April 2021 uitgerekend

We twijfelen of we een tweede naam willen en wat het gaat zijn, dus beide haha.
Gisteren weer een buikschildering laten maken, heel mooi gelukt! Is gewoon door een vriendin gedaan, ze wou eens wat uitproberen. Dit keer heeft ze een mandala gemaakt.
Vandaag precies 39 weken. Aftellen!!!

@Babymommaaa 
Haha, ik dacht al hoe moet ik dat lezen als twijfel over welke naam of überhaupt een tweede naam maar beide dus.. je moet doen wat goed voelt.. 
Wij hebben er 2 dus "roepnaam" doopnaam - doopnaam.. we hebben onze dochter ook roepnaam met 2 doopnamen gegeven dus nu ook weer gedaan.. wij hebben in de roepnaam (of de betekenis daarvan) geen vernoeming, in de doopnamen wel.. 
Spannend nu 39 weken, ook weer een mijlpaal, komt steeds dichterbij.. ik merk dat ik vanaf 37 weken (was ik gisteren) echt ga aftellen (maar wel met "nog maximaal 5 weken").. hoop dat het binnenkort (spontaan) begint bij jou..
Leuk dat een vriendin nog een Buikschildering heeft gemaakt..

Ik heb me vanmorgen nog even gewogen en ben ietsje meer dan 14 kilo aangekomen.. bij onze dochter heb ik me rond 38 weken gewogen en was ik 14 kilo aangekomen en zij is met 41+1 geboren, ik denk dat ik bij haar dus +/- 15 in totaal was aangekomen.. dat is dus ongeveer gelijk.. van de week 2 buikfoto's naast elkaar gezet met ongeveer dezelfde termijn (toevallig zelfde trui aan) maar je ziet daarin wel echt enorm verschil.. 
Vannacht weer wat voorweeën gehad maar op een gegeven moment kon ik er door heen slapen.. nu wel een constant drukgevoel/zeer licht menstruatie achtig gevoel maar niet echt weeën die zich opbouwen en weer afzakken zeg maar.. nu zit ik me dus af te vragen, ik heb wel eens gehoord dat het soms voor komt dat vrouwen al licht ontsluiten voordat de bevalling überhaupt begint (paar dagen van tevoren).. klopt dit/kan dit of is het 1 van die fabeltjes? Ik weet niet zo goed hoe het is/voelt als het spontaan op gang komt omdat  bij onze eerste de bevalling op gang kwam na strippen met 41 weken.. dan hou je er dus sterk rekening mee dat het kan gebeuren zeg maar (en ik denk dat de weeen daardoor krachtiger op gang kwamen omdat ze al tijdens de ontsluitingsfase met haar hoofdje er bijna uit kwam.. mocht dus ook persen bij 9/9,5 cm).. ben nu 37 weken dus kan goed nog een tijdje op zich laten wachten maar ik zou het zo gek vinden om al ontsluiting te hebben zonder het te weten ofzo..
Vandaag komen de sluitzegels binnen (als het goed is) ben erg benieuwd hoe ze er uit zien omdat ze zeg maar "zelf gemaakt zijn" met een afbeelding geupload van mijn telefoon.. ben benieuwd naar het resultaat.. dat bedrijf zit in het buitenland dus heb er een tijdje op moeten wachten.. zo nieuwsgierig.. voor de rest heb ik denk ik niks te doen vandaag, haha

Zoo 39 weken alweer babymomma. Dat gaat echt opschieten! Lekker aftellen en leuk dat een vriendin elke keer schildert.

Pm die 37 weken is echt een mijlpaal he! Dat vond ik vrijdag ook.. maar wat je zegt over die ontsluiting kan wel hoor. Tenminste.. Ik heb dat ook vaker gehoord.. je kunt al een tijdje 1 of 2 cm ontsluiting hebben. Ik heb bij de 1e 48uur echt voorweeen gehad, gebeurde alleen niets, totdat het na 48uur wel echt weeen werden. Toen duurde het uiteindelijk nog 15.5uur voordat hij geboren is met een keizersnee.
Ik deel je onrustige nacht! Baby was de hele avond al superfanatiek aan het schoppen en bewegen. Buik golfde de hele tijd. Ik zat tegen mijn vriend aan dus die kreeg ook elke keer schoppen haha. Vannacht ook een soort misselijk en buikpijn en kon niet slapen.

Dreumes doet het super op zijn nieuwe kamer. Hij kan er ook echt heerlijk spelen met zijn autokleed en toet toet spullen.
Gisteren toch nog een commode opgehaald bij iemand, want verschonen in een ledikant is niets. Dus ga vandaag de kleding enzo in de kasten doen en een lijstje maken wat ik echt nog nodig heb. Dan zijn beide kamertjes lekker af. Wil ook maxicosi en vluchttassen etc klaarzetten want ik ben toch een soort bang dat het ineens voor e geplande datum komt.
Vandaag ook een gesprek met de chirurg en controle bij de arts. Dan morgen hopelijk lekker buiten zitten met dat mooie weer.

Het kan nu echt zomaar gebeuren bij iedereen dus succes alvast!

Hi allemaal!
Hier nu 38 weken :). Veel voorweeen al! Toch denk ik dat het nog minstens een week gaat duren voordat hij gaat komen. Maargoed je weet het niet. Zijn broer werd met 39,5 week geboren. Benieuwd of dat een beetje gelijk is. Hier is alles zo goed als klaar, alleen nog even een tas voor onze zoon klaarmaken als hij bij opa en oma gaat logeren als de bevalling is begonnen.

Succes allemaal met de laatste loodjes, hopelijk lopen we niet enorm over de uitgerekende datum uit ?.

@PM; even wat achtergrond info: ik ben niet gelovig en mijn vriend is moslim. De kinderen uit ons gezin (mijn broer en zusje en ik) hebben meerdere namen, gewoon voor de leuk. Bij mijn vriend kennen ze dat niet. Zijn vader is 2 jaar geleden overleden, dus hij vond het wel een mooi idee om een afleiding van die naam te kiezen. Ik vind het persoonlijk ook gewoon leuk om meerdere namen te hebben, niet voor een geloof of dergelijke.

Hoe zijn de sluitstickers? Goed gelukt?

Zowel die onrustige nachten als die voorweeen zijn bekende kost hier ja! Slaap is niet meer echt aan mij besteed.. het gaat in fases. Vannacht opeens weer heel veel last van maagzuur en om het af te maken ook nog 1 neusgat dicht zitten. Midden in de nacht op zoek gegaan naar de neusspray haha. Ik probeer in de middag wel een uurtje te gaan liggen zo om de dag, maar dit lukt niet altijd. Ik slaap dan ook zelden.
Mijn prinsesje blijft nog altijd mega druk. Ze zeggen vaker dat ze rustiger worden vlak voor de bevalling, herkennen jullie dit van vorige zwangerschappen?
Ik hoop dat we er bijna zijn allemaal. Iedereen heel veel succes met de laatste loodjes!

@Babymommaaa 
Dat is dan toch leuk om een tweede naam te doen als hij er zo voor open staat en jij het leuk vind om meerdere namen te geven.. ik noemde het (automatisch) doopnamen omdat wij wel kerkelijk zijn en geloven.. maar inderdaad tegenwoordig wordt het ook gedaan zonder kerkelijke achtergrond.. 
Ik denk dat het ook leuk is voor je dochter omdat ze haar eigen opa dan niet gekend heeft maar dan toch door haar naam over hem hoort. (Ze zal als ze groot is gaan vragen hoe ze heet en waarom/naar wie.. leuke gelegenheid om herinneringen op te halen)..
Qua kindje rustig voor de bevalling weet ik niet zo goed.. als ik heftige (langdurige) voorweeën had was ze wel wat rustiger maar bij mij is de bevalling uiteindelijk na strippen op gang gekomen dus dat is dan denk ik sowieso anders..
Ik ben afgelopen nacht op zoek gegaan naar een nieuwe fles limonade, sluipend met een zaklamp, haha
De sluitsticker ben ik echt super blij mee.. het gekke is alleen dat ik 2 vellen besteld heb (96 stuks, 48 per vel) maar 6 vellen geleverd heb gekregen (nu heb ik er dus 288) maar wel betaald voor 2 velletjes haha.. had een afbeelding gekozen maar als we dus zijn naam erop hadden gezet hadden we echt super veel spullen met zijn naam kunnen labelen haha
@lizajacobs 
Ook al best ver.. schiet op allemaal.. hier staat de logeertas ook al klaar.. in mijn geval hoop ik niet dat het gelijk loopt qua bevalling.. anders heb ik nog even (41+1) haha.. maar ja ook hier dus erg benieuwd 
@jippie
Ja echt een mijlpaal
Hier (ook) al de maxi cosi al in de auto en de vluchtas (+logeertas dochter) klaar, best een grote kans dat hij nu eerder komt omdat ik toen zover over de datum was.. mijn man denkt zelfs dat we het ziekenhuis niet gaan halen (had een bevalling van 9,5 uur totaal, had maar 7 min. Persweeën gehad).. hij is bang dat ik de eerste weeen niet als echte weeen erken (zo van valt wel mee) en daardoor te laat ga bellen zodat we het niet redden haha
Hij was de hele zondag zeer druk tot zo'n beetje 15.00 uur daarna begonnen de harde buiken.. tot zo'n beetje 20.00 uur.. daarna gaan slapen, ik werd wakker van krampen (en plassen).. paar uur wakker geweest en toen toch in slaap gevallen.. had gehoopt dat tijdens mijn slaap wat zou vorderen en dat ik "duidelijkheid zou hebben als ik wakker zou worden maar niet dus haha..  vandaag hele dag harde buiken, wel op andere momenten actief en soms wat kramp en last van mijn onderrug maar op dit moment zeer rustig.. als ik weer zo'n nacht heb ga ik wel even overleggen met de VK morgen..
Wat slim om nog een extra commode te doen.. onze dochter gaat richting zindelijkheid dus ga haar gewoon verschonen op de bank/tafel/kast die we hebben (hebben extra verschoonkussen)
Fijn dat je kindje xo'n plezier heeft in zijn nieuwe kamertje.. is het gelukt met kast(en) inrichten?
Hoe was je controle en gesprek met de chirurg?
Iedereen alvast succes met de bevalling gewenst nu het zo dichtbij komt, ben benieuwd wanneer de eerste komt en bij wie

@PM;
Haha we doen toch gekke dingen in de zwangerschap hè. Ik heb wel standaard al een flesje water naast het bed en rennies in het nachtkastje. Ik zal er vannacht maar neusspray bij zetten voor de zekerheid.
Ik ben wel echt mega blij met mij elektrische boxspring. Weet niet hoe ik anders de nachten overleefd zou hebben, al wordt het nu wel steeds moeilijker allemaal.

Wat een geluk van die stickers! Bij mij gaan ze rechtstreeks naar de ontvangers, dus ik heb geen stickers besteld.

Terug
Bovenaan