April 2021 uitgerekend

@Babymommaaa 
Die moodswings heb ik nu niet zoveel last van maar bij mijn vorige zwangerschap wel.. (ik heb pcos waardoor er iets meer mannelijk hormoon in mijn lijf zit dan bij "normale" vrouwen en we verwachten een zoon dus ik vermoed dat het komt door de hoeveelheid van dat hormoon)..
Om een voorbeeld te noemen: Ons neefje lag in het ziekenhuis dus hadden we een cadeau gekocht die mijn man in wilde pakken.. eerst schreeuwde ik dat hij het verkeerde papier had gepakt daarna huilde ik dat hij het niet begreep en vervolgens omdat ik het zo lief van hem vond dat hij het cadeau in pakte  (dat vind ie een rotklus)
De partners hebben het inderdaad ook soms lastig.. als je maar steeds blijft praten zodat het geen opeenstapeling wordt.. ik ontdekte bijvoorbeeld dat mijn man het ook fijn vind om samen iets te ondernemen (bijv. Wandelen) en het dan een dag niet over de baby, zwangerschap, geboorte etc. Te hebben maar over andere zaken zoals over hobby's/leuke dingen gebeurd op je werk/etc. Je leven veranderd al snel en soms is het voor hem gewoon fijn om gewoon even in het hier en nu over als stel samen te focussen..
Omdat het voor hem lastig is om alles te onthouden en hij zich wel verantwoordelijk voelt (voor ons gezin, het inlichten van onze naasten bij geboorte, het zo goed mogelijk letten op mijn wensen etc.) Besloot ik voor hem dat mapje te maken, daardoor kon hij het wat meer loslaten omdat ik hem daar mee hielp te ontstressen wbt de geboorte.. 
Qua geboortekaartje, die symbolen die je wilt kunnen ze in principe op elk kaartje zetten wat je wil, een voorbeeld kaartje wat dat niet heeft maar die je wel mooi vind hoeft daardoor niet af te vallen.. ook kan je kijken welke elementen je van kaarten mooi vind en een geheel eigen kaartje met die elementen laten ontwerpen.. 

@Jippieeee 
Ik vind schaatsen wel leuk maar ook best eng.. mijn man vind schaatsen echt erg leuk dus die had onze schaatsen al uit de kast gehaald.. ik zei al tegen hem uh is dat handig met zwangere dikke buik, bekkenklachten en mijn angst om te vallen.. dus de mijne zijn al weer opgeborgen.. hij gaat misschien met zijn broer en vader schaatsen.. het is wel lastig als je graag wil en het kan niet..
Ik had gisteren kramp in mijn kuiten maar had te veel gedaan (veel fysiek werk gedaan, daarna lege krat ingeleverd bij de supermarkt.. daarna sleetje rijden met onze dochter en samen met mijn man onze stoep/parkeerplek sneeuwvrij gemaakt)..vandaag voel ik mijn bekken echt wel.. tot nu toe neem ik er nog niks voor in.. wat schijnt te helpen is met een douchestraal op je kuiten en dan warm/koud af wisselen om de bloedsomloop te stimuleren.. ook het afwisselen van houding en regelmatig bewegen.. als je er erg last van blijft houden zou ik je VK er even over spreken.. die heeft soms wat tips of die kan voor jou persoonlijk misschien wat doen..
Ik begrijp dat je in regio midden woont qua vakanties.. wij ook.. (misschien wel in de buurt wij wonen in de buurt van utrecht) dan heb je dus bijna verlof.. mijn werk mag nu voor een klein deel open omdat de scholen gebruik mogen maken van de sporthal.. volgende week dus misschien werken (ze hebben zo weinig werk dat ze iedereen omstebeurt laten werken en ik was gisteren) , ik denk die week erna niet ivm voorjaarsvakantie en dan is het voor mij nog 3 weken (wil met 35 weken met verlof).. gaat snel..
Als je bij mij in de buurt woont werk je misschien op een school die bij ons gym heeft..

@Jippie ik had even een tijdje iedere avond in bed kramp en dan sterkte ik met rechte benen gelijk mn tenen/voeten naar me toe zeg maar en ging het snel over. Nu is heb ik weer vrij weinig last van moet ik zeggen.

De moodswings heb ik ook wel soms hoor, zo was ik gister ineens echt heel erg chagrijnig/verdrietig dat de roze koek op was haha en wat je zegt @PM blijven praten is altijd belangrijk. We kunnen daar nu ook samen om lachen.

Ik woon in regio Zuid-Limburg, Sittard-Geleen. Ik werkte fulltime ja. Nu dus de laatste 2 dagen. Morgen nog in de groep en vrijdag vanuit thuis.
Ik heb al de meivakantie erachteraan geplakt, maar helaas. Dan kom ik nog 4 weken tekort op het einde. Dus moet toch nog gaan werken, mocht ze op tijd komen. Ben 4 april uitgerekend. Dus ik ben komende zondag 33 weken.

De meeste series heb ik al gekeken haha ben een Netflix en Videoland fan.

Nou ja jullie zijn volgens mij, als ik het zo inschat een stukje ouder. Dan is de relatie met je partner ook weer anders denk ik. Ik ben 26 en mijn vriend 23. Ik woon al sinds mijn 18e op mezelf en ik heb nogal een rugzakje dus ik heb de nodige levenservaring. Mijn vriend is daarentegen best wel een mamas kindje en kan nog best onvolwassen zijn in dingen. Ik weet dat ik de lat erg hoog leg, zowel voor mezelf als voor anderen. Al met al niet gemakkelijk zullen we maar zeggen.

Ik hoop dat het snel weer een beetje warmer is zonder sneeuw als ik eerlijk ben. Ik vind het toch best een uitdaging om met zo'n dikke buik over die gladde stoepjes te wandelen. Ik heb al gevraagd om het hondje van mijn beste vriendin eens te lenen, kan ik wandelen met een reden haha.

Misschien heb ik het al eens gevraagd, maar zijn er ook dames in ons midden die ook in regio Zuid-Limburg wonen of zelfs Sittard-Geleen?

Krampen heb ik niet echt last van. Wel veel rugpijn en tintelingen en een slapend gevoel in mijn rechter bovenbeen.
Het ergste vind ik eigenlijk dat ze me snachts wakker houdt. Ze is echt erg beweeglijk en snachts doet ze denk ik aan nightgym haha.

Ik heb de verloskundige gebeld vanochtend. Tip om inderdaad magnesium te gaan slikken en om regelmatig banaan te eten, want daar zit magnesium in. Wel opletten dat je dan niet verstopt gaat zitten. Verder warme douche en masseren voordat ik ga slapen.
Ik heb altijd heel fanatiek gesport dus ben wel bekend met af en toe kramp en ook hoe je het weg moet krijgen, maar deze keer lukte het niet. Door die dikke buik kan ik ook niet meer zelf bij mijn tenen komen om ze naar me toe te trekken haha. Hoop dat de magnesium werkt vanavond.

@pm ik werk meer richting Leiden dus niet bij jullie sporthallen. Maar jouw dagen schieten dan ook wel op. Ik ben maandag thuis gebleven door de gladheid en heb gisteren en vandaag geen pleinwacht gedaan.
Nu nog 3 dagen werken volgende week.

@babymomma hmm ja andere regio en eerder uitgerekend dan ik.. jammer dat je het net niet redt. Geniet nog wel van je laatste werkdagen!

@Jasmijn-s 
Ja praten en er om lachen is goed..
Ik ben ook een keer "tekeer" gegaan tegen een agent omdat de weg afgesloten werd en ik er niet door mocht (moest 200 m verder voor andere weg en ongeluk was 2 km verder maar ze hadden de hele hoofdweg afgesloten) hoe hij mij als zwangere vrouw zei dat ik maar moest omrijden (wat dus niet kon omdat hij mij de enige andere mogelijkheid om thuis te komen verbood) of als ik toch in de buurt woonde zoals ik beweerde wel kon lopen.. ik was zelfs in tranen haha..
Ik moet daar nu nog om lachen.. ik hoop die agent ook, haha
@ jippie
Ik werk in Maarssen dus dat is dan te ver bij elkaar uit de buurt.. 
Mijn verlof gaat inderdaad wel snel nu, bijna 31 weken, voelt echt alsof de tijd omgevlogen is..
bij mijn eerste zwangerschap ben ik met 32 weken met verlof gegaan (cao technisch krijg je bij ons 2 weken extra mits dat je wel 6 weken van tevoren stopt) had toen dus 8 weken voor de uitgerekende datum, ze is toen 8 dagen overtijd geboren dus 9 weken zitten wachten.. dat wilde ik nu echt niet.. liever wat meer verlof als de kleine geboren is.. dus tijd gaat alsnog snel tot verlof maar voelt toch anders nu..
Bij jou gaat ook snel, nog 3 dagen.. 
Hopelijk werkt magnesium (en de rest) voor je..
@Babymommaaa
Hopelijk heb je vandaag een leuke en fijne dag gehad in je klas en morgen nog vanuit huis.. 
Als die 4 weken voor problemen zorgen kan je ook naar het juridisch loket (denk dat dat nu op afspraak is) maar zij kunnen je (gratis) helpen met advies hoe iets wettelijk zit en wat je rechten/plichten zijn.. het is in Nederland een recht om gratis gebruik te mogen maken van deze hulp..
Mijn situatie is inderdaad anders en ik ben ook ouder..
onze situatie... wij zijn nu bijna 11,5 jaar samen waarvan bijna 8,5 jaar getrouwd.. mijn man is nu 34 en ik ben 30 (verschil van 3,5 jaar, ik wordt ongeveer 2 maanden na de geboorte van de kleine 31, hij is net 34) we hebben een dochter van nu ruim 2,5 ze wordt 3 jaar en 2 dagen later ben ik dan 37 weken zwanger.. (als onze zoon dus 2 dagen eerder komt zit er precies 3 jaar en 3 weken tussen)
ik heb ook wel een "rugzakje".. ik was als kind zeer veel ziek en ben daar enorm veel om gepest.. ik merk dat ik nu op mijn plek ben en ben ook bijna nooit meer ziek (heb al 14 jaar geen epilepsie aanvallen meer gehad) door mijn epilepsie verleden kan de bevalling een risico vormen dus daardoor wel medische indicatie 
we wonen vlakbij Utrecht/Maarssen dat is een andere omgeving maar oorspronkelijk woonden we 140 km bij elkaar vandaan.. mijn familie woont nog steeds in Brabant (omgeving boxmeer/cuijk) en ik woon dus nu hier vlakbij Utrecht (+/- uur en 15 min. Rijden)
Wat goed dat je een hondje gaat lenen om te wandelen.. valt mij ook tegen die sneeuw.. vandaag boodschappen gedaan en had meteen harde buiken van op de stoep en parkeerplaats lopen.. en jij bent al verder in je zwangerschap.. ik probeer een beetje na te denken over wat je kan doen.. ik heb wel hobby's maar die worden door anderen als "ouderwets" gezien haha.. (ben ook echt iemand die het heerlijk vind om thuis te zijn) had ook wel wat ideeën om te doen in mijn verlof maar dat is allemaal dicht..
Hebben jullie ook dat je soms woorden niet weet of het niet lukt om ze goed uit te spreken (voornamelijk woorden die ik niet vaak gebruik).. dat heb ik afgelopen week al een paar keer gehad..

@PM wat een top cao dat je toen die twee extra weken kreeg. Maar begrijp gezien je toen overtijd was dat je het nu anders indeelt.

@babymommaaa ik ben inderdaad iets ouder, ben nu 30 jaar, heb een dochter van 3 jaar en we zijn al 13 jaar samen.

Ik had mij trouwens nog wel laten testen op toxoplasmose en het zat nu niet in mijn bloed. Omdat ik mij heb laten testen binnen de incubatietijd was het niet nodig om later nog eens te testen. Ondanks dat de kans heel klein was, had ik er toch wel spanningen van en stelt de uitslag mij gerust.

Volgende week weer afspraak met de verloskundige en hoop dan ook op een goede uitslag van de Rhesus C. Vind het wel fijn dat we, nu we in het laatste trimester zitten, steeds vaker een afspraak hebben. Het blijft bijzonder om te bedenken dat we over een poosje weer een kleintje erbij hebben.

Oh en de tweede naam zijn we denk ik ook wel uit!

Terug
Bovenaan