April 2021 uitgerekend

Oh @babymommaa wat spannend! Hou ons op de hoogte :)!!

Voor de rest van de mama’s wilde ik nog even de how about mom app aanraden, vooral ook voor na de bevalling straks. Is gratis te downloaden. Fijne artikelen en gewoon een mooie app.

Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal! Ik lig nu op bed met een zeeeeer actief manneke in mijn buik die me wakker houd haha. Net nog een nieuwe cosleeper gekocht (maxicosi Iora). Morgen 37 weken zwanger!

Hoor graag jullie updates van de laatste loodjes!

@LizaJcbs hier net een laatste wasje erin gedaan, flesjes en speentjes ook schoongemaakt, straks nog even de instructies schrijven voor onze dochter voor degene die komt oppassen als dat nodig is en dan denk ik dat we alles wel gedaan hebben. Ik voel me er wel klaar voor in ieder geval.

@Babymommaaa..
Wat bijzonder dat je dat had terwijl je het net gestuurd had.. mocht de bevalling beginnen, succes! Fijn in ieder geval dat ze bij je laatste controle zagen dat ze is ingedaald
Het klopt dat de verloskundige niks zegt over gewicht en zegt dat dat moeilijk te bepalen is.. de reden dat ze dit wel bij sommige zeggen is omdat diegene daar dan een groeiecho voor gedaan heeft en dan hoor je dat van de echoscopiste.. bij de echo meten ze dan het hoofdje, bovenbeentje en buikje, daar rolt dan een grafiek uit met alle berekeningen en je krijgt dan een geschat gewicht (kan dus nog wat afwijken).. zo'n groeiecho doen ze alleen als daar reden toe is zoals bijv. (Te) Grote of (te) kleine baby('s) bij eerdere zwangerschap(pen)..

@jippie
Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je Vk
Ik hoop dat je een fijn weekendje weg hebt gehad (ik ga er even van uit dat je dit na die tijd leest..)
Zijn jullie uit de naam gekomen of beslissen jullie bij de geboorte?
Succes en veel plezier met de laatste echo

@lizajacobs 
Haha, actief mannetje dus dat hij je wakker houdt met zijn getrappel..
Update: 
Ik ben vandaag 36 weken, donderdag heb ik de volgende afspraak bij de VK (vanaf dan iedere week)
Het gaat eigenlijk best goed..ik hou alleen vocht vast en ben soms moe voor de rest niet echt ergens "last".. natuurlijk zit mijn buik wel eens in de weg met bijv. Schoenen aantrekken e.d maar dat heeft iedereen en dat weet ik ook nog van de eerste..
Bij onze dochter begonnen rond deze periode de voorweeën (uiteindelijk 5 weken lang om de paar dagen wel/niet).. het lijkt er op dat het nu anders gaat.. ik voel hem wel met zijn hoofdje in mijn bekken duwen en hij is wel beweegelijk maar geen voortekenen zeg maar..
Vandaag laatste bloedverdunner slikken en dan hoeft dat ook niet meer..
Deze week onze dochter jarig en daarna 37 weken en mag hij wat mij betreft komen..
@Jasmijn-S
Ik "moet" die instructies voor onze dochter ook nog even schrijven al zijn 3 van de 5/6 opties voor haar zeer bekende en vertrouwde plekken bij mensen die geen instructie nodig hebben..
In principe zijn wij er ook wel klaar voor.. alleen mijn bevalplan e.d printen, laatste kleine dingetjes in huis halen bij de kruidvat (die niet per se hoeven maar toch handig zijn zoals extra doekjes/extra sudocreme)..en de ziekenhuistas "af" maken.. de belangrijkste dingen zitten er wel in maar even na lopen..
Ik heb nog 3 dozen met kleertjes gekregen en die vanmorgen uitgezocht.. ik ben qua kleertjes gewoon voor ruim een jaar voorzien (heb ook al heel veel 80/86/92/98 maten gekregen).. dat moet ik dus even opbergen want dat kan later nog gewassen worden..
Heb ook wel het gevoel dat ik er na deze week wel klaar voor ben.. nu nog druk met de verjaardag van onze dochter die we steeds met iemand anders vieren waardoor het uiteindelijk een soort feestmaand geworden is..deze week mag ze trakteren en komt er nog 1 iemand..
Het plan is om in het ziekenhuis te bevallen (ben medisch maar vorige bevalling vrij vlot.. als ik dus al teveel ontsluiting heb is er dus een kleine kans dat hij alsnog thuis geboren gaat worden).. maar ondanks dat vind ik het wel een fijn idee als hij na de 37 weken geboren wordt
Ben wel benieuwd of we ook allemaal in volgorde van uitgerekende data bevallen..
Iedereen succes met de laatste loodjes

Dankjewel allemaal!
Het heeft nog niet doorgezet. Gisteren ging het weer prima, vandaag ook. Nu wel erg moe en veel rugpijn, maar dat komt door het drukke dagje. Vandaag heb ik maar liefst 5 recepten uitgeprobeerd haha. Appelgebakjes, sinaasappel mangocake, limoenkokoskwarktaart en zelfgemaakte pasteitjes met zelfgemaakte kippenragout. Was misschien een beetje te veel van het goede, maar het was wel heerlijk!
De vluchtkoffer en tas staan hier ook klaar, geboortekaartje in concept ook met adressen. Morgen langs de gemeente voor de erkenning en dan hebben we ook zover alles denk ik.

@pm alvast gefeliciteerd met je dochter!! Toevallig dat ze zo dicht op elkaar straks jarig zullen zijn. Mijn dochter is in de winter geboren, heel anders dan de lente baby’s die we allemaal zullen krijgen.

@babymommaaa klinkt heerlijk al die zelfgemaakte producten!! Je lichaam/kindje was er dan misschien nog niet helemaal klaar voor maar denk wel al goed aan het voorbereiden voor als het zover is.

Terug
Bovenaan