Hoi Summeke,
Even een speciaal berichtje voor jou van mij
Voel je aub niet raar meid!!!! Zoals jij jezelf beschrijft en de manier waarop je er mee bezig (probeert) te zijn is net alsof ik mezelf zie!!!! Ook ik ben in het dagelijks leven heel positief en nuchter ingesteld. Ik leef van dag tot dag, geniet van elke dag en maak me pas ergens druk om als het echt nodig is om me druk te maken (en dan is het vaak al te laat, maar ja). Maar ook ik steek in heel het zwanger worden niet meer zo nuchter in als ik zou willen! Jeetje, merk dat ik dit moeilijk vindt om op te schrijven, kan je nagaan! Tuurlijk wil ik ontzettend graag meteen zwanger worden en ben er daarom misschien wel veel mee bezig. Maar dan wel alleen in mijn hoofd, praat er niet zo heel veel over en als mensen in mijn omgeving er naar vragen zeg ik heel nuchter: Het komt wanneer het komt en zolang het er niet van komt geniet ik nog net zoveel van deze periode! Maar ondertussen....... Ook ik probeer mijn klachten allemaal aan iets anders toe te schrijven, dat ging me voorheen best goed af, maar naarmate mijn nod nadert vindt ik dat steeds moeilijker.... Maar ik wil mezelf absoluut geen hoop geven!!! Ik merk wel dat mijn hormoonhuishouding aardig in de war is, want ineens kan ik me om de kleinste dingen druk of boos maken. Zoals vanochtend: we waren lekker een uur met de honden gaan wandelen, komen we terug zet manlief eerst de oven aan voor de broodjes. Ik wordt ontzettend boos op hem omdat ik vond dat hij eerst de rolluiken open had moeten doen. En waarom ik dat vond slaat echt nergens op: wat zouden de buren wel niet denken als om hafl 11 de rolluiken nog steeds dicht zijn!?!?!?! Nou, wat maakt mij dat uit wat de buren daarvan denken. Het is zondag en dan liggen we wel ooit tot 12 uur in bed, wat geeft het!!! Maar vanochtend kon ik me daar echt ontzetted druk om maken, was echt even helemaal overstuur en was echt aan het tieren tegen mijn mannnetje. Nou, je had zijn gezicht moeten zien! hij begreep er helemaal niets van. Gelukkig werd hij niet boos maar liet me maar even uitrazen en vroeg even later of het weer ging. Maar zo ken ik mezelf helemaal niet!
En wat dat testen betreft. ik heb altijd gezegd dat ik pas ga testen als ik een aantal dagen overtijd ben. Nu had ik vrijdag avond bij matcare twee testen besteld die je al voor je nod kunt gebruiken. ik dacht, dan heb ik ze zaterdag binnen. niet dus, ze worden pas maandag verstuurd. Daar baalde ik zo van. ik kreeg ineens ontzettende drang om te testen. dus ik naar de kruidvat, test gehaald. Dacht ik: doe ik hem morgen vroeg stond in de bijsluiter dat je hem elk moment van de dag kunt doen. dus ik meteen getest, negatief natuurlijk. Wat dacht ik dan, heb pas tegen volgend weekend mijn nod!!! Maar kon de drang niet weerstaan. Toen ik dat tegen mijn man zei begreep hij er niets van. Hoezo jij kunt de drang niet weerstaan!?!?!? Dat kun je normaal altijd!! Heb ik er maar een verhaal van gemaakt dat ik wilde weten hoe zo'n test werkt en hoe het voelt enzo! Slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Of je nu zwanger bent of niet, je hormonen zijn aan het razen in je lichaam! Dat ben je niet gewend en daarom doe je nu dingen waarin je jezelf niet herkent! Ik heb gemerkt dat ik er niet te hard tegenin moet gaan, want dan ben ik er juist veel meer mee bezig.
Lieve meid: Laat het op zijn beloop en probeer elke dag gewoon wat afleiding te zoeken. en als dat niet lukt, dan geef er gewoon aan toe! Maar een ding: zeg aub niet dat je raar bent! Dat ben je absoluut niet! Je bent gewoon jezelf even niet, daar is niets mis mee hoor!!! Sterkte.
Liefs Ellen.