Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

Zo, we zitten weer lekker met de benen op de bank. En het is weer weekend! En zoals gewoonlijk staat de agenda dan redelijk vol. Iets waar ik op dit moment niet zo heel veel behoefte aan heb. Maar met een smoesje kan ik me wel ergens onder uit kletsen.
De afgelopen dagen niet veel bijzonders gedaan. Woensdagmiddag heb ik zoonlief naar oma gebracht, ik had het helemaal gehad. Op donderdag is het altijd KDV-dag, dus daar is Max ook gewoon heen geweest. Zo heb ik op mijn gemakje het hele huis kunnen poetsen. Wel in 5 etappes, want ik ben momenteel vrij snel buiten adem! Vandaag ging het weer iets beter, zolang ik me maar gedeisd hou. Verder heb ik sinds dinsdag ook een nieuwe bijkomstigheid: avondmisselijkheid. Voordat ik ga slapen, moet ik echt iets eten, anders word ik 's nachts misselijk wakker. Dus de ochtendmisselijkheid duurt nu eigenlijk de hele dag...... Maar, het is voor een goed doel (zullen we maar zeggen).

@bloesem27: welkom bij de club!

@summeke: van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan! En jammer van je huis..... Ja, mannen he! We kunnen niet zonder ze, maar soms..... Ik kan me ook druk maken over van alles en nog wat en manlief zegt dan altijd dat ik me niet zo aan moet stellen. En op zo'n antwoord zit je dan ook echt niet te wachten. Maar als ik het goed begrijp, gaan jullie de 23ste naar de gyn. Hopelijk kan hij jullie snel helpen.

@noompje80: ik ga volgende week de vk bellen. Dan ben ik 7 weken. Aangezien zij zelf geen echo's maken, moet ik naar een diagnostisch centrum (soort ziekenhuis). Ik ga vragen of ik met 11 weken de echo mag laten maken. Als ik 12 weken ben, is het nl. mijn eerste werkweek... Hopelijk werken ze wel mee. Dit keer wil ik wel de nekplooimeting laten doen en volgens mij moet dat voor de 12 weken, maar ik weet het niet precies. Leuke bijkomstigheid is dat de verloskundigenpraktijk bij ons verhuisd is en nu bij de huisartsenpraktijk zit. Hopelijk kom ik dus geen bekenden tegen als ik op intakegesprek moet.....

@tijgetje13: hoe is het met jou? En ik zie dat je nu een februari-mama bent geworden.

@mariska1980: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Het clubje wordt steeds groter. Dan waren die zwangerschapskwaaltjes toch echt echt!! En weet je al wanneer je ongeveer uitgerekend bent, maart toch...

@nicoleg: als ik jou was, zou ik om de dag klussen. Dit schijnt inderdaad beter te zijn voor de kwaliteit van het zaad. Als ik heel eerlijk ben, hebben wij het de laatste ronde ook echt om de 2 dagen geklust en het is raak. Sperma kan schijnbaar ook 48 uur overleven, dus......

@ellenan: heb jij eigenlijk nog wel tijd om te klussen? Als ik jou verhaaltje zo lees over wat je allemaal gaat doen/gedaan hebt.....pppffff! Ik word er zo al moe van.

@wenstjr: hoe is het met jou? Ik hoop zo voor je dat het een innestelingsbloeding is geweest.......

Ik ga lekker tv kijken (doe de laatste dagen niet anders). Manlief heeft vanavond nog een verjaardag, ik hoef gelukkig niet mee (konden helaas geen oppas vinden en ik heb er eerlijk gezegd ook geen moeite voor gedaan).

Hoi Lieverds,

Allemaal bedankt voor de felicitatie. Ik ben heel blij, maar ook heel bang dat het weer misgaat. Grrrr kan niet wachten tot ik een echo heb.... Wanneer moet je ook al weer bellen?

En inderdaad moest voor ik ging werken even posten. Mijn man was heel slaperig en toen kwam ik helemaal opgefokt binnen lopen met die test. Dus hij heeft niet meer geslapen hahaha
Hij vindt het ook helemaal super. Is het natuurlijk ook!

Ik ben trouwens 16 maart uitgerekend, maar bij Feline is het toen ook bijgesteld van 12 mei naar 17 mei, dus ik verwacht dat als ik een echo krijg dat er 21 uit komt.

Hier nog heel veel glitters voor de wachtenden en de klussers

Oh ja iemand vroeg wat mijn klachten waren: heel erg moe sinds deze week. Dus veel slaap nodig. En ik merk dat mijn geduld iets minder is.
En ik heb al steken in mijn buik (banden schijnen nu eerder te gaan rekken) en beetje pijn in de rug. Misselijk ben ik niet, hoop ook niet dat ik dat krijg, had ik bij Feline alleen op het eind met maagzuur.

liefs Maris

Hey Maris,

Wat lees ik nou?? Wat leuk!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!
Ik hoop dat je lekker kunt genieten van deze zwangerschap.

Zal op "ons" forum nix zeggen.

Liefs Debby. mv Dylano 02-05-07 & zwanger van de 2e 19w 2d. Zomer 2007.

AHHHHHHH Maris Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!! SUPER meid, helemaal geweldig.
Je onzekerheid is helemaal te begrijpen, maar dit is weer een nieuwe zwangerschap, en het komt helemaal goed. Heb vertrouwen!!!!
Ga er heerlijk van genieten met je mannetje.

Summeke: Jij van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, hartstikke leuk voor je.
Hier voor jou nog wat extra GLITTERS
Ik hoop dat je snel een positieve test in handen heb.
En maak je niet al te druk om onze mannen, ik denk meestal maar zo "Ze weten niet beter"
Maar soms is het erg frussie. Heb wel even om je berichtje gelachen, ik zie het helamaal voor me. Bij jou de stoom uit de oren!!!!!GRRRRRRR

Helaas gaat het me niet lukken om op iedereen te reageren, ben namelijk erg moe. Heb gisternacht en afgelopen nacht gewerkt, dus jullie zullen snappen dat ik een beetje BRAK ben!!!
Verder voel ik me erg goed, mijn onzekerheid ebt een beetje weg en ach de vermoeidheid neem ik erg voor lief.

Meiden ik duim voor jullie allemaal en hoop dat we met z'n allen hier gezellig zwanger mogen zijn.

Dikke knuffel voor jullie allemaal.
XXX

*knuffelt noompje terug *

Voel me zo heerlijk relaxed vandaag...vriendlief zegt dat ik helemaal in een emostaat ben...wil hem continu knuffelen haha.....

*geeft iedereen gewoon een *

Even een vraagje: doen jullie mee met moeders voor moeders? Ik ga er wel weer aan mee doen, net als verleden keer.
Op mijn werk is trouwens een collega al 4 jaar bezig om zwanger te worden. Als hij maandag niet op het werk is is alles goed (krijgt iui of ivf), dus ik hoop hem niet te zien. Ik vind dat wel moeilijk dat ik nu weer zwanger ben en sommigen zo lang moeten wachten.
Iedereen hier die ook zo lang moet wachten en waarbij het niet vanzelf gaat: een hele dikke knuffel voor jullie!
En natuurlijk wat glitters

En ik denk dat ik die onzekerheid pas kwijt ben als ik een kloppend hartje heb gezien. Als het goed is krijg ik al snel een inwendige echo omdat het 3 keer fout is gegaan. Zou wel lekker zijn, nog voor mijn vakantie.

dikke knuffel

ps iedereen weer bedankt voor de felicitatie's en idd niks op het andere forum of op hyves graag hahaha

Hoi lieve meiden,
Nog even snel van mij een berichtje, voordat "de mijne" thuis komt van zijn werk en ik mijn plekkie achter de laptop moet opgeven. Heel sneaky krijgt hij dat toch weer altijd voor elkaar,   hoe is het toch mogelijk.
Jullie gaan wel lekker tekeer hoor, ben hier vannochtend nog geweest en ........ vandaag 20!!!! berichten geplaatst. Vind je het gek dat we het soms zelf niet meer bij kunnen houden. Maar wel super gezellig hoor, ik lach (en snik soms) me suf. Vooral om jou Summeke, met je leuke begrijvingen tussen sterretjes, wat je allemaal aan het doen bent en zo, echt heel grappig.
@Summeke, wel balen als de rd's doorbreken. Had leuk geweest, maar wie weet, zet het niet door??? He nog gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Dat van die mannen maak ik ook regelmatig mee hoor, die van mij is ook zo lekker tactisch maar niet heus. Het is dat onze 1e echo in onze vakantie valt en hij dus niet vrij hoeft te vragen maar anders?? Nou nee dat is misschien onzin, maar ik heb dus 5 augustus mijn 1e afspraak bij de vk (intake en gelijk ook echo, ik ben dan 11 wk) en toen vroeg meneer of hij daar zo nodig bij moest zijn....hij had het dan toch al gezien met 8 weken  PARDON?!?!? Ik moet deze hele zwangerschap en bevalling al zelf doen, een beetje meeleven mag wel hoor. Maar ja.... vrij vragen he, dat werd vast een probleem... dus dat mocht ik dan voor hem doen (we werken bij hetzelfde bedrijf), het was tenslotte "mijn" afspraak (dat het om ons kind gaat vergeet hij even voor het gemak). Ik heb natuurlijk niet gezegd dat ik naar de Vk moest, maar heb gezegd dat ik naar het ziekenhuis moet en dat ik wil dat hij daar bij is. Nou geen probleem natuurlijk, meneer is gewoon vrij die ochtend. Sukkel!! En zo kan ik nog wel een aantal van die ontactische momenten noemen, maar daar ga ik je nu niet mee lastig vallen hoor. Verder is het een leuke vent hoor, we zijn tenslotte al bijna 10 jaar samen (met een vent met een  (on)duidelijke gebruiksaanwijziging, knap he. De gebruiksaanwijziging van een IKEA kast is duidelijker, hahaha)

@noompje.. fijn dat je onzekerheid wat minder aan het worden is, geniet maar lekker hoor. En rust goed uit, want van nachtdiensten word je ook niet blij natuurlijk.

@Mariska, fijn dat je niet zoveel klachtjes hebt. Hoe oud is Feline ook al weer, toch nog niet zo oud he? Ik heb de VK gebeld toen ik 6 weken zwanger was, 2 wk na het doen van de test dus. Uiteindelijk maar goed ook omdat ik dus met 8 wk al een echo mocht laten maken, ivm mijn miskraam de vorige maand. Maar ik geloof dat je bij de meeste VK's pas rond de 10e week voor het eerst komt.

@Misspiggy.. natuurlijk kun je de echo al met 11 weken laten maken, zeker als je nog een nekplooimeting wilt laten doen, dit moet geloof ik tussen de 12 en de 15 weken uit mijn hoofd. Je moet dan ook nog een bloedtest laten doen en de afspraak voor de echo dan. Als ze dan je eerste afspraak bij de VK pas met 12 wk doen, wordt het wel heel krap allemaal. He en rust goed uit dit weekend... zo te horen ben je nogal moe. Dat van het snel buiten adem zijn, heb ik ook hoor. Vooral als ik teveel praat en echt ga ratelen, dan ga ik nog net niet hyperventileren, hahaha. Vervelend voor je dat je ochtendmisselijkheid zich heeft verspreid over de dag, je zou eens acupunctuur hiervoor kunnen proberen. Schijnt goed te werken, de energie baan van je baarmoeder loopt namelijk omhoog langs de maag, daarom zijn sommige vrouwen misselijk als daar een verstoring in zit... ben ik nu erg zweverig bezig, nee toch.... maar baat het niet schaadt het niet.

@ikke. fijn dat je zo leuke bruiloft gehad hebt! Dat je clearblue nog niet zwanger aangeeft kan kloppen hoor die hebben meer HCG nodig dan andere testen. Ik was vorige maand toch echt zwanger en met 3 dagen overtijd gaf clearblue nog niet zwanger aan, Kruidvat zei van wel.

@bloesem.. nogmaals welkom, ik vraag het me af of je 2 weken kunt wachten met testen. Knap. Meestal als je al van alles voelt, wil je het gewoon ook weten natuurlijk.
Oh spannend morgen je NOD?? Ik hoop voor je dat de RD's (rode duivels) wegblijven.

@Ellenan, leuk dat je weer van de partij bent... Grappig van je neefje en die speeltuin. Tja kinderen he, die denken echt dat die glijbaan geplaatst wordt ivm de verjaardag van je man. Leuk hoor, die kinderlogica. En een lekker verhaald heb je opgeschreven over die afscheiding, maar ik kan het hebben hoor, ga vooral door.

@wensje... tis nog een aardig verhaal geworden, terwijl je weinig tijd had.. Spannend hoor bij jou.. Zolang er geen RD's om de hoek komen kijken, hoop blijven houden he.

Nou manlief is inmiddels gearriveerd en is mij al lichtelijk aan het wegjagen bij de laptop...... Hij moet zijn mail nog checken, jaja.... "en wat zit jij nou weer te doen" (ik zit achter zo'n achterlijk forum, dat doe je toch niet, blablabla....). Ik even gesnauwd... ieder zijn ding!! Ik zeur toch ook niet als jij de hele avond achter de laptop hangt.. en zo begint de avond gezellig, haha.

Nou ik kap er nu mee, meiden een hele gezellige avond en tot snel.
Dikke kus Amber

Terug
Bovenaan