April 2021 uitgerekend

Doen jullie nog iets aan beweging nu die laatste weken? Ik denk dat ik deze week weer wat rondjes ga wandelen, ook ivm het lekkere weer. En ik hoop stiekem dat er daardoor misschien ook wat op gang komt.

Goedemorgen dames, ik moet ff sorry zeggen denk ik. Lid geworden van jullie 'clubje' en dan vervolgens niets doen. Ik kijk maar heel soms en dan heb ik zoveel bij te lezen dat ik niet weet waar ik moet beginnen ;)
Nu wat meer rust aan m'n bol, dus wellicht kan ik nu nog wat inhalen..

Haha jullie hebben wel nachtelijke avontuurtjes! Limonade??? Waarom dat?? Mijn avontuurtjes bestaan uit naar de wc sluipen haha. Ben heel onrustig in mijn slaap en slaap voor mijn gevoel niet echt. Overdag aan het waggelen haha.
Maar.... Gisteren nog wel gesport inderdaad. Beweging schijnt goed te zijn. Bij de 1e deed ik een week voor de bevalling nog zwangerfit en zwom ik 5 dagen voor de bevalling nog. Maar ik kan ook niet zonder sporten.

De kasten zijn wel ingericht. Vandaag ook de vluchtkoffers maar inpakken, mocht het spontaan komen is dat ook wel fijn.
Nou de afspraak bij de anastesist stelde echt niets voor. Ik dacht echt okeee... zat er hooguit 5 minuten en kreeg een folder mee. De controle was wel prima. Het blijft gek om elke keer een ander te hebben en het veilige gevoel van bij een verloskundige zitten is weg.

@babymomma heel mooi toch om een 2e naam te geven in dit geval. Ik zou het zeker doen.
@pm komt vast goed met die weeën. Je herkent ze vast wel, maar hoop inderdaad dat je niet weer over de 41 weken heen hoeft....

Ik zal in 't kort even proberen een beeld te vormen.
Ik ben morgen 39 weken zwanger van ons 1e kindje, na een traject van ruim 6 jaar.
Heb heel veel spanning ervaren tot week 24 zo'n beetje, en de laatste paar weken is die spanning er weer. Ben erg blij als ons kleintje er straks veilig en wel is.
We weten niet of 't een jongetje of meisje is.
De nachten zijn tegenwoordig rechtop in bed perongeluk 'n half uurtje in slaap dommelen. Ik kan ivm reuma niet pijnvrij op m'n heupen liggen, niet heel handig als je op je zij moet slapen ;) maar ik neem alles op de koop toe!
Ik ga als er niets geks gaat komen thuis bevallen in 't bevalbad.

Even een paar dagen niet op het forum geweest en een hoop gemist zie ik. Wat is iedereen alweer ver in haar zwangerschap. Ik tik morgen de mijlpaal aan van 37 weken! Voelt als een geruststelling dat ik vanaf dan thuis zou mogen bevallen. Nog even volhouden tot 00:00 uur haha.

Van het weekend was ik trouwens enorm emotioneel, ik voelde mij ineens zo slecht door de pijn aambeien en kreeg gedachtes dat ik mentaal daardoor de baby zou tegenhouden. Gelukkig gaat het nu een heeeel stuk beter wat betreft de aambeien pijn en ben ik ook weer bij zinnen gekomen. Denk ook gewoon dat het de spanning en weer zo’n realisatie momentje was van het kan bijna zover zijn. Ben nu in ieder geval weer rustig.

@babymommaaa ik weet eigenlijk niet meer zo goed of onze dochter rustiger werd vlak voor de bevalling, ik denk het eigenlijk niet persé, kan me nog een hoop scheve buiken herinneren dat ze nog met haar kontje van links naar rechts draaide. Dat doet deze nu ook weer.

Qua beweging doe ik iedere dag een wandeling naar de supermarkt haha, toch iets. En ik doe soms s’avonds de weeëndans ter bevordering van het indalen. Voorderest probeer ik zoveel mogelijk te rusten eigenlijk.

@pm die gedachte van je man herken ik wel van dat je de eerste weeën niet als echte weeën zou (h)erkennen. Ik vraag mij dit zelf ook af, over mijzelf dan haha. Als ik krampen heb dan time ik ze eigenlijk nooit en denk ik automatisch dit zal wel ter voorbereiding zijn maar neem ze tot nu toe nog niet ‘serieus’. Uiteindelijk zullen wij mama’s ze ongetwijfeld wel (weer) herkennen.

@Ellenjte wat ver ben jij ook al! Na een lang traject kan ik mij die spanningen zeker voorstellen. Wat ontzettend vervelend van je reuma pijn. Het neemt de pijn niet weg maar het zal niet heel lang meer duren voordat je je kleintje in de armen kan sluiten.

Hoi, Misschien dat ik ook nog aan mag sluiten? Ik heb al weleens meegelezen, maar vond het ook zo wat om er ineens tussenin de springen, maar Ellentje heeft het goede voor beeld gegeven? Nu 36 + 6 van tweede kindje, een meisje. Ik heb al een zoontje van ruim 2. Vorige keer bevallen met 38 weken nadat vliezen spontaan zijn gebroken en weeen zijn toen opgewekt. Ben heel erg benieuwd naar hoe het nu zal zijn en merk dat ik best onrustig ben en daar binnen ook! Groetjes, Esthy

@Babymommaaa 
Qua bewegen let ik niet echt op wat ik doe.. probeer te wandelen en misschien vandaag klein stukje fietsen (bij de eerste deed ik alles op de fiets tot zo'n beetje 40+5, tien ben ik bijna van mijn fiets gereden en durfde ik niet meer).. ik heb al een inmiddels 3 jarige dus dan beweeg je ook automatisch door met haar te spelen/dingen te pakken etc.
Ja we doen inderdaad gekke dingen zo s nachts haha.. hoop dat je de afgelopen nachten wel goed hebt kunnen slapen.. ik heb nu relatief rustige nachten achter de rug
@ellentje
Welkom terug, je hoeft geen sorry te zeggen.. dit is iets vrijblijvends en alleen maar leuk maar wel op ieders eigen manier
Wat fijn dat je inmiddels 39 weken bent, dan komt het einde in zicht..
die spanning herken ik wel van mijn eerste zwangerschap, wij hebben er toen 2 jaar in het medische traject over gedaan (wat niks is ten opzichte van 6 jaar!).. en ik had de spanning ook heel erg.. het helpt om er over in gesprek te blijven.. met je partner en/of verloskundige.. hou in ieder geval vol.. hopen dat je kindje er snel is.. 
Wel spannend om er bij de geboorte achter te komen of je een jongen of meisje verwacht
@jippie
Haha ja limonade.. ik heb een bidon naast mij op mijn kastje staan.. ik heb in 2019 in het ziekenhuis gelegen met uitdroging + galblaasontsteking + ontstoken ik ben daar zo ziek van geweest (en heb vaker uitdrogingsverschijnselen gehad) dat ik nu probeer om bewust op te letten dat ik genoeg drink.. ik hou nu ook vocht vast dus moet het ook van de VK.. ik vind het fijn om dan lichte limonade te drinken omdat ik dan toch een stabiele suikerspiegel heb, mocht de bevalling beginnen.. in principe is mijn suikerspiegel wel goed/stabiel maar er zit diabetes in de familie dus wil daar een beetje voor de bevalling rekening mee houden..
Fijn dat je kasten ingericht zijn en je controles goed waren.. 
Ik denk ook wel dat ik ze wel herken maar mijn man is bang dat ik ze niet meteen serieus neem waardoor de ontsluiting te ver gevorderd is om naar het ziekenhuis te gaan (bij de eerste had ik, na weeenopwekkers, een weeenstorm wat best heel pittig was dus hij is bang dat ik de pijn ga vergelijken met die pijn voor ik het serieus neem)
@Jasmijn-S 
Jij ook nu over de 37 weken mijlpaal heen, wat fijn.. goed dat je weer rustig bent, best lastig soms die emoties 
De weeën dans? Doe je dan iets speciaals?
Grappig dat je kindjes vrij gelijkwaardig bewegen.. bij is dat qua hoeveelheid en kracht qua bewegen wel ongeveer gelijk maar qua bewegingen zelf merk ik wel verschil.. hij zet zich soms met zijn kontje af en dan heb ik een soort scheve buik, haha
Ik heb de krampen ook niet echt getimed toen ze afgelopen week s nachts kwamen.. wel gekeken hoe laat ze ongeveer begonnen.. als ze dan doorzetten weet je dat een beetje voor de "duur" van de bevalling haha..  ik moet zeggen dat ik het lastig vind dat het ook qua voorweeën relatief rustig is (bij de eerste vanaf 36 wel elke 2 tot 4 dagen een moment met voorweeën).. 
@esthy 
Tuurlijk mag je je ook aan sluiten, welkom!
Jij nu dus ook 37 weken (zelfde uitgerekende datum als Jasmijn-S?)
Leuk dat je eerst een zoontje hebt en nu een meisje verwacht.. ik heb zelf heel erg benieuwd naar de verschillen, heb jij dat ook (wij eerst meisje nu jongen)
Lastig dat je zo onrustig bent en je kindje ook.. als je bevalling ongeveer gelijk is aan de eerste komt het voor jou al dichtbij..

Ik merk bij mezelf dat ik de afgelopen 2 dagen echt wel last heb van het vocht in mijn benen en de grote van mijn buik, krijg s avonds mijn broek moeilijk uit door dikke enkels en omdat ik er moeilijk bij kan.. begin nu momenten te krijgen dat ik het zat wordt terwijl ik "pas" 37+3 weken ben (als ik weer zover over de datum ga heb ik nog even..) volgende week woensdag VK, als ik het dan nog heb ga ik het wel even bespreken..
Geniet allemaal van het lekkere weer en hou vol!

Terug
Bovenaan