April 2021 uitgerekend

@babymommaa, irritant he het maagzuur. Ik heb er eigelijk niet echt iets tegen. Heb t vooral in bed. Ik kan wel op mijn linkerzij liggen dan is er niks aan de hand maar als ik tegen mijn man wil aanliggen aan de rechterkant dan komt t gelijk dus dat gaat even niet haha. Verder slaap ik met een Voedingskussen wat ik zelf heel fijn vind voor wat extra ondersteuning.

En heel begrijpelijk en herkenbaar dat alles nu meer moeite kost en zwaarder is!

Het is nu ook echt lastig in die lockdown dat iedereen wat afstand van elkaar houdt en daardoor elkaar minder ziet/hulp aanbiedt. Misschien doen ze het wel om jou te beschermen tegen evt besmetting maar toch dat weet je niet. Vervelend dat je daar in deze laatste weken weer mee geconfronteerd word dat ze er niet altijd zijn. Wat ik zelf geleerd heb is dat je eigen gezin straks het allerbelangrijkste is. Je kan aan je eigen kindje doorgeven dat jij er wel altijd bent als ze je nodig heeft. Maar toch dat is nu even niet wat je voelt, je mag ook even teleurgesteld zijn in je omgeving.

Geniet lekker van de kleine dingen die je nog gaat doen en heerlijk idee toch dat je nu de 37 weken gepasseerd bent, je kindje en jijzelf goed groeien en het bijna zover is!!

Hier wordt het wel erg zwaar lichamelijk en mentaal momenteel. Deze zwangerschap valt mij veel zwaarder dan de vorige. Ik heb hele zere ribben aan 1 kant en daar kan je helaas niets aan doen. Ook weer kramp gehad en heel erg moe. Nu 35.5 week en de 1e afspraak gehad in het ziekenhuis. Ik mag zelf beslissen of het een keizersnee gaat worden. Volgende week weer een echo en de knoop doorhakken. Erg lastig allemaal en mijn verloskundige komt van de week toch nog even langs om met mij te praten. Ook omdat ik er even doorheen zit. Super lief!
We gaan ook nog een paar daagjes weg naar een vakantiepark.

@Liza; ik heb een elektrische boxspring die ik hoger zet en dit helpt een beetje. En ik slaap inderdaad ook met een voedingskussen. Maar ik heb het helaas ook vaak overdag.

Nou ja, de problemen in omgeving zijn niet corona gerelateerd. Dat weet ik wel zeker in mijn geval. Het moeilijke is dat ik andersom wel altijd voor iedereen klaar sta en dit krijg ik helaas vrij weinig terug. Maar goed, ik probeer zoveel mogelijk te focussen op het positieve en dat is op dit moment natuurlijk mijn baby'tje!

@Jippie; wat vervelend zeg. Fijn dat er extra begeleiding mogelijk is. Lijkt me ook een moeilijke keuze, wel of geen keizersnede. Last van de ribben herken ik heel erg ja, ze schopt flink. Maar gelukkig is het wel een beetje de ene dag voor de andere. Ik vind het zelf fijn om af en toe een warme kruik op mijn ribben te leggen, ook soms met slapen. Het is wel heel warm om mee te slapen, maar het helpt wel ietsje. Sommige mensen hebben juist liever iets koels. Dus dat is even uitproberen..

Dankjewel voor de tip babymomma.
Ik heb bij veel bewegingen pijn.
Wat vervelend trouwens dat je weinig steun krijgt. Heb je dit ook benoemd bij bijvoorbeeld familie?

@jippie ik herken wat je zegt dat een tweede zwangerschap zwaarder valt, zo voel ik dat ook. Fijn dat de verloskundige langskomt aankomende week zodat je over het een en ander kunt praten en wat heerlijk trouwens dat je er even tussen uit gaat.

@babymommaaa vervelend dat het niet soepel loopt met je naasten zeker in tijdens als je hun nodig hebt. Kan mij voorstellen dat dit den hoop met je doet. Ik vind het goed van je dat je probeert te focussen op het positieve en alles met kleine stapjes doet. Spannend trouwens dat je 37 weken bent en het nu mag gebeuren!!

Ik moet nog even goed inkomen in de modus dat ik niet meer werk. Merk dat ik dan toch nog ‘stiekem’ kijk in mn werkmail. Hopelijk kan ik dit snel loslaten. Vandaag weer naar de bekkentherapeut, heb sinds vorige week weer meer last maar ik denk zelf dat dat door de stress komt van de laatste werkweek en dat ik nu begin met alles klaar maken voor de komst voor ons kleintje, ook al is dat echt niet veel werk hoor het slokt toch de nodige energie en dat het gevoel van ‘heb ik wel alles’ soms naar boven komt. Zo suf ook aan de ene kant omdat onze dochter te vroeg was en ons allen verraste met haar komst en we nog niet alles hadden en dat ook gewoon goed kwam waar ik mij toen geen zorgen over maakte. Was er de hele tijd ook vrij relaxed onder tot deze week ineens, het overvalt mij dat ‘heb ik wel alles’ gevoel. Ik moet denk ik gewoon even naar de feiten kijken dat het echt niet veel werk meer is om de dingen klaar te hebben.

Heel herkenbaar hoor Jasmijn. Ik heb ook dat gevoel, terwijl ik weet dat het echt allemaal wel goed komt. Je wilt het toch allemaal goed voor elkaar hebben ofzo. En elke keer bedenk ik toch weer Oja dit nog doen en dat nog kopen. Terwijl het soms niet eens noodzakelijk is maar goed. Probeer lekker te genieten van je verlof!

Hi, ik reageer even op jullie beide;
Het is een terugkerend probleem helaas. Ik heb wel op het moment begeleiding van een praktijkondersteuner en vanuit het consultatiebureau zijn we aangemeld voor stevig ouderschap. Verder heb ik wel enkele mensen die me proberen te helpen, maar ik moet het vooral zelf doen. Gelukkig ben ik dit wel gewend, maar leuk is anders.

Ik heb ook constant het gevoel dat ik dingen vergeet en dat ik er nog niet honderd procent klaar voor ben, maar is dat niet normaal? Hoort erbij toch? Ze mag inderdaad vanaf nu komen, dus heel spannend allemaal. Ik ben vooral gewoon gezond gespannen en ik ben mega benieuwd naar onze prinses.
Ik ben vandaag weer even lekker bij de action geweest, morgen Wibra en winkel. Ik had zoiets als ik nu nog wat weken thuis zit kan ik net zo goed ook wat meer projectjes doen zoals versieren voor Pasen, schilderen, bakken, koken enz. Lekker bezig blijven. Vandaag even onverwachts bezoek gekregen, ook lekker even bijkletsen.
De geboorte sticker is ook binnen voor op het raam. Ik heb gekozen voor een simpele gouden tekst, zonder datum, zodat we niet hoeven te haasten na de bevalling. Verder alvast wat roze deco uit de kelder gehaald van ballonnen ed. Hadden we nog van de gender reveal.
Ik ga deze week nog een houten naambordje bestellen voor op haar deur en dan is haar kamer zo goed als klaar. Over spiegeltjes twijfel ik nog. Misschien een leuk idee voor op het verlanglijstje voor het kraambezoek. Hier ben ik ook nog mee bezig.
Wat hebben jullie nog gedaan de afgelopen dagen? :)

Terug
Bovenaan