Aprilstoppers 2, zeker geen 1 aprilgrapje!

marina X: Als je temp nog niet aan het dalen is, dan kan het zijn dat je gewoon zwanger bent. Ik dacht ook dat ik deze cylus duidelijk te hebben gevoel met 2 dagen steken, positieve ovu test en een temp die gedaald was. Maar als je mijn temp lijstje kijkt dan zie je dat ik nu weer positieve ovutesten heb gehad. Dus kan het niet zijn dat je je in de dag van je eisprong vergist hebt? Ik heb ook een cyclus van gemiddeld 40 dagen, kan bij jou ook.

Ik hoop dat je toch nog zwanger bent en over een paar dagen gewoon een positieve zwangerschapstest in je handen hebt.

Vandaag had ik trouwens weer een dik positieve ovutest en mijn temp was 36.3, dus ik weet het ook niet meer.

Groetjes Nicole

Lentekriebeltje, vandaag inderdaad je nod, ik denk dat je zwanger bent als je temp nog steeds zo hoog blijft.

Groetjes Nicole

Lentekriebel ik hoop zeer voor je dat je zwanger bent, hoge temp is hoopvol!

verder weet ik eigenlijk wel zeker dat ik niet zwanger ben hoor we hebben deze maand namelijk netjes niks gedaan omdat ik het risico niet wilde lopen zwanger te zijn met de rontgen en ja als het toch zou zijn dan al van de maand ervoor en dan zou ik toch wel een positieve test moeten hebben, wou dat die rd's eens gingen opschieten, heb trouwens altijd een cyclus van 30 dagen dus nu al 4 dagen langer nou ja dat ze maar opschieten dan, heb net ook nog eens ruzie gemaakt met christian, echt wou dat die bokkepruik eens ophoepelde ik baal er zelf van

Marina: Jeetje balen van de negatieve test maar zeker ook dat de RD's maar niet komen. Normaal gesproken zitten we er absoluut niet op te wachten dat ze komen, maar ik kan me voorstellen dat je nu wel wilt dat ze komen. Zeker omdat je zelf ook aangeeft dat je eigenlijk niet zwanger kunt zijn. Balen meid! ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!!!

Lentekriebels: En, zijn de RD's al gearriveerd? Ik hoop van niet!!! Spannend zeg. Ik begrijp je helemaal dat je je zelf geen hoop wil geven, maar onbewust en stiekem gebeurd dat soms toch. Ach meid, het is je zo gegunt! Ik duim me suf voor je!!!

Nicole: Vervelend meid dat je nog steeds geen duidelijkheid hebt in je cyclus. Welke ovutesten gebruik je?? Je spreekt van een licht positieve ovutest en een dik positieve ovutest. Zoals ik het op internet en ook in de bijsluiters van verschillende ovutesten heb gelezen is een licht positieve ovutest niet geldig. In de bijsluiters staat duidelijk dat de testlijn net zo donker of donkerder moet zijn dan de controle lijn. En als de testlijn wel verschijnt maar lichter is dan de controle lijn is de test niet positief! Dus volgens mij heb je geen licht positieve ovutesten, deze zijn dan niet positief. Dat je nu 2 dagen een dik positieve ovutest hebt, zou dan goed nieuws zijn want dan heb je binnen kort je eisprong. Ik gebruikte altijd de ovutesten van clearblue. Zijn wel duur, maar heel duidelijk: een rondje bij een negatieve test en een smilie bij een positieve test. Hoef je niet zo te kijken of de teststreep nu lichter of donkerder is. En temperatuur je elke ochtend om precies dezelfde tijd, voordat je je bed uitkomt? Ik temperatuurde elke ochtend om kwart over 6 (ook in het weekend en vakantie) en als dan de wekker aflief bleef ik liggen, deed mijn broekje naar beneden onder de dekens, pakte de thermometer van het nachtkastje en temperatuurde. daarna stond ik pas op! Nou meid, ik hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen. weet het anders ook niet!!

Liefs Ellen.

Hoi EllenAn,

Ik gebruik de ovutesten van kruidvat eigen merk, heb eerst ook van clearbleu gebruikt, maar dat wordt wel heel erg kostbaar want ik heb er al snel 20 nodig in mijn cyclus om dat die zo onregelmatig is. Verder heb ik naturrlijk naar de nauwkeurigheid gekeken van die test en ze worden in dezelfde fabriek gemaakt als clearbleu.
Met een licht positieve test bedoel ik dat het linkerstreepje donkerder is als het rechterstreepje, en met dik positief bedoel ik dat het linkerstreepje super donker en dikker is dan het rechterstreepje, dus allemaal wel positief alleen de 1 wat duidelijker dan de andere. Wel een goede opmerking over het tempraturen, ik doe dat met een oorthermometer, en wanneer ik wakker word en daar kan in het ruimste geval wel een 1.5 uur tussen zitten. Ik noteer wel iedere keer ook de tijd wanneer ik tempratuur.

Dus als ik het goed van je begrijp ben ik helemaal niet goed aan het tempraturen, kun je me daar misschien wat meer duidelijkheid in geven, zou een oorthermometer ook niet goed zijn.

Groetjes Nicole

*geeft marinax ff een  ... *

@marinax
Ik voel met je mee... ik heb ook wel is getest omdat ik maar niet ongesteld werd...negatief....en dan wachten op de RD's... :( niet leuk...had van de week ook de bokkepruik op..vriendlief heeft het moeten ontgelden...maar dat was meer omdat ik sjaggie werd van de opvliegers....wel 6 in 1 uur!!

@lentekriebel
2 duimen omhoog voor jou vandaag!!!

@nicoleg
Dacht ook dat het heel belangrijk is bij tempraturen dat op hetzelfde tijdstip te doen en dat het beter was rectaal te tempraturen....heb ff wat voor je opgezocht op internet:

Het regelmatig opnemen van de ochtendtemperatuur kan uw arts een belangrijk houvast geven om eventuele afwijkingen op te sporen en te behandelen. Vult u daarom elke ochtend nauwgezet de temperatuur in   en let daarbij goed op het volgende:
1) U kunt de temperatuur met elke gewone koortsthermometer opnemen. Gebruik echter wel iedere keer dezelfde thermometer. Wanneer u toch eens een andere thermometer moet nemen, geeft u dat in elk geval op het formulier aan.
2) U moet de temperatuur iedere ochtend direct na het wakker worden opnemen. Zo mogelijk ook op hetzelfde tijdstip (wekker zetten). Het later opnemen van de temperatuur leidt, evenals opstaan, lichamelijke activiteit, eten drinken of roken vóór het opnemen, tot onnauwkeurigheid.
3) Als u een kwikthermometer gebruikt, neem de temperatuur neem de temperatuur gedurende vijf minuten op. Bij digitale thermometers hoeft dat niet zo lang: lees de gebruiksaanwijzing daarvan.
4) Neem de temperatuur altijd rectaal (dwz in de anus) op.
Ik hoop datje hier wat aan hebt.

Ik heb vanaf vandaag vakantie!!!! eerste werkdag pas op 30 september!!!!
15e sept naar corfu....heb met zoveel mensen afgesproken dat ik maar ff een planning ga maken wat ik allemaal wil doen tijdens de vakantie hahahah
Pfff ikke die zich zorgde maken wat te doen tijdens de vakantie hahaha

NOD:
Lentekriebel                           5e ronde           1e kindje                  NOD 21 aug
Bloesem                                     4e ronde           1e kindje                 NOD 4 sept
NIicoleg                                       4e ronde             2e kindje                NOD 5 sept
B_m                                                 4e ronde            1e kindje                  NOD 10 sept
Mariska0808                         5e ronde            1e kindje                 NOD 16 sept
Marina                                            4e ronde           1e kindje                  NOD 19 sept
MM NOD:
Summeke                                 5e ronde           1e kindje                  NOD  9  sept
- 1e  ronde clomid
- 22 aug 2e echo
Ellenan                                           5e ronde           1e kindje                  NOD  15 sept
-  26 aug  afspraak gyn --> 1e echo, uitslag bloed en eventueel doorverwijzing voor ivf.

Wachtbankje (de schijnzwangeren onder ons)    

ZWANGER!!!!!!!!
Mijnschatje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 15 februari
Tijgetje 2e ronde 1e kindje UITGETELD OP 20 februari
Amber 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 21 februari, 1e echo 15-7, 2e echo 5-8
Misspiggy78 2e ronde 2e kindje   UITGETELD OP 2 maart, 1e echo 20-8
Noompje 2e ronde 2e kindje UITGETELD OP 11 maart
Mariska1980 3e ronde 2e kindje UITGETELD OP  23 maart, 1e echo 7-8, 2e echo 28-8
Meisjeb 4e ronde 2e kindje UITGETELD OP 10 april
Juli2003   3e ronde  2e kindje  UITGETELD OP 10 april
Ikke44 3e ronde 1e kindje UITGETELD OP 16 april, 1e echo 15-9
Wensjertr 6e ronde 1e kindje UITGETELD OP ??

Terug
Bovenaan