April 2021 uitgerekend

@Jasmijn;
Niet echt problemen met adem halen, maar wel gewoon minder lucht en een mindere conditie. Ze zit op dit moment erg hoog merk ik.

Wij versturen alle geboortekaartjes met de post. (behalve de naaste buren dan) kost idd wel veel, die postzegels. Maar we gaan er maar vanuit dat we tzt iets beters te doen hebben dan geboortekaartjes in brievenbussen bij mensen thuis doen :)

Even ook algemene reactie..
Ik heb niks gedaan bij aankondiging en het feit dat ik de collega's zo weinig zie is voor mij reden om te "trakteren".. ik heb besloten dit volgende week te doen (week te vroeg maar dan is iedereen er).. heb doosjes gehaald met mini mars/twix etc.
Wij hadden dacht ik 56 kaartjes verstuurd en digitaal in het kerkblad.. bij ons is het "gewoonte" om alle ooms en tantes en de schoonouders van je eigen broer/zus kaartje te sturen.. we twijfelen of we ons aan die "gewoonte" gaan houden.. we hebben ook nog wat mensen die ik al heel lang niet gesproken heb en meestal komt het contact van mij uit.. ze sturen wel altijd een kaart bij verhuizing ofzo maar verder niet.. als we hen en niet alle ooms en tantes sturen scheelt dat 13 kaarten.. anders zit ik op 70/75 kaarten om te bestellen (een paar extra als marge) dit keer zijn er meer kaarten vanwege kinderdagverblijf/gastouder/etc.
Staffelkorting is korting die je krijgt bij het bestellen van meer kaartjes.. soort stapelkorting alleen is staffel een van tot korting/prijs (bijv. Tot 25 kaartjes betaal je 2 euro per kaart, tot 50 kaartjes 1,50 vanaf 100 stuks 1 euro etc).. het is voor een drukker goedkoper om te printen/drukken in grotere oplages vandaar dat ze dat op die manier stimuleren..
Geboortezegels kan je krijgen bij postnl punten en via hun site.. het enige verschil met gewone postzegels is dat er iets van een ooievaar ofzo op staat (een baby printje in ieder geval)
Geboortebord hebben we voor in de tuin.. deze heeft mijn schoonvader gemaakt toen het eerste kleinkind geboren is..dit wordt nummer 7.. vinden we dus wel leuk en bij onze dochter hebben we de letters van haar naam uit karton geknipt, versierd en dat als slinger voor het raam geplakt zodat je haar naam buiten kan zien (let wel op spiegelbeeld anders staan letters bijv. S verkeerd om...)
Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook weinig lucht, 1 keer zelfs zo erg dacht ik dacht dat ik stikte.. klinkt gek maar mijn verloskundige zei toen dat het kan komen doordat de baby hoog ligt maar ook door maagzuur, dat schijnt toch dat gevoel te kunnen veroorzaken..
Ik heb sinds een paar dagen echt enorm last van vocht vasthouden.. dat had ik bij mijn vorige zwangerschap niet.. moet een paar dagen veel bewegen, extra veel drinken, zout minderen en mijn benen wat omhoog tijdens zitten/slapen.. als het dan over een week nog zo erg is als nu moet ik weer even contact opnemen met de verloskundige..
Het is inderdaad nog een paar weekjes voor ons.. ik ben echt wel blij met het zonniger weer... ik heb wel het gevoel dat het heel hard gaat nu.. (tijd is omgevlogen voor mijn gevoel).. in de basis zijn we er klaar voor al zijn er nog wel wat "Huishoudelijke" dingen waarvan het leuk is als dat voor die tijd gebeurd is maar hoeft niet per se.. mijn man vind het wel spannend omdat hij het hele gebeuren rondom de bevalling wel eng vind (in onze omgeving zijn er meerdere waarbij de bevalling niet zo goed ging en daardoor vind hij het heel eng...)
Ik ben vooral heel erg benieuwd wanneer onze zoon geboren wordt (eerder of later) en hoe hij er uit ziet, hoe groot hij is enzo.. en hoe onze dochter het vind en hoe ze reageert.. ze toont veel interesse in kleine kindjes en baby's.. ze wil ook altijd helpen/zorgen (bijv. Bij de oppas).. ben benieuwd of dat datbij haar eigen broertje ook zo zal zijn.. ze zingt nu wel liedjes bij mijn buik of verteld hem dingen.. ze ging bijv. Vertellen dat we de box hadden neergezet speciaal voor hem en dat zij er niet haar speelgoed in mag stoppen maar dat hij daar lekker zelf kan spelen met baby speelgoed.. dat ze voor hem gaat zorgen als hij geboren is, dat hij mee mag naar de oppas als hij groot genoeg is enz.
Ik ga weer stoppen en even liggen.. onze dochter slaapt nu sinds tijden weer een keertje in de middag dus daar ga ik even gebruik van maken..

@PM: Ja bij ons is het ook niet zo dat we verwachten dat al die mensen die een kaartje krijgen ook op bezoek komen. Zitten ook kennissen bij. Maar ik vind het wel leuk om een echt kaartje te versturen. Vrienden van ons zijn vorig jaar ouders geworden en zij wilden dit toen niet. Vond ik echt raar. Ik ben gewend om geboortekaartjes te krijgen. Ik heb mijn eigen kaartje ook nog ergens, of ik ieder geval een kopietje ervan. Heel ouderwets. Ik dacht iets met een beertje. Ik vind het super leuk om zoiets te bewaren.

Ah leuk van dat geboortebord! Leuk dat het echt een erfstuk geworden is. Ik denk dat we hier voor een sticker gaan. Ik was ook aan het denken om misschien een naambordje te laten maken zodra ze er is om bij onze voordeur te hangen. Zodat zij ook hier woont.. want nu staan alleen mijn vriend en ik onder met onze namen bij de brievenbus (we wonen in een lage flat).

Slaap lekker haha geniet van je dutje!

Ik kan dat niet zo goed middagdutjes. Gaat meestal van mijn nachtrust af en die is al erg magertjes de laatste weken. Heb veel last van mijn darmen en blaas. Vandaag even mijn urine laten testen. De dokter belt me straks. Daarnaast heb ik vaak zo'n klaarwakker moment rond 4/5 uur. Heeft toevallig nog iemand hier last van?

O ja en maagzuur. Daar heb ik echt dag en nacht last van haha. Genieten!

Hi allemaal,

goed dat jullie het over aantallen hebben voor het geboortekaartje. Ik heb nog ergens een lijst van het vorige kaartje, maar ik zou nu veel minder mensen een kaartje sturen dan ik de eerste x heb gedaan. We wonen in een klein dorp dus vind het wel heel leuk om bij de mensen in onze straat een kaartje in de bus te doen. Ik heb het kaartje zelf ontworpen en ga begin deze week een proefdruk aanvragen. Het gaat bij de tweede allemaal iets langzamer dan bij een eerste merk ik haha. Onze oudste zoon krijgt begin volgende week een nieuwe kamer zodat zijn kamertje de nieuwe babykamer word. Fijn om dat soort dingen nu (ben bijna 34 weken) af te gaan ronden. 
qua geboortepakje voor een april baby, wat hebben jullie daarvoor in gedachten?
Lichamelijk gezien word het hier een stuk zwaarder. Heb helaas aambeien die het me vrij lastig maken om normaal te bewegen, echt heel naar. Had het vorige zwangerschap ook dus ik weet dat het er bij mij helaas bij hoort. Hopelijk word het in een paar dagen weer minder. Baby is ook al deels ingedaald dus dat verklaard de druk ook.
Maar verder ben ik heel positief, zwanger zijn ben ik nog steeds niet zat en kijk er enorm naar uit om opnieuw mama te worden en de fase in te gaan met de baby. 

Leuk om mee te blijven lezen op dit forum hoe het met jullie is! Op naar de laatste loodjes. 

Ja vorige keer wel veel kaartjes verstuurd. Dat worden er nu ook minder hoor. Ga van de week even kijken wie precies en de etiketten met adressen vast uitprinten.

Wij doen geen geboortebord. Vorige keer heb we allerlei stickers op het raam geplakt en een vriendin had gelijk een vlaggenlijn met zijn naam gemaakt. Die hebben we ook opgehangen toen we thuis kwamen.

Hebben jullie ook al shopafspraken gemaakt bij de babywinkels? Ik heb gelijk een afspraak bij de prenatal en babydump gemaakt.

@Liza: ik wil eigenlijk het liefst een geboorte pakje met naam erop, maar heb nog niet gevonden waar. Anders misschien een mutsje met naam.
Mooiste is altijd iets neutraals ivm foto's vind ik zelf. Wit bijv. Maar ik weet nog niet precies hoe en wat. Wil dat komende week gaan uitzoeken als ik de vlucht koffer ga inpakken.
Ik denk dat we qua temperatuur ongeveer hetzelfde weer hebben als nu; 10/15 graden toch?

@Jippie:
Oja wij krijgen een zelfgemaakte slinger van een vriendin van mij. In de kleuren van de babykamer; wit roze paars en een beetje goud. De sticker hebben we nog niet uitgekozen.
Ik heb nog geen afspraken gemaakt in winkels, heb ook eigenlijk wel bijna alles (besteld in ieder geval). Komt allemaal komende week binnen en dan kan ik eindelijk alles gaan ophangen/ inrichten. Hopelijk niet te veel vertraging dit keer.

Terug
Bovenaan