April-stoppers, nee nee nee, geen 1-april grapje :-)

@ Mariska1980: wij hebben allebei al een aantal keer dit soort dingen gepost, volgens mij weten de andere meiden op het forum het al wel. Maar ik begrijp wat je bedoeld hoor. Het is bovendien zo moeilijk voor ons om 'voor het echie' te gaan, dat we er inderdaad maar niet teveel over zeggen. Wel vervelend, want ik wil zo graag...

Gisteren wel een 'doorbraak' gehad. Ik heb voor het eerst migraine gekregen. Normaal niet zo leuk, maar spontane migraine hing bij mij altijd samen met mijn menstruatie. Ik voelde ook pijn bij m'n eierstokken en onderin m'n buik. Laten we het hopen! Sinds de zwangerschap en door de bv heb ik nog niet een keer migraine gehad, dus wie weet is het een signaal!

Ik heb inderdaad gelezen over dat Britse onderzoek.Tja, het mensenlijk lichaam is natuurlijk een wonderlijk iets. En het is al wel bewezen dat mannelijke zaadcellen sneller zijn, maar vrouwelijke sterker. En wellicht heeft dat iets te maken m.b.t. het 'overleven in moeilijke tijden'.

Groetjes, Marisa

@ Marisa   Ik heb inderdaad wel al gepost dat we na de verhuizing gaan beginnen een tijdje geleden. Maar ik kon niet wachten en mijn man was het er gelukkig mee eens.
Ik hoop dat je lekker een menstruatie krijgt! Ik gun het je van harte (wel grappig ik vond het nu ook fijn dat ik na het stoppen van de pil weer een menstruatie had).

Ik had trouwens afgelopen week mijn eisprong. Ik heb het voor het eerst gevoeld. Dus theoretisch gezien kan ik zwanger zijn....pfff wel spannend.
Ik had trouwens ook pijn bij m'n eierstokken en onderin
m'n buik, dus misschien wel eisprong??
Wel superspannend hoor.....

Ik heb trouwens bij mijn dochtertje voordat ik zwanger was niet ontbeten, maar ik heb mijn leven gebeterd tijdens de zwangerschap door te ontbijten en dat doe ik nu nog. Zou wel grappig zijn dat als ik zwanger wordt het een jongetje is .
Ik moet zeggen dat ik er niet echt in geloof, maar goed.

Ik ga straks naar het CB, moet op controle en een prik halen.....Hopelijk heeft ze er geen last van.

groetjes Mariska

@ Mariska1980: Ik heb ook al aan een eisprong zitten denken. Nadeel is dat ze zeggen dat je het meest vruchtbaar ben in de 2 dagen voor je eisprong. Ik heb nog aan een ovulatietest zitten denken, die schijnt net na je ovulatie niet meer aan te geven, alleen vlak er voor. Plus dat die krengen enorm duur zijn!

We kunnen pas vanavond klussen, dus ik ben bang dat we dan te laat zijn als ik gisteravond mijn eisprong had. Niet dat mijn man er bezwaar tegen heeft als ik vanavond wil klussen...

Hoe was het op het CB?

Groetjes, Marisa

@ Marisa: Ach doe je deze keer echt allen oefenen en volgende maand echt klussen. Wij hebben toevallig van het weekend geklust hahaha, dus wie weet.
Die ovulatietesten zijn bij sensitest heel goedkoop, ook heb je daar zwangerschapstesten. Ik heb ze er zelf nog nooit gekocht, maar op het andere forum zijn er meerdere geweest die ze gebruikten.
Ik ga dat zelf niet doen, als ik dan weet dat ik op de juiste datum geklust heb en dan ben ik niet zwanger dan zou ik me zorgen gaan maken.

Ik had op het andere forum al iets gepost, daar had je ook al op gereageerd zag ik. Ik ga me maar niet te veel zorgen maken. Wacht het wel af 22 mei.

groetjes Maris

Hoi hoi,
Hoe gaat het bij jullie? Hier is alles prima. Mijn humeur is alweer een suk beter gelukkig. maar ja, met dit weer kan dat eigenlijk ook niet anders!
Ellen-An,Ik heb inderdaad ook van dat onderzoek gehoord. Ha ha, best grappig! Maar of het klopt......... Je hebt inderdaad gelijk dat de man het geslacht bepaald, iets met chromosomen (het is de zaadcel die geslacht bepaalt. Heeft de zaadcel een X dan wordt het XX = een meisje. Bevat de zaadcel een Y, dan krijg je XY = een jongetje, aldus het internet). Dus de invloed van niet ontbijten lijk me een beetje vergezocht. Maar het was wel grappig om te horen. En ondanks mijn lichte voorkeur voor een meisje (51%-49%, Maar beiden zijn 1000% gewenst hoor, hebben jullie een kleine voorkeur voor een jongetje of een meisje? Ik hoop dat niemand het erg dat ik dat heb in ieder geval) blijf ik toch gezond mijn ontbijtje nemen. Ik kom overigens uit (Noord)Limburg. De rest is nog even geheim.
Misspiggy, ik kan me voorstellen dat dat geen fijne tijd was. Hopelijk kun je van je volgende zwangerschap meer genieten! Geniet in ieder geval van je vakantie (oei, ik ben jaloers, ik wil ook....! Hihi)
Marisa, kun je zwanger worden als je nog borstvoeding geeft. Waarom ook niet eigenlijk. Hou ons op de hoogte, ik ben erg benieuwd. Veel succes in ieder geval!
Mariska, wat voel je als je je eisprong voelt? Dan weet ik waar ik op moet letten.

Nou, prettig weekend en succes met klussen allemaal en voor diegene die bijna aan hun NOD zitten.........ik duim voor jullie!
Doei doei,

Hoi Lentekriebel,

Ik voelde pijn in mijn buik en ik had wat slijmverlies. Dan is je eisprong en daarvoor moet je geslachtsgemeenschap hebben gehad en dan heb je heel veel kans zwanger te worden.
Dus ik heb goede hoop voor deze maand.

groetjes Mariska

Hoi hoi,

Hier weer even een berichtje van mij.
Ben de laatste dagen niet zo veel op het forum geweest, ben druk in de weer met verf kwasten en rollers ...... maar ja, het resultaat wordt heel mooi!

Mariska: ik voel het zelfde bij mijn eisprong. Stekerige pijn in mijn onderbuik de ene maand duidelijk aan de linkerkant, de andere maand duidelijk aan de rechterkant. De pijn voelt hetzelfde als  menstruatiepijn.  Ook ik heb dan wat meer last van slijmerige afscheiding. Je schrijft dat je goede hoop hebt deze keer, nou meid, ik hoop met je mee!!!! Wanneer had/heb je je eisprong en je NOD??

Lentekriebels: Grappig dat je een hele kleine inimini voorkeur voor een meisje hebt. Ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht. Mijn vader heeft jaren terug al eens gezegd dat mijn oudste zus de jongens krijgt in ik de meiden en ons jongste zusje gemengd. Nou, het eerste is al uit gekomen want mijn zus heeft 3 jongens! dus wie weet...... Mijn man vindt zichzelf meer een meisjes-papa dan een jongens-papa. Maar dat is volgens mij alleen omdat hij niet zo handig is met klusjes in en rond huis die vaders aan hun zoons leren hahaha en omdat hij niet van voetbal houdt. Ik kan dus niet zeggen dat ik een echte voorkeur heb. Als het maar gezond is en alles erop en eraan! Maar dat geldt denk ik voor ons allemaal.
He, je schrijft dat je uit (Noord)Limburg komt, dan kan het zomaar zijn dat we vlak bij elkaar wonen! Dat zou leuk zijn. Kun je echt niet nog een tipje van de sluier lichten????

Als het goed is heb ik morgen mijn ei-sprong. We zijn dus al druk aan het klussen. Vindt het echt super spannend op dit moment! gelukkig hoef (en kan) ik er niet de hele dag aan denken omdat we met de verbouwing enzo bezig zijn. Anders werd ik volgens mij echt gek.
Nu dacht ik gisterenochtend dat ik de hele tijd een flauwe, zeurderige stekende pijn in mijn onderbuik had. Ik dacht: heb ik nu mijn eisprong????? Maar het was toch anders dan de andere keren. Dus wat dat nu weer is geweest mag joost weten.....
Ach we wachten het wel af. Kan nu wel al bijna gaan aftellen, 12 mei (nog twee weken) en dan heb ik mijn NOD......

Nou, spreek jullie snel weer!
Liefs Ellen.

Als je een paar dagen niet op het forum bent geweest heb je een hoop bij te lezen. Poeh zeg!
Gisteren in ieder geval een drukke, maar leuke dag gehad. Vrienden van ons zijn getrouwd en dus was het weer tijd voor een feestje. En ik moet zeggen: gefeest hebben we. Gelukkig bleef zoonlief logeren bij opa en oma, want uitslapen was echt wel nodig.
Vandaag heeft in het teken gestaan van koffers inpakken voor de vakantie. Dan realiseer ik me pas hoeveel je mee moet nemen als je met een kleintje op de vakantie gaat, wat moet dat worden als het er (hopelijk binnenkort) 2 of misschien wel 3 zijn. Op de een of andere manier heb ik nl. het gevoel dat het bij ons wel eens een tweeling zou kunnen worden. Waarom weet ik niet, het zit wel in de familie, maar de kansen zijn niet zo heel erg groot.

Verder is het Britse onderzoek bij mij niet bekend. Ik heb tijdens de eerste 20 weken van mijn zwangerschap ook niet echt goed ontbeten, omdat ik alles uitspuugde, maar toch is het een jongetje geworden. Volgens mij voldoe ik dus niet aan de onderzoeksuitslag. Wie weet kan ik bij een tweede zwangerschap wel goed ontbijten en wordt het dan een meid. Lijkt me nl. wel heel leuk, een jongetje is natuurlijk ook heel erg welkom. Maar als ik al die schattige meisjeskleertjes zie.....

Marisa7: hopelijk is je migraine een goed teken. Natuurlijk is het niet fijn om er last van te hebben, maar misschien komt je cyclus weer op gang en kan er echt doelgericht geklust gaan worden.

En natuurlijk gaan we de dagen aftellen tot NOD, als het goed is donderdag.
Sinds ik bevallen ben is mijn cyclys best regelmatig, dus hopelijk kunnen we er volgende week een testje tegenaan gaan gooien. Ik ga er eigenlijk niet vanuit dat het raak is. Het is pas de eerste ronde, ik verwacht er dus niet teveel van. Stiekem merk ik al wel dat ik bij ieder steekje denk: zou het? Maar dit gevoel zal wel herkenbaar zijn.

Tot volgende week allemaal en geniet van de vrije dagen!

gr. Misspiggy

Terug
Bovenaan