Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

Hoi,

Mariska 1980: ze zeggen vaak dat de tweede groter wordt als de eerste, dat hoop ik toch niet want dan krijg ik hem er echt niet uit geperst (als het ooit nog zover komt).
Onze Rick was toen inderdaad een flinke (moeders ook) en had een hoofdomtrek van 37 cm. En als je het manneke nu ziet dan is het maar een schrale, weegt ongeveer 10.5 kilo en is nu ongeveer 85 cm. En dan moet je na gaan, ik heb best brede heupen en vroeger zei ik dat is fijn voor later dan kan ik de baby's er beter uit persen. Nou  die heupen hebben me flink in de steek gelaten hoor. Het enige waar ik wel een beetje bang voor ben is bekkeninstabilieteit, daarmee kwam ik met 5 maanden zwangerschap mee thuis te zitten.

Ik ben benieuwd, mijn zusje is op 16 feb dit jaar bevallen van een jongentje en ze zijn al weer bezig voor een 2de, ze heeft ook een onrelmatige cylus en zit nu op dag 38 geloof ik. Zul je zien dat zij eerder zwanger is als ik. En ik maar wachten met zwanger worden, want ik vond het voor haar wel leuk als ze  in d'r eentje zwanger was.

Groetjes Nicole  

@Nicole: Als de tweede groter is dan krijg ik sowieso een keizersnee. Krijg ook groeiecho's op het laatst. Ik heb niet zo'n brede heupen, dus een kleinere baby had al moeilijk geweest, en dit was helemaal geen doen.
Feline had ook een groot hoofd, volgens mij ook 37 of 38 cm. En nu is ze helemaal niet meer flink en d'r hoodje is ook gewoon in proporties.
Ik was trouwens kilo of 30 aangekomen (met 40 weken) en daarna niet meer gewogen (41 + 2 bevallen)

Misschien zijn jullie straks tegelijk zwanger, ook leuk toch?

groetjes Maris

@mariska1980:

Ik ben ook met 41 weken bevallen op zondag, was wel heel apart want ik moest s'maandags naar het ziekenhuis dus ik had eigenlijk niet meer verwacht dat hij nog zou komen uit z'n eigen. En ineens s'nachts om 12 uur(lagen net een half uur in bed) kreeg ik hele erge krampen, ik dacht dat ik aan de diaree of zo was alleen er kwam niks, en het het ging weg en hat kwam weer terug dus ik een  half uur  op de toilet gezeten voordat ik in de gaten had van dit kan het weleens zijn, het ging ook meteen zo snel want ik had toen al meteen om de drie minuten. Ik dacht dat die weeën eerst om het uur of nog langer kwamen ofzo, ik had er ook geen verstand van.

Het zou leuk zijn als we tegelijk zwanger zijn, maar mijn zusje staat nogal graag in de belangstelling en trekt heel veel aandacht naar  haar toe. En als je dan zwanger bent vindt je die aandacht erg leuk en als je die dan moet delen dan is dat wat minder. Vooral mijn zusje nam mijn moeder mee naar echo's en controle's en vertelde ook aan iedereen dat ze een jongetje kreeg. En wij zijn daar wat minder in, mijn moeder is wel eens mee op controle geweest, en wij hebben ook tegen niemand gezegd dat we een jongetje kregen. Wij vonden dat leuker als dat een verassing was. En wij wonen ook wat verder weg van mijn famillie, dus dan is het wel leuk als je daar op bezoek gaat, dat het niet altijd over de ander gaat.

Groetjes Nicole

Groetjes Nicole

Hoi meiden,
Hier ben ik ook weer eens een keertje. Onze vakantie (1wk) is heerlijk begonnnen. Nou het weer begint iig al goed dat scheelt. We hebben onze voortuin afgemaakt, door er 3 plantenbakken in te zetten met beplanting. Echt super mooi geworden, de mooiste tuin van de heeeeeelllllleeeeeee straat, hahahaha.
Inderdaad meiden, morgen heb ik mijn 1e echo... oh spannend, heb de hele dag al buikpijn... we hebben de afspraak om half 4. Britt nemen we gewoon mee, d'r eerste kennismaking met d'r broertje of zusje zeg maar, hihi. Nee hoor we hebben gewoon geen oppas. Oh ik hoop zo dat alles goed zit! Gisteren dus mijn vriendin op de hoogte gebracht, ik was al 2 uur binnen, toen ik het pas vertelde. Ze wilde met me een weekje naar spanje, toen ik zei dat we dat dan wel snel moesten doen, anders liep ik met een dikke buik in mijn bikini viel het kwartje... en wat zei ik jullie al.... janken natuurlijk, echt schattig! Zij is eigenlijk de eerste die het weet, want onze ouders gaan we het na de echo vertellen. Maar ik zie haar pas volgende week zaterdag weer op Britt d'r verjaardag en ik wilde dat ze het dan al wist. We gaan het verder nog niet bekend maken, pas met de zogezegde 3 maanden denk ik.

Nou, nu moet ik nog vertellen hoe mijn bevalling verliep he....daar komt ie dan, hou je vast, hihihi..
Dinsdag overdag heerlijk in de tuin gezeten, mijn schoonmoeder een beetje geholpen met poetsen bij ons thuis. Ik heb zelfs de wc nog staan poetsen. Omdat die dag de Nijmeegse vierdaagse werd afgelast omdat er 2 doden waren gevallen door de extreme hitte (37 graden) heb ik tot 1 uur tv zitten kijken beneden.
Ik werd een uur later  wakker van een krampje in mijn buik en dacht... oh oefenweeen ofzo. Maar laten we maar even de juiste ademhaling oefenen van de yoga.. ik neem een hap lucht en plof... mijn vliezen breken..... huh?!? Ik moest toch plassen dus ben er om 2 uur uitgegaan, maar tijdens het plassen bleef het lopen, dus toch.... tja en nu?? Nog geen weeen, moet ik dan nu de vk gaan bellen?? Britt was bij de laatste controle niet ingedaald, dus ik wist wel dat ik moest blijven liggen, maar ik heb haar toch maar gebeld... ik voelde me zelfs schuldig dat ik haar uit bed belde om 2 uur 's nachts. Ze kwam toch even langs en zei... zo nu ga ik een ambulance voor je bellen, jij gaat naar het ziekenhuis... pardon, dat hadden we niet afgesproken?! Om 3 uur in het ziekenhuis aan de CTG.... om 6 uur naar de verloskamer.. alles verder goed te doen... tussen half 8 en 9 niet zo leuk meer, maar om 10 over 9 mocht ik aan de slag en om 5 voor half 10 was Britt er, dus binnen een kwartier. Ik wilde natuurlijk gelijk mijn moeder bellen... maar hoho mevrouwtje we zijn nog niet helemaal klaar met u, hihi..... om kwart over 10 mijn moeder gebeld.. en weet je wat ze zei:"Je klinkt alsof je boodschappen hebt lopen doen!" Nou zo voelde ik me ook. Wat een geweldige ervaring zeg, nog geen 1 uur later  zei ik al dat ik het morgen zo weer zou doen. Al met al heb ik dus een "geweldige" bevalling mogen meemaken. Zo even een opbeurend verhaaltje voor jullie allemaal....

@Mariska1980.. hoe voel je je? Morgen de Vk bellen, valt we mee hoor zo vroeg is het nou ook weer niet, zeker als je waarschijnlijk ook een vroege echo krijgt. Tja dat van dat pesthumeur dat herken ik wel hoor, de ene dag euforisch en de andere dag....... trouwens.... ik snap niet dat je tekst niet op je 't shirt past. Heeft Feline nog een kleine maat... Britt heeft maat 92/98 en ik heb op de voorkant staan... Geef mij maar een dikke kus (in 3 zinnen met 2 woordjes per zin) en op de achterkant.... want ik word grote zus... en dat past prima. Maar ik kan   me voorstellen bij een klein maatje dat het niet meer past.

@marina... oh spannend nog steeds een postitieve ovulatie test. Ben benieuwd wat er donderdag uit gaat komen... ik hoop zo voor je dat je zwanger bent.. tis je zo gegund! Oh heerlijk zo'n laatje vol met testen... ik twijfelde of ik ook niet nog een testje ertegenaan zou gooien vlak voor ik morgen naar de gyn. moest, het moet niet gekker worden, hoe onzeker kun je zijn. Dus ik heb het maar niet gedaan, want het slaat natuurlijk nergens op.

@bloesem en wensje. hoe is het met jullie. Zitten jullie nog een beetje comfortabel op het houten bankje, met kussentjes..... heerlijk met een schaaltje nootjes tussen in misschien?? Bloesem heb je echt nog geen test gedaan??
Oh ja met dat onderbuikgevoel bedoel ik.... een heel vaag kramperig gevoel in je onderbuik ten hoogte van je baarmoeder, elk moment denk je dat je ongi moet worden, maar toch is het anders... ook zitten mijn darmen me momenteel te veel in de weg en in de knoop volgens mij.

@ikke.. bedankt dat je me suc-6 wenst voor de echo.. ik vind het super spannend. Jammer dat bij jou toch de rd's gekomen zijn en je ook nog hoop geven, die verveldende lui! Kom op he.. op naar de volgende ronde!

@ellenan... oh hemel.. ik hoop voor je dat het niet doorzet, want je schikt je inderdaad rot. Hopen dat het hierbij blijft! He probeer postitief te blijven denken... je hebt gewoon nog 1 kans, niet nog maar 1 kans. Deze is voor jou lieve meid. Dat van die aantal dagen na je eisprong, dat je nod dan valt... tja dat weet ik ook niet, of dat altijd bij iedereen 14 dagen is... geen idee. Lastig.

@summeke... hoe is het met jou, zijn de rd's al lekker opgehoepeld.... ik dacht waarempel echt dat je marina van de lijst had afgehaald. Sorry... zwangerschapsdementie he, hihi. Oh 23 juli, dat is ook al snel hoor. spannend hoor... ja mannetje gaat toch mee?

@lentekriebeltjes ... Nou zo vaak je je nou toch ook weer niet op het forum? Tis toch goed om ervaringen te delen, word je alleen maar wijzer van. Ik vind dit forum ook een stukje onspanning... heerlijk gewoon. Nou, meid doe rustig aan... en als je maar regelmatig eens je hoofd laat zien hier!

@nicole... zo te horen heb jij ook een lekker weekend achter de rug zeg! Nou best leuk toch, nog gefeliciteerd met je mannetje he. Was het gezellig gisteren.
Ik hield tijdens mijn zwangerschap van Britt ook zo ontzettend veel vocht vast, niet normaal meer, wat een olifanten poten, ik herkende mijn eigen voeten niet meer. Gelukkig ben je dat snel kwijt na de bevalling, want je word het niet blij van.

@Tijgetje.. oh jij voelt je soms dus ook net een bejaarde.. oh gelukkig, ik dacht dat het aan mij lag. .. tis inderdaad voor het goede doel en ik probeer er ook maar regelmatig aan toe te geven. Eigenlijk hoor ik dus nu ook op bed te liggen, maar manlief komt pas net achter de laptop vandaan, dus.. en ik moest jullie nog even "spreken".

Nou ik hou het weer even voor gezien, anders gaat manlief op me mopperen, want ik zat net nog te verkondigen dat ik zooooooo onzettend moe was... en wie zit hier weer alleen... in het donker zowat achter de laptop... ikke.
Ik geloof dat ik zo'n beetje iedereen wel een beetje gehad heb... vergeef me als ik je vergeten ben... ik ben een vergiet.... en het word hoognodig bedtijd!

Een hele dikke kus...
Meiden denk aan me en duim voor me morgen om half 4...
Ik laat uiteraard morgen nog wat weten.
Slaap lekker...

Lieve meiden,

Heel erg bedankt voor jullie lieve berichtjes! Moet er spontaan weer een traantje om wegpinken. Jullie zijn schatten. Gelukkig gaat het weer iets beter met me. Ik baal er alleen nog van dat het zo lang duurt voordat het echt doorzet. Gisteren en vanochtend was het bij het afvegen alleen nog wat bruine afscheiding (soort sliertjes zeg maar) Dus onbewust en ongewild (want ik wil mezelf geen hoop geven) had ik gisteren nog de kleine hoop dat het wat oud bloedverlies is. Maar vanochtend was mijn temp 0.4 graden lager dan in het weekend, dus dan weet je dat je niet zwanger kunt zijn. Mijn hele lichaam verteld me ook dat ik ongi ben. Dus ik heb het hele kleine beetje hoop wat ik nog had aan de kant gezet en geaccepteerd dat het deze maand niets is geworden. Dus vol goede moed gaan we op naar de volgende ronde! Heb natuurlijk al stiekem gekeken wanneer ik dan ongeveer uitgeteld zal zijn, hihihihihi. Ook heb ik en mijn man besloten om eind deze week alvast een afspraak bij mijn gyn te maken voor volgende maand. Dat klinkt misschien een beetje raar, maar als ik daar pas voor bel bij mijn volgende ongi, en ik dan pas over twee of drie weken terecht kan, ben ik voor die maand al te laat, vandaar. En wat betreft mijn NOD die elke keer te vroeg is heb ik het volgende: Ik heb gewoon geluk dat dat vreselijke wachten voor mij niet 14 dagen, maar 10-11 dagen duurt! Ook een voordeel toch! Zo zie je maar weer, we geven overal een positieve draai aan hihihihi. Nou meiden, deze is van mij voor jullie allemaal omdat jullie zo lief zijn voor mij:

Marina x: Bedankt voor je lieve woorden en knuffel, Dat had ik echt even nodig! En wat lief dat je me niet alleen liet huilen! Jeetje, het begint nu wel echt spannend te worden bij jou zeg! Merk je, buiten de positieve ovutesten om dan, al iets aan je lichaam of hoe je je voelt wat op een zwangerschap zou kunnen wijzen? Ik hoop het zo voor je, zal heel hard voor je duimen komende dagen!

Ikke: Kl*te meid, bij jou dus ook de RD's gearriveerd! En nog wel te laat, dat is helemaal rot. Kan me voorstellen dat je, vanaf het moment dat je overtijd bent echt hoop begint te krijgen. Volgens mij kan je beter te vroeg ongi worden zoals ik, dan te laat! Kop op meid, we gaan gewoon hand in hand fluitend naar de volgende ronde!
Dan nemen we Summeke mee, die heeft een mandje bij om glitters voor ons te verzamelen! Denk dat we zelf ook maar een mandje mee moeten nemen, des te meer kunnen we verzamelen! Dus zwangere meiden: Extra strooien voor ons komende maand he! Zijn er nog meer meiden die met ons mee gaan wandelen in het glitter-bos?

Summeke: Fijn dat je zo genoten hebt van Doe Maar! Dat was waarschijnlijk een goede afleiding voor je RD's. Konden ze samen met jou dansen op de muziek. Is een stuk minder pijnlijk dan wanneer ze alleen aan het dansen zijn, toch!

Nicoleg: Hoe is het nu met jou? Nog steeds positieve ovutest? En je temp, gaat die al omhoog? Ben benieuwd wat de HA vandaag zegt! Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt ten opzichte van je zusje. Mijn schoonzusje is precies zo. Altijd als wij iets hebben, leuk of minder leuk, dan trek zij de aandacht naar haar toe, heel vervelend. Zij heeft geen relatie en wil dat heel graag want ze heeft altijd gezegd jong moeder te willen worden. Wij weten nu al dat, als wij bekend zouden maken dat we zwanger zijn, zij de aandacht naar haar toe trekt door te gaan huilen omdat zij dat ook zo graag wil. Heel vervelend dat soort mensen. Ben gewoon eens een keer blij voor een ander en gun de ander ook eens die speciale aandacht! Je hebt het gevoel steeds voor jezelf op te moeten komen!

Mariska: bedankt voor je knuffel, voelt goed aan hahahaha! Ooh, en de vk bellen, spannend. Wel fijn dat je al een vroege echo krijgt! Omdat ik vanwege mijn endometriose een grotere kans heb op een buitenbaarmoederlijkezwangerschap (wat een woord!) krijg ik, als ik zwanger ben, ook zo snel mogeljik een echo. Ik geloof dat dat bij 6 weken is, dan pas kunnen ze iets zien toch? Dat ze dan het hartje kunnen zien kloppen? Laat maar snel weten wanneer je terecht kunt!

Amber: Bedankt voor je positieve insteek, Je hebt helemaal gelijk! We hebben nog 1 kans en die is net zo groot als alle andere kansen! Er hoeft immers maar 1 zaadje zijn weg te vinden, toch!
He meid, heel veel succes vanmiddag bij de echo! Ik zal voor je duimen dat alles goed is, daar gaan we wel vanuit toch! En geniet er ook van, want volgens mij moet dat iets heeeeel bijzonders zijn!

Nou meiden, het is wel een lang verhaal geworden van mij zeg, maar dat zijn jullie volgens mij al wel gewend van mij hihihihi!

Liefs.

Hier weer even ons nieuwe lijstje. Heb mijn NOD vastgesteld volgens de berekeningen op babybrabbel.nl. Houdt er geen rekening mee dat je NOD 10-11 dagen na je eisprong kan zijn. Houdt dat dan ook nog maar even aan, kan ik het altijd na mijn eisprong nog bijstellen.

NOD:
Marina                                           3e ronde           1e kindje                 NOD 16 juli
Mariska0808                           2e ronde         1ste kindje             NOD 17juli
Lentekriebel                         4e ronde         1e kindje                       NOD  29 juli
NIicoleg                                     3e ronde             2e kindje                   NOD 1 aug
B_M                                                 3e ronde           1e kindje                 NOD 2 aug
Ikke                                                 3e ronde             1e kindje               NOD  10 aug
Summeke                                 4e ronde           1e kindje                   NOD 15 aug
Ellenan                                         3e ronde           1e kindje                   NOD 17  aug
Kimmie                                         2e ronde             1e kindje                 NOD ?
Meisjeb                                         3e ronde             2e kindje                 NOD ?
Juli2003                                       3e ronde             2e kindje                 NOD ?

Wachtbankje (de schijnzwangeren onder ons)
Bloesem                                      3e ronde            1e kindje                 NOD 11 juli
Wensjertr                                 4e ronde           1e kindje                   NOD 13 juli

ZwAnGeR!!!!!
Mijnschatje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP ??
Tijgetje 2e ronde 1e kindje UITGETELD OP 20 februari
Amber 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 23 februari 1e echo 15-7, 2e echo 5-8
Misspiggy78 2e ronde 2e kindje   UITGETELD OP 2 maart
Noompje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 11 maart
Mariska1980  3e ronde 2e kindje  UITGETELD OP 16 maart

Sorry, had mijn ronde niet aangepast.
Hierbij het juiste lijstje:

NOD:
Marina                                           3e ronde           1e kindje                 NOD 16 juli
Mariska0808                           2e ronde         1ste kindje             NOD 17juli
Lentekriebel                         4e ronde         1e kindje                       NOD  29 juli
NIicoleg                                     3e ronde             2e kindje                   NOD 1 aug
B_M                                                 3e ronde           1e kindje                 NOD 2 aug
Ikke                                                 3e ronde             1e kindje               NOD  10 aug
Summeke                                 4e ronde           1e kindje                   NOD 15 aug
Ellenan                                         4e ronde           1e kindje                   NOD 17  aug
Kimmie                                         2e ronde             1e kindje                 NOD ?
Meisjeb                                         3e ronde             2e kindje                 NOD ?
Juli2003                                       3e ronde             2e kindje                 NOD ?

Wachtbankje (de schijnzwangeren onder ons)
Bloesem                                      3e ronde            1e kindje                 NOD 11 juli
Wensjertr                                 4e ronde           1e kindje                   NOD 13 juli

ZwAnGeR!!!!!
Mijnschatje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP ??
Tijgetje 2e ronde 1e kindje UITGETELD OP 20 februari
Amber 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 23 februari 1e echo 15-7, 2e echo 5-8
Misspiggy78 2e ronde 2e kindje   UITGETELD OP 2 maart
Noompje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 11 maart
Mariska1980  3e ronde 2e kindje  UITGETELD OP 16 maart

Dag dames,

Vannochtend nog steeds een positieve ovulatietest, en er stond 36.7 op de thermometer dus een verhoging van 0.5 in vergelijking met gisteren. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ik hartstikke verkouden ben (al 2 dagen). Ik heb verder niet echt steken of zo gehad, en ook niet echt dik en draderig slijmverlies. Dus wat nu verder gaan met de ovulatietesten? Als ik gisteren inderdaad mijn ei heb gehad dan betekent dat voor mij deze keer mijn cyclus 45 dagen is en dat ik op 28-7 mijn nod heb. Voel me op het moment  erg onzeker.

Groetjes Nicole

Terug
Bovenaan