April 2021 uitgerekend

@PM grappig dat je het gevoel hebt dat hij aan de vroege kant komt, bij mij komt dit gevoel soms ook sterk naar boven maar ook ik hou mij daar zeker niet aan vast, anders kan het lang wachten worden haha. Met hoeveel weken werd je dochter geboren? Mijn dochter werd met 36 weken geboren.

@babymommaaa een vriendin van mij is fotograaf en heb haar gevraagd of ze van mij en mijn dochter een shoot wilt doen en als ons zoontje geboren is of ze dan van onze kinderen mooie foto’s wilt maken. Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik geen zwangerschapsshoot gedaan maar zelf iedere week een foto gemaakt en dat in een boekje verwerkt maar omdat ik dat deze keer niet gedaan heb leek het me wel leuk om het toch te laten vast leggen.

@Jippie ik merk ook wel dat het steeds zwaarder wordt voor mijn lichaam. Van t weekend wat gewandeld en merkte dat mn bekken daar wel overbelast van waren en ik volgende keer beter een kortere wandeling kan maken. Ik probeer wel netjes iedere dag de oefeningen te doen die de bekkentherapeut mij gegeven heeft en probeer ook beter op mijn houding te letten. Deed jij nou ook iets voor je rug en bekkenklachten?

@babymomma ja ik doe daar dit keer weer aan mee, maar doordat ik waarschijnlijk een keizersnee krijg, maak ik er geen kans op, maar wel 10% korting. De 1e kwam precies op de uitgerekende datum dus toen kregen we ze gratis. Echt een fijne meevaller!
Ja ik slaap ook al weken slecht. Heel licht en voor mijn gevoel vaak niet.

@jasmijn leuk dat een vriendin foto's gaat maken. Ons zoontje houdt niet van foto's en onbekenden dus een fotoshoot wordt hem niet. Ik heb elke 2 weken een foto gemaakt en die heb ik in het 9maandenboek gedaan. Ook nog wel leuke foto's met vriendlief gemaakt in de sneeuw, maar gewoon met jas aan. Bij de 1e hebben we fotos door onze ouders in het bos laten maken.

Ik heb wel meegelezen maar niet gereageerd..
Gisteren controle gehad bij de vk.. bij mij gaat mijn zwangerschap precies zoals ze het graag zien (wat heel fijn is maar soms ook lastig omdat het "opschepperig klinkt en het veel voorkomt dat het niet zo is.. dan heb ik soort schuldgevoel)..
Qua "klachten" heb ik soms last van maagzuur, maar wel veel minder dan bij onze dochter.. ik ben na de geboorte van onze dochter bijna een jaar lang veel ziek geweest wat resulteerde in het verwijderen van mijn galblaas, waarschijnlijk heb ik daardoor nu minder last.. en ik ben sneller moe (is volgens VK gewoon door het derde trimester want mijn ijzer is eerder aan de hoge kant) bekkenklachten heb ik nu nauwelijks doordat ik al een tijdje fysio heb.. 
Ik ben nu 32 weken, nog 3 weken en dan is mijn verlof.. ik werk deze week 1 dag.. ze hebben voor volgende week een rooster gemaakt waar ik niet ingeroosterd ben.. dit rooster is onder voorbehoud van de persconferentie van vanavond, als we dicht blijven hoef ik dus niet te werken.. het kan dus zijn dat ik deze week mijn laatste werkdag voor mijn verlof heb (als ze mij de derde week ook niet inplannen)..
@Babymommaaa 
De shoot klinkt als een leuke shoot. Wij hebben in het voorjaar, vlak voor ik zwanger raakte als gezin foto's gemaakt. Ik denk dat we dat ook gewoon weer doen ipv zwanger en geboorte shoot.. ik heb zelf een hele goede spiegelreflex camera waarmee ik zelf foto's van de kinderen kan maken.. veel plezier met foto's als je ze krijgt.
Leuk ook dat je nu proefkaartjes besteld hebt..
Wij hebben de geboortekaartjes nu bij een ander bedrijf, we waren de vorige keer heel tevreden maar we vonden echt HET kaartje voor ons op een andere site..
Hoop dat het met je kinderwagen inmiddels opgelost is..
@jippie
Vind je het vervelend dat het waarschijnlijk een keizersnede wordt of vind je dat wel oke?
Wel goed dat ze het in de gaten houden.. 
@Jasmijn-s
Haha, ja dat lang wachten heb ik bij onze dochter ervaren (eerst al om überhaupt zwanger te worden).. ze was bij 36 weken ingedaald en vanaf toen had ik (soms heftige, langdurige) voorweeën.. later dachten ze ook dat ik bijna geen vruchtwater meer had of dat ze niet meer groeide dus meteen naar het ziekenhuis, zou ik misschien ingeleid worden maar na de echo toen naar huis gestuurd (was rond 39 weken) ze is uiteindelijk 41+1 geboren, dus 8 dagen later.. haha.. ik denk dat ik nu wat relaxer ben dan de vorige keer dus dat het daarom misschien zo voelt dat het eerder kan beginnen.. bij mijn familie was ze ook de eerste dus die bleven steeds appen of ik al weeen had, wat veel stress gaf.. nu blokkeer ik gewoon iedereen die dat steeds blijven vragen, haha.. de VK zei ook dat als ik over de 40 weken ga dat het dan misschien een paar dagen is en niet per se weer een week..
Lastig dat het wandelen minder goed gaat, misschien in stapjes plannen dus af en toe ergens even gaan zitten..
Ik merk ook wel dat ik moet opletten dat ik niet teveel van mezelf vraag, ik merk dat ik dan echt heel vermoeid ben.. we zijn afgelopen weekend bij mijn vader geweest.. is een lange autorit en dat heb ik gemerkt.. volgende week naar mijn moeder, weer een lange rit maar ze is dan ook jarig.. onze dochter is eind maart jarig maar we vieren het dan samen met mijn moeder dan vast.. haar "echte verjaardag" mag ze vieren op het kinderdagverblijf/bij de gastouder en met ons.. waarschijnlijk komen mijn schoonouders nog even op visite maar verder niet, dan ben ik 37 weken zwanger en ik ben bang dat ik dat niet meer redt..
Zijn er nog meer die nog even werken of zijn jullie nu allemaal met verlof? (We lopen niet allemaal gelijk met de aantal weken e.d vandaar dat ik het niet helemaal weet)..
Geniet van het warme weer allemaal!
Geeft me echt energie dat de zon schijnt!

@PM ja ik werk nog! Werk 4 dagen in de week en heb een beroep die ongeacht het coronavirus gewoon kan doorlopen. Nu zeker met de laatste weken kan ik het niet helpen dat ik dan toch jaloers ben op de mensen die wegens de maatregelen niet meer hun volle uren kunnen draaien. Ik wil absoluut niemand voor het hoofd stoten en weet dat ik zo niet mag denken omdat ik blij mag zijn dat ik überhaupt nog een baan hebt maar ik kan het niet helpen. Misschien komt het gewoon omdat ik zo graag klaar wil zijn met werken zodat ik nog eventjes rust kan hebben.

Waren wij nou degen die tegelijkertijd klaar waren met werken? weet dat er iemand in dit forum zat die ook vanaf 15maart vrij was. Ik heb vanaf dan anderhalve week vakantie en aansluitend mijn verlof.

@pm daar hoef je je toch niet schuldig over te voelen. Juist super fijn dat het zo goed gaat!
Ook fijn dat ze je voorlopig volgende week niet ingepland hebben! Gek idee he dat je dan nog maar 1 dag hoeft.

Ik ben inderdaad met verlof, maar dus extra vroeg door de vakantie.
Vanochtend de intake met de kraamzorg gehad. Was een fijn gesprek. En een afspraak in het ziekenhuis gemaakt.
Ik heb nu ook wel echt nesteldrang. Al die tijd was ik heel relax, maar nu wil ik graag alles geregeld hebben enzo. Waarschijnlijk omdat ik van een keizersnee uitga en dat zal dan met week 38 of 39 zijn en als ik toch natuurlijk ga bevallen is dat dus al eerder. En dan vliegen de weken nu wel om.

@Jasmijn: Ik heb van die mijlpaal kaartjes voor iedere twee weken, dus dat heb ik inderdaad ook nog erbij. We willen de leukste foto's van de pregnancy en newborn shoot samenvoegen in een collage voor op de muur of een paar op canvas laten printen.
@Jippie: Oh dat is geluk hebben van die kaartjes. Ik heb ze vandaag binnen gekregen. Ze zijn echt mooi, ik hoop dat mijn vriend dezelfde het leukste vindt haha. Ook nog even kijken qua enveloppen, sluitstickers en of we ze op de post doen of door iemand laten brengen. Sommige mensen zullen we live het kaartje geven denk ik. Tenminste als we snel thuis zijn.
@PM: De kinderwagen is nog niet besteld. Dat staat voor vandaag/morgen op de planning. Mijn vriend gaat m in het weekend in Eindhoven halen, dus dat moet goed komen lijkt me.

Ik ben al met verlof ja. Toevallig vorige week al door de vakantie (carnaval). Heerlijk hè dat goede weer. Ik ben vandaag flink aan de poets. Lekker even alle ramen en deuren open. Heerlijk.

Hebben jullie trouwens nog iets van een babyshower gehad of gepland?
Wij hebben wel een gender reveal gedaan ondanks alle corona ellende. Maar de babyshower weet ik op dit moment even niet. Ik ben niet echt bang ofzo, maar het is erg kort dag en misschien beter om dan een kraamfeest/babyborrel te doen..

Terug
Bovenaan