Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

tatatata!! Hier ben ik ook weer eens. Wat een schande, zo zit je er elke dag op, zo zit er denk ik wel een week (foei) tussen. Maar hier ben ik dan weer.... ik moet zeggen dat ik met dat achterlijke weer van de week ook geen zin had in achter de PC duiken hoor.
Gelukkig is het vandaag een stuk beter, helaas blijft de warmte wel een beetje in huis hangen.
Nou het gaat me vast niet lukken om op alle berichten te reageren want er is teveel geschreven in al die tijd.

Hier gaat alles nog steeds op rolletjes... ik voel me eigenlijk zo goed dat ik ga twijfelen of ik wel zwanger ben. 2 wk geleden heb ik echt een paar dagen flinke buikpijn gehad en was ik echt doodversleten, maar ik ben de 10 wk grens voorbij en voila ik voel me een stuk fitter. Heel apart. As. dinsdag eindelijk de afspraak bij de VK en dan ook gelijk een echo. Als het goed is ben ik dan alweer 11.5 week. Ik heb het idee dat de zwangerschap nu veel sneller gaat als bij Britt. Maar ik probeer er op en top van te genieten, want zeer waarschijnlijk blijft het hierbij. Al vind ik dat ook wel een gek idee hoor, dat dit dan de laatste keer in mijn leven zal zijn dat ik zwanger mag zijn.... dus wie weet ooit een 3e (laat manlief het maar niet horen.... Nou volgens mij houdt dat gekriebel bij vrouwen nooit op.
Nou ik mag nog 2 weken werken en dan hebben we ook vakantie...HEERLIJK!!

@Noompje.. gefeliciteerd met je dochtertje Maud...tja de 1e verjaardag he,   das toch een mijlpaal. Tis zo leuk en ik kan je verzekeren dat het 2e jaar nog sneller gaat als het 1e. Ja en dat verwennen he... ik haalde 5 maanden later nog speelgoed waar ze nog niet mee gespeeld had van zolder, ik kon het haast weer inpakken en dan met sinterklaas geven zeg maar. he Fijne vakantie! En maak je om Maud maar niet druk, die vermaakt zich echt wel.

@Misspiggy,
 Was het fijn bij de VK?? Dus je hebt echt al weer een buikje, dat wordt inderdaad alweer shoppen, he wat vervelend nou!! Ik hoop voor je dat de misselijkheid snel af neemt hoor, want dat is natuurlijk niks en zeker niet met dat warme weer. En dan die dikke voeten, oh dat had ik bij Britt ook zo erg, ben nu toch wel blij dat ik in februari ben uitgerekend ipv juli. Is het tenminste niet zo warm.
Inderdaad wat Noompje zegt, je moet je niet teveel druk maken om je gewicht, natuurlijk moet je opletten... want zwangerschaps kilo's komen er eerder aan en gaan er lastiger af dan gewone kilo's, maar toch je hebt het niet altijd voor het zeggen. Tis soms oneerlijk verdeeld, ik kwam in mijn 1e zwangerschap 19 kilo aan, ik hield wel heel veel vocht vast, maar die laatste 9 kilo duurde wel even hoor voor ik die kwijt was. Mijn buurvrouwtje die tegelijkertijd zwanger was en even ver, kon amper een paar dagen na haar bevallig, haar oude (!) broek alweer aan. Zij is echt mooi zwanger, je kent het wel alleen een buikje dus!!. Ze is vorige week zaterdag trouwens bevallen van de 2e en van de week dacht ik al zo jij hebt alweer aardig je eigen lijf terug...... tis wel een schatje dat kindje. Ze had al een knulletje van 2 en is dus 3 dagen voor zijn 2e verjaardag bevallen van een meisje.
He wat erg trouwens van je schoonouders, maar ja als ze nu niet gelukkig zijn is het ook niet goed natuurlijk. Maar het blijft onzettend klote. Wens ook je mannetje maar veel sterkte.

Inmiddels ben ik nu 2 kilo lichter dan voor ik zwanger raakte van Britt, dus ik heb 2 kilo speling nu, hahahaha. Ik moet wel zeggen dat ik tijdens mijn 1e zwangerschap heeeeel vaak gedacht heb ach wat maakt dat ene stuk gebak nu uit ik word toch dik... nou dat moet je dus niet al te vaak denken, hihihi. Nou ik ga samen met jou en met noompje lekker mee lijnen hoor in maart, ik kijk er nu al naar uit, hahaha.

@mariska0808... heel veel plezier komende week van de laatste dagen wachten en nog misschien wat regelen. En natuurlijk veel plezier volgende week!! Geniet er van.
Misschien kun je de dokter om een "uitstel" pilletje vragen voor de bruiloft, ik weet niet of dat zo makkelijk gaat, maar ik kan me herinneren dat mijn moeder dat altijd voor onze vakantie deed, die slikte de pil niet, maar wilde natuurlijk ook niet ongi worden in onze vakantie.

@Mariska1980, leuk dat je de intake bij de VK achter de rug hebt,  fijn dat je bij die leuke VK bent geweest. Volgende week dus ook de 1e echo, spannend, wanneer moet je?? Fijn dat jullie ook een plan van aanpak hebben opgesteld!! En inderdaad laat je mannetje hier ook achterstaan zodat hij tijdens het heetst van de strijd kan ingrijpen, zodat jou wensen voorop komen. Tijdens een bevalling ben je toch vaak niet zo mondig meer en heb je wel iets anders aan je hoofd.
Jij hebt dus ook andere zwangerschaps klachtjes als bij feline, ik herken dat wel.. Misschien krijg ik nu ook een knul... oh ik zou het wel super leuk vinden (een meisje is natuurlijk ook super welkom hoor)

@bloesem... ik voelde voor mijn 1e zwangerschap ook mijn eisprong niet hoor. Ik voel hem pas sinds deze poging. Tja hoe voelt dat.... bij mij toch wel als een steek aan een kant echt ter hoogte van mijn eierstokken en een soort kramperig gevoel in mijn baarmoeder. Ook heb ik dan meer last van die doorzichtige en slierige afscheiding. Hier kon ik het echt goed aan herkennen. tja het blijft lastig!

@nicole. ja dat is heel irritant als mensen om je heen maar door blijven vragen of het
niet eens tijd wordt voor een 2e enzo. Ik vraag het eigenlijk nooit meer, want toen mijn buurvrouw vertelde dat ze zwanger was, zei ik zo dan was het zeker gelijk raak na jullie bruiloft, toen bleken ze al meer dan een jaar bezig te zijn. oei!!
he vervelend dat je een discussie kreeg met moeder en schoonzus... nou maak je er maar niet druk om... als jij vind dat jullie een megavoorraad voor je klanten moet hebben dat moeten jullie dat ook gewoon doen. Ze zullen hun dag wel niet gehad hebben.
Nou en met een mooie zwangere buik rondlopen te pronken op een bruiloft is toch helemaal zo erg niet??? En anders loop je met een mooie baby rond, ook leuk.
En wat is je site toch leuk, ik heb ook even je nieuwe foto's bewonderd natuurlijk!!

@lentekriebels echt vervelend dat je RD's toch zijn komen opdagen, waarschijnlijk zijn ze ook al weer opgehoepeld, zodat jij weer heerlijk door kunt naar de nw ronde. Veel suc-6 meid, hier wat prive glitters ******************************

@ellen..ben toch benieuwd waar in brabant jij woont, nu is brabant natuurlijk ontzettend groot.. Ik woon in de omgeving van Nijmegen. Fijn dat je je nu hebt ingesteld op de ivf.. er zal echt een last van je schouders af gevallen zijn he. Ik zou denk ik ook voor 2 embryo's kiezen, dus ik denk dat jullie een goede keuze maken.
Nou ellen, ik ga iig hier voorlopig echt nog niet weg hoor! Dus daar hoef je niet bang voor te zijn en ik denk dat bijna iedereen er hier wel zo over denk.
Is je mannetje alweer beter?? Oh ja,misschien lees je dit wel niet meer.. maar fijne vakantie!! Ik weet alleen niet meer of jullie nog weg gingen.
En wat een super nieuws van je broer zeg!! Even een lichtpuntje... heerlijk!!

Nou ik heb gelukkig nu tijdens dit warme weer niet extra last van de warmte, dat komt waarschijnlijk wel meer tegen het einde van de zwangerschap  en dan is het gelukkig niet zo warm meer, hahaha
@B_M suc-6 de komende tijd met klussen he. Maak er wat van

@Marina.. he vervelend dat je door die remactie van je schoonvader weer pijn in je nek heb,gaat het beter nu. Was de musical verder leuk? En wat betreft je temp daar kan ik je niet echt bij helpen, ben ik niet helemaal in thuis zeg maar. Maar op het moment dat het buiten bloedje heet is zal je lichaamstemperatuur ook wel stijgen lijkt mij. Oja en over dat rare dromen, van de week had ik gedroomd dat ik Britt thuis had gelaten terwijl ik was gaan varen met mijn ouders??? en de nacht erna droomde ik dat ik met 24 weken beviel... tja dat was niet zo'n leuke droom.

@summeke, he vervelend van je oom zeg... tis toch een rot ziekte!! Wanneer start je nu met de clomid?? Tja en dat van die bijsluiters lezen, dat weet ik ook niet. Daar staat natuurlijk alles is wat maar ooit genoemd is, dus misschien heb jij wel helemaal nergens last van. Een vriendin van mijn heeft het ook moeten gebruiken omdat zij geloof ik maar 4 eisprongen per jaar had en is hierdoor nu voor haar 2e kindje in verwachting. Ik heb haar eigenlijk nooit horen klagen over bijwerkingen.

Nou ik heb geloof ik alweer een aardig verhaal geschreven en nu heb ik geen zin meer.. ik hoop dat het duidelijk is en dat er geen rare schrijffouten in staan, want ik heb snel getypt en ga het niet meer nalezen.

Fijne avond en dikke kus!!
Hier nog even snel wat glitters******** ********** ********** ********** ********

en mijn bannertje....

Tot snel weer.

Nicole: Ben heel blij met het plan van aanpak. En heb het ook al met mijn man besproken, want die kon gisteren niet mee.
Ik had inderdaad een hogere bloedsuiker met week of 30. Daarna op een dieet gegaan en toen had ik geen last meer. Maar intussen was Feline wel flink en dat had daar waarschijnlijk wel mee te maken.
Dus ik let nu heel erg op dat ik niet te veel suiker neem, want ik wil geen grote baby, zodat ik natuurlijk kan bevallen en ik wil niet te veel aankomen.
Die extra echo's zijn fijn, alleen hadden ze dat eigenlijk bij Feline al moeten doen, ze hadden haar wel 8,5 pond geschat, maar niet gerealiseerd dat het bij mij er zowat niet uitkon.
We hebben nog geluk gehad, want Feline heeft klem gezeten en ze had dus schouderdystrofie (weet niet of ik het goed schrijf) kunnen krijgen.
Gelukkig is ze nog net op tijd geboren, maar ik ben wel 2 uur en 15 minuten aan het persen geweest....

Grappig dat ze dachten dat je veel vruchtwater had en het bijna niks was.... Ik had echt heel veel, echt zo'n plens hahaha

groetjes Maris

Ik weet niet hoe jullie er over denken, maar wat was ik blij dat het vandaag niet zo warm was..... Ik ben sowieso al geen zonmens, voor mij is 25 graden al voldoende, maar gisteren vond ik toch echt te warm. Net zoals Amber heb ik de laatste dagen niet veel van me laten horen, veel te warm en nergens geen zin in. Nu lig ik lekker in mijn bedje met de laptop op schoot te relaxen.

De afgelopen dagen, ondanks het warme weer, toch teveel gedaan. Voor zoonlief hebben we een houten speelhuis gekocht en dat heeft manlief gister in elkaar gezet. Het zag er allemaal nogal simpel uit, maar hij is er samen met een collega een hele dag mee bezig geweest. Maar het resultaat mag er zijn: Max vindt het helemaal geweldig. Hij vindt het nog wel moeilijk om het trapje op te klimmen, maar eenmaal boven, gaat hij op zijn buik achterstevoren van de glijbaan naar beneden. Ook de zandbak die eronder zit is al ingeluid. Max vindt het heerlijk om het zand uit de zandbak te kieperen. Wij vinden dat alleen iets minder.

De zwangerschapskwaaltjes zijn nog steeds hetzelfde. De ene dag gaat het beter dan de andere. Vandaag had ik een ***dag. De hele dag mezelf lamlendig gevoeld. Eten smaakt me momenteel helemaal niet meer en vlees vind ik echt ontzettend vies . Ik hoef het niet te zien en al helemaal niet te ruiken of te eten. Gatverdamme! Ik ben helemaal verzot op crackers met smeerkaas en dat eet ik zowat de hele dag. Het is een van de weinige dingen waar ik niet misselijk van word.

En de situatie met schoonouders is nog steeds onveranderd. Schoonmoeders heeft deze week 2x hier gegeten. Schoonvaders is momenteel niet thuis. Ze hebben wel allebei een afspraak bij een therapeut, maar ik moet nog zien hoe dit af gaat lopen..... Volgende week zouden we gezamenlijk naar de Efteling gaan, dit doen we ieder jaar, maar dat gaan we maar afzeggen. Komt eigenlijk ook wel mooi uit, aangezien ik toch bijna nergens in mag (afgezien van het sprookjesbos en het carnaval festival).

@nicoleg: ook ik heb even een kijkje genomen op je website. Toevallig had je hem toen al bijgewerkt. Leuk om te zien wie je bent!

@ikke44: ik las dat jouw vakantie er ook alweer opzit. Het is altijd jammer om weer te gaan werken. Jammer genoeg ben je dan je vakantie ook zo weer vergeten.

@ellenan: als het goed is, is jouw vakantie vandaag begonnen. Geniet ervan! Hopelijk is manlief inmiddels alweer opgeknapt en hebben jullie toch nog wat kunnen klussen. Inderdaad goed nieuws voor je broer, maar ook wel allemaal heel heftig. Heel veel succes/sterkte ermee!

@summeke: wat rot om te horen van je oom! Is er inmidddels al iets meer bekend? Ook jou wens ik heel veel sterkte.

@marinax: ik lees dat jij je echt hebt verdiept in het gebruik van je maansteen. Heb je al die dingen ook   echt gedaan? Ik heb alleen een maansteen gekocht en hem aan een kettinkje gehangen...

@bm: voor jou spannende dagen. Heel veel succes op het wachtbankje, maar volgens mij zit je niet alleen!

@noompje80: nog van harte met de verjaardag van je dochtertje! De eerste verjaardag van zoonlief vond ik ook zo ontzettend bijzonder. En ze worden ook nog eens gruwelijk verwend. En wat betreft de zwangerschapskilootjes: gelukkig heb ik thuis geen weegschaal. Anders zou ik er iedere dag wel 10x op gaan staan. Met de zwangerschap van Max ben ik in totaal 25 kilo aangekomen en die zijn er ook bijna allemaal weer vanaf gegaan. Sonja Bakker heeft bij mij wonderen verricht, dus in maart komen de boeken weer te voorschijn en gaan we er keihard tegenaan. Gelukkig heb ik momenteel niet zo veel eetlust, dus misschien worden het nu iets minder kilootjes.  Geniet van je vakantie!

@mariska0808: oe, nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het zover! Geniet er ontzettend van, want het vliegt voorbij. En hopelijk komen er bij jou geen RD"s op je trouwdag, dat zou natuurlijk een geweldig cadeautje zijn....

@mariska1980: fijn dat je samen met de VK al een stappenplan hebt gemaakt. Dat zal ook wel een beetje gerust stellen. Bij mijn intake hebben we het ook wel over de bevalling gehad. Ik had nl. een totaalruptuur en dat kwam door een inschattingsfoutje van de dienstdoende VK. En Max was ook best een flinke baby (4050 gram). Hopelijk wordt de tweede niet zo groot, maar daar heb ik helaas geen invloed op. We zullen het allemaal wel zien......(zucht, ik verheug me nu al op die leuke weeen!)

@amber27:toevallig riep ik vorige week met mijn grote mond dat het allemaal iets beter ging en vanaf dat moment moet ik iedere ochtend rennen voor de wc. Net zat ik op de bank en word ik me toch een partij misselijk: weer was ik net op tijd op de WC. Ik herken dit wel van mijn eerste zwangerschap, toen moest ik soms zelfs 's nachts kotsen. Er staat dan dus ook standaard een emmer naast mijn bed.

Misschien een tip voor degenen die een langere cyclus hebben: ik heb ooit gehoord dat tarwekiemolie ook een gunstige invloed kan hebben op je cyclus en vruchtbaarheid. Zowel bij mijn eerste als bij deze zwangerschap heb ik capsules geslikt en beide keren was ik vrij snel zwanger. Of het hier aan ligt, kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen, maar baadt het niet dan schaadt het niet. Ik koop ze gewoon bij de Kruidvat (huismerk) en ze zijn echt niet duur (max. €5)

Nou, al met al is het weer een te lang verhaal geworden. Ik ga lekker slapen. Welterusten allemaal!

ff snel want ik ga zo lekker naar bed ... (veel gewerkt van de week en moet morgen weer vroeg op)

@... ik begin met clomid op de derde cyclusdag (5 pillen) dan op de 10e cyclusdag een echo...dus moet nu wachten totdat ik ongesteld wordt....of zwanger :D

@....nog geen nieuws over mijn oom. Ga morgen me moeder ff bellen voor meer info.

te moe om de glitters op te rapen hoor....doe ze morgen wel in de mandjes :)

truste

@tip: voordat je op knop plaats bericht klikt ... selecteer al je tekst tik dan op ctrl+c (copieren)...mocht je je tekst kwijt zijn.....klik weer op reageren en zet je cursor in het schrijf vak en tik dan ctrl+v   (plakken) ... zo hoef je nooit je tekst weer helemaal opnieuw te tikken :)

Hi ladies,

Ik wil niet te vroeg op het wachtbankje komen! Er staat NOD 2 aug in het lijstje maar dat heb ik al eerder verschoven naar maandag 4 aug. Wachtbankje is veel te frustie!!!!!!!
Ik zou dus morgen met bruinverlies moeten beginnen als ik maandag ongi zou worden, liever niet. Moet wel eerlijk zeggen dat ik er heel zenuwachtig van word elke keer als ik naar de wc ga. Maa ja, ik voel nog steeds niets behalve die enorme vermoeidheid, en nu ben ik ook een beetje misselijk....

Jullie horen het volgende week wel.

Dikke x

B_M ik duim me rot voor je vandaag, hoop toch dat juli zijn best voor iemand gedaan heeft he

verder ben ik vandaag aan het balen want mijn ei komt vandaag en dit is mijn ik sla je lekker over ei en nu wil ik dat ie gewoon ophoepelt zodat ik aan mijn volgende zeer heersende ei kan gaan denken, ik kan er nog grapjes over maken dus zo erg is het niet maar ik ben blij dat we vanavond bezoek krijgen ter afleiding, echt die mensen die zeggen dat je er niet zo veel mee bezig moet zijn snap ik niet, ik probeer het hoor er niet mee bezig te zijn en dan kom ik weer 10 miljoen zwangeren tegen, grrr, zwangeren hier voel je niet bezwaard ik gun het jullie van harte, ik ben ook heel benieuwd naar jullie ukkepukjes maar soms heb ik even een rare bui zeg maar.

o ja hebben we mensen uitgenodigd om buiten te komen gourmetten bedenken we gisteravond rond negen uur dat we geen tuintafel hebben, nu gelukkig eentje via marktplaats kunnen regelen
nou ja ga de salades maar eens voorbereiden dan enz.

fijn weekend iedereen, dit bovenstaande is gewoon even frustratie als ik dat weer heb geuit is het weer uit me voel me nu weer veel beter

Dag dames,

@Zwangeren: onder ons, ik heb een onbeschofte vraag: hebben jullie alleen in de klusweek geklust en dan iedere dag, of om en om?

@Bloesem27: ik weet niet hoe je een eisrpong voelt, sommige hebben dan last van steken. Maar dat heb ik niet echt gehad, ik ben met ovulatietesten en tempraturen begonnen zo kreeg ik een beetje een beeld van mijn cylcus. En Kon zo ongeveer zien wanneer ik mijn ei had en wanneer ik ongi moest worden. Dat klopte bij mij goed, ben op dag 15 met ovutesten van de kruidvat begonnen.

@Mariska 1980: jeetje heb jij zo lang moeten persen, ik vond die 1.5 uur met onze Rick al lang. Terwijl je eigenlijk maar 1 uur mag persen, ik kreeg met 50 minuten te horen dat de gynacloog onze Rick met de vacuumpomp ging halen omdat het te lang duurde. Alleen werd die net weggeroepen voor een spoedkeizersnede daarom moest ik toen nog wachten. Ze hebben 3x flink aan onze Rick getrokken, want hij bleef klemmen met zijn hoofdje, schoudertje en zijn heupje. Dat was echt niet leuk meer, daaraan heeft hij ook het kiss-syndroom (vast nek-werveltje)  aan overgehouden. Gelukkig is dat goed te genezen, en hebben we er nu geen last meer van, misschien dat hij wat concentratieproblemen krijgt als hij naar school gaat, maar dan kan hij daarvoor weer worden behandeld door de maneule therapeut.

Groetjes Nicole

Terug
Bovenaan