April 2021 uitgerekend

Ik heb al een tijd niet meer gereageerd. Met mijn mobiel lukt dat op de een of andere manier niet. Het begint voor een aantal al wel spannend te worden! Ben zelf de 36 weken gepasseerd, mijn dochter is met 37 gehaald maar ga er vanuit dat deze langer blijft zitten. Mits mijn bloeddruk 'goed' blijft. Ik vind het wel pittig worden, hou enorm veel vocht vast, veel harde buiken. Gelukkig is mijn dochter 3 dagen per week naar de opvang en heeft die eigenlijk altijd goede zin (afkloppen).Heb nog wel wat kleine 'klusjes' te doen. Vandaag maar eens het vlucht koffertje en de laatste dingetjes wassen. Aankomende weekend bed omhoog en commode en wiegje klaar zetten. Verder beetje koffie drinken bij vriendinnen en shoppen op afspraak!
Allemaal succes met de laatste loodjes!

@Babymommaaa..
Wat een hoop gebakjes heb je uitgeprobeerd haha.. 
Wel spannend nu dat je lichaam zich begint voor te bereiden nu op de bevalling..
Succes met de erkenning.. fijn dat alles dan geregeld is en je ook geboortekaartjes en adressen geregeld hebt..
@Jasmijn-S 
Dank je voor je felicitatie..
Ja vind het ook wel grappig en apart dat ze zo dicht op elkaar zitten qua verjaardag.. (nog een kleine kans dat ze straks een verjaardag delen)..
Ik vind het wel een heerlijk seizoen, niet te heet om te bevallen maar wel lekker weer om straks tijdens het verlof lekker te kunnen wandelen enzo..
@junidochter
Wat lastig dat je niet kunt reageren via je mobiel.. wel fijn om wat van je te horen..
Ik ben nu ook de 36 weken gepasseerd (36+1 haha) 
Hopen dat je bloeddruk goed blijft.. wel herkenbaar dat vocht vasthouden en buik in de weg.. fijn dat je dochter goede zin heeft, dat scheelt wel.. onze dochter heeft dat niet.. doordat we door corona naar verjaardag niet echt kunnen vieren hebben we steeds mensen om en om op visite (soort feestmaand).. ik merk dat wel een beetje in haar gedrag.. maar ja, donderdag en vrijdag trakteren (gastouder en opvang) en zaterdag de laatste visite.. 

In mijn laatste bericht had ik gestuurd dat ik nog niks merkte en dat dat bij onze dochter wel zo was.. gisteren ineens kortstondig wat zeer lichte krampen en voelde ik zijn hoofdje duwen..nu al de hele ochtend maar niet echt zeg maar "wee" gevoel en dan tijd er tussen maar consequent een lichte kramp die af en toe sterker wordt.. ik vermoed op dit moment indalen maar ik ben ook wel misselijk aan het worden en moet echt heel erg veel plassen.. afwachten maar.. maar ja, nu dus wel prioriteiten stellen haha
Ik had trouwens een brief gekregen van de kraamzorg met extra uren verklaring formulier want blijkbaar mogen ze bij de verzekering een uur extra declareren als ze nu door corona investeren in het digitaal aanbieden van informatie over bijv. Verschonen en daar moet ik dan voor tekenen maar bij mijn weten boden ze dat al aan en niet per se dat ze dat nu doen door corona.. weet dus eigenlijk niet of ik wel wil tekenen...
Succes allemaal!

@PM;
Vreemd die brief. Heb ik verder niks van gehoord.

Ik krijg deze week nog huisbezoeken van het consultatiebureau en 'stevig ouderschap'.
Morgen weer controle vk. Ben benieuwd of ze nog hetzelfde ligt of weer gedraaid is. Ze is in ieder geval nog goed actief ondanks de harde buiken af en toe. Lijkt me akelig als je de baby weinig voelt. Al doet het soms wel flink pijn hoor.

We hebben vorige week mijn buik gegipst, weet niet of ik dat al gedeeld had haha. Woensdag komen dezelfde 2 dames om mijn buik te schilderen. Toch nog een paar leuke dingen zonder een babyshower.
Jullie nog leuke dingen gepland? :)

@pm hier ook wel lichte krampjes, maar bij mij niets constants. Meer zo nu en dan zou ik het noemen. Die misselijkheid is bij mij ook weer sterker aan het worden, zou zeggen sinds een week of twee maar ook dit is met vlagen.

Zo’n brief van de kraamzorg is hier niet bekend. Begrijp ik het goed dat ze bovenop je ‘gewone’ ingeschatte kraamuren nu een extra soort van online module willen aanbieden (wat je extra uren/extra eigen bijdrage gaat kosten)? Zit daar dan iets in wat ze je niet meer fysiek laten zien?

@babymommaaa was de gipsafdruk goed gelukt? Ga je die bijvoorbeeld aan de muur hangen? Ik heb morgen ook weer een controle bij de VK. Voorderest heb ik later deze week eindelijk een kappersafspraak!

Zoo wij hebben echt enorm genoten van ons weekendje weg met z'n drietjes. Wat een vrolijk en ontspannen mannetje hadden we zeg.
We hebben wel een beslissing genomen over de bevalling. Morgen een echo en afspraak, maar plan is om een keizersnee te plannen en mocht het vanzelf komen dan gaan we het proberen, maar zodra er iets geforceerd moet worden dan afbreken. Dit alles wil ik wel goed vastgelegd hebben.
Voel en zie wel dat het kindje nu een stuk lager ligt. Dat heb ik ook wel gevoeld met krampen en schoppen etc. En de pijn in mijn ribben is nu dus weg, maar wel meer brandend maagzuur.
En de naam.... We zijn er bijna zeker van dat we switchen...
Leuke dingen doen?? Momenteel niet zoveel gepland staan.. alleen ook toevallig de kapper en morgen dan echo.

Ik weet niet meer precies wie wat zei. Ik ben zoooo slecht in het onthouden daarvan.
Maar die brief heb ik ook niet gehad en ze hebben daar niets over gezegd... Ik ben ook wel benieuwd waarom ze dat doen? Misschien even telefonisch contact opnemen?
Wat raar junidochter dat hij het op je telefoon niet doet.. app al opnieuw erop gezet? Hij is toen wel vernieuwd.

Geniet van de kappers afspraken en de echo's/controles!
De gips buik was goed gelukt ja. Ik ben aan het twijfelen hoe of wat, maar ik denk dat ik hem wil verstevigen, met mozaïek wil beplakken en op een lijst wil plakken met licht erachter. Zag dit op Pinterest voorbij komen. Ik weet alleen nog niet of me dit zelf lukt, of dat ik hier hulp voor moet inschakelen.
Ik ben benieuwd welke schilderingen er woensdag op gaan komen.
En ja leuke dingen kunnen ook in deze corona tijd toch, je moet er zelf het beste van maken!
Ik krijg als het goed is deze week nog de voedingsbhs binnen van Shein en een houten naambordje voor op haar slaapkamerdeur. Altijd leuk die post kadootjes!

Voor de mama’s die al een kindje hebben, geven jullie jullie oudste een kado als de baby geboren is? Wij doen dit wel zodat ze zich ook speciaal voelt en niet vergeten voelt als we de aandacht moeten verdelen. Gewoon een speelgoedje, niets geks of groots hoor. Maar nu de vraag, geef je dit eigenlijk uit naam van de baby of vanuit jezelf als ouder zijnde?

Terug
Bovenaan