@junidochter
Lastig dat je verlof een moetje is/was
Ik begrijp dat door de vorige keer voor jou een bevalplan nutteloos lijkt/is maar volgens mij vinden verloskundigen wel fijn als handvat..
Ik zet bijv. In het bevalplan in welke "volgorde" pijnbestrijding mij aanspreekt (zo kunnen ze een beetje inschatten wat op dat moment kan en wensen zijn).. ook vinden ze het fijn om te weten wat je met de placenta wil (wel/niet zien/bewaren/fotograferen etc).. ik heb ook gelezen dat je navelstreng bloed kan doneren/op laten slaan, als je dit wilt moet je dat van tevoren regelen en is het dus handig dat dat dan ook in je bevalplan staat..
Je moet natuurlijk zelf weten of je hem maakt of niet..
@Babymommaaa
Wat een leuk afscheid, wat fijn dat je dat niet digitaal hebt hoeven doen..
Is je kinderwagen al binnen?
@jippie
Dat klinkt ook als een leuk afscheid/verlof feestje.. grappig dat de kinderen ook de naam geraden hebben.. ga je daar ook nog wat mee doen na de geboorte (prijsje voor diegene die het geraden hebben ofzo iets)
Hopen dat je afspraak van maandag goed gaat en dat de groei goed is.. ook leuk om je kindje nog een keer te zien op de echo..
@jasmijn-s
Wat fijn dat je rhesus c goed was.. hopen dat je placenta ook goed ligt, dat zou fijn zijn
De groeicurve is heel goed.. je hebt 3 van die gemiddelde lijnen en hij zit op de middelste van die lijnen.. alleen zijn bovenbeentjes wat kleiner dan gemiddeld maar daar maken ze zich geen zorgen om omdat wij zelf ook niet groot zijn..
geschat gewicht is nu 1588 gram, ik heb gelezen dat ze in deze periode nog zo'n beetje 150 tot 200 gram per week aan komen.. als ik dan met 200 gram per week reken is hij geschat 3488 gram bij 40 weken zwangerschap en dat is precies wat ze wilden bereiken met de bloedverdunners (in de praktijk is zijn gewicht straks waarschijnlijk anders maar dit is een schatting en dat is positief)..
Verder is hij al ingedaald! Dat is fijn maar nu moet ik wel wat meer plassen haha.. ik heb wel gehoord dat een tweede of volgende kindje na indalen nog terug kan draaien maar 2 weken geleden had de verloskundige gevoeld en toen was hij al ingedaald, afgelopen maandag met groeiecho is gezien dat hij nog hetzelfde ligt en als ik mijn buik voel blijft hij wel ongeveer hetzelfde liggen.. ben dus voorzichtig positief en hoopvol gestemd...
Ik heb heel erg het gevoel dat hij eerder komt (is maar een gevoel en ik pin me er niet op vast) maar hoop wel dat hij nog minstens 5 weken blijft zitten (dan ben ik 37 weken en is onze dochter jarig geweest)
Ik heb maandag nog een afspraak bij de verloskundige en daarna gaan ze verhuizen naar andere locatie. Ik blijf wel bij hun maar vind het wel gek, bij onze dochter ook bij die locatie geweest dus voelt zo vertrouwd, haha..
Nog 3 weken en dan heb ik ook verlof, ik hoop dat ik het vol houdt..wordt al wat zwaarder en mijn man vind mij eigenwijs en wil eigenlijk dat ik eerder stop maar ik wil echt heel graag die weken na de geboorte hebben.. waarschijnlijk is het nog 3 dagen werken want we zijn maar deels open door corona (mits dat dat niet veranderd na 2 maart) dus verdelen ze de dagen over al het personeel..
Voor diegene die denken dat ze het echt niet kunnen zonder pijnbestrijding is het misschien een tip om dit te bespreken met je verloskundige, ze kunnen je tijdens de bevalling daar namelijk ook in begeleiden..en eventuele alternatieven aanbieden, mocht je dat dan fijn vinden..
Zo... mijn bericht is weer lang genoeg haha.. we hebben een druk weekend dus denk dat ik daarna moe ben en misschien wel mee lees maar misschien niet reageer..
Voor diegene die al verlof hebben, geniet er van en diegene die dat bijna hebben hou vol