April 2021 uitgerekend

Hallo,
Heb weer wat berichten gemist.. sommige "dingen" in jullie berichten komen overeen dus daar reageer ik als eerst op..
Maagzuur heb ik soms last van, dat was erger bij mijn eerste zwangerschap maar ik heb sindsdien geen galblaas meer dus dat kan er mee te maken hebben.. wel kreeg ik van mijn VK de tip om niet te pittig/gekruid te eten en na het eten of voor het slapen wat vanille vla te eten.. gaviscon was ook een tip voor als rennie niet (afdoende) helpt (doordat het vloeibaar is werkt het sneller en wordt het sneller opgenomen)
Tweede zwangerschap vind ik wel anders maar tot nu toe niet echt zwaarder ben alleen wat meer/sneller moe en moet oppassen met (zwaar/veel) tillen..
Qua verklaring bedoelde ik die van de overheid maar het is inderdaad niet verkeerd om ook de zwangerschap verklaring bij te voegen.. ik denk ook niet dat ze moeilijk doen maar als ze dat wel doen is het erg vervelende oponthoud met misschien wel onnodige kosten en dat geld besteed ik dan liever aan andere dingen 
Het heb ik alles/ben ik er wel klaar voor gevoel heb ik ook terwijl ik weet dat we er klaar voor zijn.. ik vind alleen steeds ons huis niet schoon/opgeruimd genoeg dus daar ben ik in mijn hoofd veel mee bezig.. ook omdat onze dochter volgende week jarig is en ik daarna 37 weken ben heb ik het idee dat ik er niet klaar voor ben.. ik wil graag die 37 weken en haar verjaardag hebben gehad en dan is voor mij alles oké.. 

Nog even reacties per persoon
@lizajacobs 
Fijn dat je nu ook verlof hebt.. gaat snel nu al 36 weken.. fijn dat je kindje actief is (vind ik tenminste, weet niet of het voor jou zo actief is dat het zeer doet o.i.d)
@jippie 
Ik zie dat wij bijna gelijk lopen met onze zwanger (ik ben nu 35+3)
Wat fijn dat je VK nog een keer langs komt omdat je er doorheen zit om je te helpen, hoop ook dat het jou ook helpt.. wel leuk dat je nog een echo krijgt zodat je je kindje nog een keer kan zien (ondanks dat de reden misschien minder fijn is hoop ik dat je er toch van kan genieten)..  lekker dat je er nog even tussenuit gaat en leuk ook dat je zo verrast bent door je vriendinnen..
Succes en sterkte met het maken van de beslissing voor wel/niet keizersnede..
@Jasmijn-S 
Grappig dat je nog je Werkmail bekijkt, ik kijk ook nog in het rooster wie wanneer werkt enzo en ik kijk ook nog in de groepsapp dus dat is wel herkenbaar..
Wat leuk dat je nog een shoot met je dochter hebt gedaan en daarbij ook nog cadeautjes kreeg.. wij hebben even overwogen om foto's te maken maar dat hebben we bij onze dochter ook niet gedaan (wel af entoe buikfoto maar meer niet) en we hebben nog niet zo lang geleden (vlak voor mijn zwangerschap) nog een gezin shoot gedaan..we gaan dus waarschijnlijk foto's (laten) maken na de geboorte
@Babymommaaa 
37 weken alweer, gaat snel.. fijn dat je nu elke week controle hebt en je controles goed zijn..
Wat fijn dat je hulp hebt gehad van kennissen maar lastig van je familie.. goed dat je daar hulp bij krijgt.. ik weet uit ervaring dat het in de zwangerschap extra lastig is als je familieband anders is..de zwangerschap van onze eerste was mijn familie zeer obsessief mee bezig en in de kraamweek wilden ze wel iedere dag komen maar dan wel heel erg druk en bemoeien etc. Deze zwangerschap vragen ze (bijna) nergens naar en toen ik ze daar mee confronteerde moest ik horen dat ze echt wel blij zijn en ik moest eens weten hoeveel ze er met anderen over praten etc. (Maar geen interesse in controles/echo's etc.) Ik krijg ook steeds te horen hoe het met anderen zwangeren gaat als ik iets wil delen bijv. O ja je ziet je buik wel groeien maar van .... is pas gegroeid.. moet je foto zien.. of als ik zeg ik ben nu ... weken.. o ja, die nu zoveel en die zoveel(er zijn in "hun" omgeving nog een stuk of 5/6 zwangeren).. 
Wat voor mij helpt is denken van oke prima wat jullie willen maar als je nu zo doet heeft dat ook consequenties... dan zijn ze gewoon niet de eersten die we bellen.. hoeven ze niet op dag 1 op de stoep te staan etc... mijn gezin is voor mij het belangrijkste en daar kies ik voor.. ben je het er niet mee eens, jammer dan voor jou maar ik maak me er niet druk om.. (al blijft het wel lastig en pijnlijk maar ik steek de energie er in die ik zelf bereid ben om te geven en niet meer)..
Maat 0 luiers hoef je ook niet per se in huis te hebben en kan altijd nog gehaald worden als je dat wilt.. 
Slim om wat projectjes te doen..
Als je een spiegel op je lijstje zet zou ik wel er op zetten wat voor spiegel want die heb je in verschillende vormen en maten..

Ik heb morgen laatste echo, heb ik wel zin in.. volgende week verloskundige afspraak en dan denk ik ook elke week controle.. komt zo dichtbij.. heb zo'n zin om onze zoon te ontmoeten..

@PM:

Zeker fijn dat hij zo actief is. Soms is het voor mijn blaas iets minder prettig maar dat valt ook nog mee.

Ik herken me heel erg in jouw verhaal over familie die vergelijkingen trekken met andere zwangeren. Laatst kwam ik ergens binnen bij een familielid, toen zag ze mijn buik en zei: ooooh ja…  maar …… spant de kroon hoor!! Die heeft zo’n grote buik!! En ze werkt ook nog en blablabla.  Ik zit helemaal niet te wachten op een beoordeling over mijn buik. Maargoed de hele zwangerschap word ik al vergeleken met die andere persoon uit de familie en dat is zo irritant en onnodig. Zal straks nog wel erger worden als de kindjes er echt zijn, dan worden die weer met elkaar vergeleken. Maargoed. Ze weten misschien niet goed wat ze er anders over moeten zeggen. Even zeuren hoor ;-)

En wat je zegt, het is ook zonde om er energie in te steken. Liever gewoon focussen op je eigen gezin en jezelf niet vergelijken met anderen. 

Spannend je laatste echo morgen, hopelijk is alles goed met je zoontje :)

@Jippie:

Vervelend dat je het zwaar hebt op dit moment in de zwangerschap. Maar het is ook een lastige fase zo rond de 36 weken, zo dichtbij maar toch ook verweg ofzo. En dan moet je nog een beslissing maken over een evt keizersnede. Succes daarmee! Een heel fijn dat de verloskundige met je meedenkt en langskomt. Geniet ervan om nog even een paar dagen weg te gaan.

@pm en @lizaJcbs als we het dan toch even mogen klagen over familie ;) Waar ik mij toch zo aan stoor is dat mijn schoonouders met name mijn schoonvader naar de baby refereert als Zijn kleinzoon. Ook niet eerst vragen hoe het met mij gaat nee hoor dan zegt die hoe is het met Mijn kleinzoon. Dat doet die ook met onze dochter. Dat is dan Zijn kleindochter. Alsof het niet onze kinderen zijn maar iets van hem. Soms zeg ik terug oh je bedoelt met onze dochter/baby, maar vaak negeer het ook.

Ik weet nog niet of we überhaupt bezoek gaan doen in de kraamweek maar als we ons daar prettig bij voelen als het zover is dan ga ik zeker niet iedere dag bezoek laten komen. Misschien iets van 2 mensen per week. Vorige keer viel het mij zo zwaar dat bezoek en dat constante gevraag van wanneer mensen weer mochten langskomen (terwijl wij onze familie normaal weinig zien). Vond het overigens ook echt niet fijn als ze de baby vasthielden, dan ruikt je baby zo niet meer naar jouw maar naar vieze luchtjes van andere. Vast niet iedereen heeft haar kraamweek zo beleefd of zal het zo beleven. Maar voor mij is het toen geen leuke herinnering geweest en ik ga het deze keer dan ook anders aanpakken. Hebben jullie al ideeën over de kraamweek?

@PM;
Ik heb vanille vla gehaald. Gaviscon moet ik nog halen.
Ja herkenbaar wat je zegt over familie. Ik probeer me er niet zo druk om te maken, maar het doet ergens toch wel pijn.
Spiegels; ja ik twijfel nog over 'schattige' spiegels zoals Nijntje, of een paar van die basic spiegeltjes, van die zonnetjes met hout/riet/bamboe.
Maat nul luiers ga ik inderdaad niet meer halen. We zien het na de bevalling wel.

@Jasmijn:
Kraamweek; het is altijd even afwachten natuurlijk.. maar het idee is op dit moment om alleen naasten te laten komen in de kraamweek. De rest komt op een babyborrel die we op 1 of 2 dagen gaan plannen in tijdsblokken. Dit staat niet op het geboortekaartje, maar dit communiceren we apart naar mensen. Zo hebben we de gender reveal toen ook gedaan en dat lijkt me wel fijn ivm de drukte. Zo kan ik eerst even lekker bijkomen en zodra ik me weer een beetje fit voel, heb ik dan even alle drukte in 1x. Mensen die los willen komen, laten wel van zich horen denk ik.
Hoe ik er nu over denk; mensen mogen de baby gewoon aanraken en vasthouden, mits je je handen wast of ontsmet. Ik ben niet zo heel kritisch qua corona. Maar dit moet iedereen zelf invullen natuurlijk..

@Jasmijn-S 
Ik snap wat je bedoeld met familie.. ik denk dat die uitspraak van onze kleindochter te maken heeft met grote trots, dat hij dat dus ook zo op die manier zegt tegen anderen en dat zo gewend is dat hij misschien niet door heeft hoe dat op jou overkomt..
ik kom oorspronkelijk uit Brabant en daar is het ook ons/hullie/gullie (vertaald ons/jullie kindje).. ik ben dat dus erg gewend.. als mijn ouders het over mij had zeiden ze ook ons (mijn naam).. ik weet niet waar je schoonvader vandaan komt maar misschien is het in die regio ook wel normaal en denkt hij daar gewoon niet zo bij na (ik kom dus uit Brabant en mijn schoonfamilie allemaal regio Amsterdam.. ik heb best wel moeten wennen aan dingen als manier van iets zeggen of gewoontes, dat geldt ook voor mijn man)..
Ik ben bang dat je met dat vergelijken gelijk hebt.. wij probeerden zwanger te worden en dat lukte niet dus zwager en schoonzus dachten van we willen niet per se nu maar het kan lang duren dus laten we er voor open staan.. die waren (bijna) meteen zwanger.. dat was best wel heel erg pijnlijk.. ik raakte 4 maanden daarna zwanger maar zij liep toch voor dus was het toch vergelijken etc. Op het begin hebben we daar beide wel last van gehad (vooral ik vanwege de pijn van het niet zwanger worden).. we hebben ons er in eerste instantie beide aan gestoord maar zijn in gesprek gegaan (en gebleven) hierover en nu hebben we er geen last van.. als het weer gebeurd en we hebben er wel last van zegt de ander gewoon ja maar jou zoon/dochter is toch ouder/jonger/sneller daarmee dus wat maakt het uit.. dat helpt wel..
Neefje (en inmiddels ook een nichtje) hebben oppasdag bij opa en oma dus merken we wel dat het daardoor vaker gebeurd maar wij waken er gewoon samen voor dat er niet voor getrokken wordt o.i.d. (soms op een sarcastische manier een opmerking maken of bijv. Zeggen (naam) wil jij dat ook hebben of qua spelen nu mag eerst die en dan die etc.)..
Het grappige is dat ze nog steeds proberen te vergelijken terwijl ze zo verschillend zijn.. de ene is heel lang, de ander klein (in verhouding met de ouders dus totaal geen probleem ofzo).. qua ontwikkeling zijn ze anders.. jongen/meisje verschil.. zit 4 maanden tussen etc. We merken wel dat nu dat nichtje er is het wel iets minder is omdat er tussen broer en zus dus ook best een verschil zit (zij hebben zoon/dochter..  wij straks dochter/zoon)..
Kraamweek:
Ik heb de vorige keer mijn kraamweek wel als goed ervaren.. al kwam mijn familie wel ineens extra vaak langs (vooral de eerste 2 maanden).. mijn familie had ook de neiging om zeer lang te blijven dus stuurde de kraamzorg ze gewoon naar huis toe.. dat van geur snap ik wel..  onze dochter heeft 2 dagen naar de parfum van haar tante geroken.. daar heb ik wat van gezegd dus heeft ze (veel) minder parfum gebruikt daarna.. 
Voor deze kraamweek:
Mijn familie moet bijna 1,5 uur rijden.. ik wil de kraamzorg respecteren en dus zo min mogelijk overdag laten komen.. s avonds lukt voor hen niet ivm avondklok en werk.. ook komen ze dan waarschijnlijk dan met z'n allen.. ik heb ze gezegd dat we nog wel zien hoe of wat maar dat ze er niet op moeten rekenen dat het in de kraamweek kan.. dan kan het alleen maar mee vallen voor ze als we het wel toestaan.. 
Ik wil zo min mogelijk als raamvisite ontvangen.. we moeten dus nog kijken hoe we dat doen.. 
Waarschijnlijk gaan we in de kraamweek soort van videobellen (evt. Op afspraak) en dan in de periode er na visite ontvangen..
Qua vasthouden vind ik het lastig.. ik wil het van de ene kant toestaan (mocht bij onze dochter ook) maar van de andere kant vind ik dat door corona lastig.. wij hebben in de familie wat mensen die het gehad hebben of ingeënt zijn waardoor het risico dus kleiner is maar je wil wel graag 1 lijn trekken.. de ene (niet geent of gehad) zegt ook zich aan de regels te houden wat niet zo is maar als je diegene er op aan spreekt dan zeggen ze gewoon dat zie je verkeerd etc. Ik vind het dus lastig omdat er dus ook geen gesprek over mogelijk is.. het maakt het ook lastig dat ik sommigen weken niet spreek als ik zelf geen initiatief neem maar ze willen wel de eerste zijn.. 
Ik hou dus voor de kraamweek een beetje de boot af van we zien wel en je hoort het nog wel maar reken er niet op..
Kraamfeest vinden wij niet zo maar het is het overwegen tzt wel waard

Terug
Bovenaan