April 2021 uitgerekend

Die van de blokker heb ik niet besteld, omdat ik dat inderdaad wel eens gehoord had.
Je kunt achteraf, binnen een paar weken ook bij de jumbo en plus etc van die boxen bestellen. Die van de Plus supermarkt is ook erg leuk maar zijn meer babyproducten zeg maar. Geloof dat er toen ook wasmiddel etc. In zat enzo.

Wat een lieve man, Jasmijn!

Hebben jullie aanraders qua voedingsbhs?
Ik was aan het denken om die van de HEMA te halen, die zijn zonder beugel. Iemand die deze al heeft?

Geniet van jullie verlof of laatste werkdagen/weken!

@Jasmijn-S 
Wat fijn dat je ook verlof hebt! En wat een leuke verassing bij thuiskomst!
Ik heb deze week niet meer gewerkt alleen gisteren koffie gedronken.. het moet nog even landen bij mij ook al ben ik deze week dus ook al een soort van met verlof..
@Babymommaaa 
Maat 0 luiers heb je ook niet overal.. volgens mij alleen kruidvat en etos (?).. is vooral voor kleintjes.. onze dochter was 44 cm bij de geboorte, maat 1 was voor haar dus relatief lang (kwam net wel/niet over haar navel heen terwijl deze luiers een speciale inkeping hebben dat de luier niet over de navel gaat ivm navelstreng)..
Qua babybox heb ik ouders van nu/etos/blokker/kruidvat (mamatas).. bij onze dochter ook babydump.. nu weet ik niet meer of dat dat etos of ouders van nu is maar je hebt dan de zwangerbox en als je dan bevallen bent de babybox
Bij zeeman kan je een gratis romper krijgen na de geboorte en volgens mij bij ouders van mutsje met naam..

Ik ben ook benieuwd naar voedingsbh, ik had volgens mij c&a en van lidl ofzo weet niet eens meer maar heb nu liever met iets meer support (die ik nu heb zijn volledig van stof zonder beugel of cup ofzo)..
Ik heb wel een mail gehad van de kraamzorg die ze eigenlijk vorige week zouden sturen en waar ik dus ook voor gebeld had.. ze heeft het dus wel opgepakt en ze komt inderdaad niet hier thuis.. ik denk dat ik het gewoon los moet laten..
Dank voor de link van geboorte traktatie, is een leuke site (sorry weet even niet meer wie hem deelde maar bedankt).. staan ook andere leuke dingetjes op..
Fijn weekend 

@babymommaaa lang leve de beugelloze bh’s! Deze draag ik alleen maar tijdens deze zwangerschap, draag zelfs mn voedingsbh (van de h&m). Vond al gauw die beugel bh’s niet meer lekker zitten.

@PM ja gek heh om klaar te zijn met werken voorlopig. Vond het ‘afscheid’ ook zo gek op werk. Hoe was dat bij jou, voelde dat ook raar of was het koffie momentje niet je ‘afscheid’?

Ik weet nog niet of ik zwangerschapsboxen ga halen. Vond degene die ik toen met mn dochter gehaald was eigenlijk niet zo spannend qua inhoud. Maar wellicht zijn ze na 3 jaar wel leuker geworden!

Gister toen ik naar het bedje keek toen moest ik spontaan huilen. Ik denk dat het een combinatie was van dat ik klaar ben met werken en het besef dat we weer papa en mama worden. Tot vandaag was ik gewoon zo druk met werk en de alledaagse dingen en ook al voel je je kleintje iedere dag in je buik, het besef kwam ineens zo diep binnen. Ben er nog emotioneel van, blijft zo mooi en bijzonder. En dan te bedenken dat het niet heel lang meer duurt voordat we ons kleintje in onze armen kunnen houden.

@Jasmijn-S 
Ja "afscheid" voelde wel gek. Sommige collega’s wisten niet eens dat ik zou komen. Wij mogen per dinsdag open (voor zwemlessen, de rest nog niet) en dat vergt (veel) voorbereiding.. veel van mijn collega’s waren dus vooral daar mee bezig maar ze hebben mij wel allemaal een fijn verlof gewenst.. 
Ik zal er uiteindelijk nog wel een aantal keer komen denk ik.. a.s woensdag is er op mijn werk een stembureau dus ik denk dat ik daar even ga stemmen en de bieb zit in hetzelfde pand dus als ik boeken ga ophalen/inleveren ben ik daar ook..
Heb wel een bloemetje gehad van de receptionistes (we hebben verschillende teams die met elkaar samen werken..)..
Gek he om te beseffen dat er zeer binnenkort (weer) een kleintje komt.. ik heb dat eigenlijk de hele zwangerschap gehad.. soms weet je wel dat je zwanger bent maar het besef van een kleintje in je armen komt dan ineens binnen.. ik ging gisteren onze dochter ophalen bij het KDV en daar was dus een baby waar ze maar niet los van kon komen.. ik kreeg haar gewoon niet mee naar huis, toen kwam bij mij ook besef van ze is super lief met baby's en ze is straks niet meer alleen.. 
Qua babyboxen is er denk ik niet super veel veranderd.. al heb ik wel het idee dat ze er meer speentjes in doen dan eerst (in bijna elke box die ik nu heb zat er wel 1).. het is vooral tijdschriften, van die proefverpakkingen van bijv. Luiers,vitamines, crème etc. Kortingsbonnen zitten er ook in..
ik wil eigenlijk ook nog die van de babydump maar dat is best ingewikkeld nu de winkel dicht is.. dan moet ik een afspraak maken en daar heen gaan terwijl ik echt niks anders nodig heb, dan pik ik dus een afspraakplek in terwijl iemand anders daar dan wel heen wil gaan om echt iets te kopen.. 
Ik heb trouwens een keer bij de site van nutricia de uitgerekende datum ingevuld en toen kreeg ik een knuffeldoekje opgestuurd (die inmiddels is ingepikt door grote zus.. zij past er wel op totdat haar broertje geboren is) 
Nu ik echt verlof heb ben ik aan het denken over de ziekenhuistas etc. En toen bedacht ik me ineens dat volgens mij een mondkapje verplicht is, die moet dus ook nog even toegevoegd worden aan het lijstje (wij houden niet zo van die wegwerpkapjes en hebben liever onze eigen wasbare kapjes)..
Ik had ook geïnformeerd over de avondklok.. als je de deur uit moet voor de bevalling moet je een verklaring invullen.. als je oppas na 21.00 uur komt (om in je huis te blijven of kindje op te halen o.i.d) dan moet diegene ook een verklaring hebben en invullen.. dat vond ik wel een goede tip.. de avondklok is nu tot 30 maart maar als we dus eerder bevallen of als ze de avondklok verlengen hebben wij dit ook nodig..
Donderdag heb ik laatste groeiecho.. heb ik wel zin in..
Vandaag maar even kijken wat we kunnen doen met dit slechte weer.. misschien even belastingaangifte doen (dat kan nu al.. als die kleine straks geboren is heb ik daar denk ik geen zin in of ga ik het vergeten) en wat uitzoeken ofzo

Ik ga die maat 0 luiers niet meer halen. Denk niet dat het nodig is.
Ik heb van babyboxen zo ongeveer alles al besteld halverwege de zwangerschap. Alleen inderdaad sommige supermarkten, die kunnen pas achteraf.
Voedingsbhs; ik heb een oproep op fb gedaan en toen kreeg ik vooral veel reacties van de H&M, Hunkemöller en Noppies. Maar sommige zeiden ook Shein, Lidl en Bonprix. Dus ik ga even oriënteren. Wil er nu nog niet meer dan 2 halen, want ja misschien gaat het sprookje wel niet door. Wie weet.
Mondkapjes in de vluchtkoffer is een goede tip ja. De avondklok maak ik me niet zo druk om. Betwijfel dat we boetes krijgen als je aan het bevallen bent.
Ik had me voorgenomen vandaag vanalles te gaan doen, maar ik heb echt slecht geslapen en voel me niet zo lekker dus ik denk dat het een rustdagje wordt en dat we morgen weer verder gaan met alle taakjes.
Moet kunnen toch? ?

In de box van de babydump zit een zilveren besteksetje met gegraveerde dierenplaatjes, 2 tuitbekers, 2 bewaarbakjes, 3 flexibele babylepels, speen, sokken en volgens mij was dat het. Ik vond hem echt super leuk. Misschien kun je bellen om hem op te halen bij de deur? Dan neem je niemand zijn plek in..

De mondkapjes is inderdaad een goede! De verklaringen had ik inderdaad al uitgeprint.

Verder vandaag enorm verrast en moest ook even een traantje laten. Nu er geen babyshower gedaan kon worden werd er een bos bloemen bezorgd en daarna een stapel met 22 kaarten met allemaal lieve berichtjes en het gokken van de namen etc. En een babyshower taart en nog 2 kleine cadeautjes. Echt zoo lief!!

Terug
Bovenaan