Ik heb wat berichten gemist.. ik ga even wat algemeen op iedereen reageren omdat ik zoveel berichten heb gemist en ik niet steeds kan kijken wie wat zei/vroeg (dan wordt wat ik getypt heb gewist).
Vorige week controle gehad bij de VK, alles in orde... ijzer geprikt en dat was ook goed.. onze zoon ligt/lag (al) met zijn hoofd naar beneden.. ik had gisteren veel harde buiken en kramp in mijn bekken, daarna veel meer lucht.. ik vermoed dat hij dus al een (stukje) aan het indalen is (al begreep ik dat een tweede/derde/etc. Wel weer terug kunnen draaien vanwege de ruimte).. vandaag ook intake gehad bij de kraamzorg en was gewoon prima..
Even per "thema"
Verlof
Mijn verlof is nu ook geregeld (door systeemproblemen en corona sluiting was dat nog niet gebeurd).. ik ga 15 maart met verlof, dan ben ik 35 weken (mits dat ik niet in de ziektewet terecht kom want dan moet je verplicht met 6 weken van tevoren stoppen).. het bedrijf waar ik werk mag nu deels open voor de scholen die (eventueel) komen gymmen.. ze willen iedereen wat uren geven dus nu kijken ze per week wie ze laten werken.. ik weet dus niet hoe het precies zit maar waarschijnlijk nog maar een paar keer werken voor mijn verlof.
Volgens mij mogen ze je niet verplichten om met verlof te gaan omdat zij geen werk voor je hebben, ik dacht dat zelfs alleen een verloskundige of arts je mag verplichten om de ziektewet/met verlof te gaan en dan alleen op medische gronde
Qua verlof activiteiten is nu in deze corona periode wat lastiger (bij mijn eerste verlof ben ik naar museum geweest, winkelen etc.) Maar misschien vind je het leuk om te fotograferen? Als je een doel wil hebben qua fotograferen kan je vantevoren iets bedenken bijv. Alleen dingen van een bepaalde kleur of objecten die een letter vormen (die op een rijtje zetten zodat het een woord/naam vormt, bijv. Van de babynaam) of alle dingen die je aan een bepaald ding laat denken (soort moodbord idee)...
Je kan thuis een high tea/lunch doen met een vriendin/zus/nicht(je)/etc., je mag nu 1 iemand ontvangen maar met high tea/lunch kan je zelf wat klaar maken en je kan even bij praten.. dan ben je ook even bezig met de voorbereiding..
Ik ben veel aan het haken.. ik ben nu een vestje met bijpassend mutsje en sokken voor onze zoon, een rokje voor onze dochter en kraamcadeaus aan het haken..
Ik maak voor mijn man ook een mapje met lijstje voor geboortekaartje (naar wie sturen en inlogcode van de site etc), telefoonnummers om te bellen, bevalplan erin, mijn inlogcodes van mobiel enzo zodat hij overal bij kan mocht er iets gebeuren, een blad waar de naam op staat en waar hij dingen in kan vullen zoals gewicht/lengte/tijd zodat hij dit op papier heeft tijdens het bellen (door de spanning etc. Is het voor hem ook lastig om alles te moeten onthouden)... etc. Etc. Zodat hij alles bij de hand heeft.. dat vond hij de vorige keer ook fijn
Badje/slapen/draagzak
Wij hebben tummy tub en badje waar onze dochter ook nog in past, deze zijn tweedehands en ik wil waarschijnlijk wel even nieuw badje..
Qua draagzak heb ik 2 soorten draagzakken en een draagdoek, de draagdoek vond onze dochter spannend dus eigenlijk niet veel gebruikt, we hebben een kleine en grote draagzak die ik gewoon weer ga gebruiken
Onze dochter heeft de eerste paar maanden bij ons geslapen (dat vond ik erg prettig en zij ook).. we hebben de overgang naar eigen kamertje in stapjes gedaan door eerst 1 slaapje overdag op eigen kamer, dan 2, dan alle dag slaapjes, dan s avonds beginnen bij ons en na nachtvoeding daar etc. Nu moet ik ook zeggen dat onze dochter en ik beide regelmatig ziek waren dus vond ik het prettig om haar in de buurt te hebben.. Het is ook een stukje gevoel en aankijken wat je fijn vind.. wij hebben het familie wiegje op onze kamer staan en ledikant op de babykamer.. ons huis is ook gelijkvloers en de kinderkamers zijn aan de andere kant van het huis.. dat is ook anders dan dat de kamers bij elkaar in de buurt zijn..
Naam
Naam zijn we al heel lang over uit, we twijfelde alleen over de schrijfwijze maar daar zijn we nu ook uit.. ook het geboortekaartje is "klaar"..
Ik heb geen idee of ik nu nog wat vergeten ben, ik ga alle berichten nog eens nalezen en anders reageer ik in de loop van de week daar nog op...