April 2021 uitgerekend

Mooi badje! Wij hebben ons babybadje de vorige keer ook maar 2 weken gebruikt, daarna ging hij met mijn man mee onder de douche en pakte ik hem daarna aan om aan te kleden. en nu inmiddels al een hele tijd in het ‘gewone’ bad waar hij heerlijk kan spelen.

Mijn 30 weken controle was weer goed. Ik merk inmiddels dat een middagdutje waar het kan weer n beetje begint terug te komen zoals in het eerste trimester. Ik vind het soms nog wel onwerkelijk dat de baby inmiddels alweer zo gegroeid is dat hij over 2 maanden geboren kan worden.

Verder hebben wij een nieuwe draagzak gekocht voor de nieuwe baby, maar onze peuter past er op dit moment ook nog in als je hem op zijn rug draagt. Het is een investering maar nu alweer zo blij mee. Ik heb onze zoon ook heel veel gedragen en zo’n draagzak is ideaal. Wij hebben er nu 1 van Artipoppe (prachtig design én dus echt supergoede kwaliteit).

Haha grappig dat wij precies hetzelfde bad verhaal hebben.
Een draagzak is inderdaad heel fijn. Ons mannetje is vrij groot en zwaar, maar past er ook nog in op de rug.

@jippie wanneer gaan ze besluiten of je weer een keizersnede moet? Had ik het goed begrepen dat dat nodig is als je kindje aan de grote kant lijkt te zijn?

Oh ja heerlijk vond ik dat het dragen. In het begin had ik een rekbare, toen op een gegeven moment vond ik dat het niet meer voldoende steun gaf voor ons kindje en ben ik overgestapt naar een gewone van Little Frog en toen dat voor mij oncomfortabel werd overgestapt naar een draagzak van Tula baby. Allemaal nog prima om straks weer te gebruiken!

Ik heb geen eigen bad, dus moet wel met een badje werken. Maar het lijkt me wel een fijn badje, ook omdat ik deze mooi los kan gebruiken in de zomer op het balkon.
Wat grappig dat jullie hetzelfde verhaal delen idd.

Haha inderdaad toevallig precies hetzelfde verhaal ?. Als je zelf geen bad hebt is het een hele goede aankoop iig! Mooi ding :). Ja met draagzakken is het vooral persoonlijk of je baby en jijzelf het fijn vind. Ben benieuwd! Ik moet alleen nog even een cosleeper kopen, en een newborn set voor op de tripptrapp qua grotere dingen.

Ja ik was eigenlijk niet van plan de baby op onze kamer te laten slapen. Maar tijdens de intake met de kraamzorg heb ik me toch een beetje laten ompraten. Ze gaf aan dat het vooral bij borstvoeding fijn kan zijn om dit een aantal dagen te doen om de eerste signalen op te vangen van de baby.
We zijn nog aan het twijfelen of we een cosleeper gaan halen. In principe past het ledikantje ook naast ons bed op de slaapkamer.
Hoe lang hebben jullie de baby op jullie kamer laten slapen? Ik dacht zelf een weekje. Is dat normaal?

@jasmijn ja onze 1e kwam op de uitgerekende datum maar was bijna 4800 gram en 57 cm en dat werd uiteindelijk een spoedkeizersnede dus nu heb ik extra echo's, want als het kindje dus weer zo groot is, gaan ze het mij niet meer natuurlijk laten proberen. Ik verwacht dat we na de volgende echo dat besluit gaan nemen.

@babymomma hoelang ze bij je slapen, is net wat jij fijn vindt. Ons 1e kindje is in het ziekenhuis geboren en wij moesten toen nog 2 nachten blijven. Toen sliep hij bij ons, al werd hij de 1e avond wel een paar uurtjes meegenomen, zodat ik kon slapen. Eenmaal thuis zei de kraamzorg ook dat het fijn en makkelijk was op onze kamer dus hij sliep een nacht bij ons. Ik deed geen oog dicht, omdat ik hem de hele tijd hoorde en als ik hem niet hoorde dan wilde ik kijken of hij nog wel ademde. Dus met dag 4 is hij op zijn eigen kamer gaan slapen en dat ging veel beter. We kregen allemaal rust. Maar dat ligt echt aan mij hoor. Er zijn namelijk heel veel mensen die het juist wel fijn vinden.

Terug
Bovenaan