April 2021 uitgerekend

Herkennen jullie dit? Misschien is het omdat ik zwanger ben van de eerste;
Het ene moment heb ik het gevoel dat ik alles geregeld heb en het andere moment raak ik volledig in de stress.
Soms denk ik: komt goed, en het andere moment denk ik; help hoe moet het allemaal?!

Herkenbaar? Haha

@babymommaaa logisch dat je je zo voelt bij je eerste kindje, je weet dan ook niet wat je moet verwachten. Van wat ik van je lees heb je het volgens mij allemaal wel in orde! Mocht je achteraf toch nog iets missen dan je altijd iemand even snel naar de winkel sturen of laten bezorgen. Is er tegenwoordig zo snel.

Met een to-go-bag heb ik eigenlijk geen ervaring, ons eerste kindje kwam een stuk eerder dan verwacht en waardoor we a la minuut wat in een tas gestopt hebben voordat we naar het ziekenhuis moesten. Wij hadden kleding voor de baby en voor mij, voorderest wat toiletspullen, telefoon met oplader en flesje drinken met wat lekkers erbij. Dat flesje drinken en wat lekkers was uiteindelijk voor mn man want ik zat in mn eigen wereld en wou niets op dat moment haha. Dingen zoals wikkeldoek, mutsjes, luiers, doekjes en andere verzorgingsspullen voor de baby had het ziekenhuis allemaal.

Achteraf was dit voor ons voldoende, al was mn man nog wel een keer naar huis gegaan om meer kleding te halen omdat we langer moesten blijven.

@Babymommaaa..
Is herkenbaar hoor, had ik bij de eerste ook heel erg omdat je niet weet wat je te wachten staat en je het graag goed wilt doen..
Ik heb het nu ook soms.. we hebben in principe alles nog van de eerste (afgezien van sommige kleding maar die heb ik al te leen van schoonzus) dus nu denk ik steeds o ik heb alles en dan ineens zo van uh is dat wel zo of zijn er nog dingen aan vervanging toe en welk merk vond ik ook alweer het prettigst bij sommige producten, denk ik niet te makkelijk over dingen die later nog geregeld kunnen worden want is dat wel zo (nu met de corona regels, winkels die dicht zijn,levertijden etc.).. 
Het was (van de eerste) en is dus nog steeds herkenbaar
Als je er echt heel erg last van hebt en je er heel slecht van gaat slapen/veel stress van hebt kan je verloskundige je er bij helpen maar een beetje heeft iedereen (denk ik) wel

O ja voor je to go bag..
Ik had echt te veel mee, haha
Wat ik me nog kan herinneren wat ik echt gebruikt heb zijn de volgende dingen..
Een flesje drinken (je krijgt daar ook drinken maar vond mijn eigen flesje fijn) voor mijn man ook wat eten/drinken (sommige dingen zijn voor hem wel inbegrepen sommige niet was bijv. Bij ons wel ontbijt/koffie/thee maar verder niet), telefoon,oplader, evt. Camera, we hadden voor mijn man tablet mee (kon hij spelletje doen als ik hem op dat moment niet nodig had) lippenbalsem, kleertjes voor de baby, 2 setjes kleding en toilet spullen voor onszelf, warme sokken, slippers om op rond te lopen, ik had een dekentje mee voor in de maxi cosi voor de reis naar huis, ik had ook een telefoonlijst gemaakt met alle contacten die we wilden bellen (stel dat er wat was dat we dat gewoon bij de hand hadden), boekje van de vk had ik mee maar dat hoefde niet per se
Jij wil een badbevalling (toch?) Dan willen ze wel dat je man/partner/vriend ook badkleding bij zich heeft voor het geval dat hij mee in bad gaat..
Maar in het ziekenhuis hebben ze ook heel veel spullen..
Tip voor kleding voor je man, het kan wel warm zijn maar hoeft niet per se dus een t shirt en een vest is makkelijker dan een trui
Ik heb in een ander bericht een tip gegeven van iemand op YouTube "verlosmoeder" zij heeft ook een filmpje over je to go bag (zij is verloskundige en moeder) 
Fijne avond

Ben ik weer. Ik heb weer veel berichtjes gemist. Maar begin van de week werk ik en dan heb ik daarna weinig energie meer. Ben blij dat ik naar 3 weken hoef. Mijn buik zit ook zo ontiegelijk in de weg.

De kraamzorg heeft begin januari al gebeld voor een afspraak en die heb ik lekker pas in mijn verlof gepland. Ik moet daarna nog wel even klossen voor het bed etc. aanvragen.
We moeten sowieso nog wel het een en ander aanschaffen, maar ook niet zoveel. Ik vond het dit keer ook al zo weinig.
Erkenning hebben we al met 24 weken geregeld. Zorgverzekering hebben we vorige keer gelijk na de bevalling geregeld. Dat werd toen aangeraden. Kinderbijslag ook niet vergeten aan te vragen. En niet onbelangrijk... we moeten nog een naam bedenken.

Bij de 1e moesten we langer blijven, omdat het uiteindelijk een spoedkeizersnede werd. Toen had ik nog wel behoefte aan wat extra spullen, maar die heeft mijn moeder toen meegenomen. Mijn vriend ging de 2e dag naar de supermarkt om een lekker broodje met filet voor mij te halen haha. Maar we hadden voor de baby 2 setjes kleding, jas, sokken, flesje, fopspeen, maxicosi en dekentje mee. Ze hebben in het ziekenhuis ook veel. Ik wilde alleen wel ons eigen flesje al aanwennen.
Zelf toiletspullen, pyjama, sloffen, slippers, joggingbroek etc. Gewoon makkelijk zittende dingen enzo.

@Jippie soms is het rustig hier en soms heb je inderdaad een hoop gemist. Hoever zijn jullie met de naam? Wel al goede opties of nog helemaal niets passends tegen gekomen?
En wat is de status eigenlijk van de andere mama's met de namen? Wij zijn er over de tweede naam nog niet helemaal uit.
Wat betreft de kraamzorg daar heb ik toevallig gister een mail van gekregen dat ik 9 feb daardoor wordt gebeld voor een telefonische intake. 

Onze naam is al heel lang besloten. Niemand weet het, behalve mijn partner en ik.

Ik heb vandaag intake gehad van de kraamzorg via videobellen. Wist niet goed wat ik moest verwachten en het blijft even afwachten, maar het gesprek ging vrij soepel. Duurde wel 1.5 uur. Vooral veel vragen beantwoorden over de leefsituatie, relatie, zwangerschap enz. Op het einde even vragenrondje.
Wij hebben Geboortezorg Limburg gekozen. Nog meer mensen die hier ervaring mee hebben of voor dit bedrijf gekozen hebben?

Wat staat bij jullie op de to-do list voor de komende weken? Hier staat het afronden van de babykamer en het bestellen en compleet maken van de babyuitzet op de lijst.

Ik moet morgen voor een controle naar de vk. Ze is toch bang dat ik te weinig rust pak. Moet misschien toch meer rust pakken/minder gaan werken/ eerder met verlof. Niet blij mee, maar wel met een goed doel natuurlijk. Dus even goed laten bezinken..

@babymommaa Fijn dat je intake gesprek soepel verliep!

Onze to-do list is klein, gister nog even de zorgverzekering gemaild over een kraampakket. Kon mij even niet meer herinneren via wat we dat vorige keer gedaan hadden. Voorderest moeten we even bedenken hoe we de slaapkamer gaan indelen, nog even nameten of we bedklossen nodig hebben, even goed kijken of we nog iets nodig hebben en ergens in de laatste paar weken kleertjes wassen.

Kun je je erin vinden dat je meer rust moet pakken? Begrijp dat je liever met 36 weken met verlof wilt maar wat je zegt het is met een goed doel als je eerder met verlof zou moeten. Misschien kan je met je werkgever nog kijken of je werkzaamheden iets aangepast kunnen worden qua taken mits dat mogelijk is zodat je op die manier misschien iets meer ruimte voor jezelf kan creëren?

Terug
Bovenaan