veelvoud (nichtje had alles voor een tweeling en dat heb ik allemaal gekregen). 
@judith
Tips voor verf: je kan bij de bouwmarkt wel af halen. Misschien kan je ze bellen en vragen of je staalkaarten mag ophalen ivm de babykamer en zeggen dat je zwangerschap al vrij gevorderd is zodat het lastig is om te wachten tot ze open mogen. Of vragen naar staalkaarten bij een drukkerij. Die kleuren zijn misschien ietsje afwijkend maar verf kunnen ze ook voor je mengen als ze het zo niet hebben.
Ik las dat je een badbevalling had bij het diak.. ik denk dat je dan bij mij in de buurt woont.. was je tevreden over het diak..? Ik was daar met open dag (bij onze dochter 2/3 jaar geleden) en wist niet zo goed of ik daar wel wilde bevallen. Heb voorkeur ziekenhuis en krijg misschien voorrang door medische indicatie maar anders moet ik misschien ook naar diak als alternatief..
@karin..
Vind je het niet pittig om nu in de zorg te werken? Vind het knap dat je dit werk nu zwanger doet!
Moet je dan ook verplicht eerder met verlof (zoals sommige andere sectoren? 

Omdat het de vorige keer mis ging even in 2 delen 
@jasmijn-S
In mijn vorige bericht dit vergeten 
Rhesus-C heeft dat met je bloedgroep te maken? Heb er wel ooit van gehoord maar weet niet zo goed wat het is.. ben je er al op geprikt? Zo ja, hoe was het?
@Babymommaaa..
Ik ken de mi amore kinderwagen niet.. heb hem even opgezocht, hij ziet er degelijk en goed uit.. ik ken iemand met een wagen met soortgelijke functies (geen idee welk merk).. wat ik wel weet is dat zij wel voor onderweg zo'n klein fietspompje mee had, met luchtbanden is het soms prettig om wat lucht in de banden te pompen.. ik vind hem er wel uit zien als een goede kinderwagen, ook prettig dat de duwbeugel zo verstelbaar is.. wij hebben de bugaboo chameleon.. die heeft een "bak" en een zitinzet die je op 2 manieren kan plaatsen (en je kan de stang omzetten dat je kan wisselen van grote of kleine wielen vppr) wel prettig dat je autostoel meteen op de wagen past.. scheelt ruimte in de auto..
Wat rot dat je je ontslag hebt gehad.. het is inderdaad hopen dat je niet via zoom afscheid hoeft te nemen.. ik weet dat dat nu nog lastig is vanwege de maatregelen maar misschien kun je anders een combi regelen van een kraamborrel/afscheid.. dan kunnen ze toch nog even kennismaken met jullie kindje en afscheid nemen... hoop dat je snel wat nieuws vind..
Wat een mijlpaal 30 weken.. ben zelf nu 28 weken.. 30 weken is toch wel weer een moment vind ik, dan ga je echt richting laatste dingen regelen en je verlof enzo.. ook krijg je dan wat meer afspraken met je verloskundige.. 
Mag je voor je slaapprobleem geen melatonine slikken (weet niet of dat mag in de zwangerschap) maar dat is ook een stofje om slaap te bevorderen en zo bij de drogist te verkrijgen.. misschien helpt dat een beetje (als het mag natuurlijk)..
Wat ik deed met/na 30 weken was voornamelijk alles nog een keer checken, kleertjes wassen, vast de box opbouwen, bed verhogen dat soort dingen.. wilde dat voor 35 weken klaar hebben, dan heb je dat op tijd klaar, geeft dat rust in je hoofd, ook als je kindje dan eerder komt..
@jippie
Wat fijn dat je groeiecho voor nu goed was.. hopen dat dat zo blijft.. heb je ook echo foto's mee gekregen? 
Hoe vond je het suiker prikken? Ging dit goed? 
Dank allen voor jullie reacties over de geboortekaartjes en coronaregels.. wij hebben besloten dat, mochten er tzt nog "strenge" regels zijn we dat kenbaar maken met een los kaartje zodat het niet op het kaartje staat.. mijn familie woont meer dan een uur rijden bij ons vandaan dus die maken sowieso afspraak maar wil voor hun eigenlijk geen raamvisite doen.. dat wordt dus nog lastig, hoop dat de regels tzt wat soepeler zijn (iig qua bezoekersaantallen)
Ik wordt deze week als het goed is gebeld door het kraamzorg bureau voor afspraak intake (had bij de eerste een ander maar die zitten tegen een faillissement aan/hebben interne problemen, dat vind ik geen prettig idee).. hebben jullie deze afspraak al gehad/gemaakt?
Fijne dag allemaal!

Gister heb ik trouwens onbewust wat gedaan waar ik nu een beetje ongerust over ben. We hadden eten besteld en ik had een burger waarbij ik bij de opmerkingen had gezet dat hij doorbakken moest zijn. Halverwege de burger viel het mij op dat er toch nog roze gedeeltes in zaten. Heb derest niet meer opgegeten en de huisarts maar een bericht gestuurd of dit kwaad kan dat dit gebeurd is. Ik hoop dat ik snel reactie krijg. Probeer mij zo netjes aan de adviezen te houden en dan toch dit. Hebben jullie dit ook gehad in de zwangerschap dat je iets hebt gegeten wat achteraf niet de bedoeling was?

@PM het heeft inderdaad met bloedgroep te maken. Ze gaan specifiek nakijken of ik geen antistoffen aanmaak tegen de bloedgroep van mijn kindje. Ik word morgen daarop geprikt.

Bij mijn dochter maakte ik geen antistoffen aan tegen haar bloedgroep en ik hoop dat ook nu alles weer in orde is.

Terug
Bovenaan