April 2021 uitgerekend

@pm onze hele familie komt uit dezelfde regio. Over het algemeen hebben mijn schoonouders een zeer koud karakter waardoor ik de trots daar niet mee zou rijmen. Kan ook zijn dat ik erg gevoelig of een wisselwerking van onze karakters.

Dat vergelijken lijkt mij wel erg vervelend, daar worden wij in zulke mate niet mee geconfronteerd. Misschien omdat we tot nu toe het enige meisje in de familie hebben, wie weet gaat het anders met onze zoon. Goed dat jullie er waakzaam op zijn, dat lijkt mij ook het beste voor de kinderen dat ze gelijkwaardig behandeld worden.

Wat betreft corona, iedereen is anders en heeft daar een andere kijk op. Wijzelf zijn daar best strikt op met het naleven van de voorschriften, maar eigenlijk niemand om ons heen (muv overgrootouders) neemt dat zo serieus. Uiteindelijk zullen we gewoon op ons gevoel bepalen wat we wel en niet zullen toestaan.

Laat je nog even weten hoe je echo was?

@Babymommaaa 
Wat een leuk idee qua spiegeltjes..ik wist niet eens dat ze nijntje spiegeltjes hebben.. ken wel de nijntje lampen en haakjes enzo maar de spiegeltjes niet..  spiegeltjes kunnen de kamer wel ruimtelijlijker laten lijken..
Hoop dat de vanillevla helpt..
Inderdaad, familie blijft lastig.. ze zullen over ons ook wel wat te klagen hebben denk ik, haha..
@Jasmijn-S..
Fijn dat dat vergelijken bij jullie niet zo is.. 
Als ze zo niet zijn qua karakter dan weet ik ook niet of er een speciale reden ofzo achter zit.. gelukkig weet je wel zelf dat het altijd jullie eigen dochter is, je eigen vlees en bloed en dat is het belangrijkste..

Ik had vanavond laatste echo.. de echo was een beetje lastig te maken omdat hij bij dit termijn best wel tegen mijn buikwand ligt aangedrukt wat soms een beetje veel schaduwbeeld gaf (ligt ook met zijn hoofdje naar beneden).. de echo is wel gelukt maar ze heeft maar 2 foto's af kunnen drukken waar je echt goed wat op zag..  (maar ja, vind ik niet erg, de andere keren heb ik er meer gehad en ik had dit wel een beetje verwacht)..
hij wordt nu geschat op 2450 wat keurig is (zei ze)...ze groeien gemiddeld 150/200 gram per week in de laatste weken, ben nu 35+4 dus qua groeilijn is dit wel waar ze op hoopten.. 
vind het wel grappig dat hij nu al bijna 8 weken op dezelfde manier opgekruld ligt, toch wel voorkeurshouding denk ik..
Het komt nu wel (lekker) dichtbij.. volgende week onze dochter jarig en daarna is hij wat mij betreft hartstikke welkom (nu ook maar ben liever 37 weken of verder) 
Vandaag zijn kleertjes in de ziekenhuistas gedaan, wil deze week de tas voor zover als mogelijk vullen.. ook vast dingen inpakken voor onze dochter (gevuld toilettasje, een speentje en wat luiers/luierbroekjes dat soort dingen).. leuk om mee bezig te zijn..

Wat fijn dat de laatste echo goed was! Kindjes worden al groot. Ik.heb er dus dinsdag met 36+4 nog 1. Vorige keer 34+4 woog hij al 2800 gram.
Gesprek met de verloskundige was heel fijn. Lekker een weekendje weg en de knoop doorhakken en ook de naam definitief kiezen. Geboortekaartje is wel al klaar.

Dat vergelijken lijkt me wel lastig. Hier een neefje dat een paar weken ouder is, maar zijn 2 totaal verschillende kinderen haha. Die kun je niet eens vergelijken met elkaar. Neefje is heel talig en praat al volzinnen en die van ons is echt een actieveling en moet stoeien en rennen en overal op en onder klimmen, maar zegt maar een paar woorden.

Nou de vanillevla heeft nog niet geholpen. Het meeste helpt nog om 2 rennies preventief te pakken en het bed flink veel hoger te zetten aan het hoofdeinde. Is nog steeds geen garantie, maar vannacht is het eens een keer gelukt. Moest daarentegen wel 3x plassen, maar goed je kunt niet alles hebben hè haha..

Bij mijn verloskundige hoor ik zelden het gewicht of de lengte. Ik hoor alleen of het goed of niet goed is en gemiddeld of niet gemiddeld. Ik weet van de 20 weken echo nog dat ze onder het gemiddelde lag qua groei, maar wel binnen de marges. Vanaf toen is ze flink gegroeid en de laatste keer op controle (afgelopen maandag) zeiden ze alleen dat ze volledig ingedaald is en gemiddeld is qua groei/lengte/gewicht. Is ook vrij moeilijk te bepalen/voorspellen gaven ze aan.
Ik heb het idee dat ze zich nu echt naar het midden aan het werken is, de zijkanten voelen vrij leeg haha heel gek. Ik ben elke dag in spanning op voortekenen aan het wachten, maar ik kan nog weinig ontdekken tot nu toe.

@babymommaaa ik kan me goed voorstellen dat iedere dag nu een spannende dag voor je is. Ik weet dat ik in de ochtend buikpijn had, vergelijkbaar met menstruatiepijn en die nacht braken mij vliezen en was onze dochter net na het middaguur geboren. Ben benieuwd of ik nu ook weer die buikpijn van de voren zal hebben of dat ik andere voortekens zal hebben.

@pm wat fijn dat je kindje een keurig gewicht heeft volgens de echo!!

@jippie wat goed dat het gesprek met de verloskundige fijn aanvoelde. Lekker genieten van je weekend weg, veel plezier!

Echt typisch. Ik zei gister ochtend tegen jullie dat ik nog niks kon merken. Krijg ik me gister avond toch opeens hevige pijn. Krampen en steken, druk op m'n blaas, lage rugpijn, harde buiken. Alles wat ik ook had met het indalen, maar nu nog een stuk heftiger en langer. Precies zoals jij beschrijft @Jasmijn.
Gelukkig is het na pijnstilling en kruiken en rust minder geworden, maar het wordt nu wel heel spannend..
Ik hou jullie op de hoogte :)

Terug
Bovenaan