April 2021 uitgerekend

@babymommaaa hier ook geen vast bad in de badkamer, dus ik ben ook zeker fan van een babybadje. Dat hij ook los van de standaard gebruikt kan worden vind ik ook zeker handig, zo badderd onze dochter er nu lekker in.

Onze dochter heeft uiteindelijk 10 maanden bij ons op de kamer geslapen, maar dit kwam vooral omdat we ons nieuwe huis nog niet konden betrekken en in ons oude huis we maar 1 slaapkamer hadden. Hierbij moet ik wel zeggen dat ik het persoonlijk heerlijk vond zo dichtbij en in de nachten ook praktisch dat je met 1 stap bij je kindje bent. Eenmaal verhuist heb ik ook ontzettend moeten wennen dat ze niet meer bij ons op de kamer sliep en miste het ook. Ditmaal nu de verbouwing van de zolder pas kan plaatsvinden na de geboorte zal ons kindje weer een poosje bij ons slapen. Al was dit ook het plan geweest als de verbouwing wel voorspoedig had gelopen.

Al met al is er naar mijn idee geen standaard in of/hoelang je kindje bij je op de slaapkamer slaapt. Ik zou je gevoel volgen.

Net even overleg gehad met mijn werkgever. Werkvermindering is blijkbaar geen optie, dus ik moet met 34 weken met verlof in plaats van 36 weken. Helaas houdt dit in dat dit dus mijn laatste werkweek is, gezien de vakantie volgende week.
Ik zie mijn klasje dus alleen nog woensdag en donderdag.
Ik heb wel even nagevraagd hoe het nu zit met de einddatum van mijn verlof. Ik zou namelijk eerst nog 2 weken terug moeten voor de zomervakantie, maar omdat mijn contract niet verlengd wordt, hebben we besproken om deze twee weken te laten vervallen. Nu ik eerder met verlof ga, weet ik dus niet zeker of ik voor de vakantie nog aan de slag moet voor die laatste 4 weken. Misschien is 2 weken ziek melden en 2 weken betaald thuis zitten ook een optie, wie weet.
Het is me nogal een constructie zo met dat verlof en alle voorwaarden.
Hoe zit dat bij jullie?

Ik ben eigenlijk wel een beetje teleurgesteld dat ik nu al met verlof moet. Had graag nog even doorgewerkt. Ben ook echt slecht in niks doen en stil zitten, dus ik denk dat ik me toch maar weer wat lijstjes moet gaan maken met dingen die ik nog graag wil doen, zoals schilderen en een boek uitlezen enzo. Is dat gek? Haha

@Babymommaaa wat jammer dat je er niet uitgekomen bent met je werkgever. Van wie moet je eerder met verlof? Je werkgever kan je volgens mij niet verplichten (denk ik) of is dit het advies van de verloskundige en consultatiebureau die zouden meekijken?
Kan mij goed voorstellen dat je teleurgesteld bent in deze uitkomst als je zelf nog had willen doorwerken. Dat je nu een lijstje gaat maken met dingen die je nog graag wilt doen vind ik helemaal niet gek hoor, het is je eerste kindje dus neem lekker die me-time!

Nou ik heb een advies gekregen van de verloskundige om minder te gaan werken. Maar het is blijkbaar niet mogelijk om minder te gaan werken. Daarom moet ik eerder met verlof of gewoon door blijven werken.
Ik vind het ook een beetje onzin, want ik denk dat het best zou kunnen, als ze willen. Maar dan zou het op de niet officiële weg geregeld moeten worden.
Ze doen gewoon een beetje moeilijk, daar komt het op neer. En ik ben er ook wel een beetje klaar mee, gezien mijn aflopende contract dusja.. laat maar lekker zo dan.
Het kost me teveel energie allemaal haha.

Hebben jullie nog tips voor mijn lijstjes? Leuke dingen die ik kan doen tijdens mijn verlof? Misschien tips voor boeken/series/films? Leuke taakjes die niet al te zwaar zijn?
Ik dacht inderdaad aan schilderen, tekenen, lezen enz. Ik wil graag een leuk schilderijtje maken voor op haar kamer en ik wil graag het boek van fifthy shades lezen. De mannelijke kant van het verhaal heb ik hier nog liggen. Ik ben momenteel bezig met het opnieuw kijken van Grey's Anatomy en hierna wil ik criminal minds opnieuw kijken.
Ik weet niet of jullie het leuk vinden, maar ik vond de boeken van de serie 'You' heel leuk om te lezen.

Ik heb wat berichten gemist.. ik ga even wat algemeen op iedereen reageren omdat ik zoveel berichten heb gemist en ik niet steeds kan kijken wie wat zei/vroeg (dan wordt wat ik getypt heb gewist).
Vorige week controle gehad bij de VK, alles in orde... ijzer geprikt en dat was ook goed.. onze zoon ligt/lag (al) met zijn hoofd naar beneden.. ik had gisteren veel harde buiken en kramp in mijn bekken, daarna veel meer lucht.. ik vermoed dat hij dus al een (stukje) aan het indalen is (al begreep ik dat een tweede/derde/etc. Wel weer terug kunnen draaien vanwege de ruimte).. vandaag ook intake gehad bij de kraamzorg en was gewoon prima.. 
Even per "thema"
Verlof
Mijn verlof is nu ook geregeld (door systeemproblemen en corona sluiting was dat nog niet gebeurd).. ik ga 15 maart met verlof, dan ben ik 35 weken (mits dat ik niet in de ziektewet terecht kom want dan moet je verplicht met 6 weken van tevoren stoppen).. het bedrijf waar ik werk mag nu deels open voor de scholen die (eventueel) komen gymmen.. ze willen iedereen wat uren geven dus nu kijken ze per week wie ze laten werken.. ik weet dus niet hoe het precies zit maar waarschijnlijk nog maar een paar keer werken voor mijn verlof. 
Volgens mij mogen ze je niet verplichten om met verlof te gaan omdat zij geen werk voor je hebben, ik dacht dat zelfs alleen een verloskundige of arts je mag verplichten om de ziektewet/met verlof te gaan en dan alleen op medische gronde
Qua verlof activiteiten is nu in deze corona periode wat lastiger (bij mijn eerste verlof ben ik naar museum geweest, winkelen etc.) Maar misschien vind je het leuk om te fotograferen? Als je een doel wil hebben qua fotograferen kan je vantevoren iets bedenken bijv. Alleen dingen van een bepaalde kleur of objecten die een letter vormen (die op een rijtje zetten zodat het een woord/naam vormt, bijv. Van de babynaam) of alle dingen die je aan een bepaald ding laat denken (soort moodbord idee)...
Je kan thuis een high tea/lunch doen met een vriendin/zus/nicht(je)/etc., je mag nu 1 iemand ontvangen maar met high tea/lunch kan je zelf wat klaar maken en je kan even bij praten.. dan ben je ook even bezig met de voorbereiding.. 
Ik ben veel aan het haken.. ik ben nu een vestje met bijpassend mutsje en sokken voor onze zoon, een rokje voor onze dochter en kraamcadeaus aan het haken.. 
Ik maak voor mijn man ook een mapje met lijstje voor geboortekaartje (naar wie sturen en inlogcode van de site etc), telefoonnummers om te bellen, bevalplan erin, mijn inlogcodes van mobiel enzo zodat hij overal bij kan mocht er iets gebeuren, een blad waar de naam op staat en waar hij dingen in kan vullen zoals gewicht/lengte/tijd zodat hij dit op papier heeft tijdens het bellen (door de spanning etc. Is het voor hem ook lastig om alles te moeten onthouden)... etc. Etc. Zodat hij alles bij de hand heeft..  dat vond hij de vorige keer ook fijn 
Badje/slapen/draagzak
Wij hebben tummy tub en badje waar onze dochter ook nog in past, deze zijn tweedehands en ik wil waarschijnlijk wel even nieuw badje.. 
Qua draagzak heb ik 2 soorten draagzakken en een draagdoek, de draagdoek vond onze dochter spannend dus eigenlijk niet veel gebruikt, we hebben een kleine en grote draagzak die ik gewoon weer ga gebruiken 
Onze dochter heeft de eerste paar maanden bij ons geslapen (dat vond ik erg prettig en zij ook).. we hebben de overgang naar eigen kamertje in stapjes gedaan door eerst 1 slaapje overdag op eigen kamer, dan 2, dan alle dag slaapjes, dan s avonds beginnen bij ons en na nachtvoeding daar etc. Nu moet ik ook zeggen dat onze dochter en ik beide regelmatig ziek waren dus vond ik het prettig om haar in de buurt te hebben.. Het is ook een stukje gevoel en aankijken wat je fijn vind.. wij hebben het familie wiegje op onze kamer staan en ledikant op de babykamer..  ons huis is ook gelijkvloers en de kinderkamers zijn aan de andere kant van het huis.. dat is ook anders dan dat de kamers bij elkaar in de buurt zijn..
Naam
Naam zijn we al heel lang over uit, we twijfelde alleen over de schrijfwijze maar daar zijn we nu ook uit.. ook het geboortekaartje is "klaar"..
Ik heb geen idee of ik nu nog wat vergeten ben, ik ga alle berichten nog eens nalezen en anders reageer ik in de loop van de week daar nog op...

Ja het geboortekaartje uitzoeken is nog wel een dingetje zeg. Er is zooooveel keuze. Ik wist wel al lang dat ik een kaartje wil met een foto erop. Voor de rest vind ik het leuk als het iets met kleurtjes is en aan de binnenkant van die icoontjes van een weegschaal en liniaal enzo. We hebben een tijdje geleden wel al een stuk of 10 opties opgeslagen. Lijstjes voor je vriend/man is wel handig idd.
Ik merk dat hij ook erg onder druk staat de laatste tijd. Onze relatie ook. Ik heb echt mega veel last van moodswings en ben mega snel boos en emo. Huil echt liters. Is voor hem ook niet echt leuk, maar ja je reageert nou eenmaal veel op elkaar af als partners.
Herkenbaar?

Gisteren wilde hij mijn bericht niet posten dus nu nog een keer.
Owww wat zit ik al te balen van al die weerberichten. Ik vind schaatsen zooooo leuk!! En nu komt er waarschijnlijk eindelijk goed ijs en kan ik dus niet.

@babymomma wat vervelend dat je er niet uitgekomen bent... maar wanneer ben je ook alweer uitgerekend? En werk je nu nog fulltime? En zit je in midden of een andere regio? Je krijgt al de vakantiedagen, zoals Pasen en de meivakantie, pinksteren etc. Terug.. Ik ben de 16e uitgerekend en kon dan door de feestdagen 6 weken van te voren met verlof en kom precies in de zomervakantie uit.. ligt dus aan de vragen hierboven, maar anders nog een keer goed na rekenen? Ik zou dus nog 1 week na de voorjaarsvakantie moeten, maar had nog 3 dagen staan van vorige verlof en de vakantie ervoor waardoor ik nu dus met 32 weken ga.

Hmm ideeën wat je kunt doen? Heb je een 9 maandenboek? Dan kun je die nog bijwerken en foto's inplakken. Andere fotoboeken bijwerken, elke dag stukje lopen om een beetje fit te blijven, op Netflix heb je ook een aantal leuke moederseries zoals working moms. Als je googled krijg je er nog meer, weet de titels even niet meer namelijk. Tsja normaal zou ik zeggen, lekker lunchen met vriendinnen en de laatste spullen shoppen, maarja dat is lastiger. Kleertjes wassen en alles nog een keer goed opruimen en verder ook gewoon lekker genieten.

Hebben jullie ook regelmatig kramp in je voeten of kuiten? Slikken jullie daar magnesium voor? Welke hebben jullie dag? Ik heb al een tijdje dat vooral s ochtends heel vroeg de kramp bijna in mijn voet of soms kuit springt. Nu had ik maandagavond met snowboots al echt kramp in mijn voet en tenen en vannacht werd ik om 5uur wakker met echte kramp in mijn kuit. Ik kreeg het er zelf niet uit dus vriendlief moest helpen. Niet zo fijn natuurlijk.

Terug
Bovenaan