Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

*heeft de boodschappen in huis gehaald....nu de strijk nog*

@lentekriebel....  verdorie die klote RD's!!! Had zo gehoopt dat jij een van onze zwangere zou worden deze ronde!! Kom op meid...mee naar de volgende ronde!!

@amber...geen puf..nou dat begrijp ik hoor! Ff boodschapen doen met dit weer en het lijkt wel alsof ik een hele maraton gelopen heb...doe lekker rustig aan hoor..strooi hier en daar wat glitters...zijn we ook erg blij mee :)

*geeft lentekriebel een  en neemt haar bij de arm....hup naar de volgende ronde!*

Ja, ja, ik leef nog. Vandaag zijn we teruggekomen van een heerlijk weekendje relaxen. Lekker burgerlijk in een bungalowpark, samen met vrienden die een zoontje van bijna 3 hebben. Maar wat hebben we een geluk gehad met het weer. Natuurlijk hebben we alleen maar leuke dingen gedaan. Nadeel is wel dat ik nu helemaal afgebrand ben en eigenlijk geen puf meer heb om iets te doen. Maar aangezien het weer te lang geleden was dat ik een berichtje had achtergelaten, zit ik nu met mijn ogen half dicht iets te typen. (komt dat blind typen toch nog goed van pas!!)

Als eerste allemaal heel erg bedankt voor jullie knuffels! De situatie met schoonouders is nog steeds niet goed. Afgelopen vrijdag kwam ik mijn schoonmoeder nog tegen in het dorp. Ik had er eigenlijk helemaal geen zin in, maar ja, ontlopen ging toch echt niet. Het is natuurlijk ook niet niks wat er allemaal gebeurt, maar waar er 2 vechten, hebben er 2 schuld. We zien wel waar het schip gaat stranden. Hopelijk komt er snel wat meer duidelijkheid. Ik heb me wel voorgenomen om te proberen me er niet te druk om te maken. Tenslotte kan ik mijn energie wel beter inzetten.....

Morgen staat mijn eerste afspraak met de VK gepland. Om 10.50 word ik verwacht, maar dat zal wel weer later worden. Bij ons lopen ze altijd uit! Aangezien het de eerste afspraak is, is het alleen maar een intake. Verder wordt er nog geen echo gemaakt, dus dat is wel heel jammer. De afgelopen week is mijn buikje wel enorm gegroeid........Natuurlijk heel leuk, maar ik pas mijn kleren bijna niet meer en ik ben pas 9 weken. Bij mijn eerste zwangerschap had ik dit pas vanaf een week of 12. Dat wordt dus weer shoppen. Errug vervelend! Verder dacht ik vorige week dat de misselijkheid aan het afnemen was. En dat had ik dus niet moeten denken.....want vanaf die tijd moet ik 's ochtends rennen voor de wc. Verder is mijn eetlust gedaald tot onder het nulpunt. Ik eet bijna niks en datgene wat ik eet, daar word ik misselijk van. Vandaag ook al 3x lopen spouwen......en dat met deze warmte. Water is onderhand het enige waar ik niet misselijk van word. En over mijn opgezwollen voeten nog maar niet te zeuren. Gisteravond gingen we ergens een hapje eten en aangezien het zo warm was, deed ik even mijn schoenen uit. Dat had ik dus beter niet kunnen doen, want toen we weg wilden gaan, kreeg ik mijn schoenen niet meer aan!!! Op blote voeten lopen is ook zo pijnlijk, dus mijn voetjes hebben het te verduren gehad... Maar genoeg geklaagd.....ik heb nog steeds vakantie en manlief heeft net beloofd morgen een papa-dag te gaan hebben. En dat betekent voor mij: heel de dag relaxen, afgezien van het VK-bezoek!

@summeke: ik lees net je berichtje over het bezoek aan de gyn. Op zich wel heel fijn dat er gelijk actie wordt ondenomen, maar ik snap ook wel dat je je een klein beetje overvallen voelt. Ben je inmiddels al begonnen met het slikken van Clomid? Ik weet nl. helemaal niet hoe dit in zijn werk gaat. En het gevoel wat je hebt, over het zwanger worden enzo. herken ik wel. Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap ook heel sterk. Je weet nl. helemaal niet wat je te wachten staat. Nu bij mijn tweede zwangerschap heb ik dit veel minder. Waarom weet ik niet, normaal ben ik echt een angsthaas. Ik ga ervan uit dat de natuur zijn werk doet. En zwanger worden/zijn is iets waar je geen invloed op kunt hebben en dat kan je juist nog onzekerder maken.

@marinax: wat knap van je om alle testen de prullenbak in te bonjouren! Hopelijk geeft het je wat meer rust. En inderdaad, het moet allemaal leuk blijven! Verder hoop ik dat je al wat meer weet over je WIA-uitkering.

@bloesem27, nicoleg en lentekriebeltjes: ik heb zo keihard voor jullie zitten duimen dat de blaren op mijn vingers staan. Jammer genoeg is het toch niet genoeg geweest. Hopelijk hebben jullie je baalmoment allemaal gehad en kunnen jullie vol goede moed op naar de volgende ronde!

@bloesem27: natuurlijk mag je bij ons altijd lekker klagen. Wij weten precies hoe het voelt. Hopelijk gaat het inmiddels al weer wat beter met je. En laat je maar eens lekker verwennen door manlief, misschien helpt dat ook een beetje.

@nicoleg: vervelend he, die goedbedoelde vragen van opdringerige mensen die echt niet nieuwsgierig zijn. Je zou ze hun nek wel om willen draaien. Ik heb me voorgenomen om daar geen energie meer in te steken. Als mensen van die lompe vragen/opmerkingen maken, krijgen ze een bot antwoord terug, iets in de trend van: Als het zover is, ben jij de eerste die het hoort. Of zoals een collega van mij ooit tegen een opdringerige andere collega zei: Nou, het touwtje hangt er nog in hoor! Daarna heeft hij het nooit meer durven vragen. Waar bemoeit iedereen zich toch mee! O, ik ga dalijk even kijken naar je website, ben zo nieuwsgierig en nee, ik zal geen berichtje achterlaten...

@ellenan: fijn dat je niet zo bezig bent met het zwanger raken. Wie weet, gebeurt er een klein wondertje! En over je dilemma, 1 of 2 eitjes terug zetten. Ik persoonlijk zou voor 2 gaan. De kans op een tweeling is dan groter, maar de kans op een zwangerschap ook. Een tweeling is natuurlijk drukker, maar volgens mij moet je daar zelf je weg in vinden.

Al met al is het wel een heel lang verhaal geworden. Ik ga nog even lekker tv kijken en proberen om iets te eten.

Hi Ladies,

Ja ja ik ben er nog......
Ik heb niet alles kunnen volgen maar lees regelmatig nog even mee. We zijn zo druk
geweest met klussen ( in het huis! ), en klussen en klussen!!!!!!! Tussendoor heb ik geprobeerd alles te volgen maar dat lukt niet helemaal. Hier gaat alles prima. Probeer er echt minder mee bezig te zijn en dat gaat een stuk beter.
Volgens mijn gemiddelde berekening dacht ik ongeveer zaterdag 19e ei te hebben maar het kwam maandag, iets later, dus heb ik denk ik een cyclus van 31 dagen. Heb er deze keer wel drie dagen flink steken van gehad. Vandaag had ik iets andere afscheiding, 2x bij afvegen wat dikker!?!? Nou ja ik moet zeggen dat we echt super hebben geklust, met de juiste timing maar ik heb echt het idee dat er niets is gebeurd.

Dus.................we wachten maar af!

Balen voor iedereen die deze week zijn RD's op bezoek heeft gekregen!
En super voor iedereen die nu zwanger is.

Hier om mij heen is onderhand iedereen bevallen en een aantal moeter er nog.....erg frustie!

Dames ik ga lekker bankhangen want ik ben me een potje lui van dit vieze benauwde weer........niets voor mij!

Dag dames,

Bij mij gaat alles goed, de rd's zijn bijna vertrokken dus we kunnen er weer flink gaan klussen. Ik reageer op het moment niet zoveel dat komt omdat de pc bij ons op zolder staat, ik zit nu dus in mijn prive sauna te typen. We zijn nog aan het kijken voor een laptop voor beneden maar hebben er nog geen gevonden die ons aanstaat.

Leuk dat jullie een kijkje hebben genomen op de site van mijn zoontje, ik heb er gisterenavond nog aan gewerkt, ik had namelijk wat achterstallig onderhoud.

EllenAn: Ik ken niemand met die naam, hier in Bergeijk, maar ik woon hier nog maar 4.5 jaar. Ik kom oorspronkelijk uit Eindhoven, en heb ook lang in Veldhoven gewoond.
Oja, ik zou trouwens kiezen voor twee eitjes, het is inderdaad erg vermoeiend een vriendin van me heeft ook een tweeling dmv ivf. Maar is er wel heel erg blij mee, die twee kunnen lekker samen spelen. Het is in de babytijd wel moeilijk met voeden enzo, maar daar is zij ook doorheen gekomen en vindt het nu hartstikke fijn.

Lentekriebeltje: balen dat de rd's zijn gekomen, maar je kunt er al snel weer verandering inbrengen want ik zag dat je nod 21-8 al is. Dus hopen dat jullie toch met zijn 5en op vakantie gaan.

Groetjes vanaf een snikhete zolder,

Nicoel

Hey allemaal,

Ik ben er weer hoor van vakantie.....poeh he wat moest ik veel bij lezen, heb vandaag al weer gewerkt bwleh....niks aan wil weer vakantie
@EllenAn, ik persoonlijk zou wel voor 2 gaan, idd omdat de kans op zwangerschap dan groter is.....mocht het dan een tweeling worden, zien we dan wel weer, zal ook wel goed komen (en tweeling heeft ook zo z'n voordelen)
Ga verder niet reageren.....misschien morgen, moet nu slapen morgen weer werken.

Liefs ikke

Hi Dames,

Poeh poeh, wat een hitte zeg! Vannacht gelukkig wel een beetje beter geslapen, onder een laken en dan muisstil blijven liggen. Maar zondagnacht echt geen oog dicht gedaan!
Maar we mogen niet klagen! Het is eindelijk zomer!!!!!
Helaas is man-lief ziek. Hij heeft een echte zomergriep: verhoging, spierpijn, maag en darmpijn en diaree. Gelukkig heeft hij het nu en niet volgende week tijdens onze vakantie. Maar we zitten nu in onze klus week dus dat is niet zo handig, ach we zien het wel! Dat hij snel beter wordt is nu het belangrijkste! Ja ja, jullie lezen het goed, nog maar 3 daagjes werken en dan heerlijk VAKANTIE!!!!! Eindelijk.
Oh ja, we hebben gister trouwens nog heel goed nieuws gekregen: Mijn broer heeft helaas al voor de 3e keer in zijn leven (is nu 31) kanker, de ziekte van Hodgkin (= lymfeklierkanker). Omdat het nu al de derde keer was en hij uitzaaiingen in zijn ruggenwervel en beenmerg had, waren begin dit jaar de verwachtingen op genezing zo goed als nihiel. We hebben echt gedacht dat hij volgend jaar voorjaar niet zou halen. Na heel zware chemo e.d. welke speciaal voor hem is samengesteld in Amerika (!) hebben we gisteren de uitslag gekregen dat de chemo is aangeslagen, er is al 1/3 deel van de kwaadaardige cellen weg!!! Als alles zo doorgaat, krijgt hij in het najaar nog een zelfde chemo-kuur en dan is hij voor de carnaval volgend jaar helemaal schoon zijn de verwachtingen!!! Ooooo, we hebben zo moeten huilen van geluk gisteren! Ook mijn ouders, je zag echt een zware last van hun schouders afvallen en mijn moeder had voor de eerste keer dit jaar weer een fijne gezonde kleur op haar gezicht! Dit goede nieuws wilde ik met jullie delen!!!

Mariska1980: De kraamvisite was heel erg leuk! Wat een schattig ventje! Hij keek heel schuitig uit zijn oogjes. Hoorde nu de verhalen pas dat mijn vriendin ook ruim 3/4 jaar bezig is geweest en 2 miskramen (wel hele vroege) heeft gehad. Zo zie je maar, je denkt heel snel dat iedereen die zwanger is snel is aangeteld, maar vaak hoor je achteraf pas hoe het is gegaan! Gelukkig zijn ze nu erg gelukkig!
Summeke: Ja, laten we hopen dat je de Clomid niet hoeft te slikken omdat je de medische wereld gewoon te snel af bent geweest!!!!! Ik heb wel positieve verhalen over dat spul gehoord, maar waar is het eigenlijk voor? Om je cyclus regelmatig te krijgen of je eisprong te stimuleren of zo???
Lentekriebels: he meid, wat balen zeg van je RD's!!! Je was zo positief gestemd deze maand! Nou meid, ik geef je ook een knuffel en pak je andere arm en zo gaan we samen naar de volgende ronde! Kop op!
Amber: jeetje, wat gaat dat snel zeg! Nog even en je zit al aan de 12 weken! heb je veel last van het warme weer?
MissPiggy: Veel succes bij de VK vandaag! Leuk man, ook al is het maar een intake toch wel spannend! Weet je al wanneer je je eerste echo krijgt? Kan me helemaal voorstellen dat het balen is de situatie met je schoonouders. maar goed van je dat je zegt waar er 2 vechten hebben er 2 schuld! Anders zou je zelf gek worden als je er tussen gaat zitten! Sterkte meid, het zal nog een moeilijke tijd worden voor jullie allemaal!
B_M: Jij dus je ei gehad! Nu maar hopen en duimen! Succes meid!
Nicoleg: Gelukkig zijn de RD's weer bijna weg! Kun je je weer in gaan stellen op de volgende ronde vol goede moed! He, wat leuk dat je vriendin ook een tweeling heeft! Wie weet kan ik ooit nog eens wat advies van haar krijgen hihihihi!
Ikke: Fijne vakantie gehad? Zijn jullie nog weg geweest? Balen he, met dit mooie weer weer moeten werken!

Nou meiden, ik ben weer even bijgekletst!
Groetjes!!!!

zo hehe na een paar hele slechte dagen weer even een goede dag tussendoor, heb zowaar alweer 10 minuten kunnen sporten vanochtend

@Ellenan, heel erg geweldig dat het nu zo geod gaat met je broer!!!!!, echt geweldig nieuws!

@Mariska1980 balen dat je niet mee kunt doen voor MvM maar gelukkig is daar Noompje die wel voor twee mee kan doen, 16 maart trouwens mooie datum zeg, is mijn oma jarig, en al bijna de echo wat leuk! Die kwaaltjes lijken me aan de ene kant wel pretttig weet je tenminste dat je echt zwanger bent

@Wensje, ik hoop dat de maansteen voor jou zijn werk doet deze maand, heb de mijne deze maand maar ongehouden en als ie voor mij niets doet (omdat dat deze maand niet uitkomt he, doet ie maar zijn best voor jullie allen) Juli heeft immers nog niet veel geluk gebracht, hopelijk wel voor Mariska0808

Trouwens vraagje voor degenen die temperaturen, gister was mijn temperatuur 36,6 ipv 36,3 maar vandaag weer 36,3, gister dag 10 zou dit een eisprong geweest kunnen zijn? Dan is ie wel vroeg en ik voel hem meestal ook wel en nu nog niet maar kan het anders aan het warme weer liggen?

@Misspiggy, vk geweest, hoe was het?

@Noompje, gefeliciteerd met je dochtertje, ik ben de naam vergeten maar gefeliciteerd!

@Nicole, leuke site en mooie foto's van je zoontje!

@Lentekriebeltjes, Ciske de Rat was heel leuk! Echt super! We reden er alleen met mijn schoonouders heen want ja twee uur rijden en dan is een auto handiger dan twee he en mijn schoonvader remt heel plotseling voor een stoplicht en het schoot weer in mijn nek, en bedankt, vandaag de eerste goede dag sindsdien, dus de musical was heel leuk echt een aanrader heb er alleen wel weer veel last van gehad maar dat was niet alleen de schuld van de musical he

Trouwens vorige week bij uwv geweest, moet wel zeggen dat ik het persoonlijk vreemd vind dat die arts me nog niet een keer onderzocht heeft maar daar zal ie dan wel zijn redenen voor hebben. papieren voor wia komen later, ze hebben mijn ziekmelding staan in begin februari ipv september dus die papieren volgen in september/oktober, pak van mijn hart, ik dacht alweer dat ik te laat was moet half oktober weer terug dus dan kan ik er nog eens naar vragen. Ik heb trouwens best veel angst voor die spuiten in mijn nek, het enige wat ik nog van het gesprek weet is dat de arts zei dat patienten zeggen dat dit heel pijnlijk is, nou deed mijn rug al enorm veel pijn bij de behandeling en dat was met verdoving en dat zou wel meevallen zei hij dus verwacht ik het nu een stuk erger en ik ben bang, zeg maar ziemel, ik weet het ik ga toch maar wel voetje voor voetje nou ja weer genoeg geklaagd

@Nicole, ik hoop dat de maansteen voor je werkt en eu wat doet teunisbloemolie?

@Bloesem, enorm balen voor je, is inderdaad enorm klote als je overtijd raakt, ik snap je heel goed qua je vriendinnen want dat heb ik ook maar we zijn gewoon volgende keer aan de beurt, lees jullie, ik sla een keertje over en dan hebben we in de zomer een baby'tje en kunnen we zwijmelen bij leuke kleine zomerkleertjes!!! en speelgoedjes enz.,   O ja, misschien als je een maansteen wilt proberen die moet ook je cyclus kunnen verkorten naar 28 dagen zou mooi zijn maar hij zou hem moeten kunnen verkorten, is het proberen waard zou ik zeggen, is maar een steen dus veel kwaad kan ie niet denk ik en als het helpt mooi meegenomen.

ik had me vannacht trouwens een droom, iedereen zowat die ik kende was zwanger (de vrouwen dan he) zelfs mijn tante waarvan ik weet dat ze geen kinderen meer kan krijgen plus ons oma, behalve ik heel fijn, ben er dan toch echt te veel mee bezig zeker maar hoe ik dat moet verminderen weet ik ook niet hoor!

@Nicole, ik weet het die verwachting dat je zwanger bent heeft ook iedereen bij mij en ik vind dat zo frustrerend, dus ik zeg dan maar ik heb een whiplash en kan niet eens een baby optillen lijkt me niet zo handig, dan zijn ze wel stil en ik baal ontzettend, en dat de moeder van je schoonzus zo raar doet opvliegers ofzo? Ik weet niet wanneer je zwager gaat trouwen maar daar loop je dan inderdaad met dikke buik of baby rond, positief denken he!

@Ellenan, ik zou persoonlijk 2 embryo's laten terugplaatsen, heb je meer kans en twee zou ik niet erg vinden, is misschien qua zwangerschap zwaarder maar wij willen er toch meer dan 1 hopelijk dus zou ik voor 2 gaan, het kan ook zijn dat er een niet aanslaat immers en dan heb je er meteen geen meer terwijl je er anders nog een hebt, nu ja zo denk ik erover, vooral doen wat je zelf wilt misschien gaat het met een ook wel hardstikke goed?! O ja, die ovu testen heb ik denk ik helemaal niet nodig omdat ik mijn ei toch altijd voel maar als je dan test en je ziet die tweede dikke streep heb je bewijs he, alsof dat voelen geen bewijs is maar ja ach ja heb er nog drie trouwens en wie weet dat ik ze na de behandeling nog even   gebruik maar is eigenlijk ook niet nodig, mijn man zei ook al je voelt je ei altijd dus waarom nog testen? Daar vertrouw ik dan maar op.

Trouwens ik hoop wel dat iedereen hier blijft kletsen en daar ga ik ook voor! Bovendien zijn we in september met zijn allen zwanger allemaal kerst met een dikke buik vieren lijkt me helemaal top!

@Summeke, fijn dat je meteen aan de slag kan met Clomid, wat doet dat eigenlijk? Moet ik oktober naar gyn ivm jaar bezig maar dan kan ik maar beter een afspraak maken voor ik ongesteld ben dus ipv erna dan is dus een maand weggegooid?

@Lentekriebel, heel erg balen van de rd's, hopelijk gaan jullie gewoon met zijn vijven op vakantie, zeg dat ook maar alvast tegen je ei wie weet helpt het

@Misspiggy, lekker relaxen vandaag he, laat je man maar lopen inderdaad! Balen van je schoonouders maar goed hopelijk blijven ze gewoon normaal doen dan zal het wel goedkomen (lees als ze elkaar tegenkomen vliegen de stoelen niet door de kamer).

knuffel aan iedereen en je weet het he augustus wordt een topmaand, we moeten immers wat inhalen he!

Nou vanochtend mijn intakegesprek gehad bij de VK. We moesten alleen wel lang wachten, het loopt daar altijd uit. Zoonlief vond dat niet zo gezellig, dus die heeft de hele wachtkamer verbouwd. We hebben de standaardgegevens doorgenomen, ziektehistorie en de vorige bevalling. Ook moest er natuurlijk gewogen worden......vreselijk. Ik heb zelf thuis geen weegschaal, dus de confrontatie kwam hard aan! Ook heb ik de papieren voor de 1e echo meegekregen en dus heb ik net gelijk de afspraak gemaakt. Woensdag 20 augustus om 10.45. Dat duurt dus nog 3 weken en 1 dag. Het kon ook al op de 18e, maar dan is mijn 1e werkdag. Ik vind het zelf heel vervelend om dan gelijk vrij te moeten vragen en op woensdag werk ik niet. Nou, nog 3 weekjes wachten en dan kunnen we ons Priegeltje voor het eerst gaan bewonderen....

Bij deze het aangepaste overzicht:

NOD:
Lentekriebel                         4e ronde         1e kindje                       NOD 29 juli
B_M                                                 3e ronde           1e kindje                 NOD 2 aug
Ikke                                                 3e ronde             1e kindje               NOD 10 aug
Summeke                                 4e ronde           1e kindje                   NOD 15 aug
Ellenan                                         4e ronde           1e kindje                   NOD 17 aug
Bloesem                                     4e ronde           1e kindje                 NOD 4 sept
NIicoleg                                     4e ronde             2e kindje                   NOD 5 sept
Marina                                             4e ronde         1e kindje                   NOD 19 sept
Wensjertr                                 5e ronde           1e kindje                   NOD ?
Kimmie                                         2e ronde             1e kindje                 NOD ?
Meisjeb                                         3e ronde             2e kindje                 NOD ?
Juli2003                                       3e ronde             2e kindje                 NOD ?

Wachtbankje (de schijnzwangeren onder ons)
Mariska0808                           2e ronde         1ste kindje             NOD 17juli

ZwAnGeR!!!!!
Mijnschatje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 15 februari
Tijgetje 2e ronde 1e kindje UITGETELD OP 20 februari
Amber 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 21 februari, 1e echo 15-7, 2e echo 5-8
Misspiggy78 2e ronde 2e kindje   UITGETELD OP 2 maart, 1e echo 20-8
Noompje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 11 maart
Mariska1980 3e ronde 2e kindje UITGETELD OP 16 maart, 1e echo VK 7 aug

Terug
Bovenaan