April 2021 uitgerekend

Ik heb een hoop gemist zie ik nu, ik reageer dus eerst even algemeen op wat dingen.
Dank jullie wel voor de sterkte wensen. Het was door corona een ander afscheid dan normaal maar toch wel mooi..
Gisteren heb ik controle gehad bij de verloskundige, mijn bovendruk was wat aan de hoge kant maar s ochtends was de rouwdienst geweest en daardoor dus te verklaren. Verder ligt onze zoon al mooi diep met zijn hoofdje naar beneden en gaat het verder goed. Ook het bevalplan besproken, was kort maar krachtig. Volgende week laatste groeiecho (en dan mag ik daarna met de bloedverdunners stoppen) en die week daarop weer controle bij de vk, vanaf dan iedere week controle (ben nu 34+3)
Ik had een goed gevoel bij het kraamzorg bureau wat we gekozen hebben maar ik kreeg het verslag van het intakegesprek en daar ontbrak een deel, toen ik contact opnam lachte ze me uit om bepaalde vragen (en gaf geen antwoord) en zei dat ze het wel even allemaal aan zou passen (op een toon van dan is dit gesprek tenminste ten einde).. nu weet ik dat het 1 medewerker is en dat diegene niet hier komt als kraamverzorgster maar toch heb ik nu een twijfel gevoel..
Boodschappen: ik breng onze dochter gewoon naar de opvang en doe dan de Boodschappen op mijn gemak meerdere tassen mee en dan ook 2 keer in de week.. ik denk dat ik binnenkort wel ga bestellen maar ik weet het nog niet zeker..
Traktaties kdv: dat is een hele goede om te regelen maar vind ik wel lastig.. onze dochter mag over 2 weken trakteren voor haar verjaardag dus ben nog zoekende wat we dan doen als ze grote zus wordt (vooral omdat er allerlei regels zijn door corona).. heb de trakties voor haar verjaardag wel al samen met haar gemaakt..
Spullen aanschaffen: ik wilde heel graag een isofix systeem hebben zodat ik straks niet met 2 kinderen veel moeite moet doen om ze in de auto te zetten.. deze base is vandaag binnen gekomen maar ik snap er niks van.. als het goed is moet onze maxi cosi er gewoon oppassen maar hij kan er op staan maar klikt niet vast (heb hem ook nog niet in de auto geïnstalleerd maar dacht even kijken of het überhaupt wel past).. vanavond maar even kijken denk ik.. verder hebben we alles op kleine dingen na zoals een extra voedingsbh, zoogcompressen, vitamine K etc. Heb wel wat kleine pakjes luiers (van kruidvat en pampers) maat 1 maar wil ook even bij de kruidvat voor de zekerheid een pakje maat 0 halen (als je het pak dicht laat mag je t pak ruilen voor maat groter als je het niet gebruikt, dit geldt daar altijd)

Nu even wat "persoonlijkere" reacties 
@Jasmijn-S 
Fijn dat je bijna verlof hebt, mijn verlof is ook officieel bijna maar hoef deze week niet te werken, wij mogen volgende week weer open (zwemlessen) en dan gaat dus mijn verlof in dat voelt wel raar, ondanks dat ze me niet meer ingepland heb staat mijn hoofd ook nog niet in verlof modus
Ik ken het boek duik in je weeen niet maar heb wel het boek veilig bevallen van beatrijs smulders in de kast staan.. misschien dat ik het er weer uit haal en weer ga lezen
Is het nog gelukt met de schroefjes e.d voor je box? Wij moeten alleen het bedje nog omhoog zetten, die hadden we in elkaar gelaten en zo op zolder gezet toen onze dochter peuterbedje kreeg.. wat wij verder nog moeten doen is ons eigen bed verhogen, ziekenhuis tas klaar maken (+logeertas voor onze dochter) en ik ben halverwege met de adresstickers schrijven verder wat kleine dingetjes kopen wat wel handig maar niet per direct noodzakelijk is.. o ja en ik krijg nog wat kleertjes die ik dan nog moet uitzoeken en wassen.. 
@Babymommaaa..
Is inmiddels een tijdje geleden maar is het probleem met de kinderwagen opgelost?
Lijstje maken voor spulletjes om te vragen is heel handig, als er dan gevraagd wordt wat je wil hebben kan je ze het lijstje doorsturen en minder risico op dubbele dingen.. ik wilde eigenlijk ook zo'n lijstje maken maar kan echt helemaal niks bedenken.. wij vragen nu dus kadobonnen en geld.. het zou zo maar kunnen dat we na de bevalling wel ineens wat weten..
Ik hoop dat je gevoel dat ze eerder komt uit komt zodat je niet zo lang meer hoeft te wachten..
@jippie
Wat fijn dat hij al met zijn hoofdje naar beneden ligt. 
Wij hebben ook weinig gekocht doordat het de tweede is, nu wel een zoon en eerst een dochter maar qua kleertjes etc. echt heel veel gekregen (en krijg volgende week nog meer)..
Vind je het vervelend dat het nu waarschijnlijk weer een keizersnede wordt vanwege zijn grootte? Kan je wel kiezen voor soort keizersnede omdat het gepland is (gentle sectio of "gewone" keizersnede)?
Als je medisch wordt, kom je dan vanaf nu ook onder controle van het ziekenhuis/gynaecoloog of blijf je wel bij de verloskundige?
@LizaJacobs
Ik heb ook erg last van nesteldrang, vind mijn huis steeds niet opgeruimd genoeg en wil ook steeds wasmand leeg hebben enzo.. 

@PM; oh wat vervelend, die ervaring bij de kraamzorg. Ik had een hele fijne intake, maar ik ben heel benieuwd wie er dalijk komt. Ik zou dit zeker wel terug geven, dat zou nu kunnen, maar kun je ook aangeven op het moment dat er iemand van de kraamzorg langs komt. Rot zeg!

Luiers; ik wist helemaal niet dat maat 0 bestaat haha oops. Ik heb wel maten 1 en 2 op voorraad, doekjes, Zwitsal enz.

Kinderwagen; yes gelukt! Ik heb via mamaloesbabysjop een kinderwagen met autostoeltje van Cangaroo Gala besteld. Op de site lijkt het beige, maar in het echt is het meer paarsig. Wel heel mooi!

Lijstje; dit hebben we bij vrienden gezien. Ik moet nog even voor een site zoeken. Ik heb bijv. Kleren in bepaalde maten erin staan, houten speelgoed (little dutch), gepersonaliseerde kadootjes enz. Ik ben aan het twijfelen of we er ook grote dingen op gaan zetten, gezien mijn verjaardag. Ik kan me namelijk niet heel bedenken nu voor mezelf. Normaal hou ik van kleding, uit eten, drank en zo'n dingen. Maar dat is nu even van de baan. Daarom zouden waardebonnen en geld nu ook wel handig zijn.

Ik hoop ook dat ze snel komt. Ik zie dat ik het eerste ben in het lijstje. Ben benieuwd of ik dan ook de eerste ben die gaat bevallen. Ik houd jullie zeker op de hoogte! Misschien leuk om dalijk ook een vervolgtopic te maken als we bevallen zijn?

Hallo, ik zal mij eens voorstellen. Ik lees zo nu en dan wel mee maar ben nog niet actief geweest.

Ik ben Jolanda, 36 jaar. Ik heb twee kinderen van 11 en 14 jaar. Ik ben nu 24 april uitgerekend van een jongen. Voor mijn vriend is dit zijn eerste kindje.

Leuk om jullie ervaringen te lezen.

Voor degene die dus nog een traktatie zoeken die corona proef is.. Ik heb op www.bijzonderebedankjes.nl van die babyflesjes met een sticker erop gevuld met manna voor 0.89 cent per stuk gekocht. Het was de volgende dag in huis en ziet er echt leuk uit. Je hoeft er niets meer aan te doen ook.

Ik maak ook altijd lijstjes op lijstje.nl heel handig vind ik dat.
Vandaag geshopt bij de babydump. Heerlijk rustig en nu ook geslaagd voor het 1e pakje. Wat hebben die een nog leukere zwangerschapsbox gekregen zeg! Een aanrader om nog te halen als je hem nog niet hebt..

@Pm wat vervelend dat je een vervelend gesprek had. Het enige voordeel is dat zij niet je kraamzorg komt doen. Ik zou inderdaad wel aangeven dat je het gesprek als niet fijn ervaren hebt.

Ik sta vanaf nu onder controle in het ziekenhuis en niet meer bij de verloskundige. Maandag is daar mijn 1e afspraak dus dan zal ik meer horen. Vorige keer had ik een ruggenprik en hebben we het dus gezien. Een verpleegkundige heeft toen foto's gemaakt. Daar was ik heel blij mee.

Welkom Jolandaw!
Even het lijstje aangevuld..
Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje
LizaJacobs: 11 april, tweede zwangerschap, jongetje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jasmijn-S: 21 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jippieeee: 16 april, tweede zwangerschap, jongetje 
Ellentje: 7 april, eerste zwangerschap
Gebruiker10070733/judith: eind april, tweede zwangerschap
Gebruiker10265457/karin: 12 april, eerste zwangerschap
Jki: 15 april, eerste zwangerschap (vriend 2 zonen) een jongetje
Gebruiker10267542: 17 april eerste zwangerschap, meisje
Jolandaw: 24 april, derde zwangerschap (voor vriend eerste), jongen
Doordat jij @Babymommaaa zei dat je de eerste bent qua uitgerekende datum kwam ik op het idee om ook het lijstje even op volgorde van datum te zetten dus hieronder per datum. Ik ben ook erg benieuwd wie wanneer bevalt vooral omdat sommige zo dicht op elkaar uitgerekend zijn..
4 april: Babymommaaa 
7 april: Ellentje 
11 april: LizaJacobs 
12 april: Gebruiker10265457/karin
15 april: Jki
16 april: Jippieeee 
17 april: gebruiker10267542
18 april: pm
21 april: Jasmijn-S 
24 april: Jolandaw
Eind april: gebruiker10070733/judith

Welkom Jolanda!

De box van Babydump is inderdaad heel leuk. Die van de blokker daarentegen stelt niet veel voor..
Er zijn ook nog plekken waar je achteraf eentje kunt bestellen, zoals de Jan Linders. Iemand nog meer tips rondom die boxen?
Hoorde toevallig van een zwangere vriendin dat je via Amazon nu een mooie aanbieding hebt voor de babydoekjes van Pampers.

Ik ben ook heel benieuwd wie wanneer gaat bevallen en of ik de eerste ga zijn hihi..

Mijn laatste werkdag zit erop. Het is alsof ik mij 10 kilo lichter voel, heerlijk! Ik had uiteindelijk een pakketje meegenomen met wat lekkers voor mijn collega’s en heb zelf een keuzekado gekregen. Kan kiezen tussen een zwangerschapsmassage of een kadobon van een kinderwinkel.

Toen ik thuis kwam stonden er bloemen, bedje in elkaar gezet en slingertjes opgehangen. Had mn man vandaag als verrassing gedaan. Leuk thuiskomen was dat!

Terug
Bovenaan