April 2021 uitgerekend

@Jasmijn wij geven wel een cadeautje aan de oudste. Ik weet nog niet wat, maar ook niet te gek. Ik denk dat we dat namens ons als ouders geven met inderdaad iets van omdat je grote broer bent maar wij nog steeds heel veel van jou houden. Hij is ook nog geen 2 straks dus hij zal het ook niet helemaal begrijpen.
Toevallig is er van de week een topic geopend over cadeautjes voor de broer/zus.. misschien dat dit daar ook nog besproken wordt..

Even een "update"
Afgelopen maandag heel veel gerommel met echt wel beginnende weeengevoel maar ik wist nog van de eerste zwangerschap, warmte erop en kijken wat het doet (douche/bad/kruik).. als het al echt de bevalling is zet het door met warmte (door ontspanning) en anders zwakt het af.. bij mij was het dus het tweede.. ik heb het meerdere momenten op de dag gehad en zelfs ook nog even dat het s nachts rommelde.. sindsdien heb ik een soort constante druk daar beneden dus ik denk dat hij is ingedaald en ik dat gewoon op die manier gemerkt heb.. hij beweegt nog goed maar dat voelt ook iets anders vandaar dat ik ook denk dat het indalen was.. ze zeggen dat je dan ook extra veel moet plassen maar dat moest ik al zeer veel door het vocht vasthouden dus dat is niet echt veranderd, haha.. ik hoop dat hij in ieder geval tot (na) zondag geboren wordt, dan ben ik 37 weken en dat verkleint de kans dat we in het ziekenhuis moeten blijven..
Maandag kreeg ik ook een soort nesteldrang maar niet zo van ik wil dat kastje uitzoeken o.i.d maar ik heb in 1 dag alles geregeld zoals laatste dingen bij kruidvat gehaald, nog voedinsbh besteld, verklaring van de overheid geprint etc. .. krijg vandaag nog de laatste pakketjes, afgezien van de sluitstickers maar die verwacht ik aan het eind vd week pas..
Die brief van de kraamzorg bleef ik een beetje vreemd vinden, vooral omdat jullie die allemaal niet gehad hadden.. aangezien zo'n bureau altijd zegt dat het klopt als ze op 1 of andere manier geld kunnen vangen heb ik mijn zorgverzekering gebeld..
nu is het zo dat de kraamverzorgster extra uren mag declareren (en aanbieden natuurlijk) als hier een reden voor is.. ze declareren dus gewoon een uur extra zorg (het is meestal bij borstvoeding 49 uur wat ze mogen aanvullen tot max 80 uur). Voorheen was het zo dat je met aanvullende verzekering alle kraamzorg vergoed kreeg bij de verzekering waar ik zit. Nu per 2021 is dat een bedrag tot 125 euro (wat ze vergoeden aan eigen bijdrage, de rest betalen ze wel) en daarna iets van 4,50 per uur zelf betalen.. waarschijnlijk dacht het kraamzorg bureau van het wordt toch vergoed dus wij declareren dat gewoon maar in dit geval moet ik daar dus mijn eigen bijdrage over betalen.. ik ben het er niet echt mee eens dus ga het bureau daar vandaag even over bellen..

@Babymommaaa 
Hoe was je controle? Ligt ze nog steeds hetzelfde?
Leuk dat je gips buik gelukt is en veel plezier vandaag met het beschilderen van je buik.. je moet er in deze tijd inderdaad zelf wat van maken...
@jippie
Wat fijn dat je weekendje weg jullie zo goed gedaan heeft!
Hoe was je echo?
Goed dat jullie beslissingen genomen hebben. Ik snap dat je heel duidelijk je wensen kenbaar wil maken. 
Over dat topic, ik denk dat dat het topic is wat ik geplaatst heb, haha (over cadeau voor zus).. anders is dat door nog iemand geplaatst..
@Jasmijn-S 
Cadeautje voor dochter willen we wel doen namens haar broertje.. zij heeft een knuffel mogen kiezen voor haar broertje en we willen dus namens hem wat aan haar geven.. misschien dat we namens onszelf ze een knuffel geven met naam erop (dus allebei een knuffel met naam) maar daar ben ik dus nog niet helemaal over uit.. ze krijgt al best veel mee en er gebeurd nu al veel voor haar broertje dus wil haar zeker niet het gevoel geven achter te stellen.. het gaat wel wennen zijn omdat ze ons +/- 3 jaar voor zichzelf heeft gehad..
Het is voor ons ook lastig wat te geven omdat onze dochter deze week 3 wordt, door corona hebben we er een "feestmaand" van gemaakt waardoor ze al veel cadeaus verspreid over de hele maand gekregen heeft.. 
Ik had dus een topic geopend voor ideeën, haha..
Voor alle mama's, geniet nog van de leuke dingen en succes met afspraken/echo's etc.
Ik vind het trouwens wel fijn dat de avondklok verzet wordt, zou kunnen helpen om kraambezoek wat beter te kunnen plannen...
Zaterdag op zondag is het trouwens klok verzetten.. als je dan om 2.00 uur snachts bevalt wordt dat dan officieel 3.00 uur.. 

@PM;
Gisteren huisbezoek gehad van het consultatiebureau. Duurde bijna twee uur. Vond het wel een beetje overdreven.
Vervolgens controle vk; alles prima in orde. Ze ligt nog steeds met haar hoofdje tussen mijn bekken en ze ligt nu echt verticaal, helemaal klaar ervoor dus. Volgende week donderdag controle met 39+4. Mocht er dan nog niet gebeurd zijn, krijgen we een verwijzing om opties te bespreken rondom inleiden. We willen zelf niet veel langer dan 40 weken wachten. Ik heb echt een flinke buik en ze is extreem druk. Ik slaap amper en ze doet me echt pijn met bewegen. Dus ik hoop dat het allemaal zelf op gang komt, anders helpen we haar even.
De gipsbuik was echt leuk idd, ben benieuwd vandaag met schilderen. Komt vast goed. Jammer dat je hier niet zo fijn afbeeldingen kunt delen.

Goed dat je dat nog nagevraagd hebt van die brief. Bij mij wordt alles vergoedt, maar ik betaal ook bijna 160 euro in de maand, dus dat mag ook wel vind ik.

@pm hahaha ja dan was het jouw topic. Ik had niet naar de naam gekeken eigenlijk. Heb wel mee zitten lezen voor ideeën. Dat gevoel wat jij beschreef over indalen enzo heb ik inderdaad ook afgelopen week gehad. Ik dacht precies hetzelfde.

Qua verzekering betaal ik ook heel veel en flink aanvullend verzekerd. Nog hetzelfde als 2 jaar geleden dus verwacht dat het wel vergoed wordt.
Ik heb gisteren een echo en gesprek gehad. Ons kindje zit nu overal boven de pluslijnen en wordt al op 3800 gram geschat met nog geen 37 weken. Vandaag een datum van het ziekenhuis gekregen voor een keizersnee. Gek idee dat je weet wanneer je uiterlijk gaat bevallen. Het gaat nu allemaal wel echt opschieten.

Bedankt voor alle reacties op mijn vraag!!

@pm die druk van onderen herken ik, soms drukt hij op zo’n manier dat ik het bijna voelt alsof hij eruit komt zo dichtbij. Had gister controle en zn hoofdje zit wel al onder mijn schaambot maar nog niet vast zeg maar.

@jippie en welke datum is er geprikt voor de keizersnede?

Ik heb net de proefdruk binnen van ons geboortekaartje, erg leuk om zo in je handen te hebben. Morgen dan lekker mn haar laten knippen en dan eigenlijk niets meer gepland (los van de vk controles dan). Vind ik eigenlijk wel fijn.

Ik heb vandaag vk controle gehad.. mijn vermoeden werd bevestigd, hij ligt nu ingedaald, wel zo dat hij zijn hoofdje nog kan bewegen (wiebelen zeg maar) maar wel al echt in mijn bekken wat de voorweeën en druk verklaard.. verder heb ik nu een volgende afspraak over 2 weken.. normaal is dat vanaf deze termijn elke week maar omdat alles zo goed en voorspoedig gaat en het de tweede is (waardoor ik weinig vragen etc. Heb) vinden ze dat nu niet echt noodzakelijk..
Heb de enveloppen binnen en ga ze vandaag adresseren.. leuk werkje vind ik..
Ik heb ook nog contact gehad met de kraamzorg, ik krijg een interne link met inloggen waar we dan filmpjes kunnen zien met extra info, als we er gebruik van willen maken is dat prima en dan declareren ze dat dus als een uur maar als we het niet (willen) gebruiken wordt er niks gedeclareerd en hoef ik er niet voor te tekenen.. 
@ Jasmijn-S
Die druk komt dus inderdaad van het hoofdje in het bekken..
Leuk dat je je proefdruk binnen hebt..
@jippie
Geeft niet dat je dat niet gezien had, let ik meestal ook niet op maar vond het grappig dat je er hier wat over plaatste..
Ik snap dat dat een gek idee is om te weten wanneer het uiterlijk komt.. ga je dit ook met iemand/mensen in je omgeving delen of zeg je gewoon we hebben een datum en je ziet het vanzelf..?
Je hebt het een keer geplaatst maar ik weet niet of ik dat terug kan vinden vandaar deze vraag: welk termijn ben je bevallen bij de eerste en hoe groot was hij? Komt dat een beetje overeen met deze zwangerschap?
Wij zijn ook nog hetzelfde verzekerd als bij de eerste maar per dit jaar zijn Zorgverzekeringen gaan schuiven in vergoedingen ten opzichte van kraamzorg, anticonceptie, vergoedingen mbt ivf/icsi/etc behandelingen
@Babymommaaa 
Wij betalen ook zoveel maar ik krijg alles vergoed behalve de eigen bijdrage voor kraamzorg na 125 euro.. ze betalen dus de bevalling en kraamzorg en van de eigen bijdrage aan de kraamzorg betalen zij 125 euro en de rest is voor onszelf (ze heeft het mij nog voorgerekend..  125 euro is +/- 27 uur kraamzorg, bij borstvoeding heb je recht op 49 uur dus voor 22 uur betalen we zelf een bedrag van €4,50 als ik dat goed onthouden heb).. 
Best wel lang gesprek met het consultatiebureau..
ik heb persoonlijk niet zo'n hele goede ervaringen met het consultatiebureau (meerdere malen verkeerde adviezen).. ik ga daar met onze dochter naar toe voor het wegen/meten en de inenting maar voor andere dingen overleg ik toch liever met de huisarts (ze hadden bijv. Verkeerde zalf geadviseerd, wij naar de huisarts en binnen 2 dagen was het over).. 
Fijn dat je controle goed wax en ze er zeg maar klaar voor ligt..
Dit vind je vast niet leuk om te horen (werd mij ook gezegd en op een gegeven moment flipte ik zelfs) maar je kan mentaal de bevalling tegen houden (dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik 5 weken lang wel voorweeën had maar er niks gebeurde bij onze dochter)..
doordat je er mee bezig bent bewust of onbewust maakt je lijf niet de goede hormonen aan om iets door te laten zetten.. ik kreeg de tip om in mijn hoofd te doen alsof ik 37/38 weken zwanger was (ik was al ruim over de 40 weken) en daardoor mentale druk weg ging.. als ik jou zo hoor ben je er erg aan toe en voel je soms ook wat "rommelen".. hoop niet dat je het erg vind dat ik dit zeg maar omdat ik (helaas) zelf die ervaring had hoop ik dat het jou misschien helpt.. zou namelijk fijn zijn als het gewoon vanzelf op gang komt dan hoef je die afspraak misschien niet te hebben 
Was het schilderen leuk? Ik heb toen ik 7 was een beeld/fonteinachtig iets mogen openen met wat anderen.. wij hadden toen body painting dus letterlijk van onze haren tot onze tenen bespoten met speciale verf zodat wij er als die beelden uitzagen, wat ik mij er nog van kan herinneren is dat het bijzonder was maar ook wel koud voelde met opbrengen.. is dat met buikschildering ook zo? Was je tevreden met het resultaat? Hebben ze er 1 afbeelding op gemaakt of eerst een afbeelding (foto maken) eraf halen en dan nog 1 (of meer)? Inderdaad jammer dat je geen foto's kunt delen (of ja niet zo makkelijk)..

Ik had voedingsbh's besteld maar ze zijn niet echt naar mijn zin, morgen komen er nog andere, hopen dat die meer naar mijn zin zijn.. ik had 2 van de hunkemoller  - de ene bh lijkt het er op of dat ik een grote maat F heb terwijl ik nu met de zwangerschap een kleine maat D heb, 1 lijkt nu al net niet genoeg steun te bieden alsof hij al begint de lubberen en die van noppies zit echt super comfortabel en mooi maar die cup krijg ik bij mij opengevouwen dat mijn tepel er net uit komt waardoor er voor de baby nauwelijks ruimte is om aan te happen.. of ik moet de cup helemaal op gaan rollen, naar beneden proberen te duwen en er een doek tussen doen ofzo.. jammer maar ja zit niet op heel veel geworstel te wachten..
Ook zijn naam slinger besteld en binnen.. bij onze dochter had ik die op het laatste moment zelf nog gemaakt, heb er voor haar dus ook 1 besteld (er is al zoveel nu waar ze niet aan mag komen ofzo omdat het voor haar broertje is) en zij is er super blij mee..
Sorry voor het lange bericht..

We houden de datum lekker voor ons zelf. Mijn ouders weten het wel, omdat zij onze zoon gaan opvangen. Verder hebben we tegen iedereen die weet dat een keizersnee krijgen gezegd dat we het voor onszelf houden, omdat het geslacht al bekend is en dan de datum ook nog als hij het zolang volhoudt om binnen te blijven. Iedereen begrijpt dat gelukkig ook. Ik ben wel heel blij met de datum en vind hem heel mooi. We mochten zelf aangeven bij hoeveel weken we hem ongeveer wilden hebben.Onze 1e zoon is toevallig precies op de uitgerekende datum geboren en was 57cm en 4745 gram. Was toen geen geplande keizersnee en gewoon een spontale bevalling, maar het lukte gewoon niet. We hadden dus wel gratis geboortekaartjes haha. Maar deze zoon zit inmiddels op dezelfde lijnen dusja de kans dat het dan weer niet lukt is vrij groot.

Onze dreumes is vandaag naar zijn nieuwe kamer gegaan. Samen met hem tussen de middag zijn bedje daarheen geschoven en die van de baby op zijn kamer gezet. Hij vond het prachtig en wil alleen maar spelen op zijn nieuwe kamer. We moeten het alleen nog even leuker inrichten. Het is nog zo leeg en hol, terwijl er al een een leuke klok hangt en speelgoed ligt. Maar dat komt wel.

@pm dan ga ik voor de zekerheid toch de verzekering nog even checken. Ook fijn dat hij jou nu duidelijk is hoe het zit met dat uur extra voor de filmpjes. Dat hadden ze beter gelijk goed kunnen uitleggen.
Gelukkig was je controle goed! En goed aangevoeld dus! Lekker nog even genieten van je verlof.

Terug
Bovenaan