April 2021 uitgerekend

Jasmijn wat super fijn dat de rhesuspactor ook goed was! Spannend wel de ligging van de placenta!

Ja ik ben nu met verlof. Het was een super gezellige dag en ik ben erg verwend. Ze hadden ook allemaal kleine papieren rompertjes ingelijst en gegokt welke naam, datum, gewicht en lengte het worden. Nu moet ik zeggen... Ze kennen mij denk ik goed, want er stonden heel veel namen van ons lijstje bij en de juiste naam is wel 2 keer geraden. Een ander uit ons lijstje is wel 3 keer genoemd haha.

Klinkt als een leuke dag!
Bij de aankondiging van de zwangerschap heb ik ze toen babywagens laten knutselen en toen mochten ze met roze of blauw raden wat ze dachten dat het zou worden. Het merendeel koos toen voor blauw en het is een meisje geworden, grappig hè.
Afscheid afgelopen donderdag heb ik gedaan met bingo en een babyquiz en tussendoor stopdans. Als afscheidskadootje negerzoenen met roze muisjes met een handgeschreven kaartje. Was ook heel gezellig.
Nog plannen deze week?
Ik ga morgen even de verloskundige bellen om een afspraak te plannen voor het bevalplan.

Dat klonk ook als een leuke dag! En ook creatief met de bekendmaking van het geslacht. Woensdag was helemaal georganiseerd door mijn duo dus dat was wel relax. De negerzoenen heb ik gedaan als traktatie in het team toen ik ging vertellen dat ik zwanger was.
Ik ga eerst even een weekje rustig aan doen en kijken wat ik nog moet aanschaffen en relegelen. Ook heb ik mijn gesprek met de kraamzorg en maandag nog een afspraak bij de verloskundige met echo om te kijken of de groei niet te hard gaat.

@junidochter 
Lastig dat je verlof een moetje is/was
Ik begrijp dat door de vorige keer voor jou een bevalplan nutteloos lijkt/is maar volgens mij vinden verloskundigen wel fijn als handvat..
Ik zet bijv. In het bevalplan in welke "volgorde" pijnbestrijding mij aanspreekt (zo kunnen ze een beetje inschatten wat op dat moment kan en wensen zijn).. ook vinden ze het fijn om te weten wat je met de placenta wil (wel/niet zien/bewaren/fotograferen etc).. ik heb ook gelezen dat je navelstreng bloed kan doneren/op laten slaan, als je dit wilt moet je dat van tevoren regelen en is het dus handig dat dat dan ook in je bevalplan staat.. 
Je moet natuurlijk zelf weten of je hem maakt of niet..
@Babymommaaa 
Wat een leuk afscheid, wat fijn dat je dat niet digitaal hebt hoeven doen..
Is je kinderwagen al binnen?
@jippie
Dat klinkt ook als een leuk afscheid/verlof feestje.. grappig dat de kinderen ook de naam geraden hebben.. ga je daar ook nog wat mee doen na de geboorte (prijsje voor diegene die het geraden hebben ofzo iets)
Hopen dat je afspraak van maandag goed gaat en dat de groei goed is.. ook leuk om je kindje nog een keer te zien op de echo..
@jasmijn-s
Wat fijn dat je rhesus c goed was.. hopen dat je placenta ook goed ligt, dat zou fijn zijn
De groeicurve is heel goed.. je hebt 3 van die gemiddelde lijnen en hij zit op de middelste van die lijnen.. alleen zijn bovenbeentjes wat kleiner dan gemiddeld maar daar maken ze zich geen zorgen om omdat wij zelf ook niet groot zijn..
geschat gewicht is nu 1588 gram, ik heb gelezen dat ze in deze periode nog zo'n beetje 150 tot 200 gram per week aan komen.. als ik dan met 200 gram per week reken is hij geschat 3488 gram bij 40 weken zwangerschap en dat is precies wat ze wilden bereiken met de bloedverdunners (in de praktijk is zijn gewicht straks waarschijnlijk anders maar dit is een schatting en dat is positief)..
Verder is hij al ingedaald! Dat is fijn maar nu moet ik wel wat meer plassen haha.. ik heb wel gehoord dat een tweede of volgende kindje na indalen nog terug kan draaien maar 2 weken geleden had de verloskundige gevoeld en toen was hij al ingedaald, afgelopen maandag met groeiecho is gezien dat hij nog hetzelfde ligt en als ik mijn buik voel blijft hij wel ongeveer hetzelfde liggen.. ben dus voorzichtig positief en hoopvol gestemd...
Ik heb heel erg het gevoel dat hij eerder komt (is maar een gevoel en ik pin me er niet op vast) maar hoop wel dat hij nog minstens 5 weken blijft zitten (dan ben ik 37 weken en is onze dochter jarig geweest)
Ik heb maandag nog een afspraak bij de verloskundige en daarna gaan ze verhuizen naar andere locatie. Ik blijf wel bij hun maar vind het wel gek, bij onze dochter ook bij die locatie geweest dus voelt zo vertrouwd, haha..
Nog 3 weken en dan heb ik ook verlof, ik hoop dat ik het vol houdt..wordt al wat zwaarder en mijn man vind mij eigenwijs en wil eigenlijk dat ik eerder stop maar ik wil echt heel graag die weken na de geboorte hebben.. waarschijnlijk is het nog 3 dagen werken want we zijn maar deels open door corona (mits dat dat niet veranderd na 2 maart) dus verdelen ze de dagen over al het personeel..
Voor diegene die denken dat ze het echt niet kunnen zonder pijnbestrijding is het misschien een tip om dit te bespreken met je verloskundige, ze kunnen je tijdens de bevalling daar namelijk ook in begeleiden..en eventuele alternatieven aanbieden, mocht je dat dan fijn vinden.. 
Zo... mijn bericht is weer lang genoeg haha.. we hebben een druk weekend dus denk dat ik daarna moe ben en misschien wel mee lees maar misschien niet reageer..
Voor diegene die al verlof hebben, geniet er van en diegene die dat bijna hebben hou vol

@pm
Nee helaas, de kinderwagen komt maar niet. Ik word gek van postnl. Als hij niet meer komt dit weekend gaan we annuleren en via een andere site proberen. Het wordt dan wel een andere wagen. Nu hadden we een mio-amore besteld, dan gaan we een cangaroo gala bestellen. Beide beige achtige kleurtjes.

Ik weet niet hoe het voelt als de baby indaalt, dus geen idee. Ik ben zondag 34 weken en ik heb 1 maart weer controle.
Ben wel blij dat ze nu eindelijk met het hoofdje naar onderen ligt.

We hebben zondag een pregnancy shoot, leuk en spannend! We hebben ook meteen afgesproken om een newborn shoot te doen. Is bij een oud klasgenootje in een studio aan huis. Ben benieuwd. Nog meer mensen die dit doen of hebben gedaan?

Fijn weekend allemaal! :)

Zo! De laatste 6 weken zijn aangebroken. Gister de shoot gehad, was echt leuk! Ben mega benieuwd naar de foto's. We hebben ook foto's in bad gemaakt, in melkwater met bloemen en kant, heel gaaf.

Gister een proefdruk besteld voor 2 kaartjes, komen ook een dezer dagen binnen. Was net even aan het kijken naar raamstickers en geboorteborden. Wat doen jullie? Ik vind beide heel leuk.

Babymomma klinkt inderdaad als een hele leuke shoot! Wanneer krijg je de foto's? Leuk ook de geboortekaartjes... waar heb je ze besteld? Wij gaan waarschijnlijk weer voor kaartje2go. Dat beviel ons de vorige keer heel goed.

Pm wat fijn dat de groei goed gaat, mooi op het gemiddelde lijntje..

Ik merk nu ook dat het allemaal wat zwaarder wordt hoor. Mijn rug/bekken doet meer zeer en ik heb regelmatig een pijnlijk gevoel bij mijn slokdarm. Waarschijnlijk dus maagzuur.
Maar... wel lekker genieten van het mooie weer! Gisteren al lekker even in het zonnetje gegeten en dat ga ik de komende dagen ook zeker doen.
Vanmiddag een echo gehad en hoofd en buik zitten nu op de pluslijn. Over 2 weken nog een echo, maar waarschijnlijk ga ik een keizersnee krijgen.

@jippie
Deze week ergens.
Wij hebben daar inderdaad de proefdruk kaartjes besteld. Ze hebben ook die actie met de geboortedatum. Doe je daar ook aan mee?
Ik heb vandaag veel in bed en op de bank gelegen, wel lekker met de balkondeur open, heerlijk. Ik slaap de laatste week wel echt een stuk minder goed. Maagzuur heb ik in overvloed. Eten wordt ook steeds lastiger, moet echt in fases. Ben vrij mobiel nog, maar ja het wordt nu wel zwaarder. Laatste loodjes hè.

Terug
Bovenaan