April 2021 uitgerekend

Halve dagen werken is wel fijn maar het was wel een 'moetje'. Met de huidige bloeddruk en klachten was het meer dan alleen een dringend advies van de verloskundige. Zit dus voor 50% in de ziektewet. Maar nu dat eenmaal zo is vind ik het helemaal prima.
Voor een bevalplan ben ik te nuchter denk ik. Vorige keer met 'spoed' ingeleid dus dan heb je niet zoveel meer te willen. Enige wens is het ziekenhuis met partner erbij natuurlijk. En als het lukt zonder pijnbestrijding. De bevalling van de 1e heeft maar twee uurtjes geduurd dus was er niet eens tijd voor pijnbestrijidng oid. Voor de rest zie ik het wel!

Hi allemaal!

Is weer even geleden dat ik reageerde dus ik begin gewoon even met het laatste wat ik las ;-)

@babymommaaa: Bevalplan bespreek ik volgende week met de verloskundige. Dingen die ik belangrijk vind zijn:
- Rust
- zo min mogelijk mensen bij de bevalling.
- mijn man is aanspreekpunt voor praktische zaken
- lekker in mijn eigen bubbel laten en het liefst geen pijnbestrijding. Heb het de vorige keer ook zonder pijnbestrijding gedaan.

even over die pijnbestrijding:
Voor mij voelde het tijdens mijn eerste bevalling niet als ‘pijn’. Tuurlijk is het enorm overweldigend en neemt het je hele lichaam over, maar het bracht mij ook juist in een diepere focus en ik besefte me dat die pijn er helemaal bij hoort om ons kindje geboren te laten worden. Ik heb hierdoor een enorme boost gekregen in mijn zelfvertrouwen na mijn bevalling. De kracht en rust die ik toen voelde is 1 van de mooiste momenten uit mijn leven geweest.

Ik ben begonnen met een thuisbevalling in bad en op het laatste moment nog naar het ziekenhuis gegaan omdat mijn persweeen niet sterk genoeg meer waren, daar is 2 uur later mjjn zoontje geboren. Daarom vind ik het bij een bevalplan vooral belangrijk dat er in staat wat jouw wensen zijn, maar niet al een vastgepind plan van hoe het móet lopen. Dat heb je toch niet in de hand. Vertrouwen in jezelf is denk ik wel wat ik zou willen meegeven. Of het nou een thuisbevalling of keizersnede wordt, met of zonder pijnbestrijding :).

Gaat niet heel lang meer duren voor ons allemaal, veel geluk/sterkte/rust gewenst voor jullie in deze laatste weken.

Wat mooi Liza dat jij het zo ervaren hebt. Ik hoor heel veel gemengde verhalen.
Zo heeft mijn stiefmoeder een hele fijne bevalling gehad doordat mijn zusje op haar zenuwen duwde en ze hierdoor geen pijn ervaren heeft. Ze is thuis bevallen, geen complicaties en zat een uur later onder al koffie te drinken.
Daarentegen heeft een vriendin van mij laatst een ziekenhuis bevalling gehad met alle mogelijke pijnbestrijding en heeft ze dik 26 uur echt pijn geleden.
Heel wisselend dus.

Ik maak me niet heel druk, maar ik ben vooral heel benieuwd naar alles. We hebben vandaag nog via Facebook bij de zeeman wat kleertjes besteld. Ik hoop dat de kinderwagen snel binnen is, mega vertraging bij post NL pfff..

Jullie ook een fijne paar laatste weken gewenst!

Zo, ik heb wat berichten gemist zie ik..
Even update van mij.. alles gaat goed, gisteren groeiecho gehad, hij is al ingedaald, zijn hoofdje ligt al naar beneden maar hij kan nog wel om zijn as draaien.. mijn grootste zorg was het indalen en dat lijkt nu al gebeurd te zijn... bevalplan maak ik wel, ook als handvat om op terug te vallen.. deze wordt nog besproken bij de vk
Wat ik belangrijk vind is op tijd naar het ziekenhuis, mijn man erbij (en hem er ook goed bij betrekken), huid op huid na de bevalling en "vrijheid" (als ik iets wil geen discussie zeg maar, wel in alle redelijkheid maar wil wel keuze vrijheid zeg maar)..qua pijnbestrijding eerst met warmte proberen en evt. Massage en daarna ligt het vooral aan de soort weeen (bijv. Bij rug weeen misschien waterinjecties).. ruggenprik is voor mij het uiterste.. daar zie ik gewoon erg tegenop dus dat is voor mij de laatste optie..
vorige bevalling duurde 9,5 uur totaal, de ontsluiting wilde niet vorderen maar met weeenopwekkers ging ik ineens zo hard door de ontsluitingsfase dat het best heftig was.. ik had buik, been en rugweeen tegelijk... ik had uiteindelijk een bedbevalling wat toen prima was, ik wil nu ook de opties van bijv. Een baarkruk o.i.d open houden.. en misschien onze zoon aanpakken.. qua pijnbestrijding heb ik gebruik gemaakt van de douche en van een warme pittenzak, voor de rest veel steun gehad.. ik kon ook meteen zelf van alles doen thuis (al was ik wel moe)..
Ben nu 31 weken, nog 4 weken "werken" en dan heb ik verlof (vanaf 15 maart) ze laten me nu wel weinig werken.. deels omdat ze me willen ontzien en deels omdat er weinig werk is voor iedereen dus verdelen ze het werk.. voelt nu soms al als verlof omdat ik veel thuis zit.. vandaag een deel van de kleertjes gewassen.. heb het gevoel er wel (bijna) klaar voor te zijn..
@junidochter, fijn dat je zo wat rust krijgt, hopen dat je bloeddruk stabiel blijft... veel plezier met het uitzoeken van het geboortekaartje
@Babymommaaa 
Hopen dat je kinderwagen snel komt.. gelukkig op tijd besteld..
Allemaal nog veel sterkte en plezier de komende periode 

@Jasmijn-s 
Fijn dat je een goede uitslag had toen je je liet testen op toxoplasmose.. fijn dat je het niet had..
Heb je al de uitslag van de rhesus-c?
Ik vind die meerdere afspraken nu aan het eind ook wel erg prettig..
Het voelt inderdaad bijzonder om binnenkort weer een kleintje in onze armen te sluiten.. al kan ik het me bijna niet meer voorstellen hoe klein ze dan zijn.. dat besefte ik tijdens het wassen van de kleertjes en gisteren na de groeiecho.. ze had zijn voetje gemeten en die is nu 5,6 cm

Morgen mijn laatste werkdag. Ik ben benieuwd, want ik heb niets hoeven te regelen en de kids hebben ook niets verklapt en hebben er zin in. Al vinden ze het heel dubbel, want ze willen mij ook niet missen.

Een bevalplan heb ik de vorige x niet bewust gemaakt en nu is het nog afwachten op de laatste groei echo. Het enige dat we de vorige keer hadden besproken was dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen en het zonder pijnbestrijding wilde proberen.
Nou na 48 uur voorweeen en al 2 nachten niet slapen en daarna 10uur echte weeën waar weinig vooruitgang zat heb ik heel hard geroepen dat ik iets wilde en mennn wat duurt het dan nog lang voordat ze je wat geven. De pijn bleef alleen tussen de weeën zakte ik een soort in slaap dat was wel fijn. Maar helaas lukte het nu niet dus een spoedkeizersnede gehad en wat was ik blij toen ik die ruggenprik eindelijk kreeg. Dus als ik natuurlijk mag bevallen, wil ik dat proberen en ook het liefst zonder pijnbestrijding... maar... Ik denk dat dat mij niet gaat lukken.

@ jippie: fijne laatste werkdag!

Het gaat allemaal snel nu hè. Ik vind het knap dat jullie er allemaal zo positief in staan en het voornemen hebben om het zonder pijnbestrijding te doen.
Ik kan niet wachten tot ze er is. Maar ik ben ook blij dat we nog een paar weekjes hebben om alles zover in orde te krijgen :)

@PM hoe zat je kindje nu op de groeicruve? Super lief om te lezen hoe klein zijn voetje is!
Vandaag bij de VK de uitslag gehad van de rhesus-c en die is gelukkig in orde, ik maak geen antistoffen aan tegen de bloedgroep van ons kindje. Laatste wat nog gecheckt moet worden is dan de ligging van mijn placenta, die heb ik over anderhalve week staan. Ik hoop ook hierbij weer mooi nieuws te krijgen!
@Jippie vandaag je laatste werkdag, de kinderen zullen vast iets voor je gemaakt hebben!

Terug
Bovenaan