April 2021 uitgerekend

@Babymommaaa 
Ik ben ook niet zo sportief.. dat wandelen is hooguit een half uur/drie kwartier op het looptempo van een 3 jarige en een zwangere haha
Ze hebben mij gestript bij 41 weken. Ze voelen eerst of je al verweking (zachte baarmoedermond) hebt en evt. Ontsluiting.. daarna gaan ze strippen, ik vond het meer ongemakkelijk voelen en als een beetje druk maar geen zeer doen.. als je je ontspant dan valt het wel mee, als je je benen niet ontspant gaan je spieren aan spannen, ik denk dat het daardoor bij sommige zo tegen valt.. ze kwam het strippen ook gewoon bij mij thuis doen.. rond 12 uur ben ik gestript en om 19.00 uur had ik dat ik de eerste echt weeen kreeg.. nou was het strippen bij mij wel met 41 weken waardoor de kans dat het bij de eerste poging lukt groter is (volgens de verloskundige) maar het kan ook eerder al effectief zijn. 
Ik heb tijdens de bevalling nog weeenopwekkers gehad omdat de ontsluiting niet voldoende vorderde (6 uur lang op 4 cm ook na breken vliezen) maar dat vond ik vervelender omdat ik daardoor pittiger weeen kreeg.. 
Ik zou als ik jou was eerst proberen te strippen, als dat niet lukt kun je altijd nog inleiden.. met strippen lijkt het iets meer op het natuurlijk op gang komen.. ik zou ook even informeren wat het voor invloed heeft op je wens van badbevalling, inleiden doen ze alleen in het ziekenhuis en dat wordt gemonitord, ik weet niet of je daardoor het bad in mag (zou kunnen van wel, ik mag geen badbevalling medisch gezien dus weet er niet zoveel van alleen dat je ook niet bij alle pijnbestrijding in bad mag/mag lopen)
Vragen staat altijd vrij dus ik denk dat je best aan je verloskundige kan vragen of ze wil controleren op ontsluiting, als ze dat niet (willen) doen dan is dat ook een antwoord zeg maar.. je kan zeggen dat je het graag wil weten ivm het overwegen/bespreken van je opties mbt het inleiden/strippen.. ze hebben bij mij bij mijn vorige zwangerschap gecontroleerd bij 36 weken (toen is mijn moeder ook bevallen en het leek bij mij ook te gebeuren) en daarna nog een paar keer vanwege de vele voorweeën die ik had.. ik weet dus dat ze het wel kunnen doen maar ze proberen het wel tot een minimum te beperken..
Succes met je afspraken 

@Jasmijn-S 
Dank je voor de link, het lijkt een beetje op de bevalhouding heupwiegen alleen dan minder "schommelen" ziet er wel ontspannen uit.. ik ga het eens proberen..
@Jippie 
Balen zeg dat het verplaatst is, kan je niet kijken of ze toch die datum kunnen doen (bijv. Onder het mom van oppas voor je oudste komt het beter uit) of vragen of je toch die datum kan mocht er iemand af bellen o.i.d
Ik heb niet echt dat ik tijdens de zwangerschap ergens zin in heb.. had alleen in de winter zin in aardbeien met chocola maar dan zijn de aardbeien helemaal niet lekker haha.. maar het was met de limonade dus niet het geval al had het wel gekund..
Ik heb bij de eerste ook tijdens de weeen onder de douche gestaan maar ik moest er onder vandaan omdat mijn weeen ervan afzwakte in kracht..
@esthy
Ik moest even denken welk topic dan, haha.. bij mij is inmiddels alles weer vrij rustig geweest de afgelopen dagen alleen had ik gisteren zoveel vocht in mijn vingers, ze waren echt zo gezwollen dat het vocht gewoon door mijn huid naar buiten kwam.. ik heb er steeds over liggen twijfelen maar vandaag toch de verloskundige even gebeld want inmiddels hou ik zoveel vocht vast dat het gewoon zeer gaat doen.. ik zei al "ik ben bang dat ik het zo niet redt om "overtijd" te lopen (bij onze dochter 41+1)".. ze gaan dus even overleggen hoe of wat omdat ik gisteren ook even sterretjes zag.. misschien wordt mijn afspraak van woensdag toch even naar voren gehaald of gaan ze kijken wat er anders kan/gaat/moet gebeuren.. vandaag 37+4  heb dus in principe nog even te gaan maar toch is dit niet fijn.. 
Ik ben ook erg benieuwd hoe het is om nu een zoon te verwachten.. ik dacht eerst dat er voor meisjes veel meer keus etc. Is qua kleding maar dat valt voor deze leeftijd wel mee zeg maar.. ook heb ik altijd veel opgepast en was dit vaak op meisjes waardoor ik daar automatisch op ben ingespeeld en dacht komt helemaal goed en nu denk ik o ja een jongetje kan je zo vol plassen met verschonen (risico bij meisjes is er ook maar kleiner).. ben dus benieuwd..
Ik vond weeenstorm ook best pittig, ik zou op dat moment niet in staat zijn geweest denk ik om in bad te zitten als ik dit al had gemogen (epilepsie verleden dus verdrinking risico en ze moeten me dan uit bad halen voor ze kunnen handelen wat extra risico geeft op complicaties).. ik had een weeenstorm met buik rug en beenweeen tegelijkertijd, ik heb me dus liggend op mijn zij vastgeklampd aan de bedsteun.. dat was het prettigst voor mij omdat ik minder druk op mijn buik en rug had en mijn benen soms kon buigen en/of strekken.. weet dus niet hoe het is om een weeenstorm in bad op te vangen.. misschien maakt het ook verschil wat je voor soort weeen hebt en of je al in bad zit of niet.. warmte werkt in ieder geval ontspannend dus dat is fijn 
Het is nu april dus komt wel dichtbij nu.. spannend wanneer het gebeurd maar heb er wel zin in (ik weet dat de bevalling zwaar en pijnlijk kan zijn maar heb er vertrouwen in en kijk er naar uit om onze zoon vast te houden)

Even "het lijstje" met update (Ellentje stond er al op maar ethsy nog even toegevoegd)
Babymommaaa: 4 april, eerste zwangerschap, meisje
LizaJacobs: 11 april, tweede zwangerschap, jongetje
Pm: 18 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jasmijn-S: 21 april, tweede zwangerschap, jongetje
Jippieeee: 16 april, tweede zwangerschap, jongetje 
Ellentje: 7 april, eerste zwangerschap
Gebruiker10070733/judith: eind april, tweede zwangerschap
Gebruiker10265457/karin: 12 april, eerste zwangerschap
Jki: 15 april, eerste zwangerschap (vriend 2 zonen) een jongetje
Gebruiker10267542: 17 april eerste zwangerschap, meisje
Jolandaw: 24 april, derde zwangerschap (voor vriend eerste), jongen
Etshy: 21 april, tweede zwangerschap, meisje

Op volgorde

4 april Babymommaaa 
7 april Ellentje 
11 april LizaJacobs 
12 april Gebruiker10265457/karin
15 april Jki
16 april Jippieeee 
17 april gebruiker10267542
18 april pm
21 april Jasmijn-S en Etshy
24 april Jolandaw
Eind april gebruiker10070733/judith

@pm nee helaas plannen ze gewoon in. Zij beslissen wat belangrijker is zeg maar. Moet een dag van te voren nog bloedprikken dus ze gaan mij last minute ook niet weer een dag naar voren schuiven, want dan komen ze in de knoei met het prikken. En tsja als je natuurlijk bevalt heb je de datum ook niet voor het kiezen denken we dan maar.

@pm ik herken je verhaal over de weeenstorm meteen! Zo heb ik 'm ook opgevangen, voor zover dat kon! Hoop nu dus op geen weeenopwekkers en dan mogelijk in bad als dat kan... Moet wel steeds aan de monitor blijven. Een badbevalling mag in ons ziekenhuis sowieso niet, maar weeen opvangen in bad wel. Er is 1 bad op de afdeling. Ik weet ook niet zo goed wat ik verder fijn zou kunnen vinden, gezien de vorige keer. 
Wat je vertelt over het sterretjes zien en vocht vast houden klinkt echt naar! Ik hoop voor je dat ze de afspraak naar voren zetten, ook als het niks blijkt te zijn is de geruststelling ook belangrijk!

Hi!
Dankjewel voor jullie ervaringen/ adviezen. De afspraken gingen goed. Dinsdag komt de verloskundige die dienst heeft bij mij thuis. Ze belt me in de ochtend over een tijdstip die dag. Dan gaat ze kijken naar de ontsluiting en of het mogelijk is om dan ter plekke te strippen. Op donderdag middag hebben we een afspraak in het ziekenhuis in Heerlen (waar ik ook wil bevallen). Hier krijgen we een controle, ctg en gesprek. Vervolgens kunnen er afspraken over inleiden gemaakt worden. We hopen natuurlijk dat ze voor dinsdag gewoon lekker vanzelf komt!
Ik ben lid van de uitgerekend in april groep op Facebook en ik lees echt al veel berichten van vrouwen die bevallen zijn, allemaal veel vroeger dan verwacht. Ik hoop dat ik me snel bij 'de bevallen ouders' mag aansluiten. Nog even afwachten!
Zaterdag ben ik jarig, maar ik heb maar even niks gepland. Mijn vriend en ik gaan wel sushi bestellen, zoals gebruikelijk haha, maar voor de rest zien we die dag wel of er nog bezoek komt of iets. Even niet handig om te plannen. Komt over een paar weken misschien, babyborrel en verjaardag in 1? Is een idee toch? ;)

@ Babymommaaa 
Dat zou een leuk verjaardagscadeau zijn (nou ja afgezien van de bevallingspijn) als je meisje zaterdag geboren zou worden..
Klinkt in ieder geval als een plan voor de komende week maar zou wel fijn zijn als het toch spontaan begint..
Bijzonder dat er in die Facebook groep meerdere eerder zijn bevallen dan de datum
Slim om misschien een combi verjaardag babyborrel/verjaardag te doen, heb je ook niet continue bezoek (wat wel leuk en gezellig is maar ook vermoeiend kan zijn met een baby)
@ethsy
Ik hoop dat we beide (en de rest natuurlijk ook niet) geen weeenstorm meer hebben maar ik hou er wel rekening mee..
Is er een reden waarom ze geen badbevalling doen in dat ziekenhuis? 
Ze hebben hier in het ziekenhuis ook monitoren maar ook soort mobiele monitoren waardoor je je wel vrij kan bewegen.. ik mocht bijv. Ook met het infuus van de weeenopwekkers gewoon rondlopen alleen lukte dat door de weeenstorm niet.. alleen bij ruggenprik en lachgas (die weet ik zeker) als pijnbestrijding mag/kan je niet rondlopen omdat je dan niet goed genoeg op je benen kan staan Ik vond warmte fijn met kruik en douche en als ik zat goed recht zitten met een kussen in mijn rug (misschien een idee)

Even update van mij..
Gisteren niet meer terug gebeld door de verloskundige dus het plan was om ze vandaag terug te bellen..
Alleen gisteravond begon het te rommelen dus ik dacht we zien wel even.. dus op tijd naar bed.. vanacht om 3.00 uur werd ik wakker en voelde wel echt weeen dus op een gegeven moment gaan timen.. rond kwart voor 5 de VK gebeld want het was wel consequent.. ze is gekomen en heeft gecontroleerd maar 0 cm ontsluiting en zelfs nog geen verwerking..  blijkt dat je lijf dus bij een tweede toch snel de "weeen" stofjes herkend en opvangt waardoor de voorweeën dus consequent en pijnlijk zijn maar er dus niks hoeft te gebeuren.. wij hebben er dus een zeer onrustige nacht op zitten..
ben niet heel erg teleurgesteld ofzo iets maar heb een enorm schuldgevoel tegenover mijn man die nu aan het werk is.. ik ben nu ook een soort bang dat ik me nog een keer ga vergissen of door die angst ga ontkennen.. ik ben vandaag 37+5 dus qua termijn is er nog heel veel mogelijk maar ja.. het is niet uitgesloten dat hij dit weekend toch geboren gaat worden maar voor nu lijkt het er niet op.. helaas is dat "weeen gevoel" nog niet helemaal afgezakt dus blijft het voor vandaag lastig.. gelukkig kan onze kleine meid vandaag naar het kinderdagverblijf, dat helpt misschien..
Dat vocht extra vocht vasthouden en sterretjes zien is waarschijnlijk door de warmte geweest.. voor nu staat de controle voor woensdag nog gewoon en blijft het afwachten..

Zooo dat was een spannende nacht PM. Wel goed dat je aan de bel getrokken hebt na je ervaringen met de vorige bevalling. Gewoon weer doen he ook al was het nu vals alarm.
Beter teveel bellen en controleren dan te weinig.

Babymomma wel een mooie datum 03-04 vind ik dus wie weet komt ze morgen wel spontaan. Zou je dat ook leuk vinden op je verjaardag? En gezellig toch om het samen te vieren met lekker eten.

Ik ben stiekem wel blij dat die van ons niet gisteren spontaan gekomen is... niemand die ons natuurlijk zou geloven als ik op 1.april.zou bellen.

Terug
Bovenaan