April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Hoi meiden,
Daar ben ik weer....ik heb mezelf ook even toegevoegd aan het lijstje! Ik weet niet zeker of mijn cyclus even lang zal zijn dan bij onze 1e, want het is de eerste ronde na het verwijderen van mijn spiraaltje. Ben inmiddels wel al ongesteld geweest gelukkig.
En we zijn flink aan het klussen geslaagd, mijn vriend weet niet wat hij overkomt....volgens de berekeningen moet deze week mijn eisprong zijn (overmorgen ongeveer), dus hij zal er zeker nog een paar keer aan moeten geloven deze week....ach zielig he!

@marisa, misschien voel je wel je eisprong, of het is de innesteling. IK kan me herinneren dat ik bij mijn eerste dat ook had en vanaf die dag geteld dus ook zwanger heb moeten zijn. Ben benieuwd of dat nu ook zo zal gaan. Toen voelde ik me ook echt "anders dan anders". Al moet ik wel zeggen dat ik dat toen al vaker gedacht had....." volgens mij ben ik nu zwanger". Waarschijnlijk schijnzwanger ofzo  en je gaat dan inderdaad vanalles voelen! Ik kan me dus ook niet goed voorstellen dat er vrouwen zijn die het niet gemerkt hebben dat ze in verwachting zijn.
Waar ik tegen opzie deze keer......dat ik dik wordt, ik weet dat het erbij hoort, maar dat vind ik echt het minst leuke aan zwanger zijn. Ik hield ook zoveel vocht vast bij de eerste (minstens 10 liter!) , ik leek wel een opgeblazen olifant. Ik herkende mijn eigen voeten niet meer!! En zulke dikke vingers 's ochtends dat ik mijn eigen brood niet eens kon smeren. Verder had ik nogal last van zwangerschaps-acne en overtollige beharing. Ik leek wel een eend, met dat donsvelletje, verschikkelijk. Het was iig wel duidelijk dat ik een meid ging krijgen, want die neemt toch de schoonheid van de moeder zeggen ze. Nou ik was inderdaad niet een van de mooiste tijdens het eind van mijn zwangerschap. Nu ben ik inmiddels weer aardig opgeknapt, en nu gaan we weer van voor af aan beginnen. Maar als ik dan weer aan die babytijd van Britt denk en aan de kraamtijd.....heerlijk. Zelfs de bevalling vond ik geweldig!!  Zeker nu meerdere van mijn vriendinnen en mijn zusje zwanger zijn, begint het toch ook hier weer te kriebelen gelukkig! Zo effe lekker gezeurd, maar niet te lang, want zwanger zijn is toch ook GEWELDIG mooi en leuk uiteindelijk. Lekker al die aandacht die je krijgt! Je voelt je toch bijzonder! En als je dan je kindje in je armen mag sluiten...echt super!
Maar nu nog eens eerst effe zwanger raken he...lijkt me wel handig. Ben er inderdaad ook dagelijks mee bezig. Maar wel anders als bij de eerste. Nu heb je het tenslotte al eens meegemaakt. Ik denk nu meer aan praktische dingen, zoals kamertje ruilen (de oudste moet dan naar een groter bed), oppas, werk en financien. Maar dat komt natuurlijk ook allemaal goed, als anderen het kunnen, kan ik het ook. Bij een eerste stap je er toch anders in. Tis ook heel leuk om weer namen te gaan verzinnen vind ik, grappig dat ik nu toch aan hele andere namen denk als toen. Terwijl ik eigenlijk dacht dat die namen die niet gebruikt zijn, toch wel zouden blijven, maar nee.
Nou het is inmiddels een aardig verhaal geworden, ik ga maar eens wat nuttigs doen..... mijn kleine prinses ligt nu nog te slapen (d'r ochtendslaapje, heel voorbeeldig allemaal), maar ik wilde eigenlijk het huis even op z'n kop zetten.....tja die schoonmaakwoede he!! En ze moet natuurlijk ook nog lunchen. (het is al kwart voor 1!!). Waar blijft de tijd en dan te bedenken dat dat bij twee kinderen ook gewoon door moet gaan.
Nou ik stop voor nu......
echt super leuk zo'n forum!!!
Groetjes Amber mv Britt

Mariska (27 jaar) 1e ronde, 2e kindje --> NOD 3 mei
Summeke (28 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 9 mei (om en nabij)
Ellen (29 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 12 mei (als ik goed geteld heb)
Lentekriebeltjes (27 jr) 1 ronde, 1ste kindje --> NOD 15 mei
Amber (29 jaar) 1e ronde, 2e kindje --> NOD 15a16 mei (als mijn cyclus nog hetzelfde is al de vorige keer)

Hoi hoi,

Jeetje, ben een paar daagjes niet op het forum geweest en er is al een hoop bijgekletst zeg! Gezellig!!!

Amber: Welkom! Hartstikke leuk dat je met ons meeklets. Wat fijn om te lezen hoe een "ervaren" iemand met de dingen omgaat en terug kijkt op de vorige zwangerschap! Wel vervelend zeg dat je je toen zo rot voelde. Maar om eerlijk te zijn moest ik wel heel er lachen om je laatste verhaal: ik leek wel een eend. Wil je absoluut niet uitlachen, laat dat duidelijk zijn, maar ik schoot toch wel even in de lach toen ik het las, sorry....
Hopelijk gaat het je komende zwangerschap beter af. ze zeggen toch dat iedere zwangerschap anders is dus er is nog hoop!

Mir: Ik leef helemaal met je mee! Wat vervelend zeg. En dat terwijl je vorige week nog zo in spanning zat en nog zo benieuwd was! Maar zoals je zelf al zegt: op naar de volgede ronde, nieuwe ronde, nieuwe kansen zullen we maar zeggen. En deze krijg je vast van mij:

Summeke: He, wat leuk, nog een brabander! Het zou toch wel heel toevallig zijn als we uit het zelfde dorpje komen. Waar ik woon begint met de L, en bij jou???
Het is in ieder geval wel al heel toevallig dat je bij de politie BZO hebt gewerkt. Vanuit mijn functie heb ik veel contact bij BZO. Op het service-centrum, dat lijkt me heel erg leuk en afwisselend! Maar jeugdwerk, dat is ook pittig zeg! Heb altijd ontzettend veel bewondering voor mensen die dat soort werk doen, dus petje af voor je!!
Zoals ik al eerder vertelde ben ik ook druk bezig met de verfkwasten e.d. Ben eerlijk gezegd wel een beetje jaloers op je: 1 kamer. Wij zijn bezig met de hele boven-verdieping: 4 slaapkamers en de overloop:  behang eraf, vloerbedekking eruit, structuurverlf op de muren, nieuwe plafonds, nieuwe vloer, nieuwe bekleding op de trappen...... Maar nu hebben we het breek en sloopwerk gehad en begin je resultaat te zien.

Mariska: Oooh, 3 mei,dat is a.s. zaterdag al. Nu gaat het echt spannend worden meid! Ik zal heel hard voor je duimen.
Niet 12 mei, maar 11 mei is het moederdag. dus dat zou inderdaad wel mooi zijn als de dag daarna niets komt.....

Marisa: Wanneer heb je je NOD?

Meisjeb: Wat vervelend dat je nu al voelt dat het deze maand niet raak is! Geef de moed niet op: op naar de volgende ronde. en ook jij krijgt van mij:

Weet je wat: jullie krijgen allemaal deze van mij:

Nou, volgens mij ben ik zo weer aardig bijgepraat.
Vindt het wel superleuk dat ons forum al zo aan het groeien is!
Ik heb afgelopen weekend mijn ei-sprong gehad. Denk nu ook dat ik vanalles voel in mijn buik: krampjes, steekjes e.d. ook waren gisteravond mijn tepels heel gevoelig, kon vannacht niet op mijn buik slapen (doe ik normaal altijd). Maar vanochtend voelde ik weer niets aan mijn borsten. Volgens mij zit alles wat ik voel gewoon tussen mijn oren. Je kan toch niet na 2-3 dagen al iets voelen????
Maar goed, we wachten heel (ON)geduldig af tot 12 mei en dan zien we wel weer verder. Met al het verbouwen en zo heb ik in ieder geval wel afleiding...

Nou, lieve meiden, ik ga snel weer verder met het verven!

Liefs,
Ellen.

He meiden

Ik zou het erg leuk vinden om me bij jullie clubje te voegen, ik hoop dat ik welkom ben!!
Ik heb even getwijfeld om me erbij te voegen, niet om jullie hoor, maar puur voor mezelf dat het geen obsessie voor me wordt. Maar goed ik weet uit ervaring dat het forum erg verslavend is. (ben ook  op het zomer2007 forum te vinden). Maar ik ga het gewoon proberen.
Ik zie ook verschillende meiden voorbij komen vanuit het zomer forum, leuk jullie hier te treffen.
Een andere reden  om me niet toe te voegen is dat ik sterk het gevoel krijg dat bekende van mij meelezen, ik hoop dat deze hun mond kunnen houden zodat niet de hele wereld het weet dat wij voor ukkie 2 gaan.

Nou wat een zeurverhaal is het toch geworden, hoop dat jullie het niet erg vinden.

Nou zoals jullie dus al wel hebben begrepen heb ik dus al een kindje, een meisje, die in juli een  jaar wordt. We  zouden eerst wachten tot ze een jaar is geweest. Maar alles gaat zo goed  dat er best een ukkie bij mag.
We laten het maar komen zoals het komt en hebben deze maand de rubbere ballonnetjes de deur uit gedaan.

Heb niet alles terug gelezen wat jullie allemaal al gezellig hebben gekletst, ken alle namen nog niet zo goed.
Maar voor diegene die de rd op bezoek hebben gehad, toi toi toi op  naar de volgende ronde, diegene die de lange 2 weken aan het wachten zijn, hopelijk vliegd de tijd voorbij en ik duim voor jullie.

Spreek jullie weer.

Groetjes  

Hoi,
Inmiddels 't kind uit bed gehaald, gegeten, gedouscht en nog steeds niet gepoetst!!! Schiet lekker op he. Maar effe lekker ontspannen computeren en met mijn dochter spelen is natuurlijk ook belangrijk,.
@EllenAn, Oh dat geeft niet hoor dat je me uitlacht....over die eend.....wacht maar...je lijf neemt rare vormen aan als je zwanger wordt. Gelukkig mocht ik verder niet klagen, niet moe en niet misselijk geweest en een gemakkelijke bevalling, alleen de laatste 6 wk (de laatste loodjes zeg maar), waren niet zo geweldig. Het was namelijk de zomer van 2006 (37!!!! graden) en dan is het niet zo gek dat je vocht vasthoudt.
Tis ook weer niet zo dat ik gigantisch werd hoor,  18 kilo aankomen valt best mee volgens mij. Alleen door vocht vasthouden voel je je zo ellendig.
En inderdaad niet elke zwangerschap is hetzelfde.
Noompje80, je moet natuurlijk   niet alle rubberen ballonnetje uit huis weg doen, je dochter moet tenslotte nog 1 worden en dan kun je ze goed gebruiken als versiering!! Haha!
Ik lees dat er meerdere meiden uit Brabant komen....leuk! Ik woon in N-O Branbant (meer zeg ik niet).
Ik moet geloof ik stoppen van Britt, mijn dochter, want er staat er een achter mij, onder mijn shirt te porren in mijn rug. Heerlijk maar niet heus. Ze wil ook computeren geloof ik.
Nou ik zie jullie vanmiddag wel weer, ik kan het toch niet laten om vanmiddag nogmaals op dit forum te verschijnen.
Groetjes.

Hoi Noompje,

Ja hoor je bent betrapt hahaha Ik zit ook bij je op het andere forum. Stiekemerds zijn wij (Marisa is hier ook haha) Leuk dat jullie ook voor een tweede wondertje gaan!
Ik zou ongeveer 3 mei ongesteld moeten worden (liever niet natuurlijk...) dus nog een paar dagen geduld.

groetjes Maris

Hoi Ellen,

Ja 3 mei is al dichtbij.... maar ik heb nog geen verschijnselen. Dus ik denk niet dat het nu al raak is. Als het goed is moest ik bij de 1e meteen al veel plassen, maar het kan ook zo geweest zijn dat dat na een paar weken pas zo was.
Gevoelige borsten had ik niet, misselijk was ik niet. Wel een rothumeur vanaf week of 7 zwangerschap.
pfff we zullen zien.
Jij 12 mei al, schiet ook al aardig op!

groetjes Maris

He hoi hoi

@mariska, ik had jou en Marisa inderdaad al zien staan, leuk om hier weer verder te kletsen!!
Ga het ook nog niet op het forum 2007 zetten maar ik weet zeker dat er echt wel een aantal meekijken. Ach maakt me ook niet zoveel uit.
Dus 3 mei je nod, spannend weer, je hebt dus nog geen rare verschijnselen.

@Amber, hahahaha nee ik heb ze echt allemaal de deur uit gedaan, weet je die ballonnetjes zijn zo klein he, daar moet ik er dan wel heel veel van hebben om mijn woonkamer mee te versieren.

Ik weet eigenlijk bijna wel zeker dat het deze maand niks is geworden, mijn nod is 5 mei, dus ga er gewoon van uit dat de rode duiveltjes hier komen. We zien het wel!!

Tot snel
Laterrrrrrrrrrr

Terug
Bovenaan