Ik heb vandaag vk controle gehad.. mijn vermoeden werd bevestigd, hij ligt nu ingedaald, wel zo dat hij zijn hoofdje nog kan bewegen (wiebelen zeg maar) maar wel al echt in mijn bekken wat de voorweeën en druk verklaard.. verder heb ik nu een volgende afspraak over 2 weken.. normaal is dat vanaf deze termijn elke week maar omdat alles zo goed en voorspoedig gaat en het de tweede is (waardoor ik weinig vragen etc. Heb) vinden ze dat nu niet echt noodzakelijk..
Heb de enveloppen binnen en ga ze vandaag adresseren.. leuk werkje vind ik..
Ik heb ook nog contact gehad met de kraamzorg, ik krijg een interne link met inloggen waar we dan filmpjes kunnen zien met extra info, als we er gebruik van willen maken is dat prima en dan declareren ze dat dus als een uur maar als we het niet (willen) gebruiken wordt er niks gedeclareerd en hoef ik er niet voor te tekenen..
@ Jasmijn-S
Die druk komt dus inderdaad van het hoofdje in het bekken..
Leuk dat je je proefdruk binnen hebt..
@jippie
Geeft niet dat je dat niet gezien had, let ik meestal ook niet op maar vond het grappig dat je er hier wat over plaatste..
Ik snap dat dat een gek idee is om te weten wanneer het uiterlijk komt.. ga je dit ook met iemand/mensen in je omgeving delen of zeg je gewoon we hebben een datum en je ziet het vanzelf..?
Je hebt het een keer geplaatst maar ik weet niet of ik dat terug kan vinden vandaar deze vraag: welk termijn ben je bevallen bij de eerste en hoe groot was hij? Komt dat een beetje overeen met deze zwangerschap?
Wij zijn ook nog hetzelfde verzekerd als bij de eerste maar per dit jaar zijn Zorgverzekeringen gaan schuiven in vergoedingen ten opzichte van kraamzorg, anticonceptie, vergoedingen mbt ivf/icsi/etc behandelingen
@Babymommaaa
Wij betalen ook zoveel maar ik krijg alles vergoed behalve de eigen bijdrage voor kraamzorg na 125 euro.. ze betalen dus de bevalling en kraamzorg en van de eigen bijdrage aan de kraamzorg betalen zij 125 euro en de rest is voor onszelf (ze heeft het mij nog voorgerekend.. 125 euro is +/- 27 uur kraamzorg, bij borstvoeding heb je recht op 49 uur dus voor 22 uur betalen we zelf een bedrag van €4,50 als ik dat goed onthouden heb)..
Best wel lang gesprek met het consultatiebureau..
ik heb persoonlijk niet zo'n hele goede ervaringen met het consultatiebureau (meerdere malen verkeerde adviezen).. ik ga daar met onze dochter naar toe voor het wegen/meten en de inenting maar voor andere dingen overleg ik toch liever met de huisarts (ze hadden bijv. Verkeerde zalf geadviseerd, wij naar de huisarts en binnen 2 dagen was het over)..
Fijn dat je controle goed wax en ze er zeg maar klaar voor ligt..
Dit vind je vast niet leuk om te horen (werd mij ook gezegd en op een gegeven moment flipte ik zelfs) maar je kan mentaal de bevalling tegen houden (dat is waarschijnlijk ook de reden waarom ik 5 weken lang wel voorweeën had maar er niks gebeurde bij onze dochter)..
doordat je er mee bezig bent bewust of onbewust maakt je lijf niet de goede hormonen aan om iets door te laten zetten.. ik kreeg de tip om in mijn hoofd te doen alsof ik 37/38 weken zwanger was (ik was al ruim over de 40 weken) en daardoor mentale druk weg ging.. als ik jou zo hoor ben je er erg aan toe en voel je soms ook wat "rommelen".. hoop niet dat je het erg vind dat ik dit zeg maar omdat ik (helaas) zelf die ervaring had hoop ik dat het jou misschien helpt.. zou namelijk fijn zijn als het gewoon vanzelf op gang komt dan hoef je die afspraak misschien niet te hebben
Was het schilderen leuk? Ik heb toen ik 7 was een beeld/fonteinachtig iets mogen openen met wat anderen.. wij hadden toen body painting dus letterlijk van onze haren tot onze tenen bespoten met speciale verf zodat wij er als die beelden uitzagen, wat ik mij er nog van kan herinneren is dat het bijzonder was maar ook wel koud voelde met opbrengen.. is dat met buikschildering ook zo? Was je tevreden met het resultaat? Hebben ze er 1 afbeelding op gemaakt of eerst een afbeelding (foto maken) eraf halen en dan nog 1 (of meer)? Inderdaad jammer dat je geen foto's kunt delen (of ja niet zo makkelijk)..
Ik had voedingsbh's besteld maar ze zijn niet echt naar mijn zin, morgen komen er nog andere, hopen dat die meer naar mijn zin zijn.. ik had 2 van de hunkemoller - de ene bh lijkt het er op of dat ik een grote maat F heb terwijl ik nu met de zwangerschap een kleine maat D heb, 1 lijkt nu al net niet genoeg steun te bieden alsof hij al begint de lubberen en die van noppies zit echt super comfortabel en mooi maar die cup krijg ik bij mij opengevouwen dat mijn tepel er net uit komt waardoor er voor de baby nauwelijks ruimte is om aan te happen.. of ik moet de cup helemaal op gaan rollen, naar beneden proberen te duwen en er een doek tussen doen ofzo.. jammer maar ja zit niet op heel veel geworstel te wachten..
Ook zijn naam slinger besteld en binnen.. bij onze dochter had ik die op het laatste moment zelf nog gemaakt, heb er voor haar dus ook 1 besteld (er is al zoveel nu waar ze niet aan mag komen ofzo omdat het voor haar broertje is) en zij is er super blij mee..
Sorry voor het lange bericht..