@jasmijn-S
Ik denk dat je je niet heel druk moet maken.. rauw vlees zou evt een bacterie kunnen bevatten waar je ziek van kunt worden (weet even niet welke zo uit mijn hoofd).. ze willen vooral dat je op let omdat er een risico ZOU KUNNEN zijn.. snap wel dat je er bezorgd over bent omdat het gezegd wordt.. het grootste risico is als het vlees volledig rauw is maar hoe meer verhit, hoe kleiner de kans, uit je verhaal begrijp ik dat je opeens een stukje tegen komt wat niet doorbakken was.. je bent toen ook gestopt met het eten ervan.. de kans dat er iets gebeurd is dus zeer klein (wat je wel gegeten hebt was goed verhit geweest).. het is overigens nooit verkeerd om bij twijfel of bezorgdheid te overleggen met je arts of verloskundige..
Ik drink nooit koffie (krijg ik migraine van) dus heb overlegd met de vk en ze zei dat ik dan best veel thee kan drinken.. het is gewoon een beetje opletten dat je dan niet teveel cafeïne binnen krijgt (vooral niet als je last hebt van je bloeddruk, anders kan het wel gewoon maar beetje opletten/afwisselen met iets anders)
Over rhesus factor, dank je voor je uitleg..
Ik wordt binnenkort bij de verloskundige wel weer op ijzer geprikt weet verder niet meer waar ze verder op prikken en of ik daar dan ook op geprikt ben/wordt
Hoop dat je ook nu weer een goede uitslag mag krijgen
@Babymommaaa
Wat fijn dat al je uitslagen goed zijn..
Oke, ik dacht melatonine is lichter en kan misschien een klein beetje helpen.. wel fijn dat je met het kussen veel beter slaapt..
Wbt regelen zijn de volgende dingen belangrijk..
De erkenning, autostoeltje voor evt. vervoer vanaf ziekenhuis, je kraamzorg, bij een tweede oppas voor de eerste, evt. Kinderopvang als je daar gebruik van gaat maken, kruiken om je kindje warm te houden op het begin (bedje verwarmen met kruik maar krijg je uitleg over van de kraamzorg), je kraampakket..en voor de rest is er bij een noodgeval ook een mouw aan te passen dus niet te druk maken.. je kan ook even op van die lijsten kijken van wat heb je nodig en kijken of daar wat op staat wat je prettig vind om geregeld te hebben.. bij intake kraamzorg helpen ze je ook nog op weg (zie verder in mijn bericht)
Zorgverzekering moet je volgens mij binnen 4 maanden na de geboorte je kindje ingeschreven hebben (komt op de polis van de hoogst verzekerde ouder), aangifte binnen de eerste paar dagen, je kindje krijgt dan ook bsn nummer en wordt ingeschreven bij de gemeente, kinderopvangtoeslag vraag je wel aan voordat de opvang begint (ze betalen dan een voorschot)..
Wat ik bij de bevalling heel veel gebruikt heb en prettig vond was lippenbalsem (van puffen krijg je droge mond), flesje/bidon om uit de drinken (kan ook beker met rietje ofzo maar vond fles prettiger toen ik op bed lag) en sokken/sloffen/slippers (slippers voor op de badkamer/onder de douche).. en een lang rekbaar shirt... voor badbevalling willen ze wel dat de partner in ieder geval een zwembroek o.i.d aan/bij heeft voor als hij mee in bad gaat..
Voor intakegesprek moet je vooral aan denken dat ze wat vertellen over hoe de kraamzorg in zijn werk gaat. Ze vragen dan ook wat jij belangrijk vind (wij hebben bijv. 1 toilet, die wil ik elke dag schoon gemaakt hebben en voor ons is geloof heel belangrijk) en wat jou idee is bij jou kraamweek, ze kunnen je dan vertellen of iets wat je denkt wel/niet haalbaar of realistisch is..
Er worden dan ook afspraken met elkaar gemaakt. Zij kijken ook meteen mee of ze wat voor je kunnen betekenen met bijvoorbeeld iets als je bed verhogen of andere hulpmiddelen die je misschien nodig hebt (bevalbad voor thuis huren of zoiets)
Ze werken bij de verloskundige met een bevalplan waarin staat wat je wensen zijn rond bevalling/pijnbestrijding, voeding, plek van bevallen en dergelijke.. bij de kraamzorg waar ik nu zit (vorige kraambureau heeft interne problemen/richting faillissement, dat risico wilde ik niet nemen.. was overigens toen wel zeer tevreden) werken ze met een kraamplan.. op hun site staat ook heel duidelijk wat je kan verwachten van het gesprek.. het voorbeeld kraamplan kan je bekijken om te zien of je aan dingen wel/niet gedacht hebt voor de kraamweek.. ik zal zo in een ander bericht de link even sturen..
Ik wordt deze week als het goed is benaderd voor het maken van een intake
En voor de rest vooral genieten en dingen die je nog had willen doen gewoon doen (dat ene boek lezen, een hobby oppakken, die ene film/serie kijken)..
Fijne dag allemaal!