April 2021 uitgerekend

Al even niet meer gekeken dus moest even bij lezen!
Hier merk ik wel dat het nu een stuk zwaarder wordt met eentje van 1,5 die rond loopt en mijn werk waar het echte giga druk is. Vorige keer rond deze termijn uitgevallen, hoop nu nog een paar weken door te kunnen. 
Ik heb nog geen bericht van de kraamzorg, zal vanzelf wel komen. Ik merk dat ik er bij de tweede toch stuk makkelijker in ben. We wachten nog op de meubels voor de kamer van de oudste en dan maar eens spullen uitzoeken gaan wassen. Ik denk dat ik alles wel in huis heb. Het online spullen bestellen door de lockdown vind ik ook echt niks aan. Hopelijk zijn de winkels weer open als we met verlof gaan!
Naam zijn we nog niet helemaal uit. Meisjesnaam denken we te hebben, jongensnaam twijfel ik nog. Bij de oudste twijfelde ik nog op het moment dat ik werd opgenomen om in te leiden!

@jasmijn

Ja en nee. Ben gewoon een bezige bij, dus vindt rust pakken erg moeilijk. Maar het zal wel moeten.
Met hoeveel weken gaan jullie met verlof?

De controle was trouwens prima. Bloeddruk en gewicht prima, buik was liggend goed in te drukken en hartslag baby ook goed. Ze willen ook vanuit het consultatiebureau iemand laten meekijken om te kijken of ze me mentaal ergens in kunnen ondersteunen. Ben gewoon een stresskip haha..

Het is me wat.

Hi allemaal,
Ik begin even te reageren met @babymommaa omdat die het laatste berichtje heeft gepost die ik kan lezen ;-). Ik denk, als je uit jezelf een bezige bij bent dat het dan ook niet perse de bedoeling is om op de bank te gaan zitten om niks te doen. Miss kan je je rust meer vinden door bepaalde klussen die zwaarder zijn even uit handen te geven (wasmanden tillen en het hele huis stofzuigen), en ipv die 'stomme' klusjes iets ontspannender in de plaats te doen? Even een podcast luisteren, wandeling maken oid. Miss helpt het wat :)
Verder hebben wij de naam van ons zoontje al uitgekozen. En heb ook de intake met de kraamzorg al gehad telefonisch, was een gesprek van een half uur. Was allemaal wat korter omdat ik al een zoontje van 1,5 heb. 
over verlof: ik ga met 36 weken met verlof. Ik heb het nu niet erg druk met opdrachten dus het is niet iets waar ik enorm naar toe leef, maar het is wel een lekker idee dat ik dan ook even niks meer aanneem.
Hoe voelen jullie je verder? ik heb nu af en toe even wat hormonale buien, dat heb ik nog niet echt gehad deze zwangerschap. 

Fijne week allemaal!

Morgen alweer een controle en echo. Hopen dat hij nog steeds een gemiddelde lengte heeft.
Morgen alweer de laatste dag van mijn werkweek en dan nog 2 weekjes werken en met verlof. Heerlijk vanaf de voorjaarsvakantie en na de zomervakantie weer aan het werk. Het gaat nu dus echt opschieten. Helaas wel weer verlenging van de winkels die dicht blijven. Ik.vind dat online shoppen ook niets. Maar wie weet in maart dan kunnen we nog even shoppen.

@ babymom wat fijn dat je controle goed was. Niet teveel stressen hoor. Je kunt je vragen anders ook hier stellen.

@junidochter ik vind het ook een stuk zwaarder met een dreumes erbij dan bij de 1e hoor. Je kunt minder je rust pakken. Alleen s middags als ze slapen.

@jasmijn we hebben de app kinder wel gedownload en wel een aantal matches qua namen. Dus binnenkort even een keer echt bespreken.

@babymommaaa fijn dat je controle in orde was. Je hoeft niet gelijk eerder verplicht met verlof begrijp ik en het consultatiebureau gaat eerst nog even meekijken naar je situatie.

Ik ga met 36 weken met verlof en daarvoor het ik nog circa 1,5 week vakantie opgenomen die ik nog over had van vorig jaar.

@LizaJcbs ik leef wel echt naar mijn verlof toe moet ik zeggen. Omdat ik mij nog steeds niet helemaal goed voel werkte ik 3 dagen thuis en 1 op kantoor. Na overleg met de VK heb ik besproken om alle dagen thuis te werken. Daarnaast had zij mij doorverwezen naar de bekkentherapeut en ga ik eind deze week weer heen.

@Jippie ik hoop dat je controle en echo vandaag goed gaan! En wat een heerlijk vooruitzicht dat je na deze week nog maar 2 weken hoeft te werken!! Dat wat je zegt over minder rust kunnen pakken herken ik, sinds een paar weken slaapt onze dochter niet meer overdag en dat was ook wel weer even wennen moet ik zeggen. Maar nu zijn we daar wel aan gewend. Die namen app hebben wij ook, vrij weinig matches haha, maar we komen er vast wel uit!

Dankjewel voor de reacties ?

Heb vandaag weer wat dingetjes voor de uitzet besteld. Wat hebben jullie voor een babybadje? Ik heb deze besteld;
https://www.baby-dump.nl/product/badartikelen/429/luma-bad-en-verzorgingsset/59849/luma-bad-en-verzorgingsset-blossom-pink/164381/?gclid=CjwKCAiAsOmABhAwEiwAEBR0ZpyRcxZZc2vN8FY-x_7nm5D5OYIycwOTDNIeSaZYe0WmK1HdIZx17BoCMGcQAvD_BwE&fbclid=IwAR1aeNFPdL2-4OmHKqKZlNPqjhlKmPxOK_jbT9CTYoaszaUvRxctHdhArHA

Vind deze wel een stuk mooier dan de basic badjes..

@babymommaaa wij hebben we die standaard witte van bébé-jou die vond ik toen prima en nu gebruiken wij hem nog steeds voor onze dochter moet ik zeggen, vind ze heerlijk spelen in bad. Ik denk dat wij tegen de tijd dat de baby goed kan zitten en zijn balans kan houden we het ‘babybadje’ verruilen voor een stokke flexi bath XL dan kunnen ze uiteindelijk lekker samen in bad spelen.

Nou de controles waren weer goed. Kindje zit nu richting de pluslijn dus wel weer iets groter. Over een kleine 3 weken weer een echo. Mijn bloeddruk is prima, maar wel aan de lage kant daardoor voel ik me regelmatig niet fit. Maar dat had ik in mijn vorige zwangerschap ook. Maar weer veel dropjes en zoute crackers eten.

Wat betreft het badje. Wij hebben een badje van een bekende gehad bij de eerste en die gebruiken we nu weer. Heel simpel wit met 3 vlindertjes erop. Ik moet zeggen dat we het badje welgeteld 2 weken gebruikt hebben. Het stond gruwelijk in de weg en ik vond het maar een gedoe. Ons mannetje ging vanaf toen mee onder de douche met mijn vriend en ik pakte hem dan aan als hij klaar was. We hebben ook een groot bad dus daar gingen we ook regelmatig in. Ik denk dat we het nu op dezelfde manier gaan doen.

Terug
Bovenaan