April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

Hoi allemaal,

@ikke, 14 dagen na je eisprong moet je ongesteld worden, als je hem dus maandag hebt gevoeld dan twee weken erna is je NOD 16 juni dus! Spannend!

mijn NOD wordt dus een dag verzet omdat mijn ei te laat was maar omdat we dan toch op vakantie zijn en ik pas na de vakantie ga testen (twistpunt tussen manlief en mij, dat gaat zo: je neemt toch geen test mee op vakantie; ja maar misschien ben ik toch wel zwanger?!!!; je wordt er alleen maar gestrest van; ja daar heeft ie dan weer gelijk in maar dat ben ik toch ook als ik daar maar niet ongesteld wordt????) Zoals jullie zien ben ik er veel te veel mee bezig, probeer dat een beetje te minderen maar valt niet mee als je je beste vriendin met een buik van hier tot tokyo ziet en met haar heb ik het dan natuurlijk over haar baby'tje enzo. Gelukkig huilt ze ook met mij mee!

nu voor mij, amber en ikke beginnen dus nu de zenuwslopende wachtweken (als ik iemand vergeet sorry)

hoop dat veel meiden hun NOD missen met als gevolg carnavalskindjes! of in die buurt!

knuffel,

Hoi meiden,
effe snel een berichtje voordat ik weer heeeeeeel fijn mag gaan werken (3 dg). Afgelopen 2 dagen bij mijn zusje geweest. Met haar gaat het nog niet super, al zat ze gisteren ochtend wel rechtop in bed. En ze had gedouscht! Ze is verder van de magnesium af en geen catheter meer. Alleen heeft ze astmatische bronchitits en dan kun je je voorstellen dat hoesten met zo'n buikwond niet echt lekker is. Maar wat een poppetje zeg, Myron!(komt trouwens uit Dancing Queen!, ik had er ook nog nooit van gehoord namelijk)
Tis inderdaad net zo groot als een pak melk, met een hoofdje ter grootte van een kleine sinaasappel. Hele lange vingers en d'r grote teen is nog kleiner dan je pinknagel. Het gaat op zich vrij aardig, ze mocht gisteren zuurstof gaan minderen en op een gegeven moment mocht het er zelfs af en dan alleen maar lucht. Maar dat ging toch 's middags niet goed. Dus effe paniek in de tent. Nu is ze weer aan de zuurstof. Ze ademt wel zelf gelukkig. Heb haar even horen huilen, zo schattig piepstemmetje. Ze is echt mooi, natuurlijk niets te lijden gehad he met een keizersnee. Britt had na de geboorte een punthoofd, terwijl ik niet eens een vacuumpomp gehad had. Dat is aardig bijgetrokken trouwens. Tis nu natuurlijk de moooooooiste van de heeeeeeeeeellllllleeeeee wereld!!!!!
Zondag gaan we weer, maar dan met z'n drietjes (manlief moest afgelopen dagen werken en tis wel heel ver om maar even te gaan).
Ik heb weer ongelooflijk veel klachtjes net als vorige maand. Dus denk weer zwanger te zijn, maar durf het haast niet te zeggen. Misselijk, duizelig, onderbuikpijn (geen ongi pijn, tis toch anders) en pijnlijke opgezette borsten. Tjaaaaaa. wat moet ik hier van denken. Ik denk ook mijn ei en mijn innesteling te hebben gevoeld, maar een week te vroeg... dus wat moet ik hiermee. Dat zou betekenen dat ik vanaf de 11e al kan gaan testen??? Misschien toch maar voor de zekerheid afwachten tot de 17e, lijkt me verstandiger!!
Nou ik laat het effe hierbij,, moet nog even make-uppen, haar doen, aankleden en eten. Poeh poeh.
dikke kus en iedereen suc-6 met klussen, wachten, overtijd zijn, verhuizen, schoonmaken, fantaseren, op vakantie gaan, genieten van je kind en huisdier (en man natuurlijk!) enz.

Hoi Lieverds!!!

Hier weer even een berichtje van mij.
Denk nog steeds alles te voelen. Mijn man zegt: dat had je vorige maand ook en toen was er ook niets.... Maar toch is het nu anders. Vorige maand was wat ik voelde veel vager. Toen dacht ik vaak: oo ja, nu voel ik volgens mij een steekje, ok dat is goed, hee shit nu voel ik niets, o ja toch wel.....
Nu voel ik heel duidelijk mijn onderbuik en af en toe ook mijn onderrug. Het zijn heel duidelijke steken en krampen. zoals Amber ook al zei: toch anders dan wanneer je ongi bent of moet worden. Vooral gisteren en vandaag heb ik duidelijke krampen in mijn onderbuik. Had gisteravond het idee dat die ook wat opgezetter was en vanochtend wist ik niet hoe snel ik die spijkerbroek uit moest trekken, hij zat echt niet lekker op mijn buik. Verder slaap ik al de hele week heel slecht en moet ik veel plassen. en dan die kramp in mijn kuiten, wordt er gek van!! Tja ik weet het ook niet meer  . Jullie kunnen vast wel begrijpen dat ik er hierdoor de hele dag mee bezig ben. moet er zo ontzettend vaak aan denken. Maar ben gelukkig nog wel de hele tijd heel vrolijk

Hee, Amber: spannend zeg dat je weer zo sterk het gevoel hebt dat je zwanger bent. In mijn omgeving zegt men dat het niet kan dat je zo snel al iets voelt, dat je pas iets kunt voelen vanaf de innesteling. Maar ik weet ondertussen ook wel beter. Ik zei vorige week toch ook dat ik vrijwel meteen na de eisprong het gevoel had dat het raak was! Nou, jij hebt dat nu  al voor de tweede keer dat gevoel en de eerste keer is het ook uitgekomen. OOooh wordt er echt gek van. Weet nu al dat ik het niet vol ga houden om tot de 15e te wachten met testen. Dan zit ik ook al en aantal dagen na mijn NOD, want deze maand heb ik eerder mijn eisprong gehad.
Trouwens: wat schattig van je nichtje zeg! kan me voorstellen dat je helemaal smelt als je dat kleine wondertje ziet liggen! Hopelijk gaat de nu ingeslagen weg dat het allemaal beter gaat, zich voortzetten, ook met je zus! Kan ze er wel van genieten, want het is toch allemaal anders dan je je voorstelt! lijkt me best moeilijk.

Marina: kan me helemaal de discussie voorstellen! Ik zou ook genegen zijn om testen mee te nemen op vakantie. Zeker als de rd's dadelijk wegblijven en je in onzekerheid zit en dus niet kunt testen. lijkt me verschrikkelijk! Kun je geen compromis afsluiten: je neemt wel testen mee, je man verstopt ze of zo, en pas als je bijvoorbeeld een dag overtijd bent mag je testen? ik doe ook maar een voorstel hoor, wil me natuurlijk niet bemoeien met jullie echtelijke dingetjes hahaha! ging jij nou naar schotland op vakantie? oooh, dan maak je er nu eentje heel jalours! Mijn man en ik zijn echte schotland fans, ook al een aantal keren geweest, zooooo mooi! helaas zit het er dit jaar niet in voor ons om op vakantie te gaan, tja de verbouwing was wat duurder uitgevallen dan gedacht en het geld kun je toch maar 1 keer uitgeven. Waar in schotland ga je heen?

Ikke: oooo leuk, nog een trouwerij erbij!!! Gefeliciteerd! In juli zeg je, dan kun je al gaan aftellen zeg! heb je alles al geregeld en zo? Hoe zit de dag indeling er ongeveer uit? Hopelijk had je een leuk vrijgezellenfeest.
Ik voel mijn ei-sprong ook altijd, nou ja altijd vorige maand niet andere maanden wel. ik heb dan de hele dag een beetje een raar gevoel (steekjes en krampjes) in mijn onderbuik en 's avonds voel ik dan heel duidelijke scherpe steken in mijn linker of rechter (de ene maand links, de andere maand rechts) onderbuik.  De volgende ochtend voel ik niets meer. Je kunt het trouwens ook aan je afscheiding merken. Ik heb deze maand gebruik gemaakt van ovulatietesten en dat ga ik voortaan elke maand doen want dat werk wel echt heel erg fijn! misschien ook iets voor jou?

Summeke: jeetje wat een dromen zeg. heb me kapot gelachen! Ik had dat laatst ook , een hele rare droom over zwangerschap enzo. Toen was mijn zusje mij aan het plagen dat zij 100 positieve testen had en ik geen! En dat terwijl mijn zusje nog helemaal geen kindjes wil!!! heel raar. Hoe is het nu op je werk? Ik wil me niet opdringen, maar als ik je ergens mee kan helpen of je kan adviseren moet je het laten weten he! Ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is (hoef ik ook niet te weten vindt het gewoon vervelend dat je je rot voelt) maar ik  heb P&O en arbeidsrecht gestudeerd en ben daar ook in werkzaam, dus wie weet kan ik iets voor je betekenen!

Nicoleg: veel succes en vooral heel veel plezier met het klussen! maak er iets moois van!!

B_M: jeetje dat zijn wel duidelijke verschijnselen die je voelt zeg! Kan me voorstellen dat je dat niet wilt horen van je man. Hier loopt er ook zo eentje rond. zegt de hele tijd: tja weet ook niet wat je moet voelen. of: maak je nu maar niet zo druk, we zien het wel. grrrrr. Maar gisteren avond zei hij in een keer: hee, je hebt allemaal kleine pukkeltjes op je rug, dat stond toch ook op het lijstje? (ik had hem de klachten-lijst hier op het forum laten lezen) en toen zag ik in zijn ogen ook dat het begon te twinkelen. Ik denk dat ze dat zeggen omdat ze niet willen dat het straks voor ons een te grote teleurstelling is als het niet zo is. Maar jij zondag testen! Ik zal voor je duimen!!!

Lentekriebels: balen van je blaasontsteking! hopeljk gaat het snel beter.
Nou, we kunnen elkaar volgens mij de hand schudden! Ik ben er ook zo veel mee bezig en wordt ook helemaal gek! Ik moet alleen nog een week langer wachten voordat ik iets weet! Wens je heel veel succes en sterkte!

Voor iedereen bij wie de RD's zijn geariveerd: Balen balen balen! Maar weer vol goede moed op naar de volgende ronde he dames!!! het nieuwe aftellen kan al weer snel beginnen! Maar deze is voor jullie:

Oeps, volgens mij is dit wel een heeeel lang bericht geworden. Maar ik hoop dat jullie het mij vergeven. Had dan ook wel weer het e.e.a. bij te kletsen!

Voor alle lieverds die komende dagen hun NOD hebben: Ik duim voor jullie! toi-toi-toi!

Liefs Ellen.

Goede morgen allemaal,

Ik ben er nu eens lekker voor gaan zitten om op jullie berichtjes te reageren!

Lentekriebeltje: Nou ik blij dat ik niet de enige ben die zich zo voelt. Maar toch is het bij mij nu meer onzekerheid dan dat ik me ernorm zwanger voel. Ik had het na de eisprong en rond de "innesteling" dat ik me raar voelde. Ik hoop dat je nog even geduld hebt want je moet nog wel even wachten zag ik op het lijstje. Gister was hier een vriendin en die is net zwanger dus ik heb haar even subtiel uitgehoord! Ze vertelde dat ze niet eens had hoeven testen omdat ze meteen voelde dat het raak was! Misschien hebben wij er dan ook wel gevoel voor ( al ga ik er nog steeds niet van uit dat ik zwanger ben )!
Succes met wachten en ik ben echt benieuwd hoe je je de komende dagen blijft voelen.

EllenAn: Spannend het dat je weer een beetje hetzelfde gevoel, maar dan net anders hebt! Ja en die spijkerbroek.....die laat ik ook even liggen! Ik vindt het wel apart dat wij allemaal zo vroeg al vanalles voelen en dat jij dan ook van mensen hoort dat het eingenlijk zo vroeg niet kan? Zijn wij dan echt gek? Wanneer heb je in gedachten om te gaan testen als er niets komt? Ik probeer nog 2 dagen te wachten....

Amber: O ik vind het zo spannend allemaal voor je zus en de kleine Myron ( super naam!!!! ) Jammer dat ze nog niet volledig zonder zuurstof kan maar aan de andere kant is het volgens mij  ook wel normaal om z'n kleintje nog even te helpen. En je zus, ja dat ze al weer rechtop in bed zit vind ik toch wel al heel wat!
O en ook jij weer allemaal klachten.... en dan maar wachten......verschrikkelijk!

Marina: Ik zou zeggen: Ik ga op vakantie en neem mee....een zwangerschapstest!

Ikke: Ja wen er maar aan dat hier enorm veel wordt gekletst. Het lijkt bijna wel of we niets anders te doen hebben!!!!
Ik denk mijn ei te gevoeld door rugpijn, steken in mijn buik, misselijk, veel plassen...en dit een dag of drie. Maar ja zolang ik noet weet hoe mijn cyclus in elkaar zit kan mijn lijf me ook voor de gek hebben gehouden. Ik heb alleen nog 1x pilongi gehad en wacht nu op een positieve test of ongi. Ja en weet je wat het is iedereen ervaart het zo anders...?

Summeke: Ja dromen over zwangerschapstesten.....het lijkt wel of ik niet anders meer doe! In mijn droom kan ik alleen net niet zien wat de uitslag is! Hoe bedoel je we zijn er te veel mee bezig.

Tijgetje: Weet je al iets of heb ik er overheen gelezen?

Nou voor alle meiden die ik vergeten ben:

Fijne dag allemaal!

Hey dames.

@Summeke: het dromen is een functie die er voor zorgt dat we de dingen die we overdag niet verwerken (of onderdrukken), 's nachts verwerken. Het kan dus iid heel goed zijn dat je er overdag probeert niet mee bezig te zijn, maar er onbewust dus heel erg mee bezig bent. Ik vind dromen altijd helemaal geweldig...als ik jouw dromen lees moet ik zo lachen...ik zie je al lopen in huis allemaal zwangerschapstesten....
volgens mijn kunnen we t toch niet helemaal tegenhouden om er niet mee bezig te zijn. Volgens mij moet je dan wel heel nuchter zijn en ik vermoed dat die nuchtere aanstaande mama's geen behoefte hebben (of het niet eens weten) om op een zwangerschapsforum te zitten.

@Lentekriebel: je moet hier ook wel elke dag een paar keer kijken anders raak je t overzicht kwijt. ik had twee dagen of zo niet gekeken!!! dus ik had weer vreselijk veel bij te lezen.

@Marina: fijn dat je de lijst zo bijhoudt..ik snap er soms van mezelf al helemaal niets van met al dat gereken en dan probeer ik hier ook nog bij te houden...dus fijn dat jij t bijhoudt...hahaha
balen van je keuken trouwens...maar uiteindelijk gaat t goedkomen en ben je er zo weer aan gewend en kan je er volop van genieten en denk je niet meer aan nu!
overigens zou ik de test(en) gewoon meenemen...wat maakt t uit. je gaat er hoe dan ook aan denken als je daar bent toch? als je zekerheid hebt kan je t iig een plekje geven. positief of niet..maar goed dat zou ik doen. als ik op vakantie was en ik wist dat ik zwanger zou kunnen zijn, dan zou ik dat willen weten...anders ben je er de hele dag mee bezig en geniet je ook niet van je vakantie. en misschien geeft t je wel zo'n rustig idee dat je ze bij je hebt dat je er verder niet eens behoefte aan hebt? ik zeg ook maar wat...;o))

@b_m: balen he die onzekerheid daar kan ik ook zo slecht tegen! en ik heb ook die angst dat de cyclus in ene heel lang is of dat ik geen eisprongen meer heb of te weinig...en afwachten is idd de beste manier natuurlijk...maar ja. Ik kan me niet herinneren dat ik m'n ei heb gevoeld afgelopen maand. Maar had wel die doorzichtige draderige afscheiding en in die week hebben we goed geklust...heel theoretisch kan t dus wel..maar ja je denkt dan weer: "dat is echt te gemakkelijk, gelijk in de 1e ronde" maar dan hoor je weer links en rechts dat het anderen ook overkomt. Ik vind t allemaal maar erg spannend, misschien wel te spannend waardoor de RD's bij mij wegblijven.
hoop voor je (en natuurlijk voor alle meiden) dat je zwanger bent. dat zou geweldig zijn!

@ikke: welkom hier, gezellig en t is hier idd errug moeilijk bij te lezen...hihihi. sterkte!

@Amber: heel mooi dat je kleine nichtje en je zus het zo goed doen. wel balen dat ze ook nog es die astma erbij heeft, zeker met dit drukkende weer.
spannend dat je weer zoveel voelt. de vorige keer voelde je t toch ook?! ik weet allemaal niet wat ik voel hoor. daarbij ben ik nog nooit eerder zwanger geweest en ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. ik heb momenteel een hele jeukende buik en ben soms een klein beetje misselijk alsof je moet eten. pijnlijke tepels, maar dan alleen de tepels niet de rest eromheen en ik zie geen pukkels, beetje rugpijn ook. wel moe...maar ja dat weer he! ben heel benieuwd of je t weer bij t rechte eind hebt. jij lijkt me wel t type dat haar lichaam goed kent.

@Ellenan: grappig hoe je alles omschrijft...met voelde ik t nu wel of niet?! dat ken ik...je wilt t ook graag voelen nu natuurlijk..hahaha...wie weet is t raak en kan je t wel goed voelen al vroeg. iedereen zit anders in elkaar toch? en dat je vrolijk bent en blijft is heel goed. een gezonde geest in een gezonde lichaam zo ik al eerder gezegd heb...heel belangrijk!!!
kom je trouwens uit t oosten des lands? ik meende t te lezen..."waar in Schotland ga je heen? " hihihi

@Nicoleg: hoop voor je dat je idd zwanger bent..moeilijk blijft t hoor met die cyclussen. ik ben vanaf m'n 15e aan de pil geweest en heb in totaal twee keer 1 jaar geen pil geslikt...werd altijd wel gelijk ongi maar kan me geen cyclus herinneren, maar ja daar ben je dan ook helemaaaaal niet mee bezig. dus ik heb geen idee. denk je trouwens echt dat we ook schijnzwanger kunnen zijn? ik wist t wel bij dieren, maar bij mensen...jemig dat zou echt wat voor mij zijn...

@Noompje: rot voor je dat de RD's gekomen zijn maar geloof dat je wel weer positief bent voor de volgende ronde! komt vast allemaal helemaal goed...klus ze

nou volgens mij heb ik iedereen beantwoord...en zoniet sorry!

over mezelf: heb dus nog geen RD's op bezoek! wil evt vrijdag nog een keer testen omdat ik dan al bijna twee weken overtijd ben. of maandag. of allebei. maandag ga ik ook nog naar de HA ivm m'n bloeddruk, dan kan ik t gelijk vragen wat er loos zou kunnen zijn als ik niet zwanger ben.
qua klachten heb ik t dus een beetje onder in m'n rug, klein beetje misselijk bij vlagen, jeukende buik sinds gisteren hij voelt ook warm aan en is wat rood. ik heb de afgelopen dagen ook verhoging gehad. ik zit normaal gesproken rond de 36,5-36,8 en nu had ik heel veel 37.2-37,5. pijnlijke tepels dus, maar geen pukkels of zo. ben ook wel wat moe, maar ja het weer speelt natuurlijk ook niet mee daar wordt je ook zo hangerig van.
hoe dan ook...ik moet dus afwachten of morgen een test en dan maandag nog één of alleen maandag. ik ga alleen een weekendje weg met mn mannetje en vrienden dus weet niet of ik t ook al vrijdag kan laten weten..moet nog van alles inpakken en zo...

tis nogal lang geworden maar dan zijn we weer op de hoogte.
meiden fijne dag allemaal en tot schrijfs

Terug
Bovenaan