April 2021 uitgerekend

Van harte gefeliciteerd! Fijn dat het is gegaan zoals je had gehoopt en lijkt me heerlijk om zo lekker huid op huid te liggen! Geniet ervan! 

@Jasmijn; Gefeliciteerd!
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de naam en gegevens (gewicht, lengte). Hoe is de thuisbevalling verlopen? Inmiddels een beetje op adem kunnen komen? Hoe gaat het vandaag met jullie?
Geniet ervan!

@PM: Ik kan me natuurlijk niet voorstellen hoe het is als je al een kind/kids hebt. Maar ik kan me goed voorstellen dat je dan anders de laatste weken beleefd.
Ik kan me wel voorstellen dat je enige voorspelbaarheid fijn zou vinden, al gaat alles natuurlijk toch anders dan gepland.
Ik hoop dat het vandaag dan echt gaat beginnen en andere hopelijk morgen na het strippen. Maak me wel een beetje zorgen om de pijn, al is dit gek natuurlijk, zo vlak voor een pijnlijke bevalling. Maar er zit wel een verschil tussen die bewuste pijn en de pijn tijdens die 'waas', schat ik nu zo.
Fijne paasmaandag allemaal!

Bedankt allemaal!! Hij heet Eli Tobias. Is met 37,4 weken geboren en weegt 3260gram, wat zeker erg netjes is voor dit termijn. Ze zeiden van te voren al dat tweede kindjes vaak wat zwaarder zijn in gewicht. Om 07:00 uur braken gister mijn vliezen en daarna lichte maar constante weeën, rond 13:30 werd het heel hevig toen heeft mn man snel onze dochter naar zijn zus gebracht waar ze met haar neefjes ging spelen en rond 15:30 gingen de weeën over in persweeën waarna hij om 16:04 geboren is. Ik heb een thuisbevalling als zeer positief ervaren, ik vond het een stuk persoonlijker en warmer aanvoelen. De eerste keer had ik het natuurlijk niet voor het zeggen omdat onze dochter prematuur was maar als ik ze met elkaar vergelijk dan vond ik deze fijner. Ik had het niet verwacht maar ik ben gelukkig niet uitgescheurd, het voelde anders zo hoor haha. Nog wel naweeën en pijnlijke aambeien maar paracetamol helpt daar gelukkig wel tegen. Vannacht is erg onrustig geweest, hij moest nog erg wennen aan de wereld buiten mijn warme buik. Denk dat we bij elkaar hooguit twee uurtjes geslapen hebben. Vandaag voelt dat ook erg pittig aan met een 3 jarige erbij moet ik zeggen. Morgen gaat ze weer naar de opvang waar ze er erg naar uit kijkt om het haar klasje te vertellen en wij het stiekem wel even lekker vinden dat we een rustig dagje hebben waar we overdag een slaapje samen met de baby zouden kunnen doen.

@PM wat goed dat je het bespreekbaar maakt. Ik herken je gevoelens dat je het idee hebt dat je niet meer goed voor je dochter kan zorgen. Dit heb ik eigenlijk iedere keer als ik bijvoorbeeld ziek ben, je wilt er toch graag voor je kind zijn ondanks dat je lichaam of je mentale staat het niet altijd makkelijk maakt. Op moeilijke tijden heb ik altijd veel steun van mijn man, ik lees dat jij er ook goed over kan praten met jouw man, erg fijn. Benieuwd hoe je gesprek met de verloskundige woensdag gaat.

@jippie die pijn in je linkerzij die had ik ook de dag voor de bevalling maar dan in rechterzij. Gelukkig dat je coronatest negatief is hopelijk knap je snel weer op!

@babymommaaa mocht het vandaag niet op gang komen dan succes met het strippen morgen. Heel lang kan het in ieder geval niet meer duren.

Wat een super leuke naam!
@ Babymomma en PM: hoop dat het voor jullie beiden niet lang meer duurt!
@ PM ik herken heel goed wat je zegt over het "tekortschieten" naar je dochter. Ik heb hetzelfde gevoel nu veel dingen niet meer makkelijk gaan en maak me er ook zorgen om voor na de bevalling, want dan moet een groot deel van mijn energie en aandacht naar de kleine (ga borstvoeding geven als het lukt. Bij de eerste heb ik dat 7 maanden kunnen doen).
Ik denk aan de andere kant dat het altijd even wennen zal zijn, maar dat ze dus straks ook samen oogroeien en kunnen spelen en plezier met elkaar gaan hebben, zo waardevol! We doen ons best en we houden hartstikke veel van ze en dat merk en ze ook echt wel! 

Terug
Bovenaan