April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Hoi iedereen,

dacht vanmiddag mooi weer tijd om mijn benen te harsen, nou niet dus, ben zo misselijk geworden en ook buikpijn dat ik bang ben toch nog ongesteld te worden, been half af maar verder gaat ook niet meer. Maak me ongerust, test gedaan natuurlijk negatief is nog te vroeg maar heb dus even een heel vervelende middag...
gelukkig komt mannetje iets eerder naar huis onder het mom van jetlag, kan hij me een beetje verwennen!

groetjes Marina

Bij mij zijn de klachten ook weggezakt. Dus ook hier waarschijnlijk geen goed nieuws. Ik moet eerlijk zeggen dat ik momenteel ook meer bezig ben met mijn lieve meisje die momenteel af en toe ronduit lastig is. Dat leid de aandacht weer even af.

Ik heb afgelopen wel last gehad van 'spinbarkeit', vanuit het niets. (je weet wel, veel afscheiding waar je draden van kan trekken) Voor de zekerheid maar even geklust. Wie weet...

Groetjes, Marisa

Nou ik moest ook weer een hoop bijlezen. De afgelopen dagen lekker genoten van het goede weer. Manlief flink aan het werk gezet om de tuin zomerklaar te maken. Dat werd wel eens tijd. Verder ben ik zelf niet helemaal fit. Heb vlagen van krampen in mijn maag en mijn darmen zijn ook bezig schoon schip te maken. Ik word volgens mij even chemisch gereinigd van binnen. Zo vliegen de kilootjes er wel van af. Natuurlijk kreeg ik al 2x de vraag of ik niet zwanger was. Was dat maar zo, dan wist ik in ieder geval waar die pijntjes vandaan komen.

@Mariska1980, wat raar van je test. Normaal zijn de teststrepen hetzelfde van kleur. Toen ik positief testte bij mijn eerste zwangerschap kwam er een dikke blauwe plus te staan. Het scheelt natuurlijk wel per test, maar het blijft vervelend als jouw uitslag niet op de bijsluiter staat.

@Ellenan, ook jouw klachten kunnen bij een zwangerschap horen. Volgens mij duurt het nog wel eventjes voor je kunt testen. Spannend hoor!

@noompje80, voor jou zullen het ook spannende dagen zijn tot moederdag! Hopelijk krijg je een mooi cadeautje.

@lentekriebels, ik ben wel getrouwd, nu bijna alweer 3 jaar (oktober). Wij zijn niet getrouwd ivm een kinderwens, maar echt omdat we het allebei heel graag wilden. Ik vond het een hele bijzondere ervaring. Het ernaar toe leven en de dag zelf. Nu kijken we nog regelmatig terug op deze bijzondere dag. Zeker als ik op zolder ben en de jurk zie hangen waarin ik me toen een prinses voelde. Nu krijg ik hem volgens mij niet meer over mijn heupen heen, maar de herinnering is blijvend.

@amber27, ook voor jou spannende dagen. Ik zag dat je al getest had. Het was misschien nog wel iets te vroeg. Hopelijk is je test positief als je hem over een paar dagen nog een keer doet.

@juli2003, ik las dat je bij de HA bent geweest. Jammer dat je negatief testte! Hopelijk helpen de medicijnen die je gekegen hebt. In ieder geval alvast veel succes bij de gynacealoog!

@marinax, wat jammer dat je zo'n vervelende middag hebt gehad! Laat je mannetje je maar eens lekker verwennen.

@marisa7, ik had nog nooit gehoord van het woord spinbarkeit. Toch nog iets nieuws geleerd vandaag. Succes met je dochtertje! Hier thuis heb ik er ook eentje (manlief niet meegerekend) die afentoe het bloed onder mijn nagels kan halen.

Hopelijk ben ik niemand vergeten. Iedereen veel succes met het aftellen tot NOD. Hopelijk kunnen we volgende week echt met wat glitters gaan gooien.

Groetjes

Nou nou wat veel berichtjes weer. Gezellig!!
Ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik ga nog geen test doen, ik ga tot volgend weekend wachten.

Het wordt trouwens voor meedere meiden heel spannend nu, iemand al een test gedaan??

@juli2003 Jammer dat je niet zwanger bent, maar je hebt er gelukkig wel een kans op! Hopelijk krijg je een beetje posotief nieuws bij de gynaecoloog.

goedemorgen allemaal,

nog een week en dan gaan we naar de gynaecoloog. ben benieuwd wat hij allemaal te zeggen heeft en wat voor soort IVF hij aanraad zeg maar.

hoop voor de meiden die nog niet ongi zijn dat ze een positieve zwangerschaptest krijgen. zou wel heel leuk zijn voor jullie.

ik ga de rest van de week werken dus dan gaat de tijd wel hard

groetjesssssssss

enne....ook ik duim voor jullie

Hoi hoi,

Jeetje zeg, wat wordt er gezellig gekletst hier!
Ik ga nu echt even de tijd nemen om op iedereen te reageren, dus dit kan wel een lang berichtje worden……

Noompje80: De verbouwing is zo goed als klaar, dat wil zeggen: het werk wat we zelf kunnen doen is af. Nu komen ze komende week de vloer leggen en daarna de bekleding op de trap, dan kunnen we weer alles inruimen en dan is alles klaar! We gaan de toekomstige babykamer nog niet als zodanig inrichten. We hebben er een neutrale kamer van gemaakt zodat we t.z.t. alleen nog 1 muur een leuk kleurtje moeten geven en dan kunnen inrichten. E.e.a. is wel een beetje met voorbedachten rade gedaan…… Maar we willen niet op de zaken vooruitlopen, vandaar.
Zijn trouwens gisteren de rd nog doorgebroken?
Ik hoop ook dat we met z'n allen hier door blijven kletsen als we eenmaal aangeteld zijn! Vindt het hier zo gezellig met jullie allemaal, kan hier echt mijn ei kwijt!

Mariska: Jeetje zeg, hou je de spanningen nog vol?!?!?! Bij mij begint het nu ook echt te kriebelen.
Vindt het wel knap van je dat je nog wacht met testen. Dat kan ik van de ene kant ook wel voorstellen na die rare test, maar zoals ik de vorige keer ook al zei: ik heb geen idee hoe die dingen werken, wat je moet zien en wat niet….. Hoe is het nu met je klachten? Nou, meid: ik wens jou heel veel succes komende dagen en hopelijk blijven de RD weg en test je van het weekend positief. Dan zou je een mooi moederdag-cadeautje hebben!!!!

Lentekriebels: Tja, dan wonen we inderdaad best dicht bij elkaar. Ik woon vlak bij Helmond, aan de A67. dus ik ben zo in Venlo, maar ook zo in Venray. Hierboven kun je lezen wat mijn "klachten" zijn. Maar ik heb geen idee of dit met een zwangerschap te maken heeft???? Zeg ook telkens tegen mezelf en tegen mijn man: het kan best zijn dat ik dit elke maand voel, maar er normaal gesproken helemaal niet op let. Ik heb geen idee vanaf wanneer je iets gaat voelen. Sommige zeggen dat ze meteen de dag na het klussen al voelde dat het raak was, dat lijkt me vreemd maar ja. Het niets voelen, wil trouwens helemaal niet zeggen dat het niet raak kan zijn!!! Iedereen is hierin anders. Mijn zus heeft bij haar eerste en derde zwangerscha helemaal niets gevoeld, helemaal niet misselijk geweest enzo, maar bij de tweede heel erg. Dus tja, we wachten het maar af.

Marisa: Jeetje zeg, dat is nog eens een hevy zwangerschap. Volgens mij heb je er daardoor ook niet echt van kunnen genieten? Hopelijk gaat het komende zwangerschap beter! Wat is eigenlijk pre-eclampsie???

Misspiggy: Balen dat je vakantie in het water is gevallen! Hopelijk ben je nu wel lekker aan het genieten van het weer hier. Er is maar een klein percentage vrouwen die een dubbele ei-sprong hebben. Dat heeft niets met endometriose te maken. Maar door alle onderzoeken die ik daarvoor gehad heb, zijn ze er per toeval achter gekomen. Normaal gesproken weet je dat niet. Er komen bij mij uit één eierstok twee eitjes, ipv 1. Ik weet niet uit welke eierstok, dat hebben we bewust zo gelaten. Ik weet dus niet welke maanden ik de dubbele ei-sprong heb.
Jij heel veel succes met deze eerste echte officiele ronde! Veel klus-plezier en daarna: aftellen maar!!!

Summeke: Ja, dan is het niet moeilijk waar je woont. Ik heb daar nog een half jaar gewerkt, bij het CWI. Een oud-collegatje van het CWI in den Bosch (juridische zaken, daar ben ik na dat halfjaar gaan werken) woont ook in V, misschien ken je haar wel, ze heet Colette. Hee, ben jij trouwens nog niet ontzettend zenuwachtig aan het worden???? Hoe is het met je klachten? Nog 3 dagen tot je NOD!!!
Ik heb het ook tegen een aantal mensen verteld: mijn moeder, zus en schat van een collega weten het. Maar dat is meer omdat ik gestopt ben met mijn hormoon-spuiten voor mijn endometriose. Deze kon ik niet zelf zetten (durf ik niet) en als mijn man niet in de buurt was, hebben mijn moeder, zus en collegatje die wel eens voor me gezet. Deze moesten namelijk op heel gezette tijden gespoten worden, vandaar. Mijn zus zit me nu wel te plagen hoor! Zij wil dol-graag tante worden en belt me de hele tijd op om te vragen hoe ik me voel en zo. Heb gezegd dat ze dat niet moet doen en dat, als het raak is, ze dat vanzelf wel een keertje hoort!

MeisjeB: Wat balen van je RD!!! Maar zo te lezen ben je positief ingesteld en ga je op naar de volgende ronde!! Veel succes!! He, ik lees dat jij uit de buurt van Weert komt, leuk. Ik woon daar ongeveer 20 km vandaan en werk in Weert.

Juli2003: Wat vervelend allemaal zeg! Je lichaam geeft signalen af die er op lijken dat je zwanger bent en dan zegt de HA: nee, niet zwanger maar oprispingen! Balen zeg. Ik leef helemaal met je mee!
Ik wil je dan ook heel veel succes wensen volgende week bij de gyn! Ik duim voor je en zal een kaarsje voor je opsteken en deze krijg je vast van mij:

Marina X: WELKOM!!!! Hartstikke leuk, nog een april-beginner! Ook jij kunt al gaan aftellen lees ik, overmorgen is je NOD begrijp ik!! Voel je al wat?? Succes in ieder geval komende dagen!

B_M: volgens mij is het meer kans hebben op een meerling als je meteen na het stoppen met de pil voor het echie gaat, pure onzin. Een meerling is namelijk genetisch bepaald (zit in de famillie of niet). Het is erfelijk zal ik maar zeggen, deze erfelijkheid slaat altijd 1 generatie over en kan alleen overgaan van vrouw op vrouw. Mijn oma had ook uit 1 eierstok een dubbele ei-sprong en heeft ook een tweeling gekregen (jongen en een meisje) en ik heb ook om de maand een dubele ei-sprong. Dit is dus niet toeval, maar genetisch bepaald. Dat je eerst de hormonen van de pil uit je lichaam moet laten gaan, is ook onzin. Deze kunnen geen kwaad voor de kleine (is mij verteld door de gyn). Wij hebben echter wel drie maanden gewacht, maar ik slikte dan ook niet de pil, maar zware hormonen voor mijn endometriose. Daarvan zei de gyn dat het inderdaad beter was om een aantal maanden te wachten, vandaar. Volgens mij moet je gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt!

Amber: Jij hebt je beste-klus-periode ook gehad, nu maar aftellen he! Duurt lang he, die twee weken……

Nou, ik hoop dat ik op iedereen gereageerd heb! Zo niet, sorry maar ik had zoveel bij te kletsten!!!
Bij mij voel ik nog steeds van alles: duidelijke steken en krampen in mijn onderbuik, de ene dag heel erg, de andere dag niets. en af en toe een vage pijn in mijn onderrug. Ook die krampen voordat ik naar de toilet moet zijn best hevig. Mariska:Jij zei dat je dit herkende van je vorige zwangerschap, had je daar toen in het hele prille begin ook last van?? Mijn klachten zijn precies hetzelfde als wanneer ik mijn eerste menstruatie-dag heb, alleen ben ik niet ongi. Gisteren had ik 's middags ook wat donkerdere afscheiding, maar dat was 's avonds weer weg. Ik ga maandag ook nog niet testen. Ik heb dan wel mijn NOD, maar wil eerst afwachten of ik ongi wordt of niet. Wij willen trouwens ook samen testen. Merk nu wel dat de kriebels bij mijn man ook langzaam toe beginnen te nemen, al wil hij dat niet laten merken…..

Ik ben trouwens getrouwd, komende 17 juni alweer 3 jaar. Wij hebben bewust voor het huwelijk gekozen. Niet vanwege kinderen, maar echt vanwege elkaar. Vond het echt een geweldige dag en ook een geweldige ervaring. En het voelt nu nog heel speciaal. Om dan maar meteen wat meer over mezelf te vertellen: Wij hebben 2 hele lieve schattige hondjes (cavalier-kings-Charles-Spaniels). Beide meiden, de oudste is in december 3 geworden en de jongste in maart 2. Het zijn echt schatten met karakter. We lachen ons kapot met die twee! We zeggen wel eens dat dat onze kindjes voor nu zijn!
Het zijn echte kinder-vrienden, dus dat is wel fijn!!!!! Verder zijn mijn hobby's: wandelen met de twee foefers, lezen, bloemschikken, sieraden maken, in de tuin werken, en lekker samen met man-lief een filmpje kijken. In de zomer zit ik graag met vrienden op het terras!

Zo, dat is inderdaad een heel verhaal geworden, sorry daarvoor. Hopelijk kan ik vanaf nu wat regelmatiger het forum bijhouden zodat ik beter mee kan kletsen.

Liefs Ellen.

@ EllenAn: Nee, niet echt kunnen genieten van de zwangerschap. Ik wilde voornamelijk   dat het achter de rug was. En dat moment kwam natuurlijk vanzelf.  Pre-eclampsie is zwangerschapsvergiftiging. Het was allemaal op het randje, maar het is gelukkig een natuurlijke bevalling geworden, helemaal spontaan.

Ik ben benieuwd hoeveel meiden positief gaan testen deze maand! Succes allemaal alvast!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan