Even ook algemene reactie..
Ik heb niks gedaan bij aankondiging en het feit dat ik de collega's zo weinig zie is voor mij reden om te "trakteren".. ik heb besloten dit volgende week te doen (week te vroeg maar dan is iedereen er).. heb doosjes gehaald met mini mars/twix etc.
Wij hadden dacht ik 56 kaartjes verstuurd en digitaal in het kerkblad.. bij ons is het "gewoonte" om alle ooms en tantes en de schoonouders van je eigen broer/zus kaartje te sturen.. we twijfelen of we ons aan die "gewoonte" gaan houden.. we hebben ook nog wat mensen die ik al heel lang niet gesproken heb en meestal komt het contact van mij uit.. ze sturen wel altijd een kaart bij verhuizing ofzo maar verder niet.. als we hen en niet alle ooms en tantes sturen scheelt dat 13 kaarten.. anders zit ik op 70/75 kaarten om te bestellen (een paar extra als marge) dit keer zijn er meer kaarten vanwege kinderdagverblijf/gastouder/etc.
Staffelkorting is korting die je krijgt bij het bestellen van meer kaartjes.. soort stapelkorting alleen is staffel een van tot korting/prijs (bijv. Tot 25 kaartjes betaal je 2 euro per kaart, tot 50 kaartjes 1,50 vanaf 100 stuks 1 euro etc).. het is voor een drukker goedkoper om te printen/drukken in grotere oplages vandaar dat ze dat op die manier stimuleren..
Geboortezegels kan je krijgen bij postnl punten en via hun site.. het enige verschil met gewone postzegels is dat er iets van een ooievaar ofzo op staat (een baby printje in ieder geval)
Geboortebord hebben we voor in de tuin.. deze heeft mijn schoonvader gemaakt toen het eerste kleinkind geboren is..dit wordt nummer 7.. vinden we dus wel leuk en bij onze dochter hebben we de letters van haar naam uit karton geknipt, versierd en dat als slinger voor het raam geplakt zodat je haar naam buiten kan zien (let wel op spiegelbeeld anders staan letters bijv. S verkeerd om...)
Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook weinig lucht, 1 keer zelfs zo erg dacht ik dacht dat ik stikte.. klinkt gek maar mijn verloskundige zei toen dat het kan komen doordat de baby hoog ligt maar ook door maagzuur, dat schijnt toch dat gevoel te kunnen veroorzaken..
Ik heb sinds een paar dagen echt enorm last van vocht vasthouden.. dat had ik bij mijn vorige zwangerschap niet.. moet een paar dagen veel bewegen, extra veel drinken, zout minderen en mijn benen wat omhoog tijdens zitten/slapen.. als het dan over een week nog zo erg is als nu moet ik weer even contact opnemen met de verloskundige..
Het is inderdaad nog een paar weekjes voor ons.. ik ben echt wel blij met het zonniger weer... ik heb wel het gevoel dat het heel hard gaat nu.. (tijd is omgevlogen voor mijn gevoel).. in de basis zijn we er klaar voor al zijn er nog wel wat "Huishoudelijke" dingen waarvan het leuk is als dat voor die tijd gebeurd is maar hoeft niet per se.. mijn man vind het wel spannend omdat hij het hele gebeuren rondom de bevalling wel eng vind (in onze omgeving zijn er meerdere waarbij de bevalling niet zo goed ging en daardoor vind hij het heel eng...)
Ik ben vooral heel erg benieuwd wanneer onze zoon geboren wordt (eerder of later) en hoe hij er uit ziet, hoe groot hij is enzo.. en hoe onze dochter het vind en hoe ze reageert.. ze toont veel interesse in kleine kindjes en baby's.. ze wil ook altijd helpen/zorgen (bijv. Bij de oppas).. ben benieuwd of dat datbij haar eigen broertje ook zo zal zijn.. ze zingt nu wel liedjes bij mijn buik of verteld hem dingen.. ze ging bijv. Vertellen dat we de box hadden neergezet speciaal voor hem en dat zij er niet haar speelgoed in mag stoppen maar dat hij daar lekker zelf kan spelen met baby speelgoed.. dat ze voor hem gaat zorgen als hij geboren is, dat hij mee mag naar de oppas als hij groot genoeg is enz.
Ik ga weer stoppen en even liggen.. onze dochter slaapt nu sinds tijden weer een keertje in de middag dus daar ga ik even gebruik van maken..