April 2021 uitgerekend

Iedereen heeft het over de kaartjes dus daar even algemene reactie..
Wij twijfelen nog over de aantallen omdat er dus bij ons zulke "gewoontes" zijn.. (ik vind het ook lastig om 1 van de ooms/tantes een kaartje te sturen omdat ze recent een kleinkind verloren zijn).. ons kaartje is helemaal af (op datum/tijd/gewicht na).. ik weet dat ik zelf heel kritisch ben maar dat ik ook moeilijk kan kiezen en kaartjes heel leuk vind.. ben dus al voor de 20 weken gaan speuren. Toevallig hadden we beide hetzelfde favoriete kaartje dus toen ging het snel.
Ik wilde eigenlijk de enveloppen van tevoren bestellen maar dan moet je 5 kaarten erbij bestellen die je dan dus weg moet gooien omdat de datum/gewicht/etc er niet op staat.. ik ga dus in ieder geval de adresstickers maken en dan kijken we nog even
Ik vind fysieke kaartjes ook leuk om te ontvangen. Ik heb zelfs een plakboek waar ik ze in bewaar (alle familiedrukwerk zoals dat heet dus geboorte-/trouw-/rouwkaarten) ze staan dan eerst een tijdje op de kast en dan plak ze in.. is soms ook handig en leuk om in te kijken, je kan er bijv. Iemands adres uithalen of als je wil weten hoe oud een kindje inmiddels is/hoe lang iemand getrouwd is kan je dat zien..
@lizajacobs 
Ook leuk om van jou te horen hoe het gaat! 
Wat vervelend dat bewegen nu zo lastig is.. ik merk op dagen dat ik moe ben dat het dan gepuzzel is met onze dochter, kan me voorstellen dat als je je moeilijk kan bewegen het ook lastig maakt met de eerste..
Leuk dat je oudste zoon naar zijn nieuwe kamer verhuisd, heeft hij er zin in of vind hij het spannend?
Ik ben nu 33 weken, je bent dus ongeveer een week verder dan mij.. het gaat bij mij bij de tweede ook iets anders.. bij de eerste was de babykamer "verbouwd" en geverfd voor de 20 weken. We zijn na de 20 weken echo meteen doorgereden naar de ikea en hebben alle meubeltjes e.d toen meteen gekocht. Nu was de kamer in principe klaar maar die nieuwe kamer voor onze dochter niet.. dit hebben we in de kerstvakantie aangepakt omdat we toen beide thuis waren, onze dochter wilde ook echt naar haar nieuwe kamer verhuizen.. voor de rest had mijn man ineens zin om de box en het bed naar beneden te halen dus dat is ook geregeld.. voor de rest twijfel ik steeds of ik nu alles geregeld heb.. 
Qua pakje heb ik een setje met truitje lange mouwen en en broekje ik varieer dan qua romper lange mouwen/korte mouwen.. voor de rest zijn boxpakje ook altijd fijn vind ik (h&m heeft nu zelfs pakjes die je sluit met rits ipv een lange rij knoopjes).. onze dochter was een maart baby.. qua temperatuur zit je dan tussen de 15/20 graden.. het is vooral even kijken of je kindje zichzelf op temperatuur kan houden..
Wij vinden het ook heel leuk om opnieuw ouders te worden. We kunnen niet wachten.. al hoop ik wel dat hij minstens tot de 37 weken wacht want dan is onze dochter jarig geweesten is zijn longrijping beter..
@Babymommaaa 
Ik kan ook niet goed overdag slapen maar ben gewoon even rustig gaan liggen met een luchtig boek.. was wel even fijn en ik merk dat het qua vochtophoping in mijn benen ook geholpen heeft om met mijn benen omhoog te liggen..ik wordt s nachts ook wel wakker om te plassen en val niet altijd in meteen weer in slaap 
Qua naam op het pakje, je hebt wel wat sites waar ze dat doen (weet er zo even geen uit mijn hoofd).. wat je ook kan doen is een "blanco" pakje/truitje zelf aanschaffen en daarmee naar een drukkerij gaan, ze kunnen dan het pakje/truitje beletteren.. het enige is wel dat het wel soort eigen risico is omdat het in 1 keer goed moet gaan als jij de kleding aanlevert..  als je bij hun een t-shirt besteld en het gaat niet helemaal goed dan pakken ze gewoon een nieuw shirt maar dat kan met aangeleverde kleding niet.. je kan ook kijken of er ergens een borduurservice in de buurt is die dan de naam op het pakje borduurt..
Hoe was je testuitslag?
Leuk idee van naambord, dat wilde ik ook voor onszelf laten maken maar toen werd ik zwanger dus wacht ik even..
@jippie
Wij hebben geen shopafspraken gemaakt omdat ik echt super veel bewaard heb en de kleine dingetjes hebben we gewoon besteld..ik maak gewoon steeds lijstjes en dan na 2 weken bestellen we gewoon alles..
mijn man is vlak voor de sluiting nog naar de ikea geweest.. daar wil ik eigenlijk nog wat kleine dingen van hebben maar die dingen zijn ook prima "op te vangen" (ik heb bijv. Wel manden maar ik wil andere dus geen noodzaak) ikea gaat ook niet open op afspraak begreep ik (behalve als je een keuken samenstelt via internet, dan kan je hem daarna bespreken/bekijken als soort personal shopping principe)..
Fijne dag allemaal!

@PM: leuk dat je zo'n boek hebt en handig ook!
Lezen ben ik idd ook weer aan begonnen, maar merk dat ik hier wel echt de aandacht voor moet hebben. Ben erg onrustig in mijn hoofd, komt allemaal erg dichtbij nu.
Pakje heb ik nog niet voor gekeken.

Ik krijg maandag vanalles van de IKEA en action, komt een vriendin brengen en in de avond komt een kennis helpen met alles ophangen. Dan kan ik vanaf dinsdag alles lekker gaan inruimen. Woensdag heb ik een shop afspraak bij de Wibra gehaald, even een kraam kadootje voor mijn nicht halen en nog wat laatste deco dingen. Bij de Wibra hebben ze altijd handige bakjes vind ik. Altijd handig voor in de kast. Ik zag toevallig dat veel kinderkamers kruidenrekjes van de IKEA gebruikt hebben als wandrek. Toevallig heb ik er 2 besteld. En nog 4 wandplanken van de action. Even kijken hoe ik het indeel.

De uitslag van de urine was prima, maar even in de gaten blijven houden. Ik heb hier namelijk aanleg voor. Altijd al gehad.

De foto's zijn trouwens binnen van de shoot, moeten we alleen even gaan uitzoeken. Ik had er meteen al 15, maar even kijken of mijn vriend het ermee eens is. Ik vind vooral de badfoto's echt heel mooi gelukt.

Hebben jullie aanraders wat betreft de volgende dingen. Die staan nog op mijn lijstje:
Babyfoon
Voedingsbhs
Kolf en flesjes
Food processor
Babynestje
Kussen voor baby

Vandaag controle gehad bij de verloskundige. Alles was prima in orde. De baby groeit goed en mama ook. Ik zit nu op 12 kg erbij. Ze is aan het indalen nu, ligt gedeeltelijk met haar hoofdje tussen mijn bekken, billen naar boven en voetjes naar rechts. Ze is flink druk en het indalen is vooral voor mijn blaas een ramp. Maar voor de rest gaat alles prima.
Morgen intake gesprek met het consultatiebureau (telefonisch) en volgende week videobellen over het bevalplan.
Hoe gaat het met jullie?

@Babymommaaa 
Wat fijn dat je uitslag en controle bij de verloskundige goed waren.. je kindje ligt andersom dan ons kindje, eigenlijk hetzelfde alleen voetjes links ipv rechts.. indalen is inderdaad lastig voor je blaas maar het is wel fijn dat ze al de goede kant op ligt..
Heb je intake bij het consultatiebureau? Dat kan ik me niet herinneren bij de eerste en nu ook niet.. hier vragen ze waar woon je en welke wil je (wij wonen tussen 2 in) vervolgens komen ze na de geboorte voor hielprik en gehoorscreening en dan krijg je een brief voor afspraak maken voor eerste controle etc. 
Wij gaan volgende week tijdens de verloskundige afspraak/controle het bevalplan bespreken..(op de nieuwe locatie want ze zijn gisteren verhuisd)
Ik weet niet hoeveel ik aangekomen ben, goede herinnering om me weer een keer te wegen..
Ik ben op het moment veel vocht aan het vasthouden wat wel vervelend is, ik krijg daar soms echt tintelingen van in mijn benen en dat voelt niet fijn (vooral niet als ik er s nachts wakker van wordt)..  gisteren bhv cursus gehad.. we mochten reanimatie doen zonder beademing en met handschoenen aan.. iedereen moest het een bepaalde tijd vol houden maar ze lieten mij veel eerder stoppen omdat ze bang waren dat ik anders misschien mijn vliezen zou breken.. het is allemaal goed gegaan en ik heb mijn bhv herhaling weer gehaald.. voelt wel fijn want bij onze dochter was de cursus tijdens mijn verlof en mocht ik niet mee doen, ik heb toen een jaar zonder officiële papieren bhv-er moeten zijn.. gelukkig is er niks gebeurd want dat voelde toch niet goed.. deze donderdag en misschien volgende week nog een dagje werken en dan heb ik verlof.. tijd gaat nu inderdaad echt snel ineens (vind ik niet erg want heb er enorm zin in)..
Qua je lijstje met spullen: 
Babyfoon: wij hebben de alecto dbx-88 en daar ben ik zeer tevreden over.. je hoort het goed, als je het geluid uitzet kan je zelfs aan lampjes zien of ze geluid maakt of huilt (bij geluid zijn het bijv. 2 lampjes en bij huilen 5 ofzo), er zitten sterretjes op als klein zacht lichtje wat je aan of uit kan zetten, er zitten wat liedjes op (wat je zelf kan kiezen dus meer variatie dan een muziekmobiel) en deze variant geeft op beide units ook de temperatuur op het kamertje aan (de iets goedkopere variant heeft geen schermpje en die geeft dat niet aan maar kwaliteit is hetzelfde, mijn schoonzus heeft die)..
Voedingsbh: ik had verschillende al weet ik niet meer waar ik ze gekocht had.. ik heb ze zonder beugel maar wil misschien ook nog 1 met beugel hebben.. niet voor in de kraamweek want ik denk dat ik dat met stuwing niet prettig vind maar na verloop van tijd mistte ik soms een beetje support.. ik heb hier dus niet echt tips over..
Kolf apparaat: ik heb een elektrische borstkolf van beurer.. ik vond het wel fijn om een elektrische te hebben omdat ik een handkolf niet altijd praktisch/vermoeiend vind en bij deze set zit ook een opzetstuk voor handkolven dus 2 in 1.. de medela is ook wel populair volgens mij.. als je weet welke flesjes je kiest dan kan je ook hetzelfde merk kolf nemen, dan kan je het dus direct in het goede flesje kolven omdat het op elkaar past (dat is bijv. Bij de advent flessen zo.. mijn kolfapparaat heeft wel opzetstukken voor advent flessen en voor nog 1 soort, ik dacht nuk flessen)..
als je kolfapparaat aanschaft moet je ook even bij je zorgverzekering kijken, ik kreeg een eenmalige vergoeding van 70 euro voor de kolf terug (was 150 euro ofzo wat die kostte).. je stuurt dan de bon op (of kopie) en dan kijken ze naar de prijs van de kolf en krijg je een vergoeding naar rato (maximaal 70 euro was dat toen) .. misschien helpt dit omdat je je keuze dan financieel gezien minder beperkt is.. 
Flessen: ik had een hele serie van advent gekregen (tweedehands) waren wel fijne flessen maar ik gebruikte soms ook gewoon de flesjes die bij de kolf zaten.. op het begin heb ik onze dochter vooral borstvoeding gegeven.. toen ze wat groter was had ik gewoon eigen merk kruidvat.. ik heb nu ook 1 difrax fles om te proberen.. lijken mij fijne flessen en hoor daar veel positiefs over.. mijn schoonzus vond de flessen van MAM fijn.. het is en blijft lastig omdat je niet weet welke fles je kindje fijn zal vinden.. bij die difrax flessen kun je verschillende soorten speentjes kopen wat ik wel fijn vind..
Food processor: hier zou ik nog even mee wachten, je hebt dit pas veel later nodig.. ik kreeg van de kraamvisite soms ook geld/cadeau bonnen en dat is dan leuk om daar bij te kunnen leggen of voor zoiets te gebruiken... ik heb er zelf geen dus geen ervaring, ik heb een goede blender en een staafmixer die wat mij betreft ook goed te gebruiken zijn (blender met glazen kan zodat je er ook veel warme dingen in kan bereiden)..
wat misschien wel een tip is, bij winkels als coolblue hebben ze vaak tweedehands producten, daar staat netjes bij beschreven waarom dat dat zo is.. soms zit er een kleine beschadiging op de doos of is het een showmodel of iets dergelijks maar daardoor gaat er soms best wat flink geld van het originele bedrag af (mijn blender was 30 euro goedkoper omdat de doos gedeukt was, met de blender niks mis mee).. 
Babynestje hebben we bij onze dochter niet gehad.. we hadden een bepaalde manier om het voedingskussen neer te leggen waardoor het ook een soort nestje werd.. ik gebruikte het kussen overdag voor voeden en s nachts maakte we voor haar "het nestje"
Babykussen: ik weet niet zo goed wat je daar mee bedoeld.. baby's slapen nog zonder hoofdkussen ivm veilig slapen, voeding, ademhaling etc. Het schedeltje is ook nog zacht op het begin dit hoort zo zodat het hoofdje door het geboortekanaal past.. door dit herstelproces mogen ze volgens mij ook niet op een hoofdkussen slapen..
Veel plezier bij de wibra en met inrichten..
Fijne dag allemaal!

PM:
Ja was een kennismakingsgesprek. We hebben het telefonisch gedaan ipv op huisbezoek omdat ze verkouden was. Gewoon even bespreken hoe en wat, algemene dingen. Over 3 weken komt ze op huisbezoek. Ze hebben ons ingeschreven voor 'stevig ouderschap'. Dit is een nieuwe vorm van ondersteuning vanuit hun om ouders bij hulpvragen te ondersteunen. Dit omdat we beide een rugzakje hebben en onze relatie niet altijd even stabiel is. Erg fijn deze ondersteuning vind ik zelf.

Dankjewel voor alle tips rondom die producten. Ik hoor ook graag van andere mama's nog tips ;)
Wat betreft dat kussentje bedoel ik een speciaal kussen om een plat hoofdje tegen te gaan. Ik heb wel een zijslaapkussen, maar ik weet niet of ze dit gaat gebruiken. Wat zijn jullie ervaringen met platte hoofdjes?

Ik heb inmiddels ook een afspraak bij de action gemaakt voor morgen. Ik wil graag wat schildersdoeken en fotolijstjes halen.
Dus morgen staan Wibra, action en Kruidvat op de planning. Vandaag even lekker rustig aan en tussendoor wat opruimen en inruimen. Lekker met de ramen en deuren open en van het zonnetje genieten!

@babymommaaa
- Babyfoon hebben wij Luvion essential. Na 3 jaar nog steeds tevreden mee, het heeft een schermpje, je kan het geluid harder, zachter of uit doen, heeft ook van die lampjes die aangeven hoe hard je kindje huilt. Voorderest zit er temperatuur op en een muziekje (muziekje hebben we overigens nooit gebruik van gemaakt)
- Voedingsbh van de H&M
- Flesjes van dr brown. Hier ook erg blij mee en ga ik dit keer weer gebruiken.
- Babynestje en food processor hebben wij nooit behoefte aan gehad en een kussen ook niet. Eigenlijk pas sinds onze dochter 3 jaar is hebben we voor het eerst een heel slap peuterhoofdkussentje aangeschaft.
Wat wij deden om een plat hoofdje tegen te gaan is bij iedere slaapje haar hoofd de andere kant op te leggen. Ene slaapje kijkend naar links en het andere slaapje kijkend naar rechts.

@PM Ik heb ook volgende week de bespreking van mijn bevallingsplan, zo'n heerlijk vooruitzicht dat volgende week ook mijn laaste werkweek is! Hierna kan ik mijn geimproviseerde kantoor opruimen de kamer klaar maken voor de baby.
Gisteravond had ik de echo voor de ligging van de placenta en deze zit in de save zone!! Erg blij mee! Dit betekend dat als meneer niet zo eigenwijs is als zijn grote zus ik thuis zou mogen bevallen. Was laatst weer begonnen aan 'Duik in je weeën' en dan krijg ik weer helemaal zin in de bevalling. Bij de eerste keek ik daar toen ook zo naar uit en heb nu weer dat gevoel.
Oh meiden wat gaat de tijd toch snel!

Terug
Bovenaan