Zo, ik heb wat berichten gemist zie ik..
Even update van mij.. alles gaat goed, gisteren groeiecho gehad, hij is al ingedaald, zijn hoofdje ligt al naar beneden maar hij kan nog wel om zijn as draaien.. mijn grootste zorg was het indalen en dat lijkt nu al gebeurd te zijn... bevalplan maak ik wel, ook als handvat om op terug te vallen.. deze wordt nog besproken bij de vk
Wat ik belangrijk vind is op tijd naar het ziekenhuis, mijn man erbij (en hem er ook goed bij betrekken), huid op huid na de bevalling en "vrijheid" (als ik iets wil geen discussie zeg maar, wel in alle redelijkheid maar wil wel keuze vrijheid zeg maar)..qua pijnbestrijding eerst met warmte proberen en evt. Massage en daarna ligt het vooral aan de soort weeen (bijv. Bij rug weeen misschien waterinjecties).. ruggenprik is voor mij het uiterste.. daar zie ik gewoon erg tegenop dus dat is voor mij de laatste optie..
vorige bevalling duurde 9,5 uur totaal, de ontsluiting wilde niet vorderen maar met weeenopwekkers ging ik ineens zo hard door de ontsluitingsfase dat het best heftig was.. ik had buik, been en rugweeen tegelijk... ik had uiteindelijk een bedbevalling wat toen prima was, ik wil nu ook de opties van bijv. Een baarkruk o.i.d open houden.. en misschien onze zoon aanpakken.. qua pijnbestrijding heb ik gebruik gemaakt van de douche en van een warme pittenzak, voor de rest veel steun gehad.. ik kon ook meteen zelf van alles doen thuis (al was ik wel moe)..
Ben nu 31 weken, nog 4 weken "werken" en dan heb ik verlof (vanaf 15 maart) ze laten me nu wel weinig werken.. deels omdat ze me willen ontzien en deels omdat er weinig werk is voor iedereen dus verdelen ze het werk.. voelt nu soms al als verlof omdat ik veel thuis zit.. vandaag een deel van de kleertjes gewassen.. heb het gevoel er wel (bijna) klaar voor te zijn..
@junidochter, fijn dat je zo wat rust krijgt, hopen dat je bloeddruk stabiel blijft... veel plezier met het uitzoeken van het geboortekaartje
@Babymommaaa
Hopen dat je kinderwagen snel komt.. gelukkig op tijd besteld..
Allemaal nog veel sterkte en plezier de komende periode