Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

Nou, ons Priegeltje is mooi op de foto gezet. Vanochtend de eerste echo gehad. Ik moet zeggen dat ik niet zo stikzenuwachtig was als bij mijn eerste zwangerschap. We hadden een hele leuke echoscopiste die vooraf heel goed vertelde wat ze allemaal ging doen. We hebben nl. ook een nekplooimeting laten doen. Het duurde niet lang voordat ze ons Priegeltje had gevonden en alles zat erop en eraan. Volgens de metingen ben ik iets langer zwanger dan ik dacht, 13 weken en 1 dag ipv 12 weken en 2 dagen, maar de uitgerekende datum blijft gewoon op 2 maart staan. Bij Max had ik dit ook. Verder heeft ze alles gemeten en gedaan. De nekplooi zag er keurig uit. Verder zag je de beentjes en de handjes goed, ook kon ze zien dat het blaasje al gevuld was. Het hoofdje was mooi gesloten en ook kon je het neusje goed zien. Zo supergeweldig om mee te mogen maken. Ook hebben ze nog even flink bloed afgetapt en daarna konden we met 2 mooie foto's op huis aan. Nu kan ik pas echt gaan genieten. Ik ga de hele middag op de bank liggen zwijmelen, zucht......

Zo, nu ga ik weer even op iedereen reageren.
Oh ja, ik bedoel in mijn vorige stukje het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven, niet Nijmegen, sorry!

Nicole: En hoe woont het in een leeg huis? Niet te hard praten he, want dat klinkt zo hol hihihihi! Oh spannend dat je misschien zondag wilt gaan testen! Ik duim voor je meid!

Misspiggy: En hoe bevalt het werkende leventje weer? Altijd even wennen vind ik zelf, maar ook wel weer fijn om in een dagelijks ritme te zitten, toch!

Noompje: En en???? hoe was de echo??? We zijn heel benieuwd! Wel lief van je dat je moet huilen om ons, maar dat is niet nodig hoor! Tuurlijk wilde wij het ook anders, dat we gewoon al lekker zwanger waren via de natuurlijke weg, maar ja het is niet anders. Gelukkig is de medische wereld echt een wonder deze tijd, dus de verwachtingen zijn nog hoog gespannen hoor! Maar je hebt wel gelijk, het is af en toe oneerlijk verdeeld. Maar ja, is dat niet met allesin de wereld?

Amber: He wat een goed nieuws dat de nekplooimeting goed was! dat is weer een hele opluchting!!! En wat schattig dat hij of zij naar jullie zwaaide!

Mariska0808: Ja, wat een goed idee! De zwangeren van nu zijn dadelijk de "ervaren zwangeren" en zij kunnen ons overal bij helpen! Heel slim bedacht meid! Ik hou wel van zo'n positieve instelling!!! Hoe is het met je neefje?

Ikke: hopelijk gaat het weer wat beter met je verkoudheid! Wel handig dat je apothekersass bent. Mijn moeder ook, dus ik bel ook vaak naar haar als ik iets heb en niet weet wat ik daarvoor kan nemen of zo! Altijd handig. He meid, bedankt voor de glitters!! ik zal ze in een apart doosje doen!

Summeke: Bij jou is het bezoek aan de gyn dus ook goed gegaan lees ik. Goed zeg dat ze al zo duidelijk kunnen zien welk eitje er gaat springen. Hopelijk duurt het niet te lang en kunnen jullie snel aan de klus! Oefen wel alvast van te voren he hihihi!
Oh en van die overgangsklachten: ik weet precies hoe je je voelt. Een aantal jaar geleden heb ik voor mijn edometriose ook medicijnen gehad waardoor ik in de overgang kwam! Echt geen pretje. Mijn tip voor als het erger wordt: Zorg dat je kleding aan trekt in lagen, zodat je altijd iets uit kunt trekken. Dat hielp bij mij heel goed!

Marina: He meid, hoe voel je je nu? Volgens mij heb je de behandelingen voor je nek gehad of nog niet??? En, al RD's te bekennen????

B_M: gefeliciteerd, je bent dus (weer) tante geworden! Wat leuk! Kan me voorstellen dat het wel moeilijk is. Dat had ik vorige week ook. Maar onze tijd komt ook meid! zeker weten. Wel goede moed houden he!!!

Mariska1980: Leuke vakantie gehad? waar zijn jullie heen geweest? Wat leuk dat je de reacties zo leuk waren! Lijkt me een heel bijzonder moment om het tegen familie en zo te vertellen!

Ikke: Oh wat gaaf dat je werkbroeken al straker beginnen te zitten! Begin je ook al wat te zien of dat nog niet! Bedankt dat je blij voor ons bent! Dat zijn we zelf ook hihihi! We zijn idd erg opgelucht dat er meteen actie is ondernomen. Hopelijk weten we volgende week weer meer!

Misspiggy: he wat gaaf meid! gefeliciteerd! ooh wat moet dat geweldig zijn om te zien dat alles goed is en alles erop en eraan! Willen jullie weten wat het wordt of niet? Ga lekker genieten meid, je hebt het meer dan verdiend! Oh en wat raar eigenlijk dat je uitgerekende datum niet wordt aangepast ookal ben je bijna een week verder. is dat altijd zo?

Zo lieve meiden, ik ga er weer een eind aan breien!
Liefs Ellen.

Even het lijstje weer aangepast met mijn nieuwe afspraak bij de gyn. Ook mijn nod even erbij gezet, want dat loopt volgens mij gewoon door!

NOD:

Lentekriebel                           5e ronde           1e kindje                  NOD 21 aug
Bloesem                                     4e ronde           1e kindje                 NOD 4 sept
NIicoleg                                       4e ronde             2e kindje                NOD 5 sept
B_m                                                 4e ronde            1e kindje                  NOD 10 sept
Mariska0808                         5e ronde            1e kindje                 NOD 16 sept
Marina                                            4e ronde           1e kindje                  NOD 19 sept

MM NOD:

Summeke                                 5e ronde           1e kindje                  NOD  9  sept
- 1e  ronde clomid
- 22 aug 2e echo
Ellenan                                           5e ronde           1e kindje                  NOD  15 sept
-  26 aug  afspraak gyn --> 1e echo, uitslag bloed en eventueel doorverwijzing voor ivf.

Wachtbankje (de schijnzwangeren onder ons)    

ZWANGER!!!!!!!!
Mijnschatje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 15 februari
Tijgetje 2e ronde 1e kindje UITGETELD OP 20 februari
Amber 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 21 februari, 1e echo 15-7, 2e echo 5-8
Misspiggy78 2e ronde 2e kindje   UITGETELD OP 2 maart, 1e echo 20-8
Noompje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 11 maart
Mariska1980 3e ronde 2e kindje UITGETELD OP  23 maart, 1e echo 7-8, 2e echo 28-8
Meisjeb 4e ronde 2e kindje UITGETELD OP 10 april
Juli2003   3e ronde  2e kindje  UITGETELD OP 10 april
Ikke44 3e ronde 1e kindje UITGETELD OP 16 april, 1e echo 15-9
Wensjertr 6e ronde 1e kindje UITGETELD OP ??

Goede middag meiden

Sorry dat ik gister niet even een stukje heb getypt hoe het bij de VK was, maar ik lag er echt optijd in want hed de knolletjes op!!!

Maar we hebben ons hummeltje gezien, mooi kloppend hartje en bewoog al lekker heen en weer!!
Handjes en voetjes gezien, neusje, lipje. Heel bijzonder weer zeg!!! Lijkt weer erg lang geleden.
Ik was ook iets verder maar dat scheeld maar 3 dagen met mijn eigen berekening dus de datum 11 maart blijft nu officieel staan.
Volgende week woensdag hebben wij ook de nekplooimeting, dus een extra kijkje in de buik naar ons hummeltje. Al ben ik me er echt van bewust dat het geen pretecho is, is zo'n kijkje altijd mooi.
Leuke fototjes mee naar huis gekregen gister en ze heeft de echo ook op een cd-tje gezet.

Ellenan: Fijn dat je een goed gevoel hebt overgehouden na het bezoek bij de gyn. Weer een stapje verder bij een zwangerschap. Goed dat je zo positief blijft!!
Ik heb wel erg gelachen om je stukje over de samenlevingstest, super!!!! Heerlijk naief daar hou ik wel van.

Summeke: Voor jou ook prettig dat je meer duidelijkheid hebt en dat je snel weer naar de gyn kan om te kijken hoever het eitje op springen staat. Wel goed oefenen he!!! hahahaha.
Ik hoop dat die opvliegers snel verdwijnen want dat is echt niet prettig lijkt mij.
Succes vrijdag bij de gyn.

Ikke: dus je begint het al te merken dat je zwanger bent. Jaaaaaa dat is erg prettig hahahha die darmen kunnen je net een opblaaspop doen lijken, hahahahhaha. Zodra iedereen het eenmaal weet wil je snel een buikje krijgen om mee te pronken, geloof mij. Ga er heerlijk van genieten meid.

Misspiggy: Fijn dat de echo er mooi uitzag. Heerlijk he om je kleintje zo te zien.
Ga maar heerlijk van je zwangerschap genieten, vooral nu de kwaaltjes ook afnemen. Nu breekt er een hele mooie periode aan. Je voelt je goed, buikje begint lekker te groeien. HEERLIJK!!! Genieten.

Nou ik ga het huis een beetje op orde brengen want mijn dochtertje ligt heerlijk te slapen dus mama heeft even da handjes vrij.

Fijne dag allemaal en tot snel.

Liefs Naomi

Heej Ladies,

Hoe gaat ie?? Weer druk aan de babbel zo te zien, ik kan jullie weer echt niet bijhouden.

Wat fijn dat de echo's allemaal goed bevallen zijn. Lijkt me zo speciaal. En EllenAn, wat fijn dat de medici meteen aan de slag gaan!!! Dat scheelt weer een hele hoop, je weet dat er nu iets gaat gebeuren!

Hier gaat alles zijn gangetje, morgen mijn NOD, maar ik heb wel een idee welke kant het op gaat. Ondanks dat ik wel moe ben (tja, wat wil je, laatste week voor de vakantie) denk ik dat de RD's klaar staan. Ik heb hoofdpijn, pijn in mijn onderrug, allemaal bultjes in mijn gezicht en stevige emo-buien gisteren. Alhoewel, mijn temperatuur is constant 36,9 geweest (normaal gemiddels 36,6) terwijl hij de vorige periode iedere twee dagen zo'n 0,1 graden omlaag ging. Dus dat klinkt wel weer goed. Grrrrrrrrrrrr, iedere keer dat ik denk, bereid je voor op niks, schiet me weer iets positiefs te binnen. En andersom idem dito. Dus, ik wacht rustig (nou ja, rustig) wat de komende dagen gaan brengen. En dan vAkAnTiE !!!!!!!! Joehoe.

Nou dames, ik ga afsluiten.
Ik denk aan jullie allemaal, zwanger en niet zwanger, jullie zijn allemaal lief.
Dikke kus

Oh, vergeet ik het bijna. Mariska, wat zag je er prachtig uit meid!!! En in het rood, geweldig. Ik heb altijd gezegd dat, als ik zou trouwen, ik het in het rood zou doen. Ik weer niet of ik het uiteindelijk echt zou doen, ik ben nogal bleekjes. Maar hij staat jou echt schitterend!!
Zo, dat wilde ik ook nog even kwijt

Dag dames,

Hoe gaat hem met alle zwangeren, en bijna zwangeren( de rest bedoel ik hiermee)?
Met mij gaat het goed, ik snap nog steeds niks van mijn cyclus, zie onderstaand lijstje. Maar ben wel al blij dat ze volgende week al een gedeelte van mijn nieuwe meubels komen brengen,  op de rest moet ik nog 4 weken wachten (dat is minder).
Maar ach zo kan onze Rick lekker genieten van de extra speelruimte die hij heeft.
Heb vandaag lekker gewerkt ondanks dat het rustig was, beetje gekletst met collega enz.

1-   35.9
2-   36.4
3-   36.5
4-   36.4
5-   36.3
6-   36.4
7-   36.3
8-   36.4
9-   36.4
10- 36.4
11- 36.4 Slijmerig bloedverlies
12- 36.4 Slijmerig bloedverlies
13- 36.2
14- 36.2
15- 35.9 Heel vroeg getempratuurd (moest heel vroeg opstaan)
16- 36.2
17- 36.3 Licht positieve ovulatietest/steken
18- 36       Negatieve ovulatietest/steken
19- 36       Negatieve ovulatietest/steken
20- 36.5 Vannacht 1x dik draderig bloederig slijmverlies gehad
21- 36.3 Vannacht 1x heel klein beetje bloederig slijmverlies gehad
22- 36.3   Licht positieve ovulatietest
23- 36.4
24- 36.4 Licht positieve ovulatietest
25- 36.2
26- 36.2 Licht positieve ovulatietest
27- 36.2 Dik positieve ovulatietest

Zoals jullie kunnen zien in mijn lijstje, snap ik niks van die ovulatietesten want ze zijn om de dag positief, en soms een paar dagen niet en dan ineens dik positief. En van mijn tempratuur kun je ook niks zeggen want daar kan ik ook geen touw aan vast knopen. Ik wilde eigenlijk zondag testen, maar ik ben bang dat het dan op een teleurstelling uitloopt vooral omdat ik me niet zwanger voel. Dus heb even een twijfel momentje van heb ik mijn ei nu wel of niet gehad.

Groetjes Nicole

Hey meiden, nou ik heb getest en niet zwanger dus dat die rd's dan eens komen, dit is mijn langste cyclus sinds altijd heb er geen zin meer in.

Lentekriebel, geloof dat je nod is, heb je een voorgevoel? Ik hoop voor je dat het raak is.

baal een beetje, deze maand voor het eerst temperaturen heb ik de langste cyclus ooit, zit nu al op dag 34 en nog geen daling te zien, wel een eisprong gehad duidelijk op dag 17 dus dan zou die rd toch eens langs moeten komen? nou ja ga weer verder balen en denk ik de afspraak voor de pijnpoli maar een beetje naar achter proberen te schuiven. Manlief heeft ok gekregen voor zijn studie dus de studeerkamer zal ik maar een beetje proberen te fatsoeneren

Terug
Bovenaan