April 2021 uitgerekend

@babymommaaa mijn vriendinnen weten dat ik erg strikt ben wat betreft de maatregelen dus die zullen dit keer vast niet niet een fysieke babyshower organiseren.

Kraambezoek zien we ter zijner tijd wel of dat mogelijk is en anders zal iedereen toch even geduld moeten hebben tot er weer versoepelingen zijn.

@Jasmijn-s 
Ja inderdaad ik ook officieel 15 maart (maar weet niet of ik eerder verlof heb doordat ik dan gewoon niet meer ingeroosterd wordt)..
Snap het wel dat het lastig is, je staat nu zeg maar psychisch in de modus rust en voorbereiding baby terwijl je nog werkt.. je gaat toch af tellen.. ik weet niet hoeveel ik nog werk maar tel de weken ook af terwijl ik dus veel thuis zit.. ook vooral omdat ik daarna niet meer in de gaten hoef te houden of ik wel/niet wordt ingeroosterd... al die regels rondom corona maakt het ook vermoeiend (vind ik).. je bent bezig met alle dagelijkse dingen, er groeit een baby in je buik wat energie kost en dan ook nog die steeds veranderde regels..  
Volgende week zou ik niet werken maar er wordt misschien geschoven en ze hebben gevraagd of ik voor de donderdag wel beschikbaar wil zijn.. en misschien mag de bhv cursus a.s maandag toch doorgaan door de versoepelingen..
@jippie 
Fijn dat je intake met de kraamzorg goed was, mijn gesprek was ook goed alleen het verslag van het gesprek is niet volledig waardoor de informatie niet over komt, ga ze dus nog even bellen..
Heb je een afspraak in het ziekenhuis ivm de eventuele keizersnede of ben je overgedragen door de verloskundige?
Ik heb vlagen van nesteldrang en ik zie mijn man daar dan erg om lachen als hij het merkt maar vorige week had hij er ineens last van, hij heeft de hele administratie uitgezocht en wat kasten.. vervolgens zocht hij een onderdeel van speelgoed van onze dochter dus ik zei dat ik haar speelgoed etc. Sowieso nog uit wilde zoeken (puzzels/speelsets weer compleet, te kleine onderdelen voor de baby opbergen, waar ze niet meer mee speelt naar zolder etc.) Ze is binnenkort namelijk ook jarig.. dat is dus nu ook gebeurd, dat hebben we even samen gedaan.. ik heb ook de wasmachine en droger gereinigd, alle kleertjes zijn al gewassen, de box staat al in de kamer, het ledikant in onze kamer etc.
Wat ik nog echt wil doen is boxkleed,wipstoel en kinderwagen wassen en het kamertje nog even decoreren.. voor de rest vooral dingen die wel kunnen maar niet per se hoeven..
@Babymommaaa 
Ja heerlijk weer, krijg je energie van..
Fijn dat het toch goed komt met de kinderwagen, slim dat je vriend hem op gaat halen..
Ben benieuwd, vonden jullie hetzelfde kaartje het leukst?
Ik wilde even enveloppen bestellen maar lukt niet echt (moet min. 5 kaartjes bestellen om de enveloppen te kunnen bestellen en krijg dan steeds melding dat aantallen van kaartjes en enveloppen niet overeen komen) ga dus binnenkort even bellen/mailen.. 
Babyshower heb ik denk ik niet.. bij ons in de familie/omgeving wordt dat als verrassing door anderen geregeld.. bij onze dochter wilde ze babyshower doen maar ik vroeg wie ze dan uit wilde nodigen (woon 1/1,5 uur van mijn familie vandaan) en de meeste waren niet eens de mensen die ik ken of spreek/zie... waren mijn moeders vriendinnen, mijn oma, wat achternichtjes en dan mijn schoonfamilie.. ze hebben dat toen dus niet gedaan.. ik denk nu ook niet..
vriendin van mijn zusje is iets eerder uitgerekend dan ik en ze hebben haar uit het huis gelokt (vriend nam haar mee) hebben ze haar huis versierd en cadeaus gebracht, hapjestafel voor hun klaar gezet toen allemaal digitaal in een groep spelletjes gedaan en cadeaus uitpakken.. (toen ze dus thuis was).. 
Als je graag wat wil doen zou ik zeggen regel wat, dan heb je ook iets leuks om te regelen en naar uit te zien.. misschien kan je het samen met een vriendin regelen, is ook gezellig.. je kan op de uitnodiging bijvoorbeeld ook zetten "het is misschien wat kort dag maar ik zou graag met jullie toch een Babyshower vieren en hoop dat je er bij kan zijn" dan weten ze dat je je bewust bent dat het wat kort dag is maar dat je het toch fijn vind.. je hebt ook datumplanner, dan geef je wat beschikbare data, dat stuur je naar iedereen en dan kunnen ze aanvinken wanneer ze kunnen, dan kan je zien wanneer de meeste kunnen en/of wanneer van die data diegene die je er het liefst bij hebt kunnen.. zo hou je toch ook een beetje rekening maar kan je toch wat doen..
Bij ixxi kan je fotocollage laten maken maar is soort kliksysteem waardoor je de foto's steeds kunt wisselen van plek of kunt vervangen door anderen.. 
O ja, ik had nog geïnformeerd bij de Vk en onze zoon is nog niet volledig ingedaald, hij ligt met zijn hoofd naar beneden bij mijn bekken maar hij kan zijn hoofdje nog wiebelen en om zijn as draaien maar hij ligt dus wel al de goede kant op.. hij is dus of weer omhoog gekropen of ik heb het met de echo verkeerd begrepen.. beide is mogelijk...

Hebben jullie wat voor collega’s gedaan toen je verlof in ging? Of gaan jullie dat doen? 
Bij mij is dat lastig omdat we nog deels dicht zijn (we zijn met max. 5 aanwezig en dat is met management en technische dienst inbegrepen) maar waarschijnlijk mogen we open als mijn verlof in gaat dus dan is wel iedereen er.. (wel op verschillende dagen).. 
Bij mijn eerste zwangerschap hadden ze met collega's een mand met cadeautjes gemaakt (iedereen had cadeautje gekocht en ingeleverd)  en toen ik een keer koffie kwam drinken daar hadden ze wat soesjes etc. En er waren wat collega's bij.. ze gaven mij toen die mand.. 
Door corona zijn al verschillende van dit soort initiatieven af geblazen.. (voor pensioen bijv.)... weet dus niet zo goed of en wat ik zal doen..

@PM dat is een goede dat je dat zegt of we nog iets voor collega’s gaan doen. Zat daar laatst nog aan te denken en daarna weer vergeten. Vind het wel leuk om iets te geven maar wat weet ik nog niet precies haha

@PM:
We hebben nog niet samen kunnen kijken. Er zaten ook voorbeelden bij van papier en enveloppen. Het papier denk ik gewoon glans en enveloppen denk ik van die glitter/parelmoer enveloppen wit of roze.

De babyshower.. tja ik vind het een beetje jammer dat er niemand initiatief genomen heeft. Toen ik het aangaf bij mij beste vriendin kwamen er een hoop smoesjes over druk en zieke vader enz enz en een andere vriendin gaf aan dit te veel werk te vinden in haar eentje. Ik vind het zelf een beetje raar als ik het zelf ga organiseren. Dus ik denk dat ik het maar gewoon laat. En dan misschien een borrel organiseer voor vrienden en familie apart in delen, net zoals bij de gender reveal. Hechte familie zal wel de eerste paar dagen uit zichzelf komen denk ik. Wel een beetje jammer, ik zou het andersom ook doen voor hun, maarja.

Ik heb vandaag de box en het bedje opgemaakt. Ik ben bezig met alle dingen uitwassen in maat 50 en 56. De rest komt nog wel. Ik hoop dat ik het bedje goed heb opgemaakt haha het is nieuw voor mij. Ik heb een molton hoes, dan een katoenen hoes, een laken en een deken. Het laken zit om de deken heen geslagen en is laag ingestopt. Er stond nog iets over een hydrofiele doek bij het hoofdje, maar dat was een suggestie dacht ik. Klopt het zo ongeveer? Haha

@PM;
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met iets voor je collega's doen.
Bedoel je wat er voor ons georganiseerd is als zwangere?
Ik kreeg de vraag van iemand uit de personeelsvereniging dus een collega wat ik graag als kado wou en ik heb een speelmat als suggestie gegeven. Qua kraambezoek van collega's heb ik geen idee. Ik ga hoe dan ook wel met de baby op bezoek zodra het mag/kan. Als er dan weer meer ruimte is qua corona regels ga ik gewoon alle klassen langs en anders gewoon mijn eigen klas en de teamkamer.

@Babymommaaa 
Over het bedje opmaken hoef je je geen zorgen te maken, de kraamzorg controleerd dit (opstart kraamzorg) en ze leggen je het uit.. ik heb het heel lang gedaan bij onze dochter maar weet het ook niet meer precies (volgens mij heb je het wel goed gedaan maar helemaal zeker weet ik het ook niet meer).. in ieder geval wel laag inderdaad..  volgens mij is hydrofiel doek tegen evt. Reflux/spugen (mondje terug geven noemen ze dat dus niet echt overgeven maar laatste slokje voeding komt er dan weer uit) zodat je niet steeds hoeft te verschonen.. 
Ik bedoelde meer een soort traktatie dat ik met verlof ga van mij uit.. dus iets als een gevulde snoeppot in de personeelsruimte o.i.d.
Ik ga met die kleine ook wel langs op mijn werk en heel misschien ook wel even zwemmen met beide kinderen als dat dan weer kan (na 6 weken/eerste enting kan dat)...

@Jasmijn-s 
Grappig dat ik je er een soort van aan herinner.. 
Ik weet ook niet zo goed wat.. er staat wel een grote pot in de personeelsruimte die soms gevuld wordt maar nu zijn sommige veel aanwezig en sommige maar 1 keer in de zoveel tijd.. het is vaak binnen een paar dagen op maar nu dus door dezelfde personen.. taart en dergelijke verpieterd en wordt dan weg gegooid..
We hebben volgende week bhv cursus (in 2 dagen maar ik ben er beide dagen), het is een week te vroeg maar misschien deel ik dan wel wat uit...
@Babymommaaa
Ik had maar deels gereageerd. Het was al best laat dus was mijn bericht gestopt 
Vervelend dat je het zo graag gewild had (babyshower) maar dat ze niks geregeld hebben..
Ik snap wel dat het lastig en anders is om zelf te organiseren..
Die parelmoer enveloppen zijn wel heel mooi.. ik vind het ook altijd leuk om een kaartje in een gekleurde envelop te ontvangen, valt toch op tussen de "gewone" post..al is een witte envelop ook prima haha.. wij hebben voor een kleur envelop gekozen die ook terug komt in het kaartje.. er zijn altijd veel mogelijkheden qua kaartjes, dat maakt het leuk maar ook lastig..
wij twijfelen alleen nog even over een sluitzegel (scheelt enveloppen dichtlikken).. er zijn leuke met symbolen maar die vind ik niet allemaal bij de kleur envelop passen.. nu kun je ook op maat laten maken met de naam maar dan weet iedereen die de kaart ziet (postbedrijf enzo ook) dat het om geboortekaartje gaat en wat zijn naam is, moet er nog even over nadenken of ik dat wat vind..(moet niet te lang twijfelen haha)
Qua bezorgen hebben we diegene die toen al op visite kwamen afgegeven, kraamzorg en verloskundige ook toen ze er waren, verder buren ook afgegeven.. sommige wilde wel kaartje bij iemand af geven die bijv. In de buurt woonde de rest verstuurd.. ik had ook geboortezegels gedaan toen maar had er best een aantal over (gaan per 50 dacht ik).. je mag ze wel gewoon altijd gebruiken maar je doet het niet zo snel, ik ga ze nu op maken en voor de rest plakken we gewone zegels, wat je over houdt gebruik je dan makkelijker..
we hebben ook een kaart die naar Amerika moet, weet niet of iemand van jullie dat ook heeft maar die moeten sinds vorige week aangemeld worden bij postnl en dan moet je digitaal een formulier invullen voor je het verstuurd anders leveren ze niet (nieuwe douaneregels)..
Qua visite komt de meest hechte familie wel eerst (ouders, opa/oma, broers zussen etc.).. in onze omgeving heeft iemand een kindje gekregen een paar maanden geleden en die kregen vooral naaste familie, anderen stuurden kraamcadeaus per pakket.. ze kregen dus meer bezoek van de pakketdiensten dan kraambezoek.. iedereen is toch voorzichtig ook met vragen of ze mogen komen..
Bij ons is dat ook ingewikkeld want mijn familie woont ver weg dus die wil ik niet voor raamvisite, sommigen van beide families zijn tegen die tijd ingeënt (werken in de zorg) en een aantal hebben pas corona gehad.. we twijfelen dus of wij dat alles mee laten wegen (of de overheid in de regels misschien).. je wil ook eigenlijk niet ene wel en andere niet.. en ik weet dat ze graag onze zoon vast willen houden.. laten we dat wel/niet toe.. etc.

Terug
Bovenaan